از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

شرایط ورود به رشته تجربی در مدارس تیزهوشان 1403 📞 راهنمای کامل

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

شرایط ورود به رشته‌ تجربی در مدارس تیزهوشان

رشته‌ تجربی پر متقاضی ترین رشته‌ در میان رشته‌ های مدارس تیزهوشان است. برای این رشته معمولا هر ساله ظرفیت پذیرش بیشتری نیز به آن اختصاص می دهند تا دانش آموزان واجد شرایط بتوانند پذیرش بگیرند. شرایط ورود به رشته تجربی در مدارس تیزهوشان شامل شرایط اختصاصی خود مدرسه تیزهوشان است. همچنین دانش آموز باید از شرایطی که قبولی در رشته‌ تجربی می طلبد ، نیز برخوردار باشد. یعنی شما علاوه بر اینکه باید واجد شرایط مدارس تیزهوشان باشید ، می بایست از شرایط لازم برای قبولی در رشته‌ تجربی نیز برخوردار باشید. در ادامه با ما همراه باشید تا در این خصوص کامل تر راهنمایی شوید.

شما دانش آموزان عزیز میتوانید برای دریافت پاسخ سوالات خود در زمینه شرایط ورود به رشته‌ تجربی در مدارس تیزهوشان ، با مشاوران ارشد ما در پاسخ با ما ارتباط برقرار کنید ،

کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل 

شرایط ورود به رشته‌ تجربی در مدارس تیزهوشان 1403 

در مدارس تیزهوشان تمام رشته‌ های نظری از جمله ریاضی ، تجربی و انسانی ارائه می شوند. دانش آموزانی که قصد دارند با شرکت در آزمون تیزهوشان نهم به دهم ، وارد این مدارس شوند ، باید همزمان با شرکت در آزمون انتخاب رشته‌ خود را نیز انجام دهند. سپس از پایه دهم به بعد در رشته‌ تحصیلی تخصصی خود تحصیل کنند.

رشته‌ تجربی بیشترین تقاضا را در میان رشته‌ های مدارس تیزهوشان دارد. ولی با توجه به اینکه ظرفیت پذیرش محدود این رشته‌ پاسخگوی تعداد زیاد متقاضیان نیست ، شرایطی قرار داده‌ شده‌ است. بنابراین تنها دانش آموزانی که تمام این شرایط را داشته باشند ، شانس قبولی خواهند داشت.

احتمالا این را هم بپسندید  آزمون تیزهوشان چگونه است 📞 همه چیز درباره آزمون تیزهوشان

مهم ترین شرایط ورود به رشته‌ تجربی

مهم ترین شرایط ورود به رشته تجربی در مدارس تیزهوشان ، دارا بودن حداقل معدل کل سالیانه 19 در پایه هشتم است. اگر معدل شما کمتر از این مقدار باشد ، امکان تکمیل فرم ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان را نخواهید داشت. همچنین جمع نمرات علوم تجربی و ریاضی دانش آموز ، در سه سال متوسطه اول هفتم ، هشتم و نهم نباید از ضریب 42 کمتر باشد.

  • دانش آموزان با شرکت در آزمون تیزهوشان نهم به دهم مجازند که حداکثر سه مدرسه را انتخاب کنند. فقط هم می توانند از مدارس منطقه محل سکونت خود انتخاب نمایند.
  • دانش آموزانی که قصد ورود به مدارس تیزهوشان را دارند فقط مجازند‌ که یک رشته‌ تحصیلی را انتخاب نمایند. پذیرش در رشته‌ تحصیلی انتخاب شده‌ منوط به کسب نمرات لازم در فرم هدایت تحصیلی است.
  • دانش آموزانی که در مدارس تیزهوشان قبول می شوند ، در سال اول تحصیل خود یعنی در سال دهم مجاز به تغییر رشته‌ نیستند ولی می توانند در صورت دارا بودن نمرات و شرایط لازم ، در پایه های یازدهم یا دوازدهم تغییر رشته‌ دهند.
  • از دیگر شرایط ورود به رشته تجربی در مدارس تیزهوشان این است که ، دانش آموزان دو قلو هم جنس یا غیر هم جنس که در آزمون تیزهوشان شرکت می کنند ، در صورت قبولی یکی از آنها دیگری با کسب حداقل 80 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته‌ شده‌ در یکی از انتخاب هایش ، مجاز است مازاد بر ظرفیت مدرسه پذیرش بگیرد.
  • تحصیل در مدرسه تیزهوشان ، شهریه دارد و دانش آموزانی که متقاضی شرکت در آزمون ورودی این مدارس هستند ، باید شهریه مدرسه را بررسی کنند تا در صورت داشتن توانمندی مالی کافی ، ثبت نام را انجام دهند.
احتمالا این را هم بپسندید  ظرفیت مدارس تیزهوشان تهران 1403 📞 در تمام مناطق و رشته های تحصیلی

مرتبط بخوانید : تراز لازم برای قبولی در تیزهوشان – تراز قبولی تیزهوشان

راهنمای ثبت نام آزمون نهم به دهم مدارس تیزهوشان 1403

شرایط ورود به رشته‌ تجربی در مدارس تیزهوشان

ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان نهم به دهم در فروردین ماه انجام می گیرد و سامانه ثبت نام نیز به نشانی my.medu.ir باشد. برای ثبت نام فقط باید به صورت اینترنتی اقدام نمایید و هزینه درخواستی را نیز بپردازید. اطلاعات و مدارکی که برای ثبت نام نیاز دارید شامل کد ملی ، رمز ورود همگام ، کد مدرسه محل تحصیل ، کد منطقه محل تحصیل ، معدل نوبت اول ، معدل نوبت دوم و … می باشد که تمام این اطلاعات را باید به دقت و درست درج کنید تا با خطای سامانه مواجه نشوید.

بعد از اتمام مراحل ثبت نام ، کد پیگیری دریافت خواهید کرد که این کد را نزد خود حفظ کنید زیرا برای دریافت کارت ورود به جلسه و مشاهده نتایج آزمون به آن نیاز خواهید داشت.

مرتبط بخوانید : تفاوت مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی – کدوم مدرسه بهتره

سوالات متداول

  • شرایط ورود به رشته‌ تجربی در مدارس تیزهوشان به چه صورت است ؟

شرایط ورود به رشته تجربی در مدارس تیزهوشان را کامل در این مطلب بررسی کردیم.

  • حداقل معدل لازم برای قبولی در رشته‌ تجربی مدارس تیزهوشان چقدر است ؟

دارا بودن حداقل معدل کل 19 سالیانه هشتم ، برای ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان نهم به دهم نیاز است.

  • ایا دانش آموزان پایه نهم مدارس تیزهوشان برای ورود به پایه دهم باید در آزمون شرکت کنند ؟

خیر ، دانش آموزان پایه نهم مدارس تیزهوشان برای ادامه تحصیل در این مدارس تنها باید معدل بالا به دست آورند و نیازی به شرکت در آزمون نیست.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

نتایج آزمون تیزهوشان پایه هفتم

نتایج آزمون تیزهوشان پایه هفتم 1403 📞 نتایج تیزهوشان ششم به هفتم

نتایج آزمون تیزهوشان پایه هفتم چند هفته بعد از برگزاری آزمون منتشر خواهد شد. دانش …

8 نظر

  1. سلام وقت بخیر
    برای ازمون باید چه درس هایی را بخونیم؟ و چه پایه هایی؟ و اینکه کتاب های خیلی سبز تیزهوشان خوبن که کار کنیم؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. برای آزمون تیزهوشان از دروس ریاضی ، علوم تجربی ، فارسی و … سوالاتی مطرح می شود که به جزء کتاب های درسی می توانید از کتاب های تست و کمک آموزشی کمک بگیرید. کتاب های خیلی سبز هم سطح خوبی دارند

  2. سلام مطلب کاملی دربراه شرایط ورود به رشته تجربی در مدارس تیزهوشان بود ممنونم

  3. سلام ببخشید اگر کسی نهم تیزهوشان قبول شده ولی ششم نشده میتواند در مدرسه ی تیزهوشان رشتیه تجربی برود؟

  4. سلام
    سوالم این بود که ایا لازمه کلاسه خاصی ثبت نام بشه یا کتاب کافیه؟؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. بستگی به خود شما دارد و اگر در بعضی از دروس ضعیف هستید، می توانید به کلاس بروید

  5. سلام ببخشید من کلاس هفتم هستم چه منابعی را بگیرم تا در تیزهوشان تجربی قبول بشوم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر