از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

رتبه کنکور کدام عدد است – راهنمای خواندن کارنامه و رتبه کنکور

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

رتبه کنکور کدام عدد است – راهنمای خواندن کارنامه و رتبه کنکور

 

یک بخش از کارنامه کنکور سراسری داوطلبان مربوط به رتبه و ترازیست که هر داوطلب در گروه آزمایشی خود کسب کرده است. رتبه کشوری بدون اعمال سهمیه ، رتبه در سهمیه نهایی با در نظر گرفتن سهمیه داوطلب ، رتبه در زیر گروه ها با توجه به نمرات خام و درصد دروس اکتسابی در هر زیر گروه و تراز نیز با مقایسه وضعیت نمرات خام اکتسابی داوطلب با سایر داوطلبان ، محاسبه و در کارنامه کنکور درج می شود. اما سوالی که برای اکثر داوطلبان پیش می آید این است که رتبه اصلی کنکور کدام عدد است و کدام رتبه برای پذیرش در دانشگاه های سراسری و آزاد ملاک سنجش داوطلبان قرار می گیرد ؟ ادامه مطلب را مطالعه فرمایید تا پاسخ سوالتان را بیابید. در صورت داشتن هر گونه سوال و ابهام نیز می توانید در بخش نظرات بپرسید.

مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی پاسخ با ما آماده ارائه مشاوره تحلیل کارنامه کنکور و انجام انتخاب رشته کنکور شما داوطلبان عزیز هستند.

اگر می خواهید با توجه به رتبه ای که کسب کرده اید در بهترین رشته و دانشگاه قبول شوید ، با خیالی راحت انتخاب رشته خود را به مشاوران ما بسپارید.

همین حالا تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

رتبه کنکور برای انتخاب رشته دانشگاه سراسری کدام عدد است

اصلی ترین رتبه ای که باید در زمان انتخاب رشته کنکور سراسری ملاک قرار دهید ، رتبه در سهمیه نهایی زیر گروه های مختلف است. منظور از رتبه در سهمیه نهایی زیر گروه های مختلف که در تصویر زیر مشخص شده است ، رتبه ای است که شما در سهمیه خود در هر زیر گروه کسب کرده اید و سازمان سنجش نیز بر اساس این رتبه داوطلبان را مورد ارزیابی قرار می دهد.

سهمیه هر داوطلب جامعه کوچکی از تعداد داوطلبان کل آن گروه آزمایشی است فرضا اگر داوطلبی در سهمیه منطقه یک کنکور تجربی قرار دارد ، وضعیت او در مقایسه با جمعیت حدود 100 هزار نفری این سهمیه بررسی می شود نه کل داوطلبان کل کشور این گروه آزمایشی.

رتبه در سهمیه نهایی زیر گروه های مختلف

همانطور که می دانید کنکور سراسری در گروه های آزمایشی مختلف شامل چند زیر گروه است مثلا کنکور تجربی از 5 زیر گروه ، کنکور ریاضی از 3 زیر گروه و کنکور انسانی نیز از 5 زیر گروه تشکیل شده است. هر یک از رشته ها در زیر گروه های مختلف طبقه بندی می شوند به عنوان مثال در کنکور تجربی نحوه تقسیم رشته ها بین زیر گروه ها به صورت زیر است :

احتمالا این را هم بپسندید  مشاوره تلفنی انتخاب رشته کنکور سراسری - مطمئن انتخاب رشته کنید

حال داوطلب کنکور تجربی که قصد انتخاب رشته دارد ، باید بررسی کند که رشته یا رشته های مورد تقاضای او در کدام زیر گروه ها قرار دارند و رتبه ای که در زیر گروه مربوطه کسب کرده است ، چقدر است. فرضا داوطلبی که می خواهد رشته های پزشکی و دندانپزشکی را انتخاب کند باید رتبه در زیر گروه یک خود را بررسی نماید یا داوطلبی که رشته داروسازی را انتخاب می کند ، باید رتبه در زیر گروه دو خود را بررسی کند.

رتبه کنکور برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد کدام عدد است

رتبه اصلی برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد از رتبه ای که در انتخاب رشته کنکور سراسری تاثیر گذار است ، متفاوت می باشد. مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه ازاد اسلامی ملاک جذب دانشجو را در تمام رشته های تحصیلی ، رتبه کشوری و تراز کنکور قرار داده است یعنی هیچ یک از سهمیه های مناطق و ایثارگری در پذیرش دانشگاه آزاد تاثیر گذار نیستند.

بنابراین اگر قصد انتخاب رشته دانشگاه آزاد را دارید ، باید رتبه کشوری و ترازی که در هر زیر گروه کسب کرده اید را بررسی کنید.

در مورد رتبه کنکور سوالی دارید؟

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، 8 صبح تا 12 شب حتی ایام تعطیل

تاثیر ضرایب دروس و زیر گروه ها در کنکور سراسری

اگر به تازگی درس خواندن و برنامه ریزی برای کنکور را شروع کرده اید ، حتما ضرایب و اهمیت دروس برای پذیرش در رشته های زیر گروه های مختلف را مد نظر قرار دهید و به دروسی که برای قبولی در رشته مورد نظر شما تاثیرگذار تر هستند ، اهمیت بیشتری دهید. فرضا اگر داوطلبی از کنکور انسانی به رشته حقوق علاقه مند باشد ، این رشته در زیر گروه یک قرار دارد و دروس مهم زیر گروه یک درس های ادبیات فارسی و عربی با ضریب 4 هستند یا اگر داوطلبی به رشته روانشناسی علاقه دارد ، این رشته در زیر گروه 5 قرار دارد و درس های روان­شناسی ، ریاضی و علوم اجتماعی با ضریب 3 بیشتر تاثیر را برای قبولی در رشته روانشناسی دارد.

احتمالا این را هم بپسندید  کارنامه کنکور انسانی تربیت معلم 1403 📞 بررسی کارنامه و رتبه قبولی های دو سال قبل

پس ضرایب و نقش دروس مختلف در زیر گروه ها متفاوت است که در برنامه ریزی درسی داوطلبان تاثیر می گذارد. اصولا باید در برنامه ریزی کنکور تعادل مطالعاتی را رعایت کرد اما مسلم است که دروس مهم تر نیاز به صرف زمان بیشتری دارند.

 

پاسخ به سوالات پر تکرار

  • رتبه اصلی کنکور کدام عدد است ؟

انتخاب رشته کنکور 1401 برای دانشگاه های روزانه با توجه به رتبه در سهمیه انجام می گیرد.

  • انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد با توجه به کدام رتبه در کارنامه کنکور باید انجام بگیرد ؟

برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد ، رتبه کشوری مهم است.

  • برای دانشگاه های روزانه کدام رتبه کنکور مهم است ؟

دانشگاه های روزانه با رتبه در سهمیه دانشجو پذیرش می کنند.

  • رتبه در سهمیه مهم است یا رتبه کشوری ؟

برای برخی دانشگاه ها رتبه در سهمیه ها و برای برخی دیگر مثل دانشگاه آزاد ، رتبه کشوری مهم است.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

انتخاب رشته کنکور 1402

انتخاب رشته کنکور 1402 📞 انتخاب رشته کنکور 1402 چگونه است

انتخاب رشته کنکور 1402 برای گروه های آزمایشی ریاضی ، تجربی ، انسانی ، هنر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر