از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

شهریه دانشگاه پیام نور رشته علوم سیاسی 1401 – هزینه ثابت و متغیر یک ترم تحصیل

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

شهریه دانشگاه پیام نور رشته علوم سیاسی

 

رشته علوم سیاسی را دانشگاه پیام نور برای علاقه مندان به تحصیل در این رشته برگزار می کند و داوطلبان که عمدتا فارغ التحصیل رشته انسانی هستند ، می توانند این رشته را بدون کنکور در دانشگاه پیام نور انتخاب کنند. همانطور که می دانید ، لازمه ادامه تحصیل شما در رشته علوم سیاسی دانشگاه پیام نور ، پرداخت شهریه است و تا زمانی که تمام واحد های درسی مصوب رشته تحصیلی خود را بگذرانید ، باید شهریه پرداخت کنید. درباره میزان شهریه دانشگاه پیام نور رشته علوم سیاسی 1401 در ادامه این مطلب شما را راهنمایی می کنیم. با ما همراه شوید.

سوالات خود را درباره شهریه رشته های مختلف در تمام دانشگاه های شهریه پرداز از مشاوران ما بپرسید و به طور کامل راهنمایی شوید.

کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

میزان شهریه دانشگاه پیام نور رشته علوم سیاسی 1401

رشته علوم سیاسی از رشته های گروه انسانی است که داوطلبان می توانند با شرکت در کنکور سراسری و یا ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی ، در این رشته پذیرش بگیرند. اگر علاقه شما تحصیل در رشته علوم سیاسی دانشگاه پیام نور است ، لازم است بدانید که تحصیل شما رایگان نیست و باید شهریه مصوب دانشگاه را بپردازید.

میزان شهریه رشته علوم سیاسي در دانشگاه پیام نور با شهریه رشته هایی همچون اقتصاد ، مددکاری اجتماعی و … تقریبا برابر است اما نحوه انتخاب واحد دانشجو می تواند شهریه را بیشتر یا کمتر کند. این رشته به صورت میانگین ، 2 تا 2/5 میلیون تومان شهریه دارد که سالی دو بار نیز باید پرداخت شود.

مرتبط بخوانید : معدل لازم برای رشته علوم سیاسی 

عوامل موثر در شهریه دانشگاه پیام نور رشته علوم سیاسی

همانطور که اشاره شد ، شهریه رشته علوم سیاسي دانشگاه پیام نور را نحوه انتخاب واحد دانشجو می تواند تغییر دهد همچنین عوامل دیگر مانند سال ورود به دانشگاه نیز باعث تغییر شهریه می شوند.

  • سال ورود به دانشگاه : میزان شهریه دانشگاه پیام نور سالانه حدود 15 الی 20 درصد افزایش می یابد و دانشجویان ورودی هر سال نسبت به دانشجویان ورودی سال قبل ، شهریه بیشتری دارند.
  • نام رشته تحصیلی : رشته های دانشگاه پیام نور در گروه های انسانی ، فنی مهندسی ، علوم پایه و … قرار دارند. رشته های علوم انسانی کمترین میزان شهریه و رشته های فنی مهندسی بیشترین میزان شهریه را دارند. رشته علوم سیاسي از گروه انسانی و در کنار رشته های روانشناسی ، حسابداری ، مدیریت بازرگانی و … قرار دارد.
  • مقطع تحصیلی : رشته ها در مقاطع تحصیلی کاردانی ، کارشناسی ، کارشناسی ارشد و … ارائه می شوند که با بالاتر رفتن مقطع ، شهریه افزایش می یابد.
  • تعداد واحد های درسی هر ترم : تعداد واحد های درسی که دانشجو در هر ترم اخذ می کند ، باعث بیشتر یا کمتر شدن شهریه او می باشد. دانشجوی رشته علوم سیاسی در هر ترم با توجه به معدل ترم قبل خود می تواند 14 تا 24 واحد درسی اخذ کند که مسلما با افزایش تعداد واحد ها ، نیاز به پرداخت میزان بیشتری شهریه است.
  • نوع واحد های درسی : دروس رشته علوم سیاسی شامل واحدهای عمومی ، اصلی ، اختصاصی ، عملی و … هستند. دروس عمومی هزینه پایین تر اما دروس اختصاصی و عملی گران تر هستند. دانشجو اگر در یک ترم تعداد واحدهای اختصاصی بیشتری داشته باشد ، شهریه او افزایش می یابد.
احتمالا این را هم بپسندید  رشته مهندسی برق بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1401 - شرایط و راهنمای ثبت نام

راهنمای پرداخت شهریه در دانشگاه پیام نور

دانشجویان تازه وارد دانشگاه پیام نور لازم است با نحوه پرداخت شهریه آشنا باشند. این دانشگاه شهریه را به صورت اینترنتی دریافت می کند و دانشجویان اعم از ورودی های جدید و قدیم ، می بایست با مراجعه به سایت گلستان و سپس ورود به بخش پرداخت الکترونیک ، مبلغ شهریه را پرداخت نمایند.

دانشجویان تازه وارد دانشگاه پیام نور پس از پرداخت شهریه ثابت ، هزینه خدمات و بیمه آموزشی و همچنین بخشی از شهریه متغیر ، امکان انتخاب واحد ترم یک را خواهند داشت که البته معمولا خود دانشگاه انتخاب واحد را انجام می دهد.

مرتبط بخوانید : رشته علوم سیاسی – معرفی جامع و بازار کار علوم سیاسی

سوالات شما

  • رشته علوم سیاسی دانشگاه پیام نور چقدر شهریه دارد ؟

میزان شهریه رشته علوم سیاسي دانشگاه پیام نور را به صورت دقیق تر در این مطلب بررسی کرده ایم.

  • تحصیل در رشته علوم سیاسی دانشگاه پیام نور هزینه بیشتری دارد یا دانشگاه آزاد ؟

هزینه تحصیل در رشته علوم سیاسی دانشگاه آزاد بیشتر است.

  • از دانشجویان تازه وارد دانشگاه پیام نور چقدر شهریه دریافت می شود ؟

دانشجویان قبول شده و ورودی جدید دانشگاه پیام نور باید در ابتدای ترم شهریه ثابت ، هزینه خدمات و بیمه آموزشی و مقداری از شهریه متغیر را پرداخت کنند.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

حذفیات دروس پیام نور

حذفیات دروس پیام نور 📞 لیست کامل حذفیات امتحانات پیام نور

دانشجویان دانشگاه پیام نور پس از گذراندن‌ هر ترم و واحدهای درسی باید در امتحانات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر