از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

تحصیل مجدد در مقطع کارشناسی پیام نور – تحصیل همزمان دو رشته پیام نور

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

تحصیل مجدد در مقطع کارشناسی پیام نور

 

تحصیل مجدد در مقطع کارشناسی پیام نور هم برای دانشجویان خود دانشگاه پیام نور و هم برای دانشجویان سایر دانشگاه ها امکان پذیر است و علاقه مندان از تمام دانشگاه ها در صورت داشتن شرایط لازم ، می توانند در رشته مورد علاقه خود در دانشگاه پیام نور نیز به تحصیل بپردازند. جزئیات بیشتر شرایط تحصیل مجدد در مقطع کارشناسی پیام نور در ادامه این مطلب بررسی خواهد شد.

سوالات خود را پیرامون تحصیل مجدد در مقطع کارشناسي پیام نور از مشاوران ما بپرسید تا با اطلاعات دقیق راهنمایی شوید.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

شرایط تحصیل مجدد در مقطع کارشناسی پیام نور

بسیاری از دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشگاه پیام نور یا سایر دانشگاه ها ، علاقه مندند که به صورت همزمان در دو رشته به تحصیل بپردازند که دانشگاه پیام نور شرایط تحصیل مجدد در مقطع کارشناسی را برای این دسته از دانشجویان فراهم کرده است. بنابراین تحصیل همزمان در دو رشته فقط مختص به رتبه های برتر کنکور نیست و تمام دانشجویان می توانند از آن استفاده کنند.

با توجه به اینکه در هیچ یک از دانشگاه های دولتی امکان تحصیل همزمان در دو رشته وجود ندارد ، دانشگاه پیام نور تنها دانشگاهی است که این امکان را برای دانشجویان خود و دانشجویان سایر دانشگاه فراهم کرده است و متقاضیان فقط در مقطع کارشناسي می توانند تحصیل مجدد داشته باشند.

لازم به ذکر است که علاوه بر دانشجویان مقطع کارشناسی ، دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد نیز می توانند ثبت نام کارشناسی دانشگاه پیام نور را انجام دهند ولی این شرایط برای دانشجویان دوره دکتری تخصصی وجود ندارد.

مرتبط بخوانید : تحصیل همزمان در دو رشته کارشناسی و کارشناسی ارشد 

نحوه ثبت نام رشته دوم در دانشگاه پیام نور

ثبت نام دانشگاه پیام نور با سوابق تحصیلی و با کنکور انجام می شود و اگر قصد تحصیل مجدد در مقطع کارشناسی این دانشگاه را دارید ، می توانید ثبت نام رشته های بدون کنکور یا با کنکور را انجام دهید.

ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور دو بار در سال انجام می گیرد که فرصت اول در مهرماه و فرصت دوم در بهمن ماه است. همچنین در صورت باقی ماندن ظرفیت رشته ها ، تکمیل ظرفیت نیز برگزار می گردد و داوطلبان در این مرحله نیز می توانند در رشته مورد علاقه خود ثبت نام کرده و در صورت قبولی در دانشگاه ، تحصیلات خود را در رشته دوم ادامه دهند.

شرایط انصراف از دانشگاه پیام نور و شرکت مجدد در کنکور

دانشجویان دانشگاه پیام نور که علاقه مند به شرکت مجدد در کنکور سراسری هستند ، می توانند از دانشگاه انصراف داده و در کنکور شرکت نمایند. البته الزامی وجود ندارد که زمان انصراف از دانشگاه حتما قبل از شرکت در کنکور باشد و دانشجویان این امکان را دارند که بدون انصراف از دانشگاه خود ، ثبت نام کنکور سراسری را انجام داده و در جلسه کنکور نیز حضور یابند.

سپس انتخاب رشته کنکور را نیز انجام دهند و اگر پس از اعلام نتایج نهایی ، در رشته و دانشگاه مورد علاقه خود پذیرفته شده باشند ، لازم است که از دانشگاه قبلی انصراف دهند و گواهی انصراف از تحصیل را به دانشگاه جدید ارائه دهند. لازم به ذکر است که اگر هدف از شرکت مجدد در کنکور ، قبولی در دانشگاه پیام نور یا آزاد باشد ، نیازی به انصراف از دانشگاه قبلی نیست و می توان به صورت همزمان در هر دو دانشگاه تحصیل کرد زیرا امکان تحصیل همزمان در دانشگاه آزاد و پیام نور وجود دارد.

هزینه انصراف از دانشگاه پیام نور بر اساس تعداد ترم های گذرانده شده ، سال ورود به دانشگاه ، رشته و مقطع تحصیلی دانشجو و همچنین تعداد ترم های باقی مانده ، تعیین می شود. دانشجویانی که هزینه انصراف را پرداخت نکنند ، با انصراف آنها موافقت نمی شود و ممکن است برای ثبت نام در دانشگاه جدید با مشکل مواجه شوند.

مرتبط بخوانید : تحصیل همزمان با سربازی در دانشگاه پیام نور – آیا تحصیل همزمان با سربازی امکان پذیر است

تحصیل مجدد در مقطع کارشناسی پیام نور | سوالات متداول

  • آیا تحصیل مجدد در مقطع کارشناسي پیام نور امکان پذیر است ؟

بله ، شرایط تحصیل مجدد در مقطع کارشناسی دانشگاه پیام نور برای علاقه مندان به تحصیل همزمان در دو رشته ، فراهم شده است.

  • آیا دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور می توانند با مقطع کارشناسی تحصیل همزمان داشته باشند ؟

بله ، علاوه بر دانشجویان مقطع کارشناسی ، دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد نیز می توانند ثبت نام کارشناسی دانشگاه پیام نور را انجام دهند و تحصیل همزمان در دو مقطع داشته باشند.

  • آیا تحصیل مجدد در مقطع کارشناسي فقط برای دانشجویان دانشگاه پیام نور امکان پذیر است ؟

خیر ، علاوه بر دانشجویان دانشگاه پیام نور ، دانشجویان سایر دانشگاه ها نیز می توانند برای ثبت نام رشته دوم در دانشگاه پیام نور اقدام کنند.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر