از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

مدارس نمونه دولتی بهتر است یا غیرانتفاعی 📞 مدارس نمونه یا غیر دولتی ها کدام بهتر است

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

مدارس نمونه دولتی بهتر است یا غیرانتفاعی

مدارس نمونه دولتی بهتر است یا غیرانتفاعی ؟ والدینی که به دنبال یافتن بهتر مدرسه برای تحصیل فرزندشان هستند ، در انتخاب بهترین مدارس با مشکل مواجه می شوند و با توجه به پیشرفتی که مدارس در ارائه امکانات و خدمات آموزشی بهتر و بیشتر دارند ، انتخاب بهترین مدرسه را برای دانش آموزان و خانواده ها سخت تر کرده‌ اند. مدارس نمونه دولتی و غیرانتفاعی هر دو از مدارس غیردولتی هستند که در دوره های متوسطه اول و متوسطه دوم دانش آموز پذیرش می کنند. این مدارس هر دو نیز شهریه پرداز هستند و در ادامه این مطلب می خواهیم بررسی کنیم که کدام یک از آنها بهترند. تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

شما عزیزان می توانید برای اطلاع از بهترین مدارس محل سکونت خود به همراه آدرس و شماره تماس آنها ، با مشاوران مرکز مشاوره تلفنی پاسخ با ما تماس بگیرید تا راهنمایی شوید.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

مدارس نمونه دولتی بهتر است یا غیرانتفاعی

با نزدیک شدن‌ به شروع سال تحصیلی ، دانش آموزان و والدین در پی یافتن‌ بهترین مدرسه برای ثبت نام هستند. برای انتخاب بهترین مدرسه باید ویژگی های مختلفی از جمله معلمانی که در آن مدرسه تدریس می کنند ، شهریه مدرسه ، امکانات و خدماتی که مدرسه در اختیار دانش آموزان قرار می دهد ، سطح علمی مدرسه ، فضای رقابتی دانش آموزان در مدرسه و …. همگی باید بررسی شوند و دانش آموز با توجه به شرایط خود مدرسه مناسب را انتخاب کند.

احتمالا این را هم بپسندید  دوره ضمن خدمت مدارس غیرانتفاعی 1402 📞 ویژه تدریس و تاسیس مدارس غیرانتفاعی

پایه های تحصیلی

مدارس نمونه دولتی در دو دوره متوسطه اول (هفتم ، هشتم ، نهم) و متوسطه دوم (دهم ، یازدهم و دوازدهم) دانش آموز پذیرش می کند که قبولی در دوره متوسطه دوم تنها با شرکت در آزمون ورودی امکان پذیر است ولی آزمون ورودی دوره اول متوسطه چند سالی است حذف شده‌ است و شرط معدل و سوابق تحصیلی شرط قبولی دانش آموز در این مدرسه است.

اما مدارس غیرانتفاعی در پایه های تحصیلی ابتدایی ، متوسطه اول و متوسطه دوم دانش آموز پذیرش می کنند و هیچ گونه مصاحبه یا آزمون ورودی برای پذیرش دانش آموز ندارند بنابراین قبولی در این مدارس آسان تر است.

مرتبط بخوانید : چگونه در مدارس نمونه دولتی قبول شویم

مدارس نمونه دولتی بهتر است یا غیرانتفاعی –  سطح علمی دانش آموزان

پس به دلیل آنکه مدارس نمونه دولتی یا به شرط سوابق تحصیلی و یا به شرط قبولی در آزمون ورودی ، دانش آموزان خود را گزینش می کنند ، می توان به این نتیجه رسید که اکثر دانش آموزان حاضر در مدارس نمونه دولتی از دانش آموزان ممتاز و با استعداد هستند که همگی دارای نمرات بالا می باشند مخصوصا در دوره دوم متوسطه که دانش آموزی با معدل کمتر از 17 نداریم.

اما در مدارس غیرانتفاعی دانش آموزان با هر معدلی امکان ثبت نام دارند و فقط تعدادی از مدارس دانش آموزان با معدل بالاتر را پذیرش می کنند ولی باز هم از نظر معدل و وضعیت درسی ، دانش آموزان نمونه دولتی دارای معدل و سوابق تحصیلی بهتری هستند.

مرتبط بخوانید : پیش‌ ثبت‌ نام مدارس غیردولتی

سطح علمی معلمان

در هر دو مدرسه نمونه دولتی و غیرانتفاعی معلمان با سطح علمی بالا حضور دارند و در این موضوع این دو مدرسه برابر هستند. البته بستگی به منطقه مدرسه نیز دارد. ممکن است در یک منطقه ، مدرسه غیرانتفاعی معلمان بهتری نسبت به مدرسه نمونه دولتی همان مدرسه داشته باشد و یا برعکس.

احتمالا این را هم بپسندید  شرایط معلم شدن در مدارس غیرانتفاعی 1403 📞 راهنمای تدریس غیرانتفاعی

شهریه مدارس نمونه دولتی بهتر است یا غیرانتفاعی

مدارس نمونه دولتی بهتر است یا غیرانتفاعی

همانطور که گفته شد ، مدارس نمونه دولتی و غیرانتفاعی هر دو از مدارس غیردولتی هستند بنابراین از دانش آموزان شهریه دریافت می نمایند. میزان شهریه مدارس با توجه به عوامل مختلفی تعیین می شود و در کل مدارس سطح کشور ، رقم ثابتی نیست. در حالت کلی ، شهریه مدارس غیرانتفاعی کمی بیشتر از مدارس نمونه دولتی است. اما باز هم منطقه به منطقه و با توجه به امکانات و خدماتی که مدرسه در اختیار دانش آموزان قرار می دهد ، میزان شهریه تغییر می کند.

مرتبط بخوانید : شهریه مدارس نمونه دولتی

سوالات متداول

  • مدارس نمونه دولتی بهتر است یا غیرانتفاعی ؟

پاسخ این سوال را که مدارس نمونه دولتی بهتر است یا غیرانتفاعی ، کامل در این مطلب بررسی کردیم.

  • آیا مدارس غیرانتفاعی آزمون ورودی یا مصاحبه دارند ؟

هیچ یک از مدارس غیرانتفاعی مصاحبه و آزمون ورودی برگزار نمی کنند.

  • شرط معدل مدارس نمونه دولتی و غیرانتفاعی چقدر است ؟

مدارس غیرانتفاعی شرط معدل ندارند و شرط معدل مدارس نمونه دولتی در دوره دوم متوسطه ، دارا بودن‌ حداقل معدل 17 برای شرکت در آزمون است.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

شرایط قبولی متوسطه دوم

شرایط قبولی متوسطه دوم – شرایط ورود به مقطع متوسطه دوم تمام مدارس

  شرایط قبولی متوسطه دوم با متوسطه اول کاملا متفاوت می باشد و دانش آموزان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر