از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

شرکت در کنکور پزشکی با مدرک لیسانس – راهنمای کامل

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

شرکت در کنکور پزشکی با مدرک لیسانس - راهنمای کامل

 

فارغ التحصیلان دوره های کارشناسی پیوسته و ناپیوسته که متقاضی شرکت در کنکور پزشکی با مدرک لیسانس هستند ، نسبت به داوطلبانی که تا به حال وارد دانشگاه نشده اند ، شرایط پذیرش متفاوت و سخت تری برایشان در نظر گرفته شده است.

زیرا این دسته از داوطلبان یکبار در دوره کارشناسی تحصیل کرده اند ، مخصوصا اگر فارغ التحصیل دوره های روزانه باشند ، به دلیل آنکه از سهمیه خود برای تحصیل در دانشگاه روزانه استفاده کرده اند ، برای بار دوم جهت تحصیل در این دانشگاه محدودیت هایی دارند.

در ادامه مطلب ، راهنمای کامل شرکت در کنکور تجربی با مدرک لیسانس را شرح داده ایم و در انتها نیز می توانید از شرایط ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی مطلع گردید.

ثبت نام کنکور تجربی با مدرک لیسانس

تا چند سال گذشته بر اساس رای هیات عمومی دیوان عدالت ، هر داوطلب برای هر مقطع تحصیلی تنها یکبار حق استفاده از تسهیلات دانشگاه های روزانه را داشت و فرضا اگر در دوره کارشناسی از دانشگاه روزانه فارغ التحصیل می شد ، برای تحصیل مجدد در دوره کارشناسی رشته ای دیگر می بایست دانشگاه های دیگر مانند پردیس خودگردان یا آزاد را جهت ادامه تحصیل انتخاب می نمود.

اما اخیرا مصوبه جدیدی منتشر شده است که بر اساس آن دانش آموختگان دوره های روزانه می توانند بدون هیج گونه محدودیتی و به شرط شرکت در رشته های گروه علوم پزشکی (پزشکی ، دندانپزشکی ، داروسازی) مجددا وارد دانشگاه روزانه شوند و به تحصیل بپردازند.

شرایط شرکت در کنکور پزشکی با مدرک لیسانس

علاقه مندان به شرکت در کنکور پزشکی با مدرک تجربی جهت تحصیل در رشته پزشکی ، باید شرایطی را دارا باشند که مجاز شوند از جمله :

  1. فارغ التحصیلان رشته های دارای تعهد خدمت (مانند رشته های پرستاری ، مامایی و در کل پیراپزشکی ها) بایستی دوره تعهد خدمت خود را به پایان برسانند تا مجاز به شرکت در کنکور تجربی با مدرک لیسانس شوند. در واقع مدرک لیسانس این دسته از داوطلبان در صورتی به آن ها ارائه می شود که طرح اجباری را به اتمام برسانند.
  2. دانش آموختگان دوره های روزانه برای تحصیل مجدد مدر دانشگاه روزانه بایستی شهریه مصوب دانشگاه را پرداخت نمایند.
  3. دانش آموختگان رشته های علوم پزشکی دوره های ظرفیت مازاد و پردیس خودگردان که تحصیل رایگان نداشته اند ، برای تحصیل مجدد در رشته های علوم پزشکی روزانه ، باید شهریه پرداخت کنند.
  4. متقاضیان برای شرکت در کنکور پزشکی با مدرک لیسانس نباید هیچ گونه تعهدی نسبت به سازمان ها و دستگاه های اجرایی داشته باشند.
  5. داوطلبان آقا برای شرکت در کنکور پزشکی می بایست از لحاظ وضعیت نظام وظیفه ، منعی نداشته باشند.
احتمالا این را هم بپسندید  قبولی پزشکی دانشگاه تهران - رتبه لازم برای قبولی پزشکی 1401 دانشگاه تهران

داوطلبان واجد شرایط فوق می توانند در زمان در نظر گرفته شده برای ثبت نام کنکور ، در کنکور تجربی نام نویسی کنند و پس از حضور در فرایند آزمون و انتشار کارنامه کنکور ، در زمان انتخاب رشته ، رشته پزشکی را در فرم انتخاب رشته قرار داده و در سایت سنجش ثبت نمایند.

در صورتی که رتبه لازم برای قبولی پزشکی داشته باشند ، در این رشته محل پذیرفته خواهند شد و در زمان ثبت نام حضوری در دانشگاه ، تمام موارد فوق بررسی می شود.

شرکت در کنکور لیسانس به پزشکی با مدرک کارشناسی

داوطلبانی که شرایط شرکت در کنکور پزشکی با مدرک لیسانس را ندارند ، می توانند در آزمون لیسانس به پزشکی شرکت کنند. این آزمون هر ساله توسط دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می شود و با وجود آنکه تعداد متقاضیانی زیادی دارد ، ظرفیت پذیرش آن محدود است.

زمان برگزاری آزمون لیسانس به پزشکی در اسفند ماه هر سال می باشد و زمان ثبت نام نیز از اوایل دی ماه آغاز شده و تا اوایل بهمن ماه ادامه دارد.

شرایط شرکت در آزمون لیسانس به پزشکی

داوطلبان جهت شرکت در کنکور پزشکی با مدرک لیسانس باید دارای شرایطی باشند از جمله :

برای شرکت در آزمون لیسانس به  پزشکی ، داوطلب باید شرایط تحصیل در دانشگاه روزانه را به صورت رایگان داشته باشد.

  • دارا بودن حداکثر سن 25 سال تمام در زمان ثبت نام آزمون (البته مدت زمان سربازی داوطلبان آقا و طرح تعهد خدمت ، به این سن اضافه می شود)
  • دارا بودن کارت پایان خدمت یا معافیت از خدمت برای داوطلبان آقا
  • حداقل معدل کل دیپلم 18 و بالاتر
  • حداقل معدل کل لیسانس 16 و بالاتر
  • دارا بودن یکی از مدارک زبان انگلیسی MHLE ، MCHE و MSRT با حد نصاب نمره 50 ، ( TOEFL ( PBT و TOLIMO  با نمره 480 ،  (TOEFL ( IBT با نمره 60 ، IELTS با نمره 5 و MELAB با نمره 70.
  • فارغ التحصیلان دوره های کارشناسی ارشد و دکتری عمومی ، مجاز به شرکت در آزمون لیسانس به پزشکی نیستند.
  • متقاضیان شرکت در آزمون لیسانس به پزشکی ، باید دارای مدرک کارشناسی پیوسته یا ناپیوسته در رشته های گروه علوم پزشکی ، فنی مهندسی و علوم تجربی باشند.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

ضرایب کنکور دی ماه

ضرایب کنکور دی ماه – ضرایب دروس اختصاصی در 5 گروه آزمایشی

کنکور سراسری دی ماه 1402 در روزهای 29 و 30 دی ماه 1401 برگزار خواهد …

یک نظر

  1. سلام من امسال آموزش ابتدایی فرهنگیان قبول شدم اگه تعهدم رو بخرم میتونم آزمون لیسانس به پزشکی شرکت کنم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر