از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

داروسازی یا پزشکی – راهنمای انتخاب رشته داروسازی یا پزشکی

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

داروسازی یا پزشکی

 

داروسازی یا پزشکی ؟ کدام رشته درآمد بیشتری دارد ؟ داروسازی سخت تر است یا پزشکی ؟ طول دوره تحصیل هر کدام چقدر است ؟ کدام رشته بازار کار بهتری دارد ؟ ظرفیت پذیرش پزشکی و داروسازی در دانشگاه ها چقدر است ؟ ایا رشته داروسازی رتبه بهتری برای قبولی میخواهد یا پزشکی ؟ کدام رشته مناسب تیپ شخصیتی و توانمندی های شماست ؟ و سوالاتی در این خصوص که معمولا داوطلبان کنکور تجربی در زمان انتخاب رشته با آنها مواجه هستند.

طبیعی است که داوطلبان برای انتخاب رشته کردن ، تمام رشته هایی را که به تحصیل در آن ها علاقه مند هستند برررسی کنند و با دید بازتری انتخاب رشته را انجام دهند. دو رشته داروسازی و پزشکی ، همواره جزو رشته های پر متقاضی کنکور تجربی بوده است و بیشتر داوطلبان در انتخاب یکی از این دو رشته دچار تردید هستند. اگر شما هم میخواهید بدانید که رشته داروسازی بهتر است یا پزشکی و نمی دانید که کدام یک برای شما شرایط شغلی بهتری رقم خواهد زد ، ادامه مطلب را مطالعه کنید تا با آگاهی کامل بهترین تصمیم را بگیرید.

توصیه می شود برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص رشته های مورد علاقه تان از قبیل رتبه قبولی ، بازار کار ، میزان درآمد ، فرصت های شغلی ، دروس دانشگاهی و … از مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی “پاسخ با ما “ راهنمایی دریافت کنید.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از استان تهران 9092301611

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

داروسازی بهتره یا پزشکی

بسیاری از شما از ما سوال می کنید که داروسازی بهتره یا پزشکی ؟ در پاسخ باید بگوییم که برای بررسی دو رشته باید عوامل مختلفی را در نظر گرفت ممکن است خوب بودن یک رشته از نظر شما درآمد بیشتر و آینده شغلی بهتر آن باشد و برای داوطلبی دیگر خوب بودن یک رشته یعنی اینکه دروس آسان تری داشته باشد.

یا اینکه داوطلبی به دنبال رشته ای است که سریع تر دانشگاه را تمام کند و زودتر وارد بازار کار شود. فردی که به کار های تحقیقاتی و گروهی علاقه مند است ، اما در مقایل فردی که علاقه ای به کارهای تیمی و گروهی ندارد و بیشتر ترجیح می دهد وارد رشته و شغلی شود که کارهای انفرادی دارد.

تمام این موارد باید در مقایسه رشته داروسازی و پزشکی بررسی شوند همچنین رتبه قبولی و ظرفیت پذیرش رشته مورد تقاضا در دانشگاه نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

شما عزیزان میتوانید برای دریافت مشاوره تخصصی در زمینه بازار کار رشته های مختلف ، یک تماس مفید با مشاوران ارشد مرکز مشاوره تحصیلی پاسخ با ما داشته باشید ، کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از استان تهران 9092301611

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

بازار کار داروسازی بهتره یا پزشکی

اولین مورد بسیار مهم برای داوطلبان کنکوری ، بازار کار و آینده شغلی رشته هاست تا پس از چند سال تحصیل ، به درآمد مناسبی در رشته تحصیلی خود برسند. دو رشته پزشکی و داروسازی هر دو از شاخه های پزشکی هستند و هر دو نیز بهترین موقعیت های شغلی و وضعیت بازار کار مناسبی دارند.

احتمالا این را هم بپسندید  تغییر رشته در کارشناسی ارشد به پزشکی 📞 راهنمای تغییر رشته در کارشناسی ارشد به پزشکی

با تحصیل در رشته پزشکی ، در نهایت پزشک عمومی خواهید شد که میزان درآمد پزشک عمومی نیز در ماه بیشتر از 7 تا 8 میلیون است. رشته داروسازی نیز موقعیت های شغلی متنوعی را پیش روی دانش آموختگان قرار می دهد ، فعالیت به عنوان مسئول فنی داروخانه ، کارهای تحقیقاتی و پژوهشی ، اشتغال به کار در کارخانه های تولید دارو و … از فرصت های شغلی رشته داروسازی است که میزان درآمد در این مشاغل نیز ماهانه حدود 8 میلیون تومان است.

در هر دو رشته امکان اشتغال به کار به صورت مستقل وجود دارد. پزشک عمومی می تواند با ادامه تحصیل و دریافت تخصص ، مطب پزشکی راه اندازی کند مثل مطب چشم پزشکی ، مطب گوش و حلق و بینی ، مطب رادیولوژی و … که درآمد قابل توجهی هم دارند. داروساز نیز می تواند با ادامه تحصیل و دریافت تخصص ، داروخانه تاسیس کند که میزان درآمد داروخانه نیز بسیار زیاد است مخصوصا در مناطق پر رفت و آمد و شلوغ تر که ماهانه نزدیک به 70 میلیون درآمد خواهد داشت.

شرایط شغلی رشته داروسازی و پزشکی

بنابرین در مقایسه بازار کار داروسازی و پزشکی ، هر دو در شرایط مناسبی قرار دارند ولی نکته مهم این است که شما به فعالیت در چه محیطی علاقه مند باشید اگر تمایلی به سر و کله زدن با بیماران را ندارید و روحیات دیدن مرگ و خون و ناله های بیماران را ندارید ، رشته پزشکی اصلا مناسب شما نیست حس انسان دوستی و روابط اجتماعی قوی ، لازمه ورود به رشته پزشکی است و پزشکی که نتواند با بیماران خود ارتباط بگیرد و حس همدردی با آنها نداشته باشد ، احتمالا در شغل خود موفق نخواهد شد.

رشته داروسازی نیز توانمندی خاصی را برای موفقیت در بازار کار می طلبد. همانطور که می دانید سالانه داروها و واکسن های جدیدی برای درمان بیماری های مختلف ساخته می شوند که نتیجه تلاش و زحمات چندین ماهه و چندین ساله داروسازان هستند. پس برای موفقیت در رشته داروسازی ، در وهله اول باید بسیار صبور باشید و با هر شکست برای رسیدن به یک دستاورد و داروی جدید ، مصمم تر از قبل به کار خود ادامه دهید و در وهله نیز به کارهای تحقیقاتی علاقه بسیاری داشته باشید. داروسازی یک رشته کاملا تحقیقاتی است و تسلط به زبان انگلیسی نیز برای ترجمه کتاب ها و مقالات خارجی ، لازمه موفقیت در این رشته و انجام کارهای تحقیقاتی است.

شما عزیزان میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط و هزینه تاسیس مطب پزشکی و داروخانه ، یک تماس مفید با مشاوران ارشد مرکز مشاوره تحصیلی پاسخ با ما داشته باشید ، کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از استان تهران 9092301611

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

مقایسه ظرفیت پذیرش داروسازی و پزشکی

در مقایسه ظرفیت پزشکی رشته پزشکی و داروسازی باید بگوییم که رشته پزشکی ظرفیت بیشتری دارد و در تعداد دانشگاه های بیشتری نیز ارائه می شود. سه دانشگاه روزانه ، پردیس خودگردان و آزاد ارائه دهنده دو رشته پزشکی و داروسازی هستند اما در دانشگاه های آزاد تنها دو واحد علوم پزشکی تهران و واحد ایت الله آملی در رشته داروسازی پذیرش دارند.

احتمالا این را هم بپسندید  اخرین رتبه قبولی تکمیل ظرفیت داروسازی 1402 📞 رتبه لازم برای تکمیل ظرفیت داروسازی

در دانشگاه های روزانه نیز تقریبا اکثر دانشگاه های علوم پزشکی ، ظرفیت بیشتری را به رشته پزشکی اختصاص داده اند که البته بیشتر بودن ظرفیت به دلیل تعداد متقاضیان زیاد تر است عموما متقاضیان رشته پزشکی از داروسازی بیشتر است.

در مقایسه میزان شهریه داروسازی و پزشکی نیز تقریبا هر دو یک میزان شهریه دارند ، در دانشگاه برای تحصیل در رشته داروسازی یا پزشکی باید ترمی حدود 10 تا 12 میلیون تومان پرداخت کنید و در دانشگاه پردیس خودگران نیز این مبلغ حدود 16 تا 18 میلیون تومان است.

پس از زمان انتخاب رشته ، حتما میزان شهریه رشته و دانشگاه نیز مد نظر داشته باشید تا پس از پذیرفته شدن ، به دلیل عدم توانمندی در پرداخت شهریه از تحصیل باز نمانید.

داروسازی سخت تر است یا پزشکی

داروسازی یا پزشکی

 

داروسازی سخت تره یا پزشکی ؟ هر یک از رشته های داروسازی و پزشکی سختی های خاص خودشان را چه در دوران تحصیل و چه در ورود به بازار کار دارند و فقط باید به رشته تحصیلی خود علاقه مند باشید تا بتوانید از سحتی های آن گذر کنید.

  • رشته داروسازی بر خلاف رشته پزشکی چه در دوران تحصیل و چه در دوران کار ، شیفت شبانه و کشیک اجباری ندارد.
  • دانشجویان رشته داروسازی می توانند در سال های آخر تحصیل خود و با گذراندن تعداد واحد های مشخصی ، به صورت در داروخانه ها مشغول به فعالیت شوند در حالی که دانشجویان رشته پزشکی این اجازه را ندارند.
  • دانشجویان داروسازی بیشتر در آزمایشگاه ها به سر می برند و ارتباط با محیط درمانی و بیمار ندارند.
  • شرایط مهاجرت و ادامه تحصیل در خارج از کشور برای داروسازان مهیا تر است.
  • داروساز می تواند با تاسیس داروخانه بدون حضور در داروخانه ، درآمد زایی داشته باشد.
  • داروساز هیچ ارتباطی با بیماران ندارد.
  • رشته پزشکی دروس حجیم تر و بیشتری دارد و دانشجویان باید در سال های اخر تحصیل خود واحد های عملی را در بیمارستان ها و مراکز درمانی بگذرانند.
  • تعداد واحد های درسی و طول دوره تحصیل در رشته داروسازی کوتاه تر از رشته پزشکی است. داروسازی شامل 212 واحد درسی و پزشکی نیز از 290 واحد درسی تشکیل شده است که حداقل 6 تا 7 سال طول دوره تحصیل دارد.

شرایط ادامه تحصیل در رشته داروسازی و پزشکی

فرصت ادامه تحصیل در هر دو رشته داروسازی یا پزشکی فراهم است. فارغ التحصیلان دوره دکتری حرفه ای داروسازی می توانند در آزمون دکتری تخصصی وزارت بهداشت شرکت کنند و از میان 12 تخصص داروسازی ، یکی را انتخاب و ادامه تحصیل دهند. با ادامه تحصیل و گرفتن تخصص داروسازی ، فرصت های شغلی بهتری پیش روی داروساز قرار خواهد گرفت.

ادامه تحصیل در رشته پزشکی نیز از طریق شرکت در آزمون های تخصص و فوق تخصص وزارت بهداشت فراهم است. تخصص های پزشکی بسیار متنوع هستند که برخی نیز درآمد بهتری هم نسبت به سایر تخصص ها دارند.

 

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

اخرین رتبه قبولی تکمیل ظرفیت داروسازی

اخرین رتبه قبولی تکمیل ظرفیت داروسازی 1402 📞 رتبه لازم برای تکمیل ظرفیت داروسازی

رشته‌ داروسازی توسط دانشگاه های علوم پزشکی روزانه ، پردیس خودگردان و آزاد ارائه می …

6 نظر

  1. سلام
    با دریافت مدرک دکتری داروسازی بدون گرفتن تخصص میشه داروخانه دایر کرد یا باید حتما برای دکتری تخصصی اقدام کنیم و بعد گرفتن مدرک میتونیم داروخانه بزنیم ؟
    ممنون میشم پاسخ بدین که داروسازی یا پزشکی کدوم خوبه

  2. سلام بین پزشکی تعهد ودارو سازی روزانه کدوم بهتره؟؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. بستگی به علاقه شما دارد ولی رشته پزشکی تعهدی سختی های زیادی دارد.

  3. سلام،به نظر شما داروسازی بهتره یا پرستاری یا پزشکی؟ من اصلا طاقت دیدن خون را ندارم ولی از یه لحاظ دوست دارم که مشهور باشم و درامد بالایی داشته باشم و بتوانم به آسانی مهاجرت به خارج از کشور داشته باشم و دوست دارم محل کارم تمیز باشه

    • پاسخ با ما

      با سلام. لطفا با مشاوران ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر