از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

دانشگاه جامع علمی کاربردی – از تاسیس تا ریز رشته ها

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

دانشگاه جامع علمی کاربردی از تاسیس تا ریز رشته ها

 

دانشگاه جامع علمی کاربردی با هدف افزایش مهارت ها و توانمدهای عملی تأسیس شد و تولد آن مدیون تفکر سازنده ای است که به توسعه عملی در کنار توسعه علمی اعتقاد دارد ، انعکاس این هدف را نیز می توان در فرمایشات رهبر عظیم الشان انقلاب مشاهده کرد که در ارتباط با دانشگاه جامع علمی کاربردی فرمودند: همانطور که ما به علم احتیاج داریم به پنجه های کارآمد هم نیازمندیم.

بر این اساس دانشگاه جامع علمی کاربردی که دانشگاهی نیمه دولتی و در عین حال وابسته به وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری است تاسیس می شود و امروزه این دانشگاه ، با داشتن 1245 مرکز آموزشی در حوزه های مختلف به کار خود ادامه می دهد.

دانشگاه علمی کاربردی در ابتدا شامل مقاطع کاردانی پودمانی و ترمی و کارشناسی پودمانی و ترمی بود ، اما به تازگی شامل مقاطع کارشناسی ارشد و دکترای نخبگی نیز شده است ، که البته بسیاری ایجاد مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری را بر خلاف اهداف اولیه تأسیس دانشگاه جامعی عملی کاربردی می دیدند و اعتقاد داشتند که هدف از تاسیس دانشگاه جامع عملی کاربردی باید صرفاً افزایش سطح مهارت نیروهای شاغل جامعه باشد.

شعب دانشگاه علمی کاربردی

جالب است بدانید دانشگاه جامع علمی کاربردی تنها در تهران نیست و در سراسر کشور شعبات مختلف دارد با سر زدن به سایت دانشگاه علمی کاربردی به آدرس www.uast.ac.ir می توانید شعبات مختلف دانشگاه را جستجو کنید.

در سایت دانشگاه ، نقشه ای از ایران وجود دارد که با کلیک کردن بر روی هر شهر قادر خواهید بود که رشته های ارائه شده و آدرس دقیق شعبه تاسیس شده در شهر مورد نظر خود را به راحتی پیدا کنید.

البته لازم به ذکر است که سایت دانشگاه جامع عملی کاربردی به نحو آسانی طراحی شده و شما به آسانی می توانید اطلاعات صحیحی از این دانشگاه به دست آورید.

از آنجا که ممکن است سوالات متعددی درباره دانشگاه علمی کاربردی داشته باشید . سایت تخصصی “پاسخ با ما” سعی کرده است در این مقاله به مهم ترین و عمده ترین سوالات شما درباره این دانشگاه پاسخ دهد و همچنین کارشناسان ارشد ما در تمامی زمینه های تحصیلی همه روزه از 8 صبح تا 12 شب بصورت تلفنی پاسخگوی شما عزیزان میباشند .

یکی از متداول ترین سوالاتی که در ارتباط با این دانشگاه به ذهن متبادر می شود این است که سطح علمی مراکز دانشگاه جامع علمی کاربردی در میان دانشگاه های ایران و جهان چگونه است و چه رتبه ای دارند؟ و آیا مدرک این دانشگاه معتبر است؟

سطح علمی دانشگاه جامع علمی کاربردی

آیا مدرک دانشگاه علمی کاربردی معتبر است؟ باید گفت دانشگاه جامع علمی کاربردی زیر مجموعه وزارت علوم و تحقیقات و فناوری است و مدرک دانش آموختگان آن مورد تصویب و تایید وزارت علوم و تحقیقات می باشد ، این مدرک قابلیت ترجمه و استفاده در مراکز آموزشی و دانشگاهی بین المللی را نیز دارا می باشد پس در جواب این سوال که آیا مدرک دانشگاه علمی کاربردی معتبر است؟ باید گفت که صد البته.

احتمالا این را هم بپسندید  مشاوره تلفنی دانشگاه علمی کاربردی - مشاوره تلفنی ثبت نام و انتخاب رشته علمی کاربردی

البته ارزش مدرک بعضی از دانشکده های دانشگاه جامع علمی کاربردی برحسب موفقیت در خروجی بهتر دانش آموختگان از نظر توانمندی علمی و عملی نسبت به دانشکده های دیگر این دانشگاه بالاتر است ، به طور مثال ، دانشکده پست و مخابرات ایران ، دانشکده صنعتی مالک اشتر و دانشکده صدا و سیما که همگی زیر مجموعه دانشگاه جامع علمی کاربردی می باشند در سطح اعتبار بالاتری از سایر دانشکده های این دانشگاه قرار دارند . اما به طور کلی در رتبه بندی کشوری دانشگاه علمی کاربردی تاکنون رتبه 18 و رتبه 92 در دانشگاه های دنیا را بدست آورده است ، و به طور کلی مصوبات این دانشگاه در سایر دانشگاه های دولتی و غیر انتفاعی مدنظر قرار می گیرد و استفاده می گردد.

رشته های دانشگاه علمی کاربردی

دانشگاه جامع علمی کاربردی از تاسیس تا ریز رشته ها

دانشگاه علمی کاربردی رشته های تحصیلی زیر را :

  • کشاورزی 
  • فرهنگ و هنر
  • مدیریت و خدمات اجتماعی
  • صنعت

را در شاخه های مختلف ارائه می دهد ، به طور مثال در رشته کشاورزی شاخه های متعددی چون انتقال آب ، بهداشت و آبزیان ، احیاء و بهره برداری بیابان ، آبخیز داری ، امور اراضی و … که این شاخه ها در مقاطع مختلف به 365 مورد نیز می رسد. پر واضح است که این شاخه های مختلف در رشته های تحصیلی ارائه شده همچون صنعت و فرهنگ و هنر و مدیریت و خدمات اجتماعی نیز وجود دارد که بر حسب توانمندی و علاقه دانشجو به ایشان ارائه می گردد.

لیست رشته های کاردانی علمی کاربردی

  • کاردانی حرفه ای امور فرهنگی
  • کاردانی حرفه ای حسابداری – حسابداری مالی
  • کاردانی حرفه ای حقوق – حقوق ثبتی
  • کاردانی حرفه ای مدیریت کسب و کار ،
  • کاردانی فنی شبکه های کامپیوتری
  • کاردانی فنی شهر سازی
  • کاردانی فنی فناوری اطلاعات – اینترنت و شبکه های گسترده
  • کاردانی فنی معماری – معماری روستایی
  • کاردانی فنی حرفه ای بانکی
  • کاردانی حرفه ای بازاریابی
  • و …

رشته های کاردانی دانشگاه علمی کاربردی

لیست رشته های کارشناسی علمی کاربردی

  1. کارشناسی حرفه ای حسابداری
  2. حسابداری مالی
  3. کارشناسی حرفه ای حقوق – حقوق ثبتی
  4. کارشناسی حرفه ای مدیریت امور فرهنگی – برنامه ریزی فرهنگی
  5. کارشناسی حرفه ای معماری – طراحی محیط داخلی
  6. مهندسی فناوری عمران – ساختمان سازی
  7. کارشناسی حرفه ای حقوق – ارشاد در امور کیفری
  8. مهندسی فناوری اطلاعات – فناوری اطلاعات و مهندسی فناوری عمران – نقشه برداری
  9. و …

رشته های کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی

تفاوت بین پودمان و ترم دانشگاه علمی کاربردی چیست؟

فهرست کامل شاخه های این رشته های تخصصی عنوان در سایت دانشگاه جامع علمی کاربردی به تفکیک وجود دارد. شاید با مطالعه این مقاله تا به حال این سوأل برایتان پیدا شده باشد که فرق بین پودمان و ترم چیست؟

احتمالا این را هم بپسندید  مشاوره ثبت نام دانشگاه بدون کنکور - از بهترین ها مشاوره بگیرید

سایت پاسخ با ما برای این سوأل شما جواب آسانی آماده کرده است . دانشگاه جامع علمی کاربردی از دو سیستم آموزشی برای ارتقای سطح عملی و علمی دانش آموختگان خود بهره می برد:

سیستم پودمانی مختص به داوطلبان شاغل است که می خواهند در شغل خود ، مدرک تحصیلی داشته باشند و دانشگاه علمی کاربردی برای دانشجویان شاغل که امکان حضور در کلاس در هر ساعتی را ندارند ، سیستم پودمانی را در نظر گرفته که معمولا کلاس ها در روز های پنج شنبه و جمعه برگزار می شود.

اما سیستم ترمیک مختص به داوطلبان آزاد است و روال عادی دانشگاه برای این دانشجویان طی می شود. در هر دو روش ترمیک و پودمانی پذیرش دانشجو بدون کنکور و فقط بر اساس مدرک و معدل تحصیلی انجام می گیرد و هیچ گونه آزمونی برای ورود به این دانشگاه برگزار نمی شود.

سامانه هم آوا چیست؟

سامانه جامع آموزشی « هم آوا » درگاه خدماتی نوینی است که با هدف سهولت در امور جاری دانشجویی و کم کردن مراجعه دانشجو به قسمت اداری راه اندازی شده و بوسیله این سامانه دانشجویان می توانند امور دانشجویی خود از قبیل ؛

  • انتخاب رشته ،
  • پرداخت شهریه ،
  • تقاضای انتقالی بین دانشگاه ها ،
  • تقاضای مهمان شده در دانشگاه های دیگر ،
  • دریافت کارنامه ،
  • تقاضای فارغ التحصیلی ،
  • تسویه حساب ،
  • امور مالی و …

را شخصاً از طریق فضای مجازی سرو سامان دهند ، برای انجام این امور هنگام ثبت نام حضوری در دانشگاه علمی کاربردی ، رمز عبوری به شما داده می شود که بوسیله آن می توانید وارد سامانه هم آوا علمی کاربردی گردید ، که البته دسترسی به این سامانه از طریق جستجو در موتور جستجوگر و با نوشتن سایت هم آوا در نوار آدرس گوگل برای مخاطبان بصورت بسیار ساده امکان پذیر است .

همچنین در طراحی سایت دانشگاه علمی کاربردی نیز بخشی برای ورود به سامانه هم آوا نیز در نظر گرفته شده که از این طریق نیز می توان به سادگی وارد این سامانه شد. در انتهای این مقاله ممکن است سوالاتی در مورد دانشگاه جامع علمی کاربردی داشته باشید که پاسخگویی به آن از حوصله این مقاله خارج باشد بنابر این توصیه می کنیم برای دریافت اطلاعات بیشتر و تخصصی تر در زمینه دانشگاه جامع علمی کاربردی با مشاوران متخصص و با تجربه ما در پاسخ با ما تماس حاصل نمایید.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

ثبت نام بدون آزمون علمی کاربردی

ثبت نام بدون آزمون علمی کاربردی 1402 📞 راهنمای ثبت نام 2 مقطع بدون کنکور علمی کاربردی

برای ثبت نام بدون آزمون علمی کاربردی هر ساله فرصتی برای داوطلبان فراهم می شود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر