از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

شرط معدل کنکور 1400 – شرط معدل در کنکور 1400 چگونه است

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

شرط معدل کنکور 1400 – شرط معدل در کنکور 1400 چگونه است

 

شرط معدل کنکور 1400 و میزان سوابق تحصیلی در کنکور به چه صورت خواهد بود ؟ میزان تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور هر ساله توسط سایت sanjesh.org در قالب یک اطلاعیه منتشر می شود و احتمالا در سال 99 تاثیر معدل در کنکور در گروه های تجربی ، ریاضی ، انسانی هنر و زبان به میزان 30 درصد و به صورت مثبت اعمال خواهد شد.

این مطلب در رابطه با شرط معدل در کنکور 1400 تهیه شده است تا به سوالات داوطلبان کنکور در این خصوص پاسخ دهد و دانش آموزان برای امتحانات نهایی خود برنامه ریزی دقیق تری انجام دهند.

شرط معدل کنکور 1400

شرط معدل یا تاثیر سوابق تحصیلی یکی از دغدغه های داوطلبان کنکوری است که باعث می شود نمرات دروس آنها که به صورت نهایی و سراسری برگزار می شود ، در کنکور آنها تاثیر داشته باشد و نمرات کتبی و رتبه کنکور آنها به تراز تبدیل خواهد شد.

تاثیر قطعی معدل در کنکور

تاثیر قطعی معدل در کنکور بدون توجه به رتبه داوطلب در کنکور اعمال می شود و بدین صورت است که صرف نظر از رتبه قبولی داوطلب ، سوابق تحصیلی و معدل دیپلم در تعیین رتبه او اثرگذار است. تاثیر قطعی معدل در کنکور چه به صورت مثبت و چه به صورت منفی اعمال می شود که این اثرگذاری به نفع داوطلبانی که در کنکور رتبه بالاتری گرفته باشند ، نخواهد بود.

تاثیر مثبت معدل در کنکور

هر داوطلب در کنکور دارای 2 نمره می باشد یکی از نمرات ، حاصل شرکت در کنکور سراسری و رتبه کنکور است و دیگری مربوط به سوابق تحصیلی (معدل دروس دوازدهم) می باشد. تاثیر مثبت معدل در کنکور بدین معناست که اگر نمره سوابق تحصیلی باعث کاهش رتبه کنکور شود ، این نمره اعمال نمی شود.

از آنجا که برای داوطلبان نظام جدید ، امتحانات پایه دوازدهم به صورت نهایی و سراسری برگزار می شود ، معدل امتحانات دهم و یازدهم آنها تاثیری در کنکور 1400 ندارد.

شرط معدل کنکور 1400 برای داوطلبان مدرک فنی حرفه ای

برای داوطلبان دارای مدرک فنی حرفه ای شرط معدل در کنکور 1400 چه به صورت مثبت و چه به صورت منفی اعمال نخواهد شد. این داوطلبان می توانند در هر یک از گروه های آزمایشی انسانی ، تجربی و ریاضی شرکت کنند و در صورتی مشمول اعمال تاثیر مثبت معدل در کنکور می شوند که در امتحانات نهایی رشته موردنظر خود شرکت نمایند.

شرط معدل کنکور 1400 برای دیپلمه های غیر مرتبط

تاثیر سوابق تحصیلی برای آن دسته از داوطلبانی که دیپلم غیرمرتبط دارند نیز به صورت مثبت خواهد بود ، با این تفاوت که فقط معدل کتبی دروس عمومی که به صورت نهایی برگزار شده باشد اعمال خواهد شد و در مقایسه با دیپلم های مرتبط مشمول تاثیر معدل کمتری خواهند بود.

افرادی که مشمول تاثیر معدل کنکور نمی شوند

داوطلبانی که دیپلم خود را قبل از سال 94 اخذ کرده و افرادی که مدرک دوره پیش دانشگاهی خود را پیش از سال 1391 دریافت کرده اند ، مشمول اعمال تاثیر معدل نمی باشند.

مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی پاسخ با ما با اطلاع دقیق از شرایط و قوانین ترمیم معدل از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی می توانند پاسخگوی سوالات شما باشند.

برای ارتباط با مشاوران و پرسیدن سوالات خود می توانید همین حالا تماس بگیرید.

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، 8 صبح تا 12 شب حتی ایام تعطیل

افرادی که مشمول طرح تاثیر مثبت معدل در کنکور می شوند

نحوه تاثیر معدل در کنکور در سال های گذشته به میزان 25 درصد و 5 درصد و به صورت مثبت بوده است. بر اساس اطلاعیه سازمان سنجش تاثیر معدل در کنکور 1400 نیز به میزان 30 درصد سوابق تحصیلی و مثبت خواهد بود.

  • افرادی که مدرک تحصیلی خود را در سال 98 یا 99 در نظام آموزشی جدید دریافت کرده اند و در امتحانات نهایی سال دوازدهم شرکت کرده اند ، مشمول سوابق تحصیلی به میزان 30 درصد خواهند شد.
  • افرادی که مدرک دوره  پیش دانشگاهی خود را از سال 94 تا 97 در نظام آموزشی قدیم دریافت کرده اند و در امتحانات پایه سوم شرکت کرده اند ، مشمول سوابق تحصیلی به میزان 25 درصد خواهند شد.
  • داوطلبانی که مدرک دوره پیش دانشگاهی خود را از سال 91 – 90 دریافت کرده اند و یک یا چند درس آنها به صورت نهایی برگزار شده باشد ، مشمول اعمال تاثیر معدل در کنکور 1400 و به میزان 5 درصد خواهند شد.

دانش آموزانی که معدل پایینی دارند و از تاثیر معدل در آزمون سراسری نگران هستند می توانند با مراجعه به سامانه ثبت نام ترمیم معدل دانش آموزان نسبت به تغییر معدل خود اقدام نمایند. در این مطلب اطلاعات جامعی در رابطه با شرط معدل کنکور 1400 در اختیار داوطلبان کنکور سراسری قرار داده ایم. برای کسب اطلاعات تکمیلی تر و مشاوره و برنامه ریزی کنکور با مشاوران ارشد ” پاسخ با ما “ تماس بگیرید.

احتمالا این را هم بپسندید  تغییرات کتاب درسی برای کنکور 1400 تجربی و سایر رشته ها - نظام جدید و قدیم

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

مدارک لازم برای ثبت نام غیر حضوری پیام نور - لیست مدارک و راهنمای ثبت نام

مدارک لازم برای ثبت نام غیر حضوری پیام نور – لیست مدارک و راهنمای ثبت نام

  دانشگاه پیام نور هر ساله در دو نیمسال تحصیلی مهر و بهمن ماه اقدام …

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر