از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

شرایط قبولی متوسطه دوم – شرایط ورود به مقطع متوسطه دوم تمام مدارس

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

شرایط قبولی متوسطه دوم

 

شرایط قبولی متوسطه دوم با متوسطه اول کاملا متفاوت می باشد و دانش آموزان پایه نهم که قصد ورود به پایه دهم را دارند می بایست با توجه به مدرسه ای که انتخاب می کنند ، از شرایطی برخوردار باشند. مدارس دولتی ، غیرانتفاعی ، شاهد ، تیزهوشان ، نمونه دولتی و … مقطع متوسطه دوم را که شامل پایه های تحصیلی دهم ، یازدهم و دوازدهم می باشد را برگزار می نمایند. در ادامه این مطلب شرایط مقطع متوسطه دوم تمام این مدارس را بررسی می کنیم.

شرایط قبولی متوسطه دوم در مدارس دولتی

مدارس دولتی همان مدارس عادی هستند که شرایط تحصیل در تمام رشته های نظری ، فنی حرفه ای و کاردانش را فراهم کرده اند. در این مدارس رشته های ریاضی ، تجربی و انسانی بیشترین تقاضا را دارند ولی دانش آموزان باید با توجه به رشته تحصیلی که انتخاب می کنند ، دارای نمرات بالا در بعضی دروس باشند به طور مثال برای ورود به رشته تجربی نیاز به کسب نمرات بالا در دروس علوم تجربی و ریاضیات می باشد یا برای ورود به رشته انسانی نیاز به نمرات بالا در دروس ادبیات و زبان عربی می باشد.

مرتبط بخوانید : شرایط ورود به رشته تجربی در مدارس تیزهوشان

ورود به مقطع متوسطه دوم مدارس دولتی با هدایت تحصیلی انجام می گیرد. دانش آموزان پایه نهم ، فرم های هدایت تحصیلی ، انتخاب رشته و مشاوره ای را تکمیل می نمایند و سپس با بررسی این فرم ها و همچنین مدنظر قرار دادن علاقه مندی ها ، سوابق تحصیلی و معدل دانش آموز ، برای انتخاب رشته او تصمیم گیری می شود.

شرایط قبولی متوسطه دوم در مدارس نمونه دولتی

مدارس نمونه دولتی برای قبولی دانش آموز در مقطع متوسطه دوم ، آزمون برگزار می نمایند که به اسم آزمون نمونه دولتی نهم به دهم شناخته می شود. این آزمون از سوالات تحصیلی و تحلیلی تشکیل می شود و دانش آموز باید بتواند در آزمون تراز بالا به دست آورد تا موفق به قبولی شود.

آزمون نمونه دولتی نهم به دهم به صورت استان به استان برگزار می شود و دانش آموزانی که معدل بالای 17 داشته باشند ، می توانند در این آزمون شرکت نمایند. هر دانش آموز در زمان ثبت نام آزمون می تواند یک رشته تحصیلی را در سه مدرسه منطقه محل سکونت که آن رشته را ارائه کرده اند ، انتخاب کند و اگر طبق فرم های هدایت تحصیلی و مشاوره ای ، صلاحیت ورود به رشته انتخابی خود را داشته باشد ، پذیرفته خواهد شد.

احتمالا این را هم بپسندید  سایت سمپاد مشهد 📞 ورود به سایت سمپاد مشهد و راهنمای استفاده

شرایط ثبت نام متوسطه دوم در مدارس غیرانتفاعی

مدارس غیرانتفاعی از مدارس شهریه پرداز هستند که به علت امکانات و خدمات آموزشی بهتر ، مورد انتخاب بسیاری از دانش آموزان قرار می گیرند. این مدارس برای ثبت نام دانش آموز در دوره متوسطه دوم ، شرط سوابق تحصیلی خود را قرار داده اند و دانش آموزان باید با توجه به رشته ای که طبق فرم هدایت تحصیلی امکان انتخاب آن را دارند ، در این مدرسه ثبت نام کنند.

مدارس غیرانتفاعی اکثر رشته های نظری را در دبیرستان و رشته های فنی حرفه ای و کاردانش را در هنرستان ارائه می نمایند و هیچ آزمون ورودی ندارند.

مرتبط بخوانید : رشته های مدارس تیزهوشان – انتخاب رشته در مدارس تیزهوشان

شرایط قبولی متوسطه دوم در مدارس شاهد

در مدارس شاهد نحوه ورود به مقطع متوسطه دوم از طریق پیش ثبت نام می باشد. در پیش ثبت نام مدارس شاهد یک فرم امتیاز بندی وجود دارد که دانش آموز باید این فرم را تکمیل کند. در نهایت طبق امتیازی که دانش آموز در فرم به دست می آورد ، درباره صلاحیت ورود او به مدرسه تصمیم گیری می شود.

مدارس شاهد آزمون ورودی ندارند اما شرایط قبولی این مدارس راحت نیست. دانش آموزانی که دارای سهمیه شاهد ، ایثارگری و رزمندگان هستند نیز در اولویت قبولی قرار دارند.

شرایط قبولی متوسطه دوم در مدارس تیزهوشان

برای ورود به مقطع متوسطه دوم مدارس تیزهوشان نیاز به شرکت در آزمونی به نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم می باشد. این آزمون را سازمان ملی پرورش استعداد های درخشان برگزار می نماید و دارا بودن معدل 19 ، شرط شرکت در آزمون می باشد.

احتمالا این را هم بپسندید  اعتراض به نتایج نمونه دولتی 1402 📞 راهنمای اعتراض به نتایج نمونه دولتی

در صورت تمایل به پذیرش در مقطع متوسطه دوم مدارس تیزهوشان ، باید در زمان ثبت نام رشته تحصیلی خود را نیز انتخاب نمایید و مجازید یک رشته را حداکثر در سه مدرسه منطقه محل سکونت خود انتخاب کنید. پس از انتخاب رشته ، تکمیل فرم هدایت تحصیلی ، تکمیل فرم انتخاب رشته و تکمیل فرم آزمون های مشاوره ای و همچنین اعلام نتایج آزمون ، وضعیت قبولی یا عدم قبولی شما در مدرسه تیزهوشان مشخص می شود.

مرتبط بخوانید : تاثیر معدل در آزمون تیزهوشان نهم – حداقل معدل برای آزمون تیزهوشان نهم

شرط معدل قبولی متوسطه دوم

شرایط قبولی متوسطه دوم

  • رشته ریاضی : برای قبولی در رشته ریاضی فیزیک لازم است در درس ریاضی و علوم تجربی به ترتیب حداقل نمره 14 و 13 را به دست آورید و معدل دانش آموز برای انتخاب رشته ریاضی میبایست حداقل 14 باشد.
  • رشته تجربی : برای قبولی در رشته تجربی لازم است حداقل نمره 13 در درس ریاضی و حداقل نمره 14 در درس تجربی را به دست آورید و معدل دانش آموز برای انتخاب رشته تجربی میبایست حداقل 14 باشد.
  • رشته انسانی : برای قبولی در رشته انسانی لازم است حداقل نمره 14 در درس زبان و ادبیات فارسی ، حداقل نمره 13 در درس مطالعات اجتماعی و حداقل نمره 12 در درس عربی را به دست آورید و معدل دانش آموز برای انتخاب رشته انسانی میبایست حداقل 14 باشد.
  • علوم و معارف اسلامی : برای قبولی در رشته علوم و معارف اسلامی لازم است حداقل نمره 14 در درس معارف اسلامی ، حداقل نمره 13 در درس زبان عربی و حداقل نمره 12 در درس زبان و ادبیات فارسی به دست آورید.

سوالات متداول

  • شرط معدل قبولی در رشته تجربی متوسطه دوم چقدر است ؟

برای ورود به رشته تجربی متوسطه دوم نیاز به حداقل معدل 14 می باشد.

  • شرایط قبولی متوسطه دوم مدارس تیزهوشان چگونه است ؟

مدارس تیزهوشان برای پذیرش دانش آموز در مقطع متوسطه دوم ، آزمون برگزار می کنند.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

نتایج آزمون تیزهوشان پایه هفتم

نتایج آزمون تیزهوشان پایه هفتم 1403 📞 نتایج تیزهوشان ششم به هفتم

نتایج آزمون تیزهوشان پایه هفتم چند هفته بعد از برگزاری آزمون منتشر خواهد شد. دانش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر