از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

شرایط کنکور مجدد برای دانشجویان روزانه – راهنمای کامل کنکور مجدد

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

شرایط کنکور مجدد برای دانشجویان روزانه - راهنمای کامل کنکور مجدد

 

عوامل زیادی مثل عدم علاقه به رشته یا دانشگاه ، دوری دانشگاه ، علاقه داشتن به رشته های دیگر و … دست به دست هم می دهند تا دانشجو قصد انصراف از تحصیل و شرکت مجدد در کنکور را داشته باشد. شرایط کنکور مجدد برای فارغ التحصیلان روزانه و هم چنین دانشجویان ، تابع قوانین و مقرراتی است و در قدم اول باید بررسی شود که دانشجو ورودی چه سالی است و هم چنین قصد ادامه تحصیل در چه رشته و دانشگاهی را دارد. این مطلب را آماده کردیم تا راهنمای کامل کنکور مجدد را برای متقاضیان ارائه دهیم.

شرایط کنکور مجدد برای دانشجویان روزانه

طبق شرایط موجود در دفترچه ثبت نام کنکور سراسری دانشجویان دوره روزانه که قصد انصراف از تحصیل و شرکت مجدد در کنکور را دارند ، شامل دو دسته هستند :

با توجه به اینکه شرایط و ضوابط  کنکور مجدد برای دانشجویان روزانه هر ساله دستخوش تغییراتی است ، شما عزیزان می توانید حهت کسب اطلاعات در خصوص آخرین شرایط شرکت مجدد در کنکور برای دانشجویان روزانه ، یک تماس تلفنی مفید با مشاوران ارشد مرکز مشاوره تحصیلی پاسخ با ما داشته باشید تا شما را راهنمایی کنند و با آگاهی کامل اقدام به شرکت در کنکور نمایید.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

دسته اول دانشجویانی که سال قبل وارد دانشگاه شده اند

این دسته از دانشجویان برای شرکت مجدد در کنکور سراسری می بایست تا تاریخ تعیین شده که حداکثر تا 20 اسفند ماه 99 می باشد ، انصراف قطعی خود را به دانشگاه اعلام نمایند. البته این دانشجویان در صورت انصراف و شرکت در کنکور ، فقط می توانند وارد دانشگاه های نوبت دوم ، آزاد ، پردیس خودگردان ، پیام نور و غیرانتفاعی شوند و حق ورود به دانشگاه روزانه را به مدت یکسال ندارند.

مرتبط ببینید: تحصیل مجدد در مقطع کارشناسی پیام نور

قوانین ذکر شده برای داوطلبانی که در کنکور سال قبل در یکی از دانشگاه های روزانه قبول شده اند اما ثبت نام قطعی را انجام نداده اند نیز صدق می کند و به مدت یکسال از تحصیل در دانشگاه روزانه محروم هستند.

اگر در دانشگاه روزانه قبول شوید ، چه ثبت نام حضوری را انجام دهید یا نه ، از شرکت در آزمون سال بعد برای برای تحصیل دوره روزانه محروم خواهید بود.

دسته دوم دانشجویانی که بیش از یکسال از تحصیل آن ها در دانشگاه می گذرد.

شرایط کنکور مجدد برای دانشجویان روزانه در حال تحصیل به این صورت است که دانشجویان ترم دو به بعد دانشگاه روزانه برای شرکت در کنکور می توانند پیگیری های لازم را جهت انصراف از تحصیل از طریق دانشگاه انجام دهند و پس از تایید نهایی انصراف ، برای شرکت در کنکور اقدام نمایند.

مرتبط بخوانید : شرایط انصراف از دانشگاه و کنکور مجدد

مطابق رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری ، دانشجویان دوره روزانه که قصد دارند بعد از انصراف از تحصیل دوباره در واحد دیگری از دوره روزانه تحصیل کنند ، هیچ محدودیتی نخواهند داشت و البته پرداخت یا عدم پرداخت شهریه توسط دیوان عدالت تعیین می شود.

تحصیل مجدد رایگان در دانشگاه روزانه

سوالی که برای اکثر متقاضیان پیش می آید این است که آیا برای تحصیل مجدد در مقطع کارشناسی روزانه و همچنین مقطع دکتری و کارشناسی ارشد ، باید شهریه پرداخت کنم یا تحصیل رایگان است. در پاسخ باید گفت اگر در رشته های غیر پزشکی مثلا روانشناسی ، مدیریت ، حسابداری ، فنی مهندسی و … قبول شوید ، تحصیل شما با پرداخت هزینه و مطابق با شهریه دانشجویان نوبت دوم است .

اگر وارد رشته های پزشکی شوید (پزشکی ، دندانپزشکی ، داروسازی) ، تحصیل شما رایگان و بدون پرداخت شهریه خوهد بود.

قابل ذکر است که فارغ التحصیلان رشته های با طرح اجباری وزارت بهداشت در مقاطع کاردانی و کارشناسی ( مانند پرستاری ، علوم آزمایشگاهی و … ) که متقاضی شرکت در کنکور سراسری هستند ، درصورت قبولی در رشته های دکتری حرفه ای پزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی ، می توانند ادامه طرح خود را پس از فارغ التحصیلی از رشته های مذکور ، بگذرانند.

شرایط شرکت مجدد برای دانشجویان روزانه در کنکور کارشناسی ارشد

شرایط کنکور مجدد برای دانشجویان روزانه در حال تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد بدین صورت است که این دسته از دانشجویان تا یکسال پس از ورود به دانشگاه از شرکت در آزمون کارشناسی ارشد سال بعد محروم هستند و پس از طی یکسال ، می توانند مجددا در کنکور ارشد شرکت نمایند.

شرایط شرکت مجدد در کنکور سراسری برای فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد در کنکور سراسری به قصد قبولی در رشته های پیراپزشکی و پزشکی ، فقط حق ادامه تحصیل در دوره های پردیس خودگردان و ظرفیت مازاد را دارند.

شرایط شرکت مجدد برای دانشجویان روزانه در کنکور دکتری

دانشجویان مقطع دکتری دانشگاه روزانه برای شرکت مجدد در کنکور باید حداقل یکسال از تحصیل آن ها در دانشگاه گذشته باشد زیرا تا یکسال از شرکت در آزمون دکتری سال بعد محروم هستند. این دسته از دانشجویان برای شرایط شرکت مجدد در کنکور سراسری به قصد قبولی در رشته های پیراپزشکی و پزشکی ، فقط مجاز به انتخاب رشته دانشگاه های پردیس خودگردان و ظرفیت مازاد می باشند.

 در این رابطه بخوانید : شرکت در کنکور تجربی با مدرک لیسانس

سوالات متداول داوطلبان

  • آیا تحصیل مجدد در دانشگاه روزانه با پرداخت شهریه همراه است ؟

پذیرفته شدگان مجدد دانشگاه روزانه در رشته های غیرپزشکی باید شهریه نوبت دوم را پرداخت کنند اما پذیرفته شدگان شاخه های پزشکی (پزشکی ، دندانپزشکی ، داروسازی) تحصیل رایگان خواهند داشت.

  • شرایط کنکور مجدد بعد از لیسانس به چه صورت است ؟

مطابق متن این مقاله ، برای شرکت مجدد در کنکور ابتدا باید از دانشگاه انصراف قطعی داد.

  • شرایط کنکور مجدد برای دانشجویان دانشگاه آزاد چگونه است ؟

دانشجویان دانشگاه های غیرروزانه از جمله دانشگاه آزاد ، نوبت دوم ، پردیس خودگردان و … می توانند بدون انصراف از دانشگاه در کنکور سراسری شرکت کنند و پس از پذیرش در دانشگاه ، از دانشگاه قبلی انصراف دهند.

قابل ذکر است که دانشجویان باید برای انصراف از تحصیل ، جریمه پرداخت کنند که میزان جریمه در هر یک از دانشگاه ها متفاوت و بر اساس شرایط دانشجو تعیین می شود. توصیه می شود برای اطلاع از هزینه انصراف از تحصیل و بررسی بیشتر شرایط تان ، با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی ” پاسخ با ما “ تماس بگیرید تا با آگاهی کامل این کار را انجام دهید. با مطالعه مطالب زیر نیز می توانید اطلاعات بیشتری به دست آورید.

تاثیر معدل در کنکور 1401
شرط معدل کنکور 1400
تاثیر معدل در کنکور 1400
تغییرات کتاب درسی برای کنکور 1400 تجربی
تغییر رشته از تربیت بدنی به فیزیوتراپی
تغییر رشته از دامپزشکی به پزشکی
تغییر رشته از مهندسی به پزشکی
شرکت در کنکور سراسری با مدرک لیسانس
شرکت در کنکور پزشکی با مدرک لیسانس
اهمیت مدرک پیش دانشگاهی
احتمالا این را هم بپسندید  تغییر رشته از شیمی به پزشکی 📞 شرایط و راهنمای تغییر رشته

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

از چه رشته هایی میتوان وارد پزشکی شد

از چه رشته هایی میتوان وارد پزشکی شد 📞 رشته های مجاز به تحصیل در پزشکی

از چه رشته هایی میتوان وارد پزشکی شد ؟ احتمالا شما هم که این مطلب …

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر