از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

شغل های رشته تجربی 1402 📞 لیست و معرفی آینده شغلی رشته های تجربی

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

شغل های رشته‌ تجربی

دانش آموزان پایه نهم برای ورود به پایه دهم دوره دوم متوسطه ، باید رشته‌ تحصیلی خود را از میان 5 رشته‌ ریاضی ، تجربی ، انسانی ، فنی حرفه ای و کاردانش انتخاب کنند و اولین موضوعی که باید برای انتخاب رشته‌ نهم به دهم بررسی شود ، بازار کار و آینده شغلی رشته‌ هاست. در چند سال اخیر ، شغل های رشته تجربی استقبال زیادی از سوی داوطلبان داشته اند و این موضوع را می توان از جمعیت بیشتر داوطلبان این گروه آزمایشی نسبت به سایر گروه های آزمایشی ، فهمید. شغل های رشته‌ تجربی مخصوصا مشاغل گروه علوم پزشکی و پیراپزشکی به دلیل بازار کار و درآمد مناسب و همچنین جایگاه اجتماعی مورد پسندتری که دارند ، انتخاب اکثر داوطلبان کنکور تجربی است اما ایا تمام مشاغل رشته‌ تجربی فقط محدود به گروه پزشکی و پیراپزشکی است ؟

با شرکت در کنکور تجربی امکان ورود به بیش از 200 شغل وجود دارد که شما بسیاری از این شغل ها را که برخی نیز بازار کار و درآمد عالی هم دارند ، نمی شناسید. اگر می خواهید از لیست کامل شغل های رشته تجربی مطلع شوید ، ادامه مطلب را با دقت مطالعه کنید.

شما عزیزان میتوانید برای دریافت مشاوره تخصصی در زمینه معرفی رشته‌ ها ، شرایط بازار کار و میزان درآمد رشته‌ ها و مشاغل مختلف و همچنن انجام تست شخصیت شناسی برای انتخاب رشته‌ مناسب با شخصیت خود ، با مشاوران ارشد ما در پاسخ با ما ارتباط برقرار کنید ،

کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل 

لیست و معرفی آینده شغلی رشته‌ های تجربی

رشته‌ تجربی از بیش از 150 شاخه تحصیلی تشکیل شده است که معروف ترین این رشته‌ ها ، پزشکی ، دندانپزشکی ، داروسازی ، پرستاری ، هوشبری و سایر رشته‌ های علوم پزشکی می باشد. دغدغه بسیاری از دانش آموزان پایه نهم این است که پس از ورود به رشته‌ تجربی در دبیرستان ، در دانشگاه چه رشته‌ ای را انتخاب کنند موفق تر خواهند بود و آیا ورود به رشته‌ تجربی ، تضمین کننده موقعیت شغلی مناسب آنها در آینده خواهد بود ؟

اولین و مهم ترین قدم برای انتخاب رشته‌ ، در نظر گرفتن علاقه است. با خودتان رو راست باشید ، شما می خواهید در آینده چه کاره شوید ؟ درآمد زیاد برای شما مهم تر است یا خدمت به انسان ها ؟ در چه درس هایی قوی تر هستید ؟ اگر به رشته‌ های پزشکی و علوم پزشکی علاقه مندید ، ایا از سختی های تحصیل در این رشته‌ ها آگاه هستید ؟ آیا برای کار در بیمارستان ها و دیدن بیماران و درد و رنج آنها ، روحیه کافی را دارید ؟

بسیاری از دانش آموزان بدون تحقیق و بررسی رشته‌ یا رشته‌ های مورد علاقه خود ، میخواهند وارد آن رشته‌ شوند ، مثلا دانش آموزی که علاقه مند به رشته‌ پرستاری است اما نمی داند که شرایط شغلی این رشته‌ به چه صورت است و چه توانمندی هایی باید داشته باشد تا موفق شود. پس حتما قبل از انتخاب رشته‌ تجربی ، وضعیت بازار کار ، میزان درآمد ، شرایط محیط کاری و دروس دانشگاهی تمام رشته‌ ها را بررسی کنید تا از پس از چند سال تحصیل ، از انتخاب خود پشیمان نشوید.

مرتبط بخوانید : سایت پادا انتخاب رشته‌ نهم و هدایت تحصیلی نهم – pada.medu.ir

شغل های علوم پزشکی رشته تجربی

شغل های رشته‌ تجربی

اولین انتخاب اکثر داوطلبان کنکور تجربی ، سه رشته‌ پزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی است که البته تعداد کمتری از داوطلبان نیز به رشته‌ دامپزشکی علاقه دارند. این رشته‌ ها همگی در مقطع دکتری ارائه می شوند و میانگین 5 الی 7 سال طول دوره تحصیل دارند. برای وارد شدن به شغل های پزشکی ، دندانپزشکی ، داروسازی و دامپزشکی باید رتبه بسیار مناسبی را در کنکور تجربی کسب کنید و در هیچ دانشگاهی نیز بدون کنکور ارائه نمی شوند.

احتمالا این را هم بپسندید  رتبه لازم برای رشته علوم و مهندسی باغبانی - طبق قبولی های 1400 و 99

با ادامه تحصیل در این رشته‌ ها نیز می توانید تخصص و فوق تخصص خود را دریافت کنید و به درآمد بیشتری نیز برسید. تخصص های پزشکی همچون چشم پزشکی ، مغز و اعصاب ، قلب و عروق ، پوست ، مو و زیبایی ، رادیولوژی ، ارتوپدی ، گوش ، حلق ، بینی و … تخصص های دندانپزشکی همچون پاتولوژیست دهان و دندان ، اندودنتیست ، زیبایی و … و تخصص های داروسازی نیز بیشتر از 12 تخصص از جمله داروسازی بالینی هستند.

رشته‌ های علوم پزشکی طول دوره تحصیلی طولانی دارند ، ضمن اینکه همگی چند سال تعهد خدمت نیز دارند. پس برای اینکه در این رشته‌ ها به نتیجه و درآمد زیاد برسید ، باید پشتکار داشته باشید و پس از چند سال ، جا نزنید. ورود به بازار کار رشته‌ های پزشکی ، قطعی است و بیکار نخواهید ماند اما باید علاقه مند باشید تا بتوانید چند سال سختی تحصیل و کار و شیفت های شبانه را تحمل کنید.

مرتبط بخوانید : راهنما ، فرم ها و شرایط هدایت تحصیلی و انتخاب رشته‌ نهم رشته‌ تجربی

رشته‌ های پیراپزشکی تجربی

شغل های رشته‌ تجربی

رشته‌ های پیراپزشکی معمولا پس از رشته‌ های پزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی اولویت داوطلبان در زمان انتخاب رشته‌ هستند. این رشته‌ ها ، شامل موارد زیر می باشند :

اکثر رشته‌ های فوق در دوره کارشناسی ارائه می شوند و پس از 4 سال تحصیل ، جذب بازار کار خواهید شد. میزان درآمد رشته‌ های پیراپزشکی با توجه به محل فعالیت متفاوت است و همچنین وضعیت بازار کار بعضی از این رشته‌ بهتر از سایر رشته‌ هاست. مثلا در هر اتاق عمل یک بیمارستان دست کم به چند کارشناس رشته‌ اتاق عمل و همچنین پرستار نیاز است و بازار کار این دو رشته‌ از رشته‌ هوشبری بهتر است.

مرتبط بخوانید : بهترین رشته‌ های بدون کنکور تجربی

با مدرک رشته‌ های فیزیوتراپی ، بینایی سنجی و شنوایی شناسی امکان تاسیس مطب و کار به صورت شخصی و بدون وابستگی به هیچ بیمارستانی نیز وجود دارد و شما می توانید با تحصیل در این رشته‌ ها ، کسب و کار مستقل داشته باشید و همانطور که بسیاری از شما نیز می دانید ، درآمد مطب شخصی قابل مقایسه با درآمد کسی که در یک بیمارستان یا مرکز درمانی استخدام شده است ، نیست.

رشته‌ های گروه پیراپزشکی کنکور تجربی توسط دانشگاه های روزانه ، پردیس خودگردان و آزاد ارائه می شوند که شما برای قبولی در دانشگاه روزانه رتبه بهتری نیاز دارید. همچنین در صورت انتخاب دانشگاه های پردیس خودگردان و آزاد برای ادامه تحصیل در رشته‌ های پیراپزشکی ، باید توان مالی مناسبی داشته باشید مخصوصا اینکه شهریه رشته‌ های علوم پزشکی و پیراپزشکی رقم نسبتا بالایی است.

معرفی رشته‌ پرستاری

پر متقاضی ترین رشته‌ پیراپزشکی در کنکور تجربی ، رشته‌ پرستاری است و به همین دلیل به نسبت سایر رشته‌ های پیراپزشکی ظرفیت بیشتری دارد. اگر می خواهید وارد رشته‌ پرستاری شوید ، لازم است بدانید که طول دوره تحصیل در این رشته‌ به مدت 4 سال است و پس از آن مدرک لیسانس دریافت می کنید. بعد از گرفتن لیسانس خود ، وارد طرح دو ساله می شوید و پس از آن امکان ورود به شغل و همزمان با آن ادامه تحصیل را خواهید داشت.

رشته‌ پرستاری از نظر مهاجرت نیز شرایط مناسبی دارد و اگر تصمیم به مهاجرت دارید ، از همان زمان ورود به دانشگاه باید برای خود رزومه بسازید و سعی کنید که در تمام ترم ها معدل بالایی داشته باشید.

احتمالا این را هم بپسندید  کارهای لازم برای کنکور - نکات کلیدی در شب کنکور و روز آزمون

شغل های علوم پایه رشته تجربی

تعداد زیادی از رشته‌ های کنکور تجربی که بیشتر داوطلبان نیز این رشته‌ ها نمی شناسند ، در شاخه علوم پایه دسته بندی می شوند. اکثر این رشته‌ ها که به شرح زیر هستند ، طول دوره تحصیلی 4 ساله دارند و به صورت بدون کنکور نیز در دانشگاه های آزاد ، پیام نور و غیرانتفاعی ارائه می شوند.

مرتبط بخوانید : شرایط ورود به رشته‌ پرستاری

شما با تحصیل در رشته‌ های فوق ، می توانید بازار کار متفاوتی را تجربه کنید. استخدام در آزمایشگاه ها ، کار در کارخانه های صنعتی مثل صنعت رنگ سازی ، تولید مواد غذایی ، صنعت دارو و …. از مشاغل پیش رو با تحصیل در این رشته‌ هاست.

رشته‌ های علوم پایه تجربی عمدتا در مقطع کارشناسی و بعضی از آنها در مقطع کاردانی ارائه می شوند و شرایط برای ادامه تحصیل بعد از گرفتن مدرک کاردانی یا کارشناسی فراهم است. با تحصیل در برخی از رشته‌ های علوم پایه ، فرصت شرکت در آزمون های استخدامی همچون آزمون استخدامی آموزش و پرورش فراهم می شود به عنوان مثال شما می توانید با گرفتن مدرک لیسانس رشته‌ های شیمی ، فیزیک و زیست شناسی ، در آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت نمایید.

شغل های دبیری رشته تجربی

شغل های رشته تجربی

اگر به تدریس و دبیری علاقه مند هستید ، می توانید وارد دانشگاه فرهنگیان شوید و یکی از رشته‌ های زیر را انتخاب کنید. مزایای دانشگاه فرهنگیان باعث شده است که هر ساله داوطلبان زیادی متقاضی تحصیل در این رشته‌ ها باشند. حقوق دانشجویی ، استخدام رسمی پس از فارغ التحصیلی ، بهره مندی از خوابگاه در هنگام تحصیل و در کل یک دانشگاه ایده آل با دردسر های کمتر است.

قبولی در رشته‌ های دبیری دانشگاه فرهنگیان نیاز کسب رتبه و تراز خوبی در آزمون است به طوری که متقاضیان باید بتوانند حداقل تراز 6500 در آزمون را به دست آورند. همچنین شرایط دیگری از جمله حداقل معدل کل دیپلم 14 و حداکثر سن 24 سال تمام در زمان ورود به دانشگاه ، برای قبولی در دانشگاه فرهنگیان لازم هستند. رشته‌ های دانشگاه فرهنگیان برای تمام گروه های ریاضی ، تجربی ، انسانی ، هنر و زبان ارائه می شوند اما عمده ظرفیت پذیرش در رشته‌ های انسانی است.

در این مطلب راهنمای کاملی از شغل های رشته‌ تجربی ارائه شد. دانش آموزان و والدین عزیز می توانند برای دریافت راهنمایی های بیشتر در خصوص شرایط بازار کار و درآمد تمامی مشاغل ، یک تماس تلفنی مفید با مشاوران ارشد مرکز مشاوره تحصیلی پاسخ با ما داشته باشند.

سوالات متداول

  • بهترین شغل های رشته‌ تجربی چه مشاغلی هستند ؟

لیستی از بهترین شغل های رشته تجربی را در این مطلب قرار داده ایم.

  • بهترین شغل های رشته‌ تجربی برای خانم ها چیست ؟

دندانپزشکی ، پزشکی ، پرستاری ، دبیری و … از بهترین شغل های رشته تجربی برای خانم ها هستند.

  • آیا شغل های دبیری در رشته تجربی ارائه می شوند ؟

بله داوطلبان کنکور تجربی می توانند رشته‌ های دانشگاه فرهنگیان را انتخاب کنند.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

با رتبه 46000 تجربی کجا قبول میشم

با رتبه 46000 تجربی کجا قبول میشم – راهنمای قبولی با رتبه 46000 تجربی

  پس از برگزاری کنکور سراسری در نوبت های دی ماه و تیرماه ، نتایج …

188 نظر

  1. خیلی ممنون بسیار مطلب کاملی بود خیلی وقت بود که دنبال لیست شغل های رشته تجربی بودم.

    • من رشته تجربی رو خیلی دوست دارم مصلا پرستاری و…..
      به هر کی میگم میگه خیلی سخته و تو نمیتونی و من میترسم تجربی رو بزنم و بعد از پسش بر نیام و موفق نشم در حین حال هم خیلی بهش علاقه دارم دقیقا نمیدونم چه کار باید بکنم امسالم تعیین رشته دارم و هیچی نمیدونم

    • پاسخ با ما

      سلام. .دوست عزیز توصیه می شود برای راهنمایی در خصوص شغل های رشته تجربی ، حتما با مشاوران ما تماس بگیرید تا انتخاب رشته را آگاهانه انجام دهید.

    • ببین هر رشته ای سختی خودشو داره تجربیم مثله بقیه رشته ها سخته .
      من بیشتر خانوادم تجربی هستن پدر و مادرم هم هستن ، باید درستو خوب بخونی چون وقتی میری دانشگاه همونایی که تو دبیرستان یاد گرفتی رو جزعی تر یاد میگیری
      پس اصلا استرس نداشته باش و برو تجربی اگه دوسش داری

    • سلام خسته نباشید من خودم الان رشته تجربی هستم میخوام امسال برم دهم یعنی تازه انتخاب رشته کردم باید خیلی درس بخونید من واسه مدرسه خودم میگفتن معدل نباید زیر 18 باشد امید وارم موفق باشید

    • درسته منم مثل تو میترسم از پسش بر نیام اما با ترسیدن ب چیزی ک میخوای نمیرسی درسته که سخته اما اگه بخوای و علاقه داشته باشی میتونی ب حرف اطرافیانت توجه نکن!

    • قربونت برم تو میتونی دقیقا همین حرفارو به منم میزدن اخع چرا نباید بتونی؟چیت از بقیه کمتره تمام تلاشتو کن بخونش و بهترین شغلارو میتونی داشته باشی اگه جدی بخونی داروسازی روان شناسی دبیر زیست شیمی دندان پزشکی جراحی اوووووه

    • دقیقا منم شرایطم مثل توعه

    • سلام میخواستم بدونم چطور میشه هم جراح قلب بشی وهم متخصص قلب یعنی جفتش میشه راهنمایی کنید لطفا

  2. ممنون بابت راهنماییتون

  3. خیلی مچکر بابت راهنماییتون

    • سلام من بین دو رشته ریاضی و تجربی موندم و سال بعد انتخاب رشته دارم
      مثلاً به مهندسی کامپیوتر یا هوافضا علاقه دارم
      یا اونور به مغز اعصاب یا چشم پزشکی علاقه دارم
      میتونید بگید تو این وضعی که کشور ما داره رشته ریاضی بهتره یا رشته تجربی و باید رتبه چند آورد تا قبول بشی🙏🏻
      بعد نمرم سال هفتم ۲۰ و سال هشتم ۱۹/93

  4. کم و بیش خوب بود ولی اون چیزی ک مبخواستم رو نداشت
    یعنی همه شغل های رشته تجربی فقط همین ها بودن؟

    • پاسخ با ما

      سلام. تنوع شغل های رشته تجربی بسیار زیاد است اگر نیاز به راهنمایی بیشتری دارید با مشاوران ما تماس بگیرید.

  5. سلام من پایه نهم هستم امسال ترم اول معدلم ۱۹/۸۶و ترم دوم ۱۹/۸۶ شدم اما نمیدونم چه رشته ای برم لطفا راهنمایی کنید ممنون میشم

    • پاسخ با ما

      با سلام. برای راهنمایی کامل در خصوص شغل های رشته تجربی و سایر رشته ها ، می توانید با مشاوران ما تماس بگیرید و برای انتخاب رشته خود راهنمایی شوید.

    • ببخشید میکرو بیولوژی آینده کار خوبی داره ؟ رتبه کنکور باید در چه حدی باشه؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. رتبه قبولی میکروبیولوژی در دانشگاه های مختلف فرق می کند و ورود به بازار کار نیز بستگی به مهارت ها و توانمندی های شما دارد. پیشنهاد می شود برای راهنمایی کامل با مشاوران ما تماس بگیرید.

  6. مرسی بابت مطالبتون فقط میشه رشته ادبیات رو خوند ولی کنکور تجربی داد و واسه رشته زنان و زایمان رتبه کنکور چقدر باید باشه¿

    • پاسخ با ما

      با سلام. رشته زنان و زایمان از شغل های رشته تجربی نیست و باید پس از گذراندن پزشکی عمومی ، تخصص زنان و زایمان را انتخاب کنید.

  7. سلام من میتونم بدون کنکور روانشناسی بخونم؟
    لطفا راهنمایی کنید روانشناسی جزو شغل های رشته تجربی هست ؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. بله شما می توانید وارد رشته روانشناسی بدون کنکور دانشگاه آزاد و دانشگاه پیام نور شوید.

    • آیلین حسینی

      بله جزو رشته تجربی است

  8. سلام من میتونم از شغل های رشته تجربی رشته مامایی یا متخصص اطفال ،پرستادی رو بدون کنکور بخونم لطفا راهنماییم کنین

    • پاسخ با ما

      با سلام. برای قبولی در رشته های پزشکی و پیراپزشکی باید در کنکور تجربی شرکت کنید.

  9. سلام من کلاس هفتم معدلم 17/36
    کلاس هشتم معدلم 19
    میشه رشته ی تجربی بیاورم من عاشق شغل های رشته تجربی هستم

    • پاسخ با ما

      با سلام. دارا بودن معدل کافی یکی از شروط انتخاب رشته تجربی است و باید در هدایت تحصیلی این رشته را بیاورید.

    • سلام من پایه نهم هستم .
      معدلم برای ترم اول ۱۸/۵۷ بود .
      ریاضی هم ۱۲ و علوم ۱۷ بنظرتون میتونم تجربی برم .
      لطفا راهنمایی کنید . واینکه برای پایه ۱۰ و ۱۱ و ۱۲ برای تجربی چه کتاب هایی رو باید بخونیم؟ و معدل چند باشه ؟من میخوام رشته پزشکی برم بنظرتون با معدل ۱۷ یا ۱۸ میتونم برم ؟

  10. نرگس صافی

    من از شغل های رشته تجربی عاشق کار پزشکی هستم خیلی دوسش دارم جرعت کارشو دارم و میدونم که سخته ولی بازم دوسش دارم ♥♥♥♥

  11. سلام. من خیلی به شغل معلمی علاقه دارم و دوست دارم معلم علوم و شیمی باشم. به نظر شما به رشته تجربی بروم. کلاس نهم هستم.

    • پاسخ با ما

      با سلام. بله می توانید با شرکت در کنکور تجربی وارد رشته های آموزش شیمی یا آموزش علوم تجربی شوید.

  12. سلام خسته نباشید من الان پایه دهم هستم و در رشته انسانی درس میخونم و میخوام رشته مو تغییر بدم و برم رشته تجربی چون واقعا به شغل های رشته تجربی علاقه دارم
    میشه یه مشاوره کوچیک در مورد تغییر رشته بدید 🙏🙏

    • پاسخ با ما

      با سلام. بله می توانید برای دریافت مشاوره با مشاوران مجرب ما تماس بگیرید.

  13. سلام ببخشید من کلاس نهم هستم کلاس هشتم معدل کل 18اوردم امسال 19بیارم میتونم برم تجربی ؟؟؟ خیلی رشته تجربی دوست دارم لطفاً راهنمایی کنید ممنون میشم

    • پاسخ با ما

      با سلام. انتخاب رشته نهم به دهم بر اساس فرم های هدایت تحصیلی انجام می شود و دارا بودن معدل لازم به تنهایی کافی نیست.

    • برای رفتن به رشته تجربی باید تلاش کرد تو اگر تلاش کنی به هرچی که بخوای می‌رسید

  14. سلام
    من کلاس نهمم و رشته تجربی و از شغل های رشته تجربی پزشکی رو بیش از اندازه دوست دارم و هیچ کس نمیتونه نظرمو عوض کنه نظرم قطعیه ولی خواستم بپرسم بخش زیستش سخته؟ بخش زیست همش حفظیاته یا فرمول هم داره؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. درس زیست شناسی ترکیبی از مفهوم ، حفظیات و مسائل است و برای قبولی در رشته پزشکی باید بتوانید در این درس درصد بالایی کسب کنید.

  15. سلام من کلاس نهمم
    معدل کلاس هفتمم هفده و خرده ای بود
    معدل کلاس هشتمم شانزده و نودو پنج بود
    بعد اگه معدل امسالم هفده یا هژده باشه میتونم رشته تجربی رو بیارم
    پرستاری

    • پاسخ با ما

      با سلام. برای ورود به رشته تجربی تنها معدل ملاک نیست و ظرفیت مدرسه مورد تقاضای شما نیز باید بررسی شود.

    • سلام ببخشید میتونید کمک کنید من امسال میخوام رشته تحصیلی بردارم به دکتر شدن خیلی علاقه دارم باید چه رشته ای بردارم میشه کمک کنید ⁉️

    • پاسخ با ما

      با سلام. باید وارد رشته تجربی و سپس وارد رشته پزشکی شوید

    • ببخشید من معدل هفتمم ١٩/٨٠بود و هشتم۱۹/۶۵
      نهمم۱۹/۹۰ میتونم برم‌تجربی

    • پاسخ با ما

      با سلام. در انتخاب رشته تجربی فقط معدل کافی نیست و ظرفیت مدرسه مورد تقاضا و همچنین فرم هدایت تحصیلی شما نیز مهم است.

    • سلام من معدل هفتمم شد ۲۰ اگر هشتم و نهن بشم ۱۹ میتونم برم تجربی در هر شرایطی؟

  16. سلام من کلاس نهم هستم
    معدل هفتمم ۱۹/۵۰ شد و هشتم ۱۹/۴۸
    امسال معدل ۱۹ بیارم میتونم تجربی بخونم ؟! چون میخوام وارد شغل های رشته تجربی بشم
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    • پاسخ با ما

      با سلام. شما سوابق علمی و معدل لازم برای ورود به رشته تجربی را دارید ولی دارا بودن معدل ، کافی نیست و باید عواملی مثل ظرفیت مدرسه و … را نیز در نظر گرفت.

  17. سلام من رشته طراحی دوخت شاخه فنی هستم میشه کنکور بدم برم تجربی؟
    برای تغییر رشته به تجربی کدوم کتاب هارو باید امتحان بدم؟لطفا اسم کتاب هارو بگید،ممنون
    معلم هم نوزده و بیست و یک هست من دوس دارم وارد شغل های رشته تجربی بشم

    • پاسخ با ما

      با سلام. اگر مدرک دیپلم نظام جدید دارید ، می توانید در کنکور تجربی شرکت نمایید. دروس عمومی و تخصصی کنکور تجربی به شرح زیر هستند :
      ریاضی
      زیست شناسی
      شیمی
      فیزیک
      زمین شناسی
      ادبیات فارسی
      فرهنگ و معارف اسلامی
      زبان عربی
      زبان انگلیسی

  18. سلام من مدرک دیپلم نظام قدیم تجربی دارم آیا میتونم کنکور تجربی شرکت کنم و اینکه برا مجاز شدن دولتی باید چه رتبه ای رو قبول شیم ؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. بله می توانید در کنکور تجربی شرکت کنید به شرط آنکه مدرک پیش دانشگاهی نیز ارائه دهید.

  19. سلام دوازدهم تجربی هستم و امسال کنکور دارم من به دلایلی روماتولوژی رو دوست دارم میشه در این باره بیشتر راهنمایی کنید؟!

    • سلام ببخشید یک سوالی دارم اینکه الان از رشته تجربی راضی هستی و پشیمون نیستی؟ و اینکه میشه تجربیات مهم مربوط به این رشته رو بهم بگی ممنون

  20. سلام من یک دانش اموز پایه نهم هستم
    ببخشید یک سوال داشتم میشه بعد از دوره دوم دبیرستان در رشته تجربی برای دانشگاه برنامه نویسی یا سخت افزار کامپیوتر انتخاب کرد یا نه واینه واقیت دارد موفقیت خیلی سخته در رشته تجربی من معدلم حدودا ۱۸ هست و بغیر از عربی و ریاضی تمام درس هایم عالی است بطوری که عربیم ۱۴ هست و ریاضی حدودا ۱۷ و بقیه درس هایم بالای ۱۷ هست

    • پاسخ با ما

      با سلام. شما می توانید در کنکور ریاضی شرکت کنید و وارد رشته مهندسی کامپیوتر شوید و یا این رشته را بدون کنکور تحصیل کنید.

  21. با سلام آیا امکان دارد از تجربی بتوان فیزیک و اختر شناسی خواند؟

  22. سلام میشه یکم درباره شغل جراحی زیبایی راهنمایی کنید که چند سال درس داره و چقدر طول میکشه؟!

  23. باسلام
    برای انتخاب رشته تجربی باید معدل از چند نمره باشه؟؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. معدل لازم برای ورود به رشته تجربی با توجه به ظرفیت مدارس و تعداد متقاضیان متفاوت است اما در مجموع باید معدل بالایی داشته باشید

  24. سلام من کلاس دهم هستم معدل سال نهم من ۱۹.۸۱شده ولی امسال معدلم شد ۱۷.۲۰ آیا این توی انتخاب شغل موجب مشکل میشم یا نه وا با نمره ۱۸ میشه شغل های دبیری بردارم یا نه لطفا راهننایی کنید

    • پاسخ با ما

      با سلام. شما با کسب رتبه و تراز بالا در کنکور تجربی می توانید وارد رشته های تجربی دبیری دانشگاه فرهنگیان شوید.

  25. من رشته تجربیم و یازدهم! ولی به این شغل ها علاقه ندارم 🙁 باید چیکار کنم؟

  26. سلام خسته نباشید
    ببخشید من امسال انتخاب رشته دارم و به رشته تجربی علاقه زیادی دارم و معدل ریاضی ۱۹ و معدل علوم هم تقریبا ۱۴ هست
    اما اقوام و دوست و اشنایان نسبت به ادامه تحصیل در رشته تجربی دیدگاه خوبی ندارند و انها گفتارشان این هست که رشته بسیار بسیار سختی هست
    لطفا راهنمایی کنین امسال سال سرنوشت من هست

    • پاسخ با ما

      با سلام. برای بهره مندی از مشاوره انتخاب رشته نهم و پرسیدن تمام سوالات خود ، توصیه می شود با مشاوران ما ارتباط برقرار کنید.

  27. برای رفتن به رشته تجربی مدرسه نمونه دولتی، آزمون های ورودی که گرفته میشه نمره چند باشه قبول میکنند

  28. سلام من کلاس هشتم من به پزشکی خیلی علاقه دارم املا والدینم توانایی تامین هزینه های کنکور را ندارند شما چه رشته دیگری را پیشنهاد میکنید که درآمد خوبی داشته باشد.
    ممنون میشم راهنمایی کنید ؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. رشته های پزشکی ، دندانپزشکی ، داروسازی ، فیزیوتراپی ، رادیولوژی ، بینایی سنجی و شنوایی سنجی از شغل های پردرآمد تجربی هستند که اگر در دانشگاه روزانه قبول شوید ، فقط هزینه خوابگاه دولتی می پردازید (که مبلغ زیادی نیست) و هزینه های کتاب.

    • هر رشته ای ک عاشقش باشی میتونی ازش خیلی عالی درآمد کسب کنی علاقه و استعداد مهمه ن این ک فک کنی چی درآمدش خوبه، ی موزیسن خوشحال خیلی بهتر از ی دکتر افسردس

  29. برای دندانپزشکی هم باید کنکور داد؟
    من راستش بینایی سنجی رو دوست دارم و کلا کار چشم ولی پیش هر مشاوری که رفتم توی دلمو هالی کردن و گفتن خیلی متقاضیانش بالا هست و سال یازدهم و دوازدهم افتضاح دروس های سختی دارید،من واقعا بین دو راهی گیر کردم از طرفی هم به هیچ کدوم از درس ها علاقه ای ندارم جز علوم.

    • پاسخ با ما

      با سلام. برای قبولی در تمام رشته های علوم پزشکی باید در کنکور تجربی شرکت کنید. برای قبولی در رشته بینایی سنجی به دلیل آنکه ظرفیت پذیرش آن کم است نیاز به رتبه مناسبی دارید (زیر 10 هزار کشوری)

  30. سلام من به رشته تجربی علاقه زیادی دارم اما نمی‌دونم چه شغلی در رشته تجربی برام مناسب هست و اینکه اطرافیانم میگن تجربی خیلی سخته و تو اصلا نمی تونی موندم سوال اصلی من اینه برای یک خانم در رشته تجربی چه شغلی مناسب هست لطفاً جواب بدید

    • پاسخ با ما

      با سلام. اگر برنامه ریزی کنکور را اصولی و درست پیش بروید ، می توانید با کسب رتبه مناسب در رشته های پزشکی و پیراپزشکی دانشگاه های روزانه قبول شوید. رشته های دندانپزشکی ، داروسازی ، پرستاری ، اتاق عمل ، هوشبری ، رادیولوژی ، فیزیوتراپی ، آموزش زیست ، آموزش شیمی و …. از رشته های مناسب برای خانم ها هستند.

  31. سلام
    من کلاس هفتم معدلم ۱۹/۵۷ شد
    و معدل هشتم ۱۹/۵۰ معدل نهم هم ۱۹/۸۶
    من میتونم رشته تجربی رو بیارم؟
    و برای پیراپزشکی رتبه کنکور باید چقدر باشه؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. بله شما دارای سوابق تحصیلی لازم برای ورود به رشته تجربی هستید.
      رتبه قبولی رشته های پیراپزشکی در دانشگاه های مختلف متفاوت است و پیشنهاد می شود برای مشاوره و راهنمایی کامل در خصوص رتبه قبولی رشته ها، با مشاوران ما تماس بگیرید

  32. سلام من کلاس هفتم معدلم ١۶ بود هشتم هم 18 و خورده‌ای اگ کلاس نهم معدلم 20 شه میتونم رشته‌ی تجربی رو انتخاب کنم ؟
    لطفا جداب بدید

  33. سلام من میخام داروخانه باز کنم این شغل و دوست دارم و میترسم نتونم بخونم همه میگن سخته من سال هفتم رو که مجازی بود نتونستم بخونم امسالم تا نوبیت اول افتضاح بود تا پایان خرداد امتحان هشتم نوبت دوم رو تموم میکنم حالا موندم تجربی بردارم اگه هم برداشتم میتونم بخونم یا نه میشه بگید

  34. سلام من میخام داروخانه باز کنم این شغل و دوست دارم و میترسم نتونم بخونم همه میگن سخته من سال هفتم رو که مجازی بود نتونستم بخونم امسالم تا نوبیت اول افتضاح بود تا پایان خرداد امتحان هشتم نوبت دوم رو تموم میکنم حالا موندم تجربی بردارم اگه هم برداشتم میتونم بخونم یا نه میشه بگید

  35. سلام من کلاس هشتم هستم..معدل هفتم شدم ۱۹/۵۷وسال هشتم شدم ۲۰ و هنوز وارد کلاس نهم نشدم..از نظر شما میتونم وارد رشتهی تجربی بشم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. معدل شما بالاست و شانس قبولی در رشته تجربی را دارید ولی نمراتی که در درس های ریاضی و علوم کسب می کنید نیز مهم هستند.

  36. فاطمه زهرا

    سلام خیلی متشکرم بابت مشاوره تون خیلی کمک کرد من کلاس هفتم هستم و معدلم در نوبت اول ۱۹/۷۱ شدم ودر نوبت دوم انشالله تلاشمو میکنم و معدلم ۲۰ بشه آیا میتونم وارد رشته تجربی بشم من در همه درس ها بیستم و فقط در ریاضی کمی ضعیفم میشه؟؟؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. بله معدل شما برای قبولی در رشته تجربی خوب است

  37. امیر حسین

    سلام من کلاس نهم هستم معدل هفتم و هشتم و نهم نوبت اول همه ۱۸.۷۱ بوده آیا میتوانم رشته تجربی بروم

    • پاسخ با ما

      با سلام. در انتخاب رشته نهم به دهم ، فرم های مشاوره ای ، فرم هدایت تحصیلی ، سوابق تحصیلی و … تاثیر گذارند و تمام این موارد در نهایت رشته تحصیلی شما را مشخص می کند.

  38. سلام من امسال نهم هستم معدل سال هفتمم ۱۹.۲۱ یود هشتمم۱۹.۷۹ و امسال شد ۱۸.۶۴ایا شرایط ورود به رشته تجربی را دارم؟؟؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. معدل شما برای ورود به رشته تجربی نسبتا خوب است ولی باید جوانب دیگر همچون آزمون های مشاوره ای ، فرم هدایت تحصیلی و … نیز بررسی شود

  39. سلام من کلاس نهمم و دانش اموزه درس خونیم هستم ب تجربی علاقه دارم و معدلمم همیشه بالای ۱۹ بوده (هفتم ۱۹.۹۳.هشتم ۱۹۰۸۶ نهم ۱۹۰۷)ولی میترسم کنکور نیارم

  40. سلام من کلاس دهمم و رشتم تجربیه ب رشته هوشبری هم علاقه دارم میخام درباره بزارکارش بدونم و این ک یجا شنیدم ک بازار کار پرستاری بیشترع چون بیمارستانا بیشتر بر میدارن پرستاریو واقعیت دارع؟؟؟

  41. سلام من کلاس دهمم و رشتم تجربیه ب رشته هوشبری هم علاقه دارم میخام درباره بزارکارش بدونم و این ک یجا شنیدم ک بازار کار پرستاری بیشترع چون بیمارستانا بیشتر بر میدارن پرستاریو واقعیت دارع؟؟؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. در هر بیمارستان یا مرکز درمانی ، به تعداد بیشتری پرستار به نسبت کارشناس هوشبری نیاز است و به همین دلیل استخدام پرستار بیشتر است.

  42. سلام من کلاس نهمم و امسال انتخاب رشته دارم
    کلاس هفتم و هشتم معدلم ۱۹/۵ شد ولی امسال ۱۸/۹۳ شد
    ب نظرتون امکانش هست رشته تجربی رو بیارم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. بله معدل شما برای ورود به رشته تجربی مناسب است ولی سایر فاکتورهای تاثیر گذار مثل ظرفیت مدرسه ، علاقه ، فرم هدایت تحصیلی ، فرم مشاوره ، نظر والدین و … نیز باید بررسی شوند

  43. محمدیاسین شجاعی

    باسلام
    من کلاس نهمم و امسال دهم میرم وانتخاب رشته دارم،
    به نظر شما میتونم با معدل ۱۷/۶۰ رشته تجربی انتخاب کنم،
    ممنون میشم راهنمایی کنین

  44. سلام
    فیزیوتراپی رو میشه بدون کنکور خوند ؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. خیر رشته فیزیوتراپی بدون کنکور ارائه نمی شود.

  45. سلام ببخشید معدل من۱۴.۶۴صدم هست آیا میتوانم بروم رشته تجربی

  46. سلام من به رشته تجربی خیلی علاقه دارم
    مخصوصا قلب و عروق
    میتونم بدون کنکور وارد دانشگاه بشم؟!

  47. سلام خسته نباشید من داخل هدایت تحصیلی ب اوردم میتونم وارد رشته علوم تجربی بشم

  48. سلام من می‌خوام انتخاب رشته کنم البته در قسمت علوم انسانی سطح ب آوردم ولی خیلی به تجربی علاقه دارم که سطحی نیاوردم میتونم برم تجربی در مدرسه ای که می‌خوام ثبت نام کنم ؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. باید برای انتخاب رشته تجربی مجاز شده باشید

  49. سلام من چطوری میتونم بازیگر بشم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. رشته بازیگری هم بدون کنکور و هم با کنکور ارائه می شود

  50. سلام من رشته تعمیر موتور و برق خودرو می‌خوانم می توانم برای رشته تجربی کنکور بدهم یانه

  51. به نظر من رشته تجربی خیلی سخت نیست اگه خوب بخونی خیلی خیلی آسون من الان خودم تجربی هستم و خیلی آسون
    ولی پیشنهاد میکنم اگر این رشته میرید خوب درس بخونید و از دهم تست بزنید

  52. سلام من امسال میخام انتخاب رشته کنم و پرستاری دوست دارم معدل های یال قبلم زیاد خوب نیست ولی امسال تصمیم گرفتم معدل خوب بیارم میتونم برم رشته تجربی و پرستاری

  53. سلام من امسال میخام انتخاب رشته کنم و پرستاری دوست دارم معدل های سال قبلم زیاد خوب نیست ولی امسال تصمیم گرفتم معدل خوب بیارم میتونم برم رشته تجربی و پرستاری

    • پاسخ با ما

      با سلام با کسب رتبه خوب می توانید در رشته مور علاقه تان قبول شوید.

  54. سلام خسته نباشید
    ببخشید بامعدل ۱۶و نمره ریاضی ۷ و نمره علوم۱۱ میشه رشته علوم تجربی رو انتخاب کرد؟

  55. سلام من معدل تمام سال هام بالای ۱۹ بوده و اصلا زیر ۱۹ نداشتم و علاقه ی زیادی به رشته تجربی دارم و در طی این چند سال نمره های خوبی از علوم و ریاضی خلاصه همشون داشتم اگه سال نهمم را همینطور بخوانم میتوانم رشته تجربی را بزنم

  56. سلام من تمام سال های راهنمایی را با معدل ۱۹ به بالا داشتم میتوانم تجربی را بزنم

  57. با سلام خسته نباشید من سوال داشتم
    من کلاس هفتم ۱۹/۱۲
    کلاس هشتم ۱۷/۴۱
    کلاس نهم امسال هستم الان نمره ۱۸ شد میتونم تجربی بردارم ؟؟؟؟ ممنونم

    • پاسخ با ما

      با سلام. برای بهره مندی از مشاوره هدایت تحصیلی و انتخاب رشته نهم به دهم ، لطفا با مشاوران ما تماس بگیرید.

  58. سلام من امسال نهمم می خوام انشالله برم رشته ی پرستاری راستی رتبه پرستاری تو کنکو چنده

    • پاسخ با ما

      با سلام. رتبه قبولی پرستاری در هر دانشگاه فرق می کند می توانید با مشاوران ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

  59. سلام من میخوام مایه افتخار خانوادم باشم و میخوام به تجربی برم ولی خیلی استرس دارم چون خواهرم که به تجربی رفت در اواسط تحصیلش تغییر رشته داد و ب انسانی رفت ولی من از این میترسم که کار پیدا نکنم تو این رشته . با تشکر بابت مطلب

  60. سلام دوازدهم تجربی ام علاقه ای به متخصص زیبایی دارم
    رتبه کنکور باید چند شه

    • پاسخ با ما

      با سلام. برای قبولی در رشته پزشکی باید رتبه خیلی خوب به دست آورید و بعد از گذراندن پزشکی عمومی وارد تخصص زیبایی شوید.

  61. باسلام برای اینکه در رشته تجربی بتوانیم یک پزشک شویم باید رتبه کنکورمان چند شود

  62. من کلاس نهمم
    کلاس هفتم نمره 17/17 آوردم
    هشتم 17/67
    نهمم فعلا دو ماهه مدرسه شروع شده
    میگن انسانی سخته خودمم زیاد به شغل های انسانی علاقه ندارم
    تجربی خیلی دوس دارم اما دور اطرافم دارن پشیمونم میکنن از بس که بهم میگن سخته سخته
    نمی‌دونم چیکار کنم یه نظرتون برم تجربی؟
    راهنماییم کنین

  63. سلام خسته نباشید
    من امسال انتخاب رشته دارم و بین رشته حسابداری و علوم تجربی مانده ام از هر کس ک سوال میکنم میگوید تجربی بسیار رشته سختی است و چون تعداد داوطلبان زیاد است درصد قبول شدن خیلی کم است و بیشتر من رو دل زده میکنند من از آمپول زدن ب مریض کارهای دیگه خیلی ترس دارم میشه ک شما کمکم کنید

  64. آقای هاشمی

    من یه بچه سال نهمی ام که میخام برم تجربی . این به کنار .
    بیشتر درس های نمره میارم ، ولی به خاطر کرونا (۶۰٪) بعضی از درس ها رو بلد نیستم ، مثال : عربی :تمام صیغه های ماضی و مضارع رو بلد نیستم ، حالا باید فعل امر یاد بگیرم .
    بعله دیگه .
    مطمئن هستم که عربی رو آخر سال خراب خام کرد ، تجدید و ۳ماه دنبال نمره .
    آخرش رشته ای که میخوای بری ، پر شده .
    این زندگی مَنٍ .
    هی .

  65. سلام دامپزشکی شغل خوبیه؟

  66. با سلام. کلاس نهم هستم علاقه زیادی به رشته تجربی دارم و خیلی پزشکی را دوست دارم.
    ولی ریاضی من ظعیفه و نمرات ریاضی من خوب نیست بقیه درس ها همه 20 هست وفقط ریاضی پایییه.
    میتوانید کمکم کنید و راحل حل به من نشان بدید، من بشتر جاها شنیدم که مهم نیست چیت خوبه چبت بده فقط به چیزی که علاقه داری باید بری ایا این درسته.
    حتب من بخاطر اینکه ریاضی ام قوی بشه سه تا جزو مخصوص ریاضی دارم حتی گروه اموزشی پرش هم خریدم، ولی باز هم ریاضی ام ظعیفه
    لطفا کمکم کنید. باتشکر

    • درسته که علاقه مهمه ولی استعداد هم خیلی مهمه مخصوصا اینکه رشته ی تجربی تماما ریاضیه و همه ی درسای تخصصی به ریاضی مربوطه اگه واقعا علاقه داری باید تلاشت رو تو یادگیری ریاضی بیشتر کنی چون درس های فیزیک و شیمی و زمین شناسی همه به ریاضی وابسته ان

  67. سلام من امسال انتخاب رشته دارم و پدر و مادرم هم اصرار زیادی دارند برای اینکه من دبیر بشوم و دستم تو جیب خودم باشد من اول هنر و ارایشگری را دوست داشتم ولی علاقه ی زیادی هم به پرستاری و جدیدا به دندان پزشکی دارم ولی معدل سال هفتم 16 و خورده ای و هشتمم 15 و 50 صدم بود و میخوام امسال با کمک خداوند بالای 18 بکنم لطفا کمکم کنید که ایا رشته ی تجربی برای من خوب است یا نه ممنون لطفا جواب بدید.

    • پاسخ با ما

      با سلام. می توانید با مشاوران ما تماس بگیرید تا شما را به طور کامل راهنمایی کنند.

  68. سلام من امسال نهمم و انتخاب رشته دارم معدل هفتمم 18ونیم و هشتمم 19 و نیم هست ولی تو ریاضی و عربی مشکل دارم در حد 14،15 هستم میتونم برم تجربی داروسازی و این رشته رو بدون کنکور هم میتونم وارد دانشگاه بشم و حداقل رتبه باید چقدر باشه

    • پاسخ با ما

      با سلام. داروسازی بدون کنکور ارائه نمی شود و برای قبولی باید رتبه زیر 10 هزار کشوری کسب کنید.

  69. سلام من به پزشکی علاقه دارم اما فک میکنم علوم تجربی سخت باشه برای زیست خیلی مطلب وجود داره؟

  70. سلام
    من به رشته ی داروسازی علاقه دارم ولی از خیلی ها شنیدم که این رشته بازار کار خوبی نداره، میشه یه کم در این باره توضیح بدید..

    • پاسخ با ما

      با سلام. می توانید با مشاوران ما تماس بگیرید تا شما را به طور کامل راهنمایی کنند.

  71. سلام من رشته تجربی خیلی دوست دارم
    و برای پرستاری می خواهم بخونم
    وبرای رشته تجربی ـ پرستاری باید معدل
    چند باشد تا در پرستاری قبول شویم و هیچ چیزی پیش نیاد

    • پاسخ با ما

      با سلام. معدل لازم برای قبولی در رشته تجربی بستگی به میزان ظرفیت دارد.

  72. سلام من رشته تجربی خیلی دوست دارم
    و میخوام برای رشته تجربی ـ پرستاری بخوانم
    و برای رشته رشته تجربی ـ پرستاری باید معدل
    چند باشد تا قبول شویم برای پرستاری و هیچ چیزی برامون نیفته پیش

  73. سلام ببخشید من کلاس هشتم هستم معدل ترمم18/71بود درس ریاضی 15و16 و درس علوم 17و18نمره دارم به نظرتون میتونم پرستاری شرکت کنم البته اگه تلاشمو بیشتر کنم نمره هام بالا تر میان

    • پاسخ با ما

      با سلام. لطفا برای مشاوره انتخاب رشته با مشاوران ما تماس بگیرید.

  74. البته معدل هفتمم18/72 بود امسال مشخص نیست هنوز

  75. سلام من سال نهمی ام می‌خوام رشته تجربی برم و اینکه اگه پرستاری یا دامپزشکی بخوام برم باید در حدود سال های تحصیلی تخصص درس بخونم و بعد شروع ب کار کنم ؟ یا اینکه با تخصص رشته پزشکی فرق داره و من زودتر میتونم کار و شروع کنم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. لطفا با مشاوران تماس بگیرید تا شما را به طور کامل راهنمایی کنند.

  76. سلام من ارزو محمدی هستم کلاس نهم من میخوام رشته انتخاب کنم ومن خیلی رشته تجربی دکترا را دوست دارم و من رشته پیرا پزشکی را دوست دارم علوم من خوبه وریاضی ام هم خوبه یکم زیاضی را مشکل دارم مثلا امتحان ترم اول را از علوم 19 گرفتم وریاضی را 15/25 و پایه های قبلم هم نمرم همینجور بوده میتونم رشته پیراپزشکی بزم

    • پاسخ با ما

      با سلام. برای ورود به رشته تجربی مهم ترین درس علوم و سپس درس ریاضی است و باید در این دروس نمرات مد نظر را به دست آورید.

  77. سلام من امسال سال هشتم هستم معدل پارسالم ۱۹.۵ بود امسال هنوز مشخص نیست. من توی درس علوم نمره کامل رو میارم ولی ریاضی ضعیفم مثلا پارسال علوم ۲۰ شدم ولی ریاضی ۱۵.۵میترسم اگه این رشته رو انتخاب کنم کنکور رو خوب ندم بعد میگن سخته و باید مشاوره و کلاس رفت برای کنکور که هزینش بالاست؟

  78. سلام من سال هشتم هستم معدل پارسالم ۱۹.۵بود امسال هنوز مشخص نیست من به رشته تجربی علاقه زیادی دارم و نمره ۵لوم رو همیشه کامل میگیرم ولی توی ریاضی ضعیفم مثلا پارسال علوم ۲۰ شدم ولی ریاضی ۱۵.۵میترسم اگه این رشته رو انتخاب کنم کنکور رو خوب ندم بعد میگن سخته و باید مشاوره و کلاس رفت برای کنکور که هزینش بالاست؟

  79. من معدلم 19/92 هست آیا میتونم رشته تجربی بدون هیچ دردسری برم

  80. من الان کلاس هفتم و معدلم 19/92 هست همه ی درس هایم 20 ققط ورزشم 19 بوده همه جمع شده معدل نوبت اولم شده 19/92 آیا میتوانم رشته تحربی را بدون هیچ دردسری برم و دکترا قبول شم؟

  81. سلام من رشته تجربی رو خیلی دوست دارم ولی بقیه میگن نمی تونی چون خیلی سخته امسال هم باید رشته بندی کنم

  82. سلام من می خوام رشته تجربی بزنم می خوام دکتر شم اما جرأتشو ندارم اگه رشته تجربی بزنم بخوام دکتر شم ترسم از بین میره یا نه

  83. سلام و خداخوت ببخشید میشه کلا شرایط علوم تجربی و بگید نمره ها باید چگونه باشن ممنون میشم

    • پاسخ با ما

      با سلام. لطفا با مشاوران پاسخ با ما تماس بگیرید تا شما را به طور کامل راهنمایی کنند..

  84. امیر عباس رشیدی

    سلام من امیر عباس رشیدی هستم میگم من میخواهم بروم رشته تجربی ولی خواهرم میگه من علوم پزشکی شیراز نفر اول اوردم ولی به هیچ جا نرسیدم به نظرتون رشته تجربی بیشتر علوم مهم است یا ریاضی چون من امسال ریاضی ۱۹ شدم و علوم ۱۸,

    • علوم خیلی مهم تره عزیزم ولی همون علوم بستگی به ریاضی داره

  85. سلام میشه به تقریب درآمد این شغل ها رو ب ترتیب بگید
    داروسازی
    هوشبری
    کادر درمانی
    اتاق عمل
    علوم آزمایشگاهی

    • پاسخ با ما

      با سلام. رشته داروسازی پر درآمد تر است و میزان درآمد هم بستگی به عوامل مختلفی دارد. لطفا با مشاوران ما تماس بگیرید تا شما را به طور کامل راهنمایی کنند.

  86. سلام من کلاس نهم هستم . میخام برم رشته تجربی چون زیاد علاقه دارم . برای ترم دوم معدل برای تجربی حداقل باید چند باشه

  87. ازهرحا۸۷ل

    سلام من نهمم ریاضیم خوب نیس میشه تجربی انتخاب کنم

  88. سلام من پایه نهم هستم او میخام برم پزشکی
    معدل سال هفتم بالایی ۱۸ او سال هشتمم بالایی ۱۷/۵ هست
    و معدل نوبت اول نهمم هژده او ۲۵
    با این معدل میتونم وارد رشته تجربی بشم
    پرستاری بخونم
    یا با رشته تجربی دبیر شم و دبیر چی میشه شد

    • پاسخ با ما

      با سلام. لطفا با مشاوران ما تماس بگیرید تا شما را به طور کامل راهنمایی کنند.

  89. من خیلی دوست دارم طرح لباس بشم
    میخواستم بدونم این شغل در چه رشته است ؟
    میشا بگید

    • پاسخ با ما

      با سلام. باید وارد هنرستان شوید و جزو شغل های رشته تجربی نیست.

  90. فرناز غلامی

    سلام من امسال کلاس هشتم هستم من به رشته تجربی علاقه زیادی دارم کلاس هفتم معدل کل نوبت اولم شد ۱۸.۷۱ نوبت اول معدل ریاضیم شد ۱۲ و معدل علوم شد ۱۵.۵ ولی نوبت دوم معدل کل شد ۱۹.۱۰ معدل ریاضی شد ۱۶.۷۵ و معدل علوم شد ۱۷و امسال که کلاس هشتم هستم معدل کل نوبت اول شد ۱۹، معدل ریاضیم شد ۲۰ و معدل علوم شد ۱۷.۵ و برا نوبت دوم هنوز تمام نشده و ۲۳ خرداد تمام میشه میخواستم بدونم من رشته تجربی رو میارم واسه دکترا ممنون میشم جوابم رو بدید . 🙏

  91. سلام

    من تازه کارنامه هشتم گرفتم معدلم 16,38

    معدل هفتمم 15,83 هست و معدل برادرم هشتم 17,19و هفتمش 16 هست

    ایا نهم میتونیم بریم تجربی رشته پر در امد دیگه چی ها هست

  92. سلام من پایه نهمم ب رشته تجربی علاقه مندم و میخاستم بپرسم برای دندونپزشکی چند سال باید تو دانشگاه درس بخونم

  93. سلام ببخشید میخواستم بپرسم برای رشته تجربی بیشتربه معدل اهمیت
    میدن یا نمره درس ها مهمه؟؟

  94. سلام برای انتخاب رشته بیشتر نمره درس ها یا معدل مهمه ؟؟

  95. فاطمه شوکتی

    سلام من امسال باید انتخاب رشته کنم معدل هفتم 20 و هشتم 19/98 بود من در کل به کتاب ریاضی و علوم علاقه دارم البته علوم اصلا به بخشی که راجع به بدن هست علاقه ندارم اما از اتم و شیمی و فیزیک و اینجور چیزا خیلی خوشم میاد به نظرتون چه رشته بردارم

  96. سلام.من 35 سالمه ودیپلم تجربی دارم.الان دوست دارم ادامه تحصیل بدم از طرفی معدل سه سال متوسطه م هم زیاد خوب نیست بنظرتون بااین شرایط میتونم رشته خوبی قبول بشم یا تغییر رشته بدم.یادیر نیست واسه ادامه تحصیل؟لطفا راهنمایی کنید

    • پاسخ با ما

      با سلام. می توانید با مشاوران ما تماس بگیرید تا شما را به طور کامل راهنمایی کنند.

  97. سلام من میشوم کلاس دهم و رشته تجربی هستم آیا در رشته تجربی برای پزشک باید رتبه آت چند باشه

  98. سلام من میشوم کلاس دهم و رشته تجربی هستم آیا در رشته تجربی برای پزشک باید رتبه آت چند باشه تا پزشکی قبول بشی

    • پاسخ با ما

      با سلام. رتبه قبولی رشته پزشکی در هر دانشگاه فرق می کند.

  99. سلام ببخشید من نهم هستم میخواستم برم رشته ریاضی و فیزیک معماری ولی نظرم عوض شود تجربی برم نمی دانم چه شغلی برم

  100. سلام
    من کلاس هفتم معدلم ۱۸ شد و هشتم هم ۱۷/۳۳ اگه نهم بتونم ۲۰ بیارم میتونم برم رشته تجربی!؟ چون معدل هشتمم کم شده نگرانم !منتظر جوابتون هستم

    • پاسخ با ما

      با سلام. برای هدایت تحصیلی فقط معدل مهم نیست اما با این نمرات ، شانس قبولی در رشته تجربی وجود دارد

  101. سلام من امسال کلاس هشتم هستم من به رشته تجربی خیلی علاقه دارم می خوام دکتر باشم باید چند سال تو کنکور درس بخونم

  102. سلام من رشتم تجربی میخوام استاد فیزیک یا ریاضی بشم چجوری میشه اصلا امکانش هست؟

  103. سلام چجوری میشه بدون کنکور وارد این رشته ها شد مثلا من شنیدم تو کشور های خارجی میشه میشه برام بگین چجوری میشه رفت خازج و چ اقداماتی کرد

  104. با سلام من کلاس هفتم هستم و خیلی به رشته انسانی علاقه دارم می‌خوام معلم بشم معدل هام هم 16 به پایین هستن بنظرتون چیکار کنم که معدل هام زیاد بشه

    • پاسخ با ما

      با سلام. لطفا با مشاوران ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

  105. بی نام تجربی

    سلام من بیشتر به تجربی و ریاضی علاقه دارم ولی چون اکثر شغل های ریاضی برای خانم ها چندان پذیرش نداره و خانواده‌ام هم دوست دارن برم تجربی، احتمالا همین رشته رو انتخاب کنم
    ولی کلا یه شغلی رو می خوام که هم برا خودم کاره ای بشم و بتونم به جایی برسم و هم اینکه از کار نشستنی و پشت میزی خوشم نمیاد و فکر نمی کنم روحیه ی بیمارستان رو هم داشته باشم
    نمیدونم چکار کنم

    • پاسخ با ما

      با سلام. توصیه می شود با مشاوران ما تماس حاصل بفرمایید تا شما را به طور کامل راهنمایی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر