از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

مدارس شاهد بهتر است یا تیزهوشان 📞 مقایسه مدارس شاهد و تیزهوشان

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

مدارس شاهد بهتر است یا تیزهوشان

 

بسیاری از والدینی که نگران کیفیت تحصیل فرزند خود هستند و یا دانش آموزانی که می خواهند در مدرسه ای با سطح علمی بالا تحصیل کنند ، در مورد کیفیت مدارس شاهد و تیزهوشان از مشاوران ما سوال می کنند. این مطلب را آماده کردیم تا به این سوال که مدارس شاهد بهتر است یا تیزهوشان به طور کامل پاسخ دهیم تا راهنمای شما والدین و دانش آموزان عزیز باشیم. تا انتهای مطلب ما را همراهی کنید.

شما عزیزان میتوانید برای دریافت پاسخ سوالات خود در زمینه ثبت نام مدارس شاهد و تیزهوشان ، با مشاوران ارشد ما در پاسخ با ما ارتباط برقرار کنید ،

کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل 

مدارس شاهد بهتر است یا تیزهوشان

مدارس شاهد و تیزهوشان هر از دو مدارس برتر کشور هستند که از نظر شرایط پذیرش و قوانین تحصیل تفاوت هایی با یکدیگر دارند. این مدارس متقاضیان زیادی دارند و در اکثر شهرها و مناطق مختلف کشور دایر هستند تا اکثر علاقه مندان دارای شرایط بتوانند پذیرش بگیرند.

پایه های تحصیلی دایر در مدرسه شاهد و تیزهوشان

در مدارس شاهد تمام پایه های تحصیلی ابتدایی ، متوسطه اول و متوسطه دوم دایر هستند ولی مدارس تیزهوشان دوره ابتدایی را اجرا نمی کنند و فقط در دوره اول و دوم متوسطه از دانش آموزان ثبت نام به عمل می آورند.

مرتبط بخوانید : مدارس نمونه دولتی بهتر است یا غیرانتفاعی

نحوه پذیرش مدارس شاهد بهتر است یا تیزهوشان

نحوه پذیرش دانش آموز در مدارس شاهد و تیزهوشان کاملا متفاوت است. مدارس تیزهوشان برای دوره متوسطه اول آزمون سنجش هوش ششم به هفتم را برگزار می نماید و دانش آموزان به شرط کسب نمره قبولی در این آزمون می توانند پذیرش شوند. همچنین برای دوره دوم متوسطه این مدارس آزمون تیزهوشان نهم به دهم برگزار می شود که قبولی در این مقطع نیز فقط با کسب نمره قبولی در آزمون امکان پذیر است.

احتمالا این را هم بپسندید  هزینه ثبت نام در مدارس شاهد 1402 📞 در تمام پایه های تحصیلی

بر خلاف مدارس تیزهوشان ، مدارس شاهد آزمون ورودی برگزار نمی کنند و شیوه ثبت نام در این مدارس بدین صورت است که دانش آموزان باید در سامانه مدرسه به صورت اینترنتی پیش ثبت نام کنند و منتظر تایید مدرسه باشند. در صورتی که قبول شوند ، باید برای ثبت نام حضوری اقدام نمایند.

سامانه ثبت نام هر دو مدرسه تیزهوشان و شاهد ، سایت مای مدیو می باشد. دانش آموزان برای ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم و نهم و همچنین پیش ثبت نام پایه های تحصیلی مختلف مدارس شاهد ، باید در سایت مای مدیو ثبت نام کنند. برای ثبت نام در این سامانه ، شماره ملی و سری سریال شناسنامه دانش آموز خواسته می شود.

در مدارس شاهد اولویت ثبت نام با دانش آموزان دارای سهمیه شاهد و سپس دانش آموزان دارای سهمیه ایثارگری است و در صورت باقی ماندن ظرفیت ، دانش آموزان عادی که هیچ سهمیه ای ندارند ، طبق جدول امتیاز بندی که مدرسه مشخص کرده است ، امتیاز گرفته و دانش آموزان با بیشترین امتیاز ، پذیرش می شوند.

مرتبط بخوانید : آیا مدارس سلام خوب هستند – کیفیت مدارس سلام

شهریه مدارس شاهد بهتر است یا تیزهوشان

هر دو مدرسه شاهد و تیزهوشان دارای شهریه هستند اما شرایط دریافت شهریه در این مدارس متفاوت است. دانش آموزانی که سهمیه شاهد دارند در صورت تحصیل در مدارس شاهد ، هیچ گونه هزینه ای برای تحصیل خود پرداخت نمی کنند اما سایر دانش آموزان در مقطع ابتدایی حداکثر 1/200/000 در مقطع متوسطه اول حداکثر 1/500/000 و در مقطع متوسطه دوم حداکثر 2/000/000 تومان باید شهریه بپردازند.

احتمالا این را هم بپسندید  تغییر رشته در مدارس تیزهوشان 1403 📞 شرایط و راهنمای تغییر رشته در مدارس تیزهوشان

شهریه مدارس تیزهوشان بیشتر از مدارس شاهد است به طوری در مقطع متوسطه اول حداکثر تا 8 میلیون تومان و در مقطع متوسطه دوم حداکثر تا 10 میلیون تومان از دانش آموزان شهریه دریافت می شود.

مرتبط بخوانید : مشکلات مدارس نمونه دولتی –  هزینه ثبت نام در مدارس شاهد

قوانین مدرسه ، سطح علمی و امکانات آموزشی

مدارس شاهد بهتر است یا تیزهوشان

قوانین تحصیل مدارس تیزهوشان و شاهد تا حدودی نزدیک به هم است. هر دو این مدارس از نظر سطح علمی و امکانات آموزشی بهترین ها را برای دانش آموزان خود فراهم می کنند. معلمان و دبیران این مدارس دارای سوابق تحصیلی برجسته هستند.

امکاناتی همچون سالن غذاخوری ، کتابخانه ، سالن مطالعه ، اتاق ورزش ، کارگاه کامپیوتر و … در مدارس تیزهوشان و شاهد وجود دارند و مدارسی که در شهرهای بزرگ مثل تهران ، اصفهان ، مشهد و …. قرار دارند از نظر امکانات و خدمات آموزشی بهتر از مدارس شهرهای کوچک تر هستند.

سوالات متداول

  • مدارس شاهد بهتر است یا تیزهوشان ؟

در این مطلب به مقایسه و بررسی تفاوت های مدارس شاهد و تیزهوشان پرداختیم.

شهریه مدارس شاهد بیشتر از شهریه مدارس تیزهوشان است.

  • امکانات مدارس شاهد بهتر است یا تیزهوشان ؟

مدارس شاهد و تیزهوشان هر دو از نظر امکانات آموزشی در سطح بالایی قرار دارند.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

نتایج آزمون تیزهوشان پایه هفتم

نتایج آزمون تیزهوشان پایه هفتم 1403 📞 نتایج تیزهوشان ششم به هفتم

نتایج آزمون تیزهوشان پایه هفتم چند هفته بعد از برگزاری آزمون منتشر خواهد شد. دانش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر