از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور 1402 📞 تکمیل ظرفیت بدون کنکور و با کنکور پیام نور

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور

 

دانشگاه پیام نور هر ساله در چند نوبت دانشجو پذیرش می کند و متقاضیان این دانشگاه می توانند به روش های بدون کنکور یا با کنکور پذیرفته‌ شوند. اگر در کنکور سراسری شرکت کرده‌ اید و در رشته‌ ای قبول نشده‌ اید و یا از رشته‌ مورد قبولی خود رضایت ندارید و یا اینکه در رشته‌ های بدون کنکور ثبت نام کرده‌ اید و در رشته‌ خوبی پذیرفته‌ نشده‌ اید ، می توانید در مرحله تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور شرکت کنید و شانس مجددی برای قبولی در رشته‌ مورد علاقه تان داشته‌ باشید. جزئیات کامل تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور 1402 ، در ادامه این مطلب شرح داده‌ می شود.

شما عزیزان میتوانید برای دریافت پاسخ سوالات خود در زمینه شرایط ثبت نام و انتخاب رشته‌ تکمیل ظرفیت کنکور ، با مشاوران ارشد ما در پاسخ با ما ارتباط برقرار کنید ،

کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل 

تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور با کنکور 1402

تکمیل ظرفیت دانشگاه پيام نور در رشته‌ های با کنکور به طور همزمان و مشترک با تکمیل ظرفیت کنکور 1402 خواهد بود. بنابراین اگر برای کنکور تکمیل ظرفیت برگزار نشود ، دانشگاه پيام نور هم این مرحله را نخواهد داشت. زمان تکمیل ظرفیت رشته‌ های با کنکور دانشگاه پيام نور حدود 45 روز الی 2 ماه پس از اعلام نتایج نهایی کنکور است. اگر پذیرفته‌ شدگان اعلام نتایج نهایی در دانشگاه ثبت نام نکنند ، در این صورت ظرفیت بعضی از رشته‌ ها خالی باقی می ماند و دانشگاه اعلام به برگزاری تکمیل ظرفیت می کند.

احتمالا این را هم بپسندید  ارشد فراگیر هنر - راهنمای ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور و آزاد

بنابراین برای سال 1402 هنوز مشخص نیست که دانشگاه پيام نور تکمیل ظرفیت خواهد داشت یا خیر. در صورت اجرا شدن این مرحله ، زمان آن اوایل آبان ماه خواهد بود. با برگزاری تکمیل ظرفیت ، یک دفترچه راهنما منتشر خواهد شد. در این دفترچه لیست رشته‌ های دارای ظرفیت قرار داده‌ می شود و شما می توانید برای اطلاع از اینکه رشته‌ مدنظرتان جزو رشته‌ های تکمیل ظرفیت می باشد یا خیر ، دفترچه را دانلود کرده‌ و بررسی نمایید.

نحوه شرکت و ثبت نام در تکمیل ظرفیت نیز به صورت اینترنتی است. بدین صورت که باید در سایت سنجش هزینه بپردازید و سپس انتخاب رشته‌ را انجام دهید. شما می توانید به جزء رشته‌ های تکمیل ظرفیت دانشگاه پيام نور ، از رشته‌ های تکمیل ظرفیت سایر دانشگاه ها هم انتخاب کنید و محدودیتی در این باره وجود ندارد.

در پایان لازم است به این نکته هم اشاره کنیم که پذیرفته‌ شدگان مرحله انتخاب رشته‌ کنکور هم می توانند در مرحله تکمیل ظرفیت شرکت کنند. این دسته از داوطلبان باید پس از اینکه نتایج تکمیل ظرفیت اعلام شد ، می بایست از رشته‌ قبلی انصراف داده‌ و در رشته‌ جدید ثبت نام کنند.

مرتبط بخوانید : مهندسی پزشکی بدون کنکور پیام نور

تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور بر اساس سوابق تحصیلی 1402

تکمیل ظرفیت برای رشته‌ های بدون کنکور به ندرت برگزار می شود و دانشگاه پيام نور نیز برای رشته‌ های بدون کنکور خود مرحله تکمیل ظرفیت ندارد. بنابراین اگر شما ثبت نام بدون کنکور مهرماه دانشگاه پيام نور را انجام داده‌ اید و پذیرفته‌ نشده‌ اید ، باید منتظر بمانید ثبت نام ترم بهمن این دانشگاه آغاز شود و در این دوره ثبت نام نمایید.

احتمالا این را هم بپسندید  معدل لازم برای رشته علوم تربیتی پیام نور - شرط معدل پذیرش در رشته علوم تربیتی پیام نور

لازم به ذکر است که در صورت برگزاری تکمیل ظرفیت برای رشته‌ های بدون کنکور پیام نور ، ثبت نام آن به صورت اینترنتی و از سایت سنجش خواهد بود و مرحله تکمیل ظرفیت تمام دانشگاه های بدون کنکور سراسری به صورت مشترک انجام می گیرد.

مرتبط بخوانید : راهنمای تکمیل ظرفیت با آزمون دانشگاه آزاد

تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور 1402

تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور

نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد وزارت علوم 1402 در اواسط شهریورماه اعلام می گردد. پذیرفته‌ شدگان می توانند برای ثبت نام در دانشگاه قبول شده‌ اقدام کنند. حال اگر داوطلب یا داوطلبانی از ثبت نام در دانشگاه قبول شده انصراف دهند ، ظرفیت خالی در بعضی رشته‌ ها ایجاد می شود. این ظرفیت خالی از طریق برگزاری تکمیل ظرفیت به داوطلبان متقاضی اختصاص داده‌ می شود.

زمان برگزاری تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه پيام نور 1402 احتمالا در اواخر مهرماه یا اوایل آبان ماه خواهد بود. البته امکان عدم برگزاری این مرحله نیز وجود دارد و اگر برگزار نشود ، شما باید منتظر آزمون سال آینده باشید.

سوالات متداول

  • آیا تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور 1402 برگزار می شود ؟

در حال حاضر برای تکمیل ظرفیت کنکور 1402 دانشگاه های مختلف اطلاعیه ای منتشر نشده‌ است.

  • رشته‌ های تکمیل ظرفیت دانشگاه پيام نور کدام رشته‌ ها هستند ؟

لیست رشته‌ های تکمیل ظرفیت پیام نور عمدتا از گروه علوم انسانی هستند.

  • آیا رشته‌ های بدون کنکور دانشگاه پيام نور تکمیل ظرفیت دارند ؟

برای رشته‌ های بدون کنکور معمولا تکمیل ظرفیت برگزار نمی شود.

  • دفترچه تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور در چه تاریخی منتشر می شود ؟

در صورت برگزاری تکمیل ظرفیت دانشگاه پيام نور ، زمان انتشار دفترچه در اوایل آبان ماه خواهد بود.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

حذفیات دروس پیام نور

حذفیات دروس پیام نور 📞 لیست کامل حذفیات امتحانات پیام نور

دانشجویان دانشگاه پیام نور پس از گذراندن‌ هر ترم و واحدهای درسی باید در امتحانات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر