از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

کارنامه سبز رشته انسانی 1401 – کارنامه سبز برای رشته انسانی چیست

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

کارنامه سبز رشته انسانی - کارنامه سبز برای رشته انسانی چیست

 

داوطلبان کنکور انسانی پس از دریافت کارنامه اولیه و انجام انتخاب رشته بر اساس وضعیت مجاز بودن خود در دوره های مختلف و ثبت در سایت سنجش ، منتظر می مانند تا نتایج منتشر شود تا پس از پذیرفته شدن در یک رشته انتخابی ، وارد دانشگاه شوند. اما ممکن است بعد از اعلام نتایج نهایی انتخاب رشته ، تعدادی از داوطلبان باشند که در هیچ رشته ای پذیرفته نشوند و یا علاقه ای به تحصیل در رشته قبولی شان نداشته باشند. در این مرحله کارنامه سبز رشته انسانی به کمک این دسته از داوطلبان می آید ، تا در صورت امکان بتوانند به رشته ای بهتر انتقالی بگیرند.

در سال های قبل بسیاری از  داوطلبان بودند که با استفاده از کارنامه سبز توانستند در رشته و دانشگاه دلخواهشان پذیرفته شوند ،

اگر  شما هم میخواهید در رشته دانشگاه دلخواهتان قبول شوید ولی از نحوه ارسال درخواست اطلاعی ندارید ، همین حالا با مشاوران ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

منظور از کارنامه سبز رشته انسانی 1401

کارنامه سبز ، آخرین کارنامه ای است که برای تمام داوطلبانی که در مرحله انتخاب رشته شرکت کرده اند ، صادر می شود. این کارنامه اطلاعاتی را در اختیار داوطلبان قرار می دهد که با کمک آن می توان برای تغییر رشته و انتقالی اقدام کرد.

مرتبط بخوانید : معنی کدهای کارنامه سبزاستفاده از کارنامه سبز کنکور

پس در جواب به سوال کارنامه سبز به چه دردی میخوره ؟ باید بگوییم که شما با استفاده از آن و در صورت تمایل ، می توانید رشته محل پذیرفته شده خود را تغییر دهید. توجه داشته باشید که شما در صورتی مجاز به تغییر رشته هستید ، که حتما در مرحله انتخاب رشته در یکی از رشته های انتخابی تان پذیرفته شده باشید و در صورت مردود بودن ، این امکان برای شما فراهم نیست.

احتمالا این را هم بپسندید  جزئیات کارنامه سبز 1401 - نحوه بررسی کارنامه سبز و زمان انتشار

جزئیات کارنامه سبز رشته انسانی 1401

در کارنامه سبز رشته انسانی 5 ستون قرار دارد ، ستون اول ردیف رشته ها ، ستون دوم کد رشته های انتخابی ، ستون سوم رتبه شما برای پذیرش در رشته ها و ستون چهارم نیز رتبه آخرین فرد پذیرفته شده در رشته هاست. در ستون پنجم نیز نتیجه کلی قرار داده می شود.

شما برای بررسی جزئیات کارنامه باید به ستون سوم و چهارم توجه کنید ، اگر در کد رشته ای رتبه شما بهتر از رتبه آخرین نفر پذیرفته شده باشد ، یعنی در آن رشته محل نیز احتمال قبولی دارید ، اما چون در اولویت های پایین تر فرم انتخاب رشته قرار داده اید ، شانس پذیرش در آن ها را از دست داده اید.

مثلا فرض کنید یکی از داوطلبان کنکور انسانی با رتبه 1500 در سهمیه منطقه یک ، 110 رشته را در فرم انتخاب رشته قرار می دهد و در انتخاب 75 ام به دلیل داشتن نمره لازم ، پذیرفته می شود یعنی در انتخاب های 1 تا 74 رتبه لازم را نداشته است. اما این داوطلب 35 رشته را بعد از انتخاب 75 نیز قرار داده است و در کارنامه سبز شانس قبولی داوطلب در انتخاب های بعد از رشته پذیرفته شده نیز بررسی می شود و در صورتی که در رشته ای احتمال پذیرش وجود داشته باشد ، به او اطلاع رسانی می شود.

استفاده از کارنامه سبز برای انتقالی

پس از بررسی کارنامه سبز رشته انسانی اگر تمایل داشتید که تغییر رشته انجام دهید ، می توانید درخواست خود را از طریق دانشگاه مبدا و دانشگاه مقصد پیگیری کنید. در واقع درخواست انتقالی از رشته محل پذیرفته شده به رشته دیگر تنها با موافقت دانشگاه ها انجام می گیرد و سازمان سنجش وظیفه ای در این خصوص ندارد.

احتمالا این را هم بپسندید  انتخاب رشته تجربی - راهنمای جامع

شما داوطلبان می توانید از طریق ارتباط با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی “پاسخ با ما” اطلاعات بیشتری در خصوص نحوه دریافت انتقالی و کسب موافقت دانشگاه ها کسب کنید

کارنامه سبز رشته انسانی برای دانشگاه آزاد

کاربرد کارنامه سبز هم برای دانشگاه های سراسری و هم برای دانشگاه آزاد می باشد اما فقط در دانشگاه های سراسری فرصت انتقالی به رشته و دانشگاه های دیگر وجود دارد.

در واقع مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی همانند سازمان سنجش ، برای داوطلبانی که انتخاب رشته دانشگاه آزاد را انجام داده اند ، کارنامه سبز منتشر می کند اما کاربردی که این کارنامه دارد فقط جهت اطلاع رسانی داوطلبان از نمره های اکتسابی در رشته محل های انتخابی شان است و نمی توانند در دانشگاه آزاد انتفالی بگیرند.

مرتبط بخوانید : کارنامه سبز دانشگاه آزاد – راهنمای دریافت و استفاده از کارنامه سبز دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد مزیتی که نسبت به دانشگاه روزانه دارد این است که شما می توانید در رشته ای که قبول شده اید ، ثبت نام نکنید و مشکلی از جهت محرومیت ایجاد نمی شود اما اگر در دانشگاه روزانه رشته ای پذیرفته شوید ، حتی در صورت عدم ثبت نام و انصراف ، یکسال از ورود به دانشگاه روزانه محروم خواهید شد.

سوالات متداول

  • آیا کنکور انسانی کارنامه سبز دارد ؟

بله آخرین کارنامه منتشر شده برای داوطلبان کنکور انسانی کارنامه سبز است.

  • کارنامه سبز رشته انسانی کی منتشر می شود ؟

زمان انتشار کارنامه سبز احتمالا در نیمه اول مهرماه خواهد بود.

  • کارنامه سبز رشته انسانی را چگونه بخوانیم ؟

نحوه خواندن کارنامه سبز در این مطلب توضیح داده شده است.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

تفاوت کارنامه سبز و محرمانه

تفاوت کارنامه سبز و محرمانه 1402 📞 هر آنچه که باید در مورد کارنامه سبز یا کارنامه محرمانه بدانید

تفاوت کارنامه سبز و محرمانه چیست ؟ چند هفته پس از اعلام نتایج انتخاب رشته‌ …

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر