از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

ثبت نام پیام نور بدون کنکور 1402 📞 ثبت نام بدون کنکور ترم مهر و بهمن پیام نور

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

ثبت نام پیام نور بدون کنکور

داوطلبانی که متقاضی پذیرش در رشته‌ های بدون کنکور هستند ، می توانند در دانشگاه پیام نور نیز انتخاب رشته‌ کنند. این دانشگاه رشته‌ های متنوعی را در گروه های انسانی ، فنی مهندسی ، علوم تجربی ، هنر و زبان ، برای علاقه مندان ارائه می کند و تنها با داشتن‌ مدرک دیپلم یا پیش دانشگاهی ، امکان پذیرش وجود دارد. ثبت نام پیام نور بدون کنکور هر ساله انجام می گیرد و نکته قابل توجه این است که دو بار در سال ، شرایط برای پذیرش مهیاست. در صورت علاقه مندی به ثبت نام در این دانشگاه ، می توانید در نیمسال های مهر یا بهمن اقدام به ثبت نام نمایید و شروع به تحصیل کنید. در ادامه این مطلب می خواهیم شما را برای ثبت نام پیام نور بدون کنکور در مقاطع کاردانی ، کارشناسی و کارشناسی ارشد ، به طور کامل راهنمایی کنیم.

سوالات خود را درباره ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور از مشاوران ما بپرسید و به طور کامل راهنمایی شوید.

کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

ثبت نام بدون کنکور کاردانی پیام نور

دوره کاردانی به دلیل داشتن طول دوره تحصیل کمتر ، متقاضیان بسیاری دارد. این دوره برای متقاضیان دریافت مدرک فوق دیپلم ارائه می گردد و با دو سال تحصیل می توان مدرک دریافت کرد.  این دوره را دانشگاه پیام نور ارائه نمی کند و تنها مقطع تحصیلی دایر در دوره های کاردانی پیوسته ، کاردانی ناپیوسته ، کارشناسی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته این دانشگاه ، مقطع کارشناسی پیوسته است.

در صوت علاقه مندی به پذیرش بدون کنکور در رشته‌ های کاردانی ، می بایست در دانشگاه های علمی کاربردی ، آزاد و غیرانتفاعی اقدام به انتخاب رشته‌ کنید. همچنین در بعضی واحدهای نوبت دوم و روزانه نیز این مقطع به صورت بدون کنکور ارائه می شود.

مرتبط بخوانید : زمان ثبت نام کاردانی به کارشناسی دانشگاه آزاد و ثبت نام کاردانی علمی کاربردی بهمن

ثبت نام پیام نور بدون کنکور کارشناسی

همانطور که بالاتر اشاره شد ، مقطع کارشناسی پیوسته تنها مقطعی است که در دانشگاه پیام نور به صورت بدون آزمون ارائه می شود و رشته‌ های تحصیلی متنوعی را در بر می گیرد. شما می توانید با داشتن مدرک دیپلم نظام جدید ، پیش دانشگاهی ، کاردانی و بالاتر ، در رشته‌ مورد علاقه خود در دانشگاه پیام نور ثبت نام کنید و با شرایط آسان تر وارد دانشگاه شوید.

احتمالا این را هم بپسندید  ادامه تحصیل بعد از دیپلم 1402 📞 شرکت در کنکور یا پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی ؟

زمان و نحوه ثبت نام پیام نور بدون آزمون

زمان ثبت نام بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه پیام نور ، دو بار در سال است یکبار برای نیمسال مهر و بار دوم برای نیمسال بهمن. متقاضیان پذیرش در رشته‌ های بدون کنکور مهرماه پیام نور ، می بایست در مردادماه پیگیر ثبت نام و انتخاب رشته‌ اینترنتی خود از طریق سایت سازمان سنجش باشند. در این سامانه ، ثبت نام بدون کنکور تمام دانشگاه های سراسری از جمله روزانه ، شبانه ، غیرانتفاعی ، پیام نور ، مجازی و … به صورت مشترک و همزمان انجام می گیرد و شما می توانید حداکثر تا 150 رشته‌ محل ، از رشته های تمام این دانشگاه ها وارد فرم انتخاب رشته خود کنید.

اگر هم از پذیرش برای نیمسال مهر جا مانده‌ اید و یا مدارکتان کامل نبوده‌ است ، امکان پذیرش در بهمن ماه برای شما وجود دارد. تنوع و ظرفیت پذیرش رشته‌ های تحصیلی در بهمن ماه تفاوتی با مهرماه ندارد و نحوه ثبت نام نیز به صورت اینترنتی در سایت سازمان سنجش می باشد. زمان ثبت نام برای قبولی در رشته‌ های بدون کنکور بهمن ماه پیام نور ، معمولا اواخر آذرماه است و حداکثر تا اواسط دی ماه ثبت نام ادامه دار می باشد.

شرایط ثبت نام پیام نور بدون کنکور

ثبت نام پیام نور بدون آزمون شرایط ویژه ای ندارد اما می توانیم به موارد زیر اشاره ای داشته باشیم :

  • داوطلبان نظام قدیمی برای ثبت نام بدون آزمون دانشگاه پیام نور باید مدرک پیش دانشگاهی ارائه کنند.
  • اگر نظام جدید هستید ، با ارائه مدرک دیپلم خود امکان ثبت نام دارید.
  • فارغ التحصیلان رشته‌ های فنی حرفه ای و هنرستان ها ، برای ثبت نام در دانشگاه پیام نور یا باید مدرک دیپلم نظام جدید ، یا پیش دانشگاهی و یا کاردانی ارائه نمایند.
  • امکان تغییر رشته‌ در دانشگاه پیام نور فراهم است و داوطلب می تواند وارد رشته‌ ای مغایر با رشته‌ مدرک خود شود. به عنوان مثال ، اگر دیپلم تجربی یا ریاضی دارید می توانید وارد رشته‌ های انسانی شوید یا اگر دیپلم شما انسانی است ، می توانید در رشته های ریاضی و تجربی ثبت نام کنید.
  • تحصیل در دوره کارشناسی پیوسته به مدت 4 سال به طول می انجامد و به فارغ التحصیل ، مدرک لیسانس اعطاء می گردد.
  • ثبت نام پیام نور بدون آزمون ، شرط معدل ندارد و ثبت نام با هر معدلی امکان پذیر است اما دارندگان معدل و سوابق تحصیلی بهتر ، در اولویت قبولی می باشند.
احتمالا این را هم بپسندید  ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی 1402 📞 راهنمای کامل ثبت نام در دانشگاه غیرانتفاعی

لیست رشته‌ های نام پیام نور بدون کنکور

ثبت نام پیام نور بدون کنکور

اسامی رشته‌ های بدون کنکور دانشگاه پیام نور را می توانید در دفترچه راهنمای ثبت نام مشاهده کنید که ما در ادامه این رشته‌ ها را معرفی کرده ایم :

مرتبط بخوانید : رشته‌  های بدون کنکور پیام نور بهمن ماه 

سوالات شما

  • رشته‌ های بدون کنکور دانشگاه پیام نور کدام رشته‌ ها هستند ؟

لیست رشته‌ های بدون کنکور دانشگاه پیام نور را می توانید در این مطلب مشاهده کنید.

  • ثبت نام پیام نور بدون کنکور را چگونه انجام دهیم ؟

نحوه ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه پیام نور به صورت اینترنتی و از طریق مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور می باشد.

  • برای ثبت نام بدون آزمون دانشگاه پیام نور در چه تاریخی اقدام کنیم ؟

جهت پذیرش بدون آزمون در دانشگاه پیام نور ، می توانید در نیمسال های مهر و بهمن اقدام کنید.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

حذفیات دروس پیام نور

حذفیات دروس پیام نور 📞 لیست کامل حذفیات امتحانات پیام نور

دانشجویان دانشگاه پیام نور پس از گذراندن‌ هر ترم و واحدهای درسی باید در امتحانات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر