از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

ارزان ترین رشته های دانشگاه ازاد 1401 – تحصیل با شهریه کم در دانشگاه آزاد

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

ارزان ترین رشته های دانشگاه ازاد

 

دانشگاه آزاد رشته های تحصیلی بسیار متنوعی را از هر گروه انسانی ، فنی مهندسی ، علوم تجربی ، علوم پزشکی ، هنر و زبان خارجی ارائه می نماید و به دلیل دارا بودن تنوع رشته تخصیلی ، از متقاضیان زیادی برخوردار است. همانطور که می دانید ، تحصیل در دانشگاه آزاد با پرداخت شهریه همراه است و این دانشگاه در تمام رشته ها و مقاطع تحصیلی از دانشگاه های پیام نور ، غیرانتفاعی و علمی کاربردی شهریه بیشتری دریافت می نماید. اگر می خواهید فقط در دانشگاه آزاد تحصیل کنید ولی به دنبال تحصیل با هزینه کمتری هستید ، در ادامه این مطلب ارزان ترین رشته های دانشگاه ازاد را به شما عزیزان معرفی می کنیم.

شما عزیزان میتوانید برای دریافت پاسخ سوالات خود در زمینه شهریه دانشگاه های مختلف ، با مشاوران ارشد ما در پاسخ با ما ارتباط برقرار کنید ،

کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل 

ارزان ترین رشته های دانشگاه ازاد

تمام دانشگاه های کشور به جزء دانشگاه روزانه ، شهریه پرداز هستند و هر دانشگاه شهریه مصوب رشته های تحصیلی را در ابتدای سال تعیین می نماید و دانشجویان باید به ازای هر ترم تحصیل در دانشگاه ، میزان شهریه تعیین شده توسط دانشگاه را بپردازند. دانشگاه آزاد پس از دانشگاه پردیس خودگردان ، بیشترین میزان شهریه را در مقایسه با سایر دانشگاه ها دارد ولی در دانشگاه آزاد تعداد زیادی از رشته های تحصیلی ارائه می شوند و به همین دلیل متقاضیان زیادی دارد.

مرتبط بخوانید : ارزان ترین رشته های پیام نور

از جمله رشته های دانشگاه آزاد شامل رشته های فنی مهندسی ، رشته های تجربی ، رشته های انسانی ، رشته های هنر ، رشته های زبان خارجی و رشته های علوم پزشکی و پیراپزشکی هستند که همه این رشته ها به جزء رشته های پزشکی و پیراپزشکی ، بدون کنکور ارائه می شوند.

احتمالا این را هم بپسندید  شهریه دانشگاه آزاد رشته هوشبری 1401 - میزان هزینه هوشبری دانشگاه آزاد

بنابراین اگر می خواهید به صورت بدون کنکور وارد دانشگاه آزاد شوید ، امکان ثبت نام در تعداد زیادی از رشته های تحصیلی برای شما فراهم است که با توجه به میزان شهریه ای که می توانید در هر ترم بپردازید ، لازم است رشته مناسب را انتخاب کنید.

در دانشگاه آزاد ، سه رشته پزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی بیشترین میزان شهریه را دارند و پس از این سه رشته ، شهریه رشته های پیراپزشکی بیشتر از سایر رشته هاست. اما در رشته های بدون کنکور ، رشته های فنی مهندسی اعم از مهندسی برق ، مهندسی پزشکی ، مهندسی مکانیک ، مهندسی کامپیوتر و …. شهریه بالایی دارند و دانشجویان دوره کارشناسی این رشته ها در هر ترم حدود 4 الی 5 میلیون تومان هزینه می کنند.

رشته های علوم پایه و علوم تجربی نیز همچون زیست شناسی گیاهی ، میکروبیولوژی ، زیست فناوری ، شیمی محض ، شیمی کاربردی ، ریاضیات ، آمار و … از نظر میزان شهریه تفاوتی با شهریه رشته های فنی مهندسی ندارند. همچنین شهریه رشته های هنر نیز نسبتا زیاد است زیرا دارای دروس عملی هستند.

به طور کلی رشته هایی که دارای دروس عملی بیشتری هستند و برای دروس نیاز به شرکت در کارگاه های فنی مهندسی یا آزمایشگاه و یا کارگاه های هنر می باشد ، شهریه بالاتری دارند و رشته هایی که دروس نظری بیشتری دارند ، شهریه شان کمتر است.

از جمله ارزان ترین رشته های دانشگاه ازاد که دارای دروس عملی کم می باشند و یا حتی دروس عملی ندارند ، رشته های انسانی هستند. شهریه رشته های انسانی از شهریه تمام رشته های دانشگاه آزاد کمتر است و این رشته ها به شرح زیر هستند :

احتمالا این را هم بپسندید  تخفیف شهریه دانشگاه آزاد - شرایط کامل تخفیف شهریه دانشگاه آزاد 1401 - 1402

میزان شهریه رشته های انسانی با توجه به تعداد تقاضایی که برای هر رشته وجود دارد ، متفاوت است. مثلا سه رشته حقوق ، حسابداری و روانشناسی متقاضیان بسیار زیادی دارد و به همین دلیل شهریه آنها بالاتر است. در رده دوم رشته های مدیریت بازرگانی ، مدیریت مالی ، مدیریت صنعتی و … قرار دارند که شهریه این رشته ها به نسبت کمتر از شهریه سه رشته حقوق ، حسابداری و روانشناسی است. در رده سوم نیز رشته های اقتصاد ، مشاوره ، جامعه شناسی و …. قرار دارند که از ارزان ترین رشته های دانشگاه آزاد هستند.

مرتبط بخوانید : دفترچه رشته های با ازمون دانشگاه ازاد

نتیجه گیری

با توجه به توضیحاتی که در مطلب ارائه شد ، اگر رشته های دانشگاه آزاد را از نظر میزان شهریه دسته بندی کنیم از شهریه بیشتر به کمتر ، به شرح زیر است :

  • رشته های پزشکی ، دنداپزشکی و داروسازی
  • رشته های پیراپزشکی (پرستاری ، هوشبری ، اتاق عمل ، مامایی و …)
  • رشته های فنی مهندسی (مهندسی برق ، مهندسی پزشکی ، مهندسی مکانیک ، مهندسی کامپیوتر)
  • رشته های علوم پایه
  • رشته های علوم تجربی (زیست شناسی گیاهی ، میکروبیولوژی ، زیست فناوری ، شیمی محض ، شیمی کاربردی)
  • رشته های هنر
  • رشته های انسانی

سوالات متداول

  • ارزان ترین رشته های دانشگاه ازاد کدام رشته ها هستند ؟

رشته های انسانی از ارزان ترین رشته های دانشگاه ازاد هستند که در مطلب بیشتر توضیح داده شد.

  • شهریه رشته های انسانی در دانشگاه آزاد چقدر است ؟

میزان شهریه دانشگاه آزاد در رشته های انسانی با توجه به مقطع تحصیلی از 2 الی 3/5 میلیون تومان در هر ترم است.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

شهریه رشته مهندسی شیمی دانشگاه آزاد

شهریه رشته مهندسی شیمی دانشگاه آزاد 1401 – شهریه ثابت و متغیر

  اگر قصد تحصیل در مقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری مهندسی شیمی دانشگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر