از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

شرکت در کنکور تجربی با مدرک لیسانس – راهنمای شرکت در کنکور تجربی با لیسانس

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

شرکت در کنکور تجربی با مدرک لیسانس - راهنمای شرکت در کنکور تجربی با لیسانس

 

ادامه تحصیل مجدد داوطلبانی که فارغ التحصیل شده اند و دارای یک مدرک لیسانس (کارشناسی) یا کارشناسی ارشد هستند دارای شرایط خاصی است زیرا این افراد یکبار از سهمیه خود برای تحصیل در دوره های روزانه استفاده کرده اند و تحصیل مجدد ، مستلزم ضوابطی خواهد بود. در ادامه این مطلب به شرایط و ضوابط لازم برای شرکت در کنکور تجربی با مدرک لیسانس اشاره خواهیم کرد.

شرکت در کنکور تجربی با مدرک لیسانس

فارغ التحصیلان دوره کارشناسی (لیسانس) اگر علاقه مند به شرکت مجدد در کنکور سراسری باشند ، پس از قبولی با رعایت موارد زیر می توانند در دوره کارشناسی رشته های علوم پزشکی و یا دکتری عمومی رشته  های پزشکی ، داروسازی و دندانپزشکی در دانشگاه های دوره روزانه ادامه تحصیل دهند.

برای تحصیل مجدد در کنکور سراسری محدودیت سنی وجود ندارد.

شرایط شرکت در کنکور تجربی با مدرک لیسانس

  • فارغ التحصیلان رشته هایی که دارای طرح تعهد خدمت بوده اند ، درصورت اتمام دوره تعهد خود ، مجاز به شرکت در کنکور تجربی با مدرک کارشناسی خواهند بود. رشته های پزشکی ، دندانپزشکی ، پرستاری ، مامایی و … از جمله رشته های دارای طرح تعهد خدمت می باشند که تنها در صورت به پایان رساندن دوره مدرک لیسانس فارغ التحصیلان داده می شود.
  • افراد برای شرکت مجدد در کنکور سراسری تجربی نباید هیچگونه تعهدی به دستگاههای اجرایی یا سازمانی داشته باشند.
  • فارغ التحصیلانی که در دروه روزانه تحصیل کرده اند ، برای تحصیل مجدد در دوره های روزانه دانشگاه ، ملزم به پرداخت شهریه مصوب خواهند بود.
  • داوطلبان آقا برای شرکت مجدد در کنکور تجربی با مدرک کارشناسی ، نباید از نظر نظام وظیفه محدودیتی داشته باشند.
  • فارغ التحصیلان رشته های علوم پزشکی که در دوره های پردیس خودگران و ظرفیت مازاد تحصیل کرده اند ، برای تحصیل مجدد در رشته های علوم پزشکی دوره روزانه ملزم به پرداخت شهریه مصوب دانشگاه خواهند بود.

افرادی که علاقه مند به تحصیل مجدد در کنکور تجربی و رشته های پزشکی می باشند ، در صورت داشتن شرایط بالا می توانند در زمان مقرر و از طریق سایت سازمان سنجش کشور در کنکور سراسری تجربی ثبت نام نمایند و درصورت کسب رتبه قبولی انتخاب رشته خود را در رشته و دانشگاه مورد نظر انجام دهند.

افرادی که دو بار در کنکور سراسری شرکت کرده اند و در دانشگاه های دولتی تحصیل کرده اند ، شرایط شرکت مجدد در کنکور سراسری را نخواهند داشت.

شرایط شرکت در آزمون لیسانس به پزشکی با مدرک کارشناسی

در مطلب بالا شرایط شرکت در کنکور تجربی با مدرک لیسانس بیان شد. افرادی که علاقه مند به ادامه تحصیل در رشته های پزشکی هستند ، ولی از طریق کنکور سراسری موفق به قبولی نشده اند می توانند از طریق آزمون لیسانس به پزشکی و رعایت ضوابط آزمون به تحصیل بپردازند.

زمان ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی ، از طریق سایت دانشگاه علوم پزشکی تهران منتشر می شود و دانش آموختگان دوره کارشناسی رشته های تجربی و ریاضی درصورت علاقه به تحصیل در رشته های پزشکی می توانند در این آزمون شرکت نمایند.

  • معدل کل دیپلم 18 و بالاتر و معدل مقطع لیسانس 16 و بالاتر
  • دارا بودن حداکثر سن 25 سال در زمان ثبت آزمون
  • دارا بودن کارت پایان خدمت یا معافیت خدمت برای داوطلبان آقا
  • دارا بودن مدرک پایان یا معافبت از طرح برای متقاضیانی که در حال گذراندن طرح نیروی انسانی هستند.
  • دارا بودن یکی از مدارک زیر برای زبان انگلیسی :
  • (TOEFL (IBT با نمره 60
  • (TOEFL (PBT  با نمره 480
  • IELTS با نمره 5
  • MSRT با نمره 50
  • MCHE  با نمره 50
  • MHLE با نمره 50
  • TOLIMO با نمره 480
  • MELAB با نمره 70

تمامی مراحل ثبت نام به صورت اینترنتی می باشد و داوطلبان باید در زمان تعین شده مراحل ثبت نام خود را انجام دهند. آزمون لیسانس به پزشکی ، هر ساله در اسفند ماه برگزار خواهد شد.

در این مطلب اطلاعات کامل و جامعی در رابطه با شرکت در کنکور تجربی با مدرک لیسانس در اختیار شما قرار داده شد. برای آگاهی از مدارک لازم برای ثبت نام ، منابع آزمون لیسانس به پزشکی و زمان و شرایط مصاحبه آزمون لیسانس به پزشکی ، می توانید با مشاوران ارشد مرکز مشاوره تحصیلی پاسخ با ما تماس حاصل نمایید.

احتمالا این را هم بپسندید  تغییر رشته از مهندسی به پزشکی 📞 راهنمای کامل تغییر رشته مهندسی به پزشکی

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

تغییر رشته از شیمی به داروسازی

تغییر رشته از شیمی به داروسازی 📞 شرایط تغییر رشته از گرایش های شیمی به داروسازی

بسیاری از علاقه مندان به رشته‌ داروسازی ، رتبه لازم را برای این رشته‌ را …

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر