از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

رشته اعضای مصنوعی – معرفی جامع و بازار کار اعضای مصنوعی

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

رشته اعضای مصنوعی - معرفی جامع و بازار کار اعضای مصنوعی

 

رشته اعضای مصنوعی یکی دیگر از شاخه های کنکور تجربی می باشد که هر ساله با حدود 100 نفر ظرفیت پذیرش در دانشگاه های روزانه و پردیس خودگردان ، ارائه می شود.

در این رشته که ترکیبی از علوم مهندسی و علوم پزشکی است ، ساخت و طراحی اعضای مصنوعی و کمک اولیه بر اساس آناتومی و ساختار بدن به دانشجویان آموزش داده می شود و عمدتا اعضای مصنوعی سه زمینه حمایت از اعضای ضعیف و ناتوان بدن ، ساخت اندام مصنوعی برای عضو از دست رفته و اصلاح ناهنجاری ها را در می گیرد.

داشتن دستانی توانمند و هم چنین انجام کارهای فنی از توانایی های لازم برای ورود به رشته اعضای مصنوعی است و دانشجویان این رشته باید روحیه برخورد با بیمارانی که دچار نقص عضو هستند ، داشته باشند زیرا این رشته به طور مستقیم در ارتباط با بیماران است.

توانایی های لازم برای رشته اعضای مصنوعی

دوره کارشناسی پیوسته اعضای مصنوعی و وسایل کمکی از شاخه های گروه علوم پزشکی است که پس از 4 سال تحصیل دانشجو می تواند مدرک کارشناسی پیوسته این رشته را دریافت نماید. در طی دوران تحصیل دانشجویان با انواع مختلف معلولیت های جسمی و حرکتی آشنا می شوند و هم چنین علل ایجاد این معلولیت ها و راهکاری های درمان آن ها نیز آموزش می بینند.

شما عزیزان میتوانید برای دریافت مشاوره تخصصی در زمینه معرفی رشته ها ، شرایط بازار کار و میزان درآمد رشته ها و مشاغل مختلف ، با مشاوران ارشد ما در پاسخ با ما ارتباط برقرار کنید ، کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

احتمالا این را هم بپسندید  رشته زیست شناسی دریا – معرفی جامع و بازار کار زیست شناسی دریا

تماس از استان تهران 9092301611

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل 

از جمله مهارت های که انتظار می رود دانش آموختگان رشته اعضای مصنوعی در آن ها تسلط کافی داشته باشند ، عبارتند از :

  1. ساخت وسایل کمکی برای درمان بیماری های ارتوپدی
  2. ساخت اندام های جایگزین برای بیماران دچار نقص عضو
  3. مهارت داشتن در کار با ماشین آلات و دستگاه های تخصصی رشته
  4. شناخت بیماری های مرتبط با رشته خود
  5. و …

دروس دانشگاهی و طول دوران تحصیل رشته اعضای مصنوعی

تعداد کل واحد های درسی اعضای مصنوعی حدود 130 واحد درسی است که در 8 ترم تحصیلی به دانشجو ارائه می شود. در ابتدای مطلب هم اشاره کوچکی شد که دروس این رشته ترکیبی از مباحث فنی مهندسی و علوم پزشکی است.

در واقع دانشجویان رشته اعضای مصنوعی هم باید با آناتومی بدن انسان و زمینه های پزشکی آشنا شوند و هم در ساخت اعضای مصنوعی و وسایل کمکی بر اساس اصول مهندسی مهارت داشته باشند.

البته این رشته بیشتر مباحث پزشکی را شامل می شود و حدود 27 واحد در زمینه دروس پایه پزشکی و توانبخشی و تنها 9 واحد مربوط به دروس پایه فنی مهندسی می باشد.

دانشجویان حدود 24 واحد هم دوره کارآموزی را در بیمارستان ها و مراکز بهداشتی درمانی می گذرانند که شامل کارآموزی در عرصه ارتز های اندام بالایی و پایینی ، کارآموزی در عرصه ارتز های ستون فقرات و کارآموزی در عرصه پروتز های اندام بالایی و پایینی می باشد که هر کدام از دوره های کارآموزی حدود 200 الی 300 ساعت درسی عملی را در بر می گیرد.

از جمله دروس پایه و تخصصی نیز می توان به موراد زیر اشاره کرد :

  1. آناتومی اعصاب
  2. فیزیولوژی عمومی
  3. نورولوژی
  4. رادیولوژی
  5. ارتوپدی
  6. روانشناسی معلولین جسمی
  7. پروتز های زیبایی
  8. تکنیک قطعه سازی
  9. و…
احتمالا این را هم بپسندید  رشته ضد تروریسم - معرفی کامل و بازار کار رشته ضد تروریسم

آینده تحصیلی ، بازار کار و میزان درآمد اعضای مصنوعی

دانش آموختگان دوره کارشناسی رشته اعضای مصنوعی تا مقطع کارشناسی ارشد می توانند تحصیلات خود را ادامه دهند و یکی از گرایش های مهندسی پزشکی (زیست مواد و بیوالکتریک) ، نانو تکنولوژی پزشکی ، فیزیک پزشکی ، رشته  مدیریت توانبخشی ، اعضای مصنوعی و وسایل کمکی و زیست فناوری پزشکی انتخاب کنند.

برای مدرک کارشناسی ارشد اعضای مصنوعی فرصت های شغلی بهتری وجود دارد اما با مدرک کارشناسی نیز می توان در مراکز دولتی و خصوصی شامل ‌سازمان‌ بهزیستی ‌، هلال‌ احمر ، بنیاد جانبازان‌ ،‌ مراکز ارتوپدی‌ فنی ، مراکز پژوهشی – تحقیقاتی و … مشغول به کار شد.

از آنجایی که در ایران برای رشته اعضای مصنوعی رشته جایگزینی وجود ندارد و جزو معدود رشته های توانبخشی است ، بنابراین فارغ التحصیلان این رشته می توانند با افزایش مهارت و کسب تجربه در بیمارستان ها و ارگان ها ، برای خود مرکز خصوصی تاسیس کند و با درمان بیماران دارای نقص عضو یا فلج ، به کسب درآمد بپردازند.

درآمد و حقوق کارشناس اعضای مصنوعی بر اساس محل فعالیت او متفاوت است و اگر کارشناس دارای مرکز خصوصی باشد ، مطمئنا درآمد خیلی بهتر از درآمد کارشناسی که در مراکز دولتی و خصوصی فعالیت می کند ، خواهد داشت.

البته دانشجویان که اهل تحقیق و مطالعه می باشند  و خلاقیت و نوآوری دارند می توانند در زمینه پروتزهای زیبایی مانند ساخت چشم ، گوش ، بینی و … به درآمد خوبی برسند مخصوصا اینکه نیروی کار متخصص در این زمینه در کشور ما بسیار محدود است.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

با رتبه 46000 تجربی کجا قبول میشم

با رتبه 46000 تجربی کجا قبول میشم – راهنمای قبولی با رتبه 46000 تجربی

  پس از برگزاری کنکور سراسری در نوبت های دی ماه و تیرماه ، نتایج …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر