از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

کد رشته های دانشگاه آزاد – لیست و راهنمای انتخاب کد رشته آزاد

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

کد رشته های دانشگاه آزاد - لیست و راهنمای انتخاب کد رشته آزاد

کد رشته های دانشگاه آزاد در هر دو دوره بدون آزمون و با آزمون توسط مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی منتشر و در سایت azmoon.org قرار می گیرد.

منظور از کد رشته محل آزاد ، شماره ای اختصاصی می باشد که به هر یک از رشته ها در دانشگاه ها تعلق یافته است و داوطلبان باید آن ها را استخراج و در سایت مربوطه ثبت کنند.

اسامی کد ها از طریق دفترچه هایی که برای ثبت نام و انتخاب رشته تهیه می شود ، در دسترس داوطلبان قرار می گیرد و داوطلبان هر یک از دوره های ثبت نام بدون کنکور یا با کنکور می بایست با مراجعه به سایت دانشگاه آزاد دفترچه مربوطه را دانلود و کد رشته ها را مشاهده کنند.

کد رشته های دانشگاه آزاد (بدون کنکور)

کد رشته های دانشگاه آزاد برای ثبت نام در رشته های بدون کنکور در 4 دفترچه جداگانه منتشر می شود و داوطلبان باید بر اساس مقطع تحصیلی مورد تقاضا ، دفترچه را دانلود کنند.

رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد در 4 دوره کاردانی پیوسته ، کاردانی ناپیوسته ، کارشناسی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته ارائه می شود و تفاوت آن ها در شرایط ثبت نام است.

به عبارت دیگر داوطلبانی که مدرک دیپلم فنی حرفه ای و هنرستان را دارند ، تنها می توانند در دوره کاردانی پیوسته شرکت کنند ، اما اگر داوطلبی مدرک پیش دانشگاهی یا دیپلم نظام جدید را داشته باشد می تواند ثبت نام مقطع کاردانی ناپیوسته یا کارشناسی پیوسته را انجام دهد.

رشته های کارشناسی ناپیوسته آزاد نیز مختص به دارندگان مدرک فوق دیپلم است که می خواهند برای دریافت مدرک لیسانس اقدام کنند.

ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه آزاد در دوره های کاردانی و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته ورودی مهر ماه 1400 – 99 از روز 5 مرداد ماه آغاز می شود و تا 2 شهریور ماه نیز ادامه خواهد داشت.

دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد

دفترچه ثبت نام بدون کنکور کاردانی پیوسته دانشگاه آزاد 1400 – 99
دفترچه ثبت نام بدون کنکور کاردانی ناپیوسته دانشگاه آزاد 1400 – 99
دفترچه ثبت نام بدون کنکور کارشناسی پیوسته دانشگاه آزاد 1400 – 99
دفترچه ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد 1400 – 99
احتمالا این را هم بپسندید  دانشگاه سما ارومیه – معرفی و راهنمای کامل

توجه داشته باشید که کد رشته های دانشگاه آزاد در ثبت نام بدون کنکور برای دو نیمسال مهر و بهمن ماه متفاوت است و اگر می خواهید در ورودی بهمن ماه ثبت نام کنید ، حتما باید دفترچه بدون کنکور دانشگاه آزاد بهمن ماه را دانلود نمایید.

کد رشته های دانشگاه آزاد

در تصویر فوق که از دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد تهیه شده است ، می توانید کد رشته ها را مشاهده کنید.

قابل ذکر است که با شروع ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ، سامانه ای فعال می شود که با کمک آن می توانید از رشته های ارائه شده در دانشگاه مدنظرتان اطلاع یابید.

همانند تصاویر زیر می توانید با کلیک بر روی گزینه “جداول رشته محل ها” و انتخاب مقطع مورد تقاضا ، رشته های ارائه شده را مشاهده کنید.

 

مقطع تحصیلی که قصد شرکت در آن را دارید ، انتخاب کنید :

 

استان ، واحد دانشگاهی مورد نظر ، گروه آزمایشی ، نظام آموزشی و عنوان رشته را وارد کنید تا اسامی رشته ها و دانشگاه ها برای شما نمایان شود.

کد رشته های دانشگاه آزاد (کنکور آزاد)

با توجه به اینکه انتخاب رشته دانشگاه آزاد از سایر دانشگاه های سراسری و غیرانتفاعی مجزا انجام می گیرد ، بنابراین رشته های این دانشگاه نیز جداگانه منتشر می شود.

در زمان انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد دفترچه ای منتشر می شود که شامل کد رشته محل های کنکور تجربی ، کنکور ریاضی ، کنکور انسانی ، کنکور هنر و کنکور زبان می باشد و در واقع ، برای هر یک از گروه های آزمایشی دفترچه جداگانه تهیه نشده و مشترک است.

احتمالا این را هم بپسندید  مشاوره انتخاب رشته دانشگاه اصفهان - بهترین مشاوره انتخاب رشته

دفترچه ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد

دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد

(برای دانلود دفترچه بر روی لینک کلیک کنید)

تصویر زیر نمونه کد رشته های دانشگاه آزاد علوم پزشکی تهران است و برای مشاهده رشته های دانشگاه مد نظر خود می توانید دفترچه فوق را دانلود و بررسی  کنید.

ممکن است در زمان انتخاب رشته برخی از دانشگاه ها تعدادی از کد رشته محل ها را حذف یا اضافه نمایند که در این حالت دفترچه جداگانه با عنوان دفترچه اصلاحیه منتشر می کنند و داوطلبان باید با بررسی دفترچه اصلاحیه در صورت لزوم فرم انتخاب رشته خود را ویرایش کنند.

علاوه بر دانشگاه آزاد ، سایر دانشگاه ها نیز ثبت نام بدون کنکور و با کنکور را انجام می دهند. کد رشته های بدون کنکور سازمان سنجش شامل دفترچه ای از رشته های بدون آزمون در تمام دانشگاه های روزانه ، نوبت دوم ، پردیس خودگردان و … می باشد که برای اطلاع بیشتر از رشته های ارائه شده ، می توانید به سایت سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه کنید.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

ثبت نام دانشگاه آزاد

ثبت نام دانشگاه آزاد 📞 راهنمای کامل ثبت نام در دانشگاه آزاد

پس از دانشگاه های روزانه و شبانه ، ثبت نام دانشگاه آزاد بیشترین متقاضیان را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر