از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

رشته های مهندسی دانشگاه پیام نور – لیست کامل رشته های فنی مهندسی دانشگاه پیام نور

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

رشته های مهندسی دانشگاه پیام نور

 

دانشگاه پیام نور به عنوان یکی از دانشگاه های جامع کشور ، هر ساله علاوه بر پذیرش دانشجو از طریق کنکور سراسری شمار زیادی از رشته های تحصیلی خود را به صورت بدون کنکور نیز ارائه می دهد تا از این طریق فرصت ادامه تحصیل  را برای داوطلبانی که تمایلی به شرکت در آزمون سراسری ندارند ، فراهم سازد. رشته های دانشگاه پیام نور تنوع نسبتا زیادی دارند و نکته قابل توجه این است که اکثر رشته های فنی مهندسی نیز در این دانشگاه ارائه می شوند. تمام رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور در دوره کارشناسی پیوسته برگزار می شوند و همگی طول دوره تحصیلی 4 ساله دارند. برای پذیرش دانشجو در رشته های مهندسی دانشگاه پیام نور شرایطی مد نظر است که در ادامه این مطلب ، ضمن بررسی شرایط لازم برای پذیرش ، اسامی رشته ها را نیز شرح خواهیم داد.

لیست رشته های مهندسی دانشگاه پیام نور

پذیرش دانشجو در دانشگاه پیام نور به دو شیوه انجام می گیرد ، پذیرش از طریق کنکور سراسری و کسب رتبه لازم و پذیرش به صورت بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی. اکثر رشته هایی که برای کنکور سراسری در این دانشگاه ارائه می شوند ، به صورت بدون کنکور نیز هستند اما با ظرفیت پذیرش کمتر مخصوصا در رشته ها پر طرفدارتری مثل مهندسب برق یا مهندسی مکانیک.

اگر از طریق کنکور سراسری در رشته های دانشگاه پیام نور پذیرفته نشده اید ، به راحتی می توانید به صورت بدون کنکور در رشته مورد علاقه خود ثبت نام کنید. داوطلبان برای ثبت نام رشته های مهندسی دانشگاه پیام نور باید دارای شرایطی باشند که پس از معرفی لیست رشته ها ، در ادامه این شرایط را نیز بررسی خواهیم کرد.

احتمالا این را هم بپسندید  رتبه لازم برای رشته مهندسی صنایع 📞 طبق آخرین رتبه قبولی دو سال قبل

شما عزیزان میتوانید برای کسب اطلاعات در خصوص لیست رشته های مهندسی دانشگاه پیام نور مد نظر خود و همچنین اطلاع از دانشگاه هایی که رشته های مورد علاقه شما را ارائه می دهند ، با مشاوران ارشد ما در پاسخ با ما ارتباط برقرار کنید ، کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از استان تهران 9092301611

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل 

  • مهندسی برق
  • مهندسی مکانیک
  • مهندسی پزشکی دانشگاه پیام نور
  • مهندسی نفت
  • مهندسی نقشه برداری
  • مهندسی معماری
  • مهندسی صنایع
  • مهندسی شیمی
  • مهندسی شهرسازی
  • مهندسی کامپیوتر
  • مهندسی عمران
  • مهندسی راه آهن
  • مهندسی مواد و متالورژی
  • مهندسی مدیریت پروژه
  • مهندسی هوافضا
  • علوم و مهندسی آب

شرایط ثبت نام رشته های مهندسی دانشگاه پیام نور

با وجود آنکه ثبت نام رشته های مهندسی دانشگاه پیام نور بدون کنکور نیز انجام می گیرد اما متقاضیان برای ورود به این رشته ها باید از شرایطی برخودار باشند. ارائه مدرک فارغ التحصیلی ، شرط اصلی ورود به دانشگاه پیام نور است و با توجه به اینکه تمامی رشته های بدون کنکور در دوره کارشناسی پیوسته ارائه می شوند ، دارا بودن یکی از مدارک زیر الزامیست :

ثبت نام دانشگاه پیام نور در دو نیمسال مهر و بهمن ماه انجام می گیرد که معمولا شیوه ثبت نام برای ورودی مهر ماه به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش ولی ثبت نام ترم بهمن ، حضوری و با مراجعه به واحد های دانشگاهی پذیرنده دانشجو انجام می گیرد.

احتمالا این را هم بپسندید  رتبه لازم برای رشته مهندسی معماری 1402📞 طبق آخرین قبولی های دو سال قبل

در مورد نحوه ثبت نام دانشگاه پیام نور و آدرس شماره تماس این دانشگاه ها سوالی دارید؟

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از استان تهران 9092301611

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، 8 صبح تا 12 شب حتی ایام تعطیل

کدام دسته از داوطلبان در اولویت پذیرش دانشگاه پیام نور هستند

ثبت نام رشته های مهندسی دانشگاه پیام نور را تمام داوطلبانی که دارای مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی هستند ، می توانند انجام دهند یعنی امکان تغییر رشته وجود دارد و حتی داوطلبی که مدرک دیپلم تجربی دارد ، مجاز است که در صورت علاقه مندی به رشته های فنی مهندسی تغییر رشته دهد اما اولویت پذیرش با داوطلبانی است که مدرک فارغ التحصیلی مرتبط یعنی مدرک دیپلم ریاضی ارائه دهند.

برای ثبت نام دانشگاه پیام نور هیچ گونه شرط معدلی در نظر گرفته نشده است و ارائه مدرک فارغ التحصیلی تنها شرط لازم برای ثبت نام این دانشگاه است. اما واضح است که داوطلبان دارای معدل بهتر ، شانس قبولی بیشتری در رشته های انتخابی خود دارند.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

حذفیات دروس پیام نور

حذفیات دروس پیام نور 📞 لیست کامل حذفیات امتحانات پیام نور

دانشجویان دانشگاه پیام نور پس از گذراندن‌ هر ترم و واحدهای درسی باید در امتحانات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر