از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

شرایط انصراف از دانشگاه و کنکور مجدد 1402 – راهنمای کامل

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

شرایط انصراف از دانشگاه و کنکور مجدد 1400

 

اگر دفترچه ثبت نام کنکور سراسری را بررسی کرده باشید در آن از شرایط انصراف از دانشگاه و کنکور مجدد برای دانشجویان دانشگاه های روزانه و غیرروزانه صحبت شده است که این دسته از دانشجویان در صورت دارا بودن چه شرایطی حق شرکت در کنکور 1402 را خواهند داشت. در دفترچه راهنمای ثبت نام تاکید شده است که دانشجویانی که قصد شرکت در آزمون سراسری را دارند باید حتما پیش از اتمام زمان ثبت نام کنکور از دانشگاه خود انصراف دهند و در غیر اینصورت مجاز به ثبت نام کنکور نخواهند بود.

در ادامه با ما همراه باشید تا راهنمای کامل شرایط انصراف از دانشگاه و کنکور مجدد 1402 را خدمتتان ارائه کنیم. در صورت داشتن سوالات بیشتر حتما با مشاوران ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

شرایط انصراف از دانشگاه و کنکور مجدد 1402

دانشجویان تمام دانشگاه های روزانه ، نوبت دوم ، غیرانتفاعی ، پیام نور ، پردیس خودگردان و آزاد در صورت تمایل می توانند دوباره در کنکور سراسری شرکت کنند و در رشته و دانشگاه دلخواه خود پذیرفته شوند اما حتما باید از دانشگاه خود انصراف دهند چرا که تحصیل همزمان در دو رشته و دانشگاه امکان پذیر نیست. سوالی که ممکن است برای شما نیز مطرح شده باشد این است که دقیقا باید تا چه تاریخی از دانشگاه انصراف دهیم ؟ ایا باید پیش از کنکور انصراف خود را قطعی کرده باشیم یا پس از پذیرش در دانشگاه جدید امکان انصراف وجود دارد ؟

شرایط شرکت در کنکور سراسری هر ساله تغییر می کند و ممکن است در کنکور سال 1402 محرومیت یکساله دانشجویان روزانه حذف شود. با توجه به متغیر بودن شرایط ، توصیه می شود که برای پیگیری اخبار مربوطه و اطلاع از آخرین شرایط ثبت نام دانشجویان دانشگاه روزانه در کنکور سراسری ، با مشاوران ما در در مرکز مشاوره تحصیلی پاسخ با ما در ارتباط باشید.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

با توجه به اینکه دانشجویان انصرافی پس از انصراف قطعی اجازه بازگشت به تحصیل در همان رشته و دانشگاه را ندارند ، نگرانند که در صورت انصراف از دانشگاه و قبول نشدن در کنکور ، برای مدتی از تحصیل دور بمانند ولی خوشبختانه سازمان سنجش شرایطی را فراهم کرده است که دانشجویان می توانند بدون انصراف از دانشگاه خود در کنکور سراسری 1402 شرکت کنند و در صورت قبولی در رشته محل مورد علاقه ، از دانشگاه قبلی انصراف دهند.

مرتبط بخوانید : شرایط کنکور مجدد برای دانشجویان روزانه

شرایط انصراف از دانشگاه و کنکور مجدد دانشجویان روزانه

بسیاری از دانشجویان دانشگاه روزانه که قصد انصراف از دانشگاه و شرکت مجدد در کنکور را دارند ، کسانی هستند که در کنکور 1401 در این دانشگاه پذیرفته شده اند و این سوال را دارند که ایا قبولی دوره روزانه کنکور 1401 محرومیت از کنکور 1402 دارد ؟ متاسفانه باید به اطلاعتان برسانیم که پذیرفته شدگان دانشگاه روزانه کنکور 1401 ، یکسال از شرکت در کنکور به منظور ورود مجدد به دانشگاه روزانه محروم هستند و تنها می توانند وارد دانشگاه های غیر روزانه شوند.

در سال های قبل بسیاری از دانشجویان دانشگاه روزانه بوده اند که با ارسال درخواست به سازمان سنجش محرومیت یکساله خود را از ورود به دانشگاه روزانه لغو کرده اند. پس اگر میخواهید دوباره در سال 1402 وارد دانشگاه روزانه شوید ولی از نحوه ارسال درخواست در سیستم پاسخگویی سازمان سنجش برای لغو محرومیت خود اطلاعی ندارید ، حتما با مشاوران ما تماس بگیرید و موضوع را پیگیری کنید.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

اما دانشجویانی که بیشتر از یکسال از تحصیل آنها در دانشگاه روزانه گذشته است ، می توانند پس از انصراف از دانشگاه در کنکور 1402 شرکت نمایند و نکته ای که وجود دارد این است که حتما باید قبل از شرکت در کنکور انصراف خود را از دانشگاه قطعی کرده باشند.

احتمالا این را هم بپسندید  کنکور 1402 - کنکور ۱۴۰۲ چگونه خواهد بود

قوانین انصراف از دانشگاه و کنکور مجدد دانشجویان غیرروزانه

شرایط انصراف از دانشگاه غیرروزانه و کنکور مجدد متفاوت تر از دانشگاه روزانه است و دانشجویان دانشگاه های غیرروزانه از جمله دانشگاه نوبت دوم ، پردیس خودگردان ، پیام نور ، غیرانتفاعی ، آزاد و دانشگاه مجازی برای شرکت در کنکور 1402 باید از دانشگاه خود انصراف دهند ولی نیازی نیست که حتما پیش از برگزاری کنکور انصراف خود را قطعی کنند و سازمان سنجش به دانشجویان غیرروزانه این فرصت را فراهم کرده است که بدون انصراف از دانشگاه فعلی ، در کنکور شرکت کنند و در صورت قبولی در رشته و دانشگاه مورد علاقه ، از دانشگاه قبلی انصراف دهند.

مرتبط بخوانید : شرایط و هزینه انصراف از دانشگاه آزاد و شرایط انصراف از دانشگاه پیام نور و هزینه آن

انصراف از دانشگاه باید به صورت کتبی انجام بگیرد و گواهی انصراف از تحصیل نیز به دانشگاه جدید تحویل داده شود. توصیه می شود که برای اطلاع از آخرین اخبار انصراف از دانشگاه های مختلف و همچنین آگاهی از مدارک لازم جهت انصراف از تحصیل ، با مشاوران ما تماس بگیرید تا راهنمایی شوید.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

کنکور ۱۴۰۲ ریاضی

کنکور ۱۴۰۲ ریاضی – همه چیز درباره کنکور ریاضی 1402

  کنکور ریاضی ۱۴۰۲ مثل سالهای قبل توسط سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می شود …

یک نظر

  1. سینا ولدبیگی

    با سلام ، امسال برای اولین سال در حین تحصیل روزانه بدون انصراف میتوان کنکور داد . آیا در صورت ک بلافاصله مجدد روزانه قبول شیم، نیاز به هزینه انصراف نیس ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر