از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

رشته داروسازی دانشگاه پیام نور – راهنمای قبولی داروسازی دانشگاه پیام نور

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

رشته داروسازی دانشگاه پیام نور - راهنمای قبولی داروسازی دانشگاه پیام نور

 

داروسازی ، از رشته های پرطرفدار کنکور تجربی به شمار می رود و داوطلبان زیادی خواستار پذیرش در این رشته دانشگاهی چه به صورت با کنکور و چه به صورت بدون کنکور هستند و حتی تعدادی از آن ها تمایل دارند با پرداخت شهریه های زیاد ، هر طور شده وارد این رشته شوند. داروسازی در دانشگاه های سراسری و آزاد ارائه می شود اما در مقایسه با رشته های پزشکی و دندانپزشکی ، ظرفیت پذیرش بسیار محدود تری دارد و داوطلبانی که سوابق تحصیلی و رتبه بهتری داشته باشند ، شانس قبولی بالاتری نیز دارند. در این مطلب تمام جزئیات رشته داروسازی دانشگاه پیام نور بررسی شده است و با مطالعه آن از نمرات و سوابق تحصیلی لازم برای پذیرش بدون کنکور و رتبه لازم برای پذیرش با کنکور ، مطلع می شوید.

راهنمای قبولی رشته داروسازی دانشگاه پیام نور

دانشگاه پیام نور ، از دانشگاه های جامع کشور محسوب می شود که در سه مقطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری و در تمام گروه های آزمایشی ریاضی ، تجربی ، انسانی ، هنر و زبان رشته های بدون کنکور و با کنکور را ارائه می دهد. ورود به رشته های با کنکور ، از طریق ثبت نام در آزمون سراسری و پس از آن شرکت در مرحله انتخاب رشته میسر است و ثبت نام رشته های بدون کنکور نیز هر ساله در دو نیمسال مهر و بهمن ماه انجام می گیرد.

اما رشته داروسازی در دانشگاه پیام نور تاکنون ارائه نشده است ، در واقع این دانشگاه هیچ یک از رشته های پزشکی ، دندانپزشکی ، داروسازی ، دامپزشکی و همچنین رشته های پیراپزشکی پرستاری ، مامایی ، اتاق عمل ، هوشبری ، بهداشت عمومی و …. را برگزار نمی کند و علاقه مندان به تحصیل در این رشته ها ، می بایست از طریق دانشگاه های روزانه ، پردیس خودگردان و آزاد اقدام کنند.

احتمالا این را هم بپسندید  تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور 📞 راهنمای ثبت نام 1402

در نظر داشته باشید که رشته داروسازی در حال حاضر تنها در سه دانشگاه روزانه ، پردیس خودگردان و آزاد ارائه می شود که بیشترین میزان ظرفیت را نیز در دانشگاه روزانه دارد و حتی در دانشگاه های آزاد تنها دو واحد علوم پزشکی تهران و آیت الله آملی مازندران ، برگزار کننده این رشته پر متقاضی هستند.

رشته داروسازی بدون کنکور دانشگاه پیام نور و سایر دانشگاه ها

رشته داروسازی بدون کنکور در کدام دانشگاه ارائه می شود ؟ ایا دانشگاه پیام نور به صورت بدون کنکور در این رشته دانشجو پذیرش می کند ؟ آیا می توان با پرداخت شهریه زیاد وارد رشته داروسازی بدون کنکور دانشگاه آزاد یا پردیس بین الملل شویم ؟ در پاسخ به این سوالات باید بگوییم که نه تنها دانشگاه پیام نور ، بلکه هیچ یک از دانشگاه های روزانه ، نوبت دوم ، پردیس خودگردان ، آزاد و …. نیز در این رشته پذیرش بدون کنکور ندارند.

البته در دانشگاه علمی کاربردی رشته ای مشابه با داروسازی تحت عنوان دارویاری ارائه می شود که روش پذیرش دانشجو در آن کاملا بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی است. برخی از زمینه های شغلی رشته دارویاری مشابه داروسازی است و اگر می خواهید بدانید که شرایط پذیرش در این رشته به چه صورت است تا سریع تر قبل از تکمیل نشدن ظرفیت ثبت نام خود را انجام دهید ، با مشاوران مرکز مشاوره تلفنی پاسخ با ما تماس بگیرید تا ضمن اطلاع از شرایط ، ثبت نام شما نیز توسط مشاوران انجام گیرد.

احتمالا این را هم بپسندید  مشاوره انتخاب رشته دانشگاه پیام نور - بهترین مشاوره انتخاب رشته

لیست رشته های علوم پزشکی دانشگاه پیام نور

تنوع رشته های دانشگاه پیام نور زیاد است و شرط تجانس رشته فارغ التحصیلی با رشته انتخابی حذف شده است تا علاقه مندان بتوانند با مدرک هر رشته ای ، در رشته های مورد علاقه خود شرکت کنند. مثلا داوطلب فارغ التحصیل ریاضی ، می توانند وارد رشته های تجربی شود و مشکلی از این جهت وجود نداد.

در دانشگاه پیام نور هیچ یک از شاخه های پزشکی ارائه نمی شوند چه به صورت بدون کنکور و چه به صورت با کنکور و از رشته های تحربی که در این دانشگاه دایر هستند ، می توان به موارد زیر اشاره کرد :

از رشته های ریاضی نیز تعدادی از آن ها شامل موارد زیر هستند :

  • مهندسی پزشکی
  • مهندسی برق
  • مهندسی عمران
  • مهندسی مکانیک
  • مهندسی کامپیوتر
  • و …

از رشته های انسانی نیز تعدادی از آن ها شامل موارد زیر هستند :

شما می توانید جهت اطلاع از نحوه ثبت نام در این رشته ها ، با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی پاسخ با ما تماس بگیرید تا راهنمایی شوید.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

حذفیات دروس پیام نور

حذفیات دروس پیام نور 📞 لیست کامل حذفیات امتحانات پیام نور

دانشجویان دانشگاه پیام نور پس از گذراندن‌ هر ترم و واحدهای درسی باید در امتحانات …

2 نظر

  1. شکیلاخوش آواز

    سلام وقت بخیرهزینه ی داروسازی پیام نور ترمی چنده شهریش

    • پاسخ با ما

      با سلام. داروسازی در دانشگاه پیام نور ارائه نمی شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر