از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

دانشگاه سما تهرانسر | هر آنچه باید بدانید ، از معرفی تا راهنمای ثبت نام

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

دانشگاه سما تهرانسر | هر آنچه باید بدانید ، از معرفی تا راهنمای ثبت نام

 

دانشگاه سما تهرانسر ، یکی دیگر از آموزشکده های فنی حرفه ای استان تهران است که در این مطلب به آن پرداخته ایم. در این دانشگاه رشته های فنی حرفه ای در دوره کاردانی پیوسته تدریس می شوند و برای پذیرش دانشجو شرایط آسانی را در نظر گرفته اند تا هیچ داوطلبی از ادامه تحصیل و افزایش سطح تحصیلات خود ، باز نماند.

منظور از شرایط پذیرش آسان در دانشگاه سما تهرانسر این است که علاقه مندان تنها با ارائه مدرک دیپلم می توانند در رشته مورد علاقه خود ثبت نام کنند و در واقع نیازی به شرکت در آزمون کاردانی فنی حرفه ای نمی باشد و اگر معدل لازم را داشته باشید ، در دانشگاه سما پذیرش خواهید شد.

در ادامه مطلب ضمن معرفی دانشگاه و راهنمای ثبت نام ، آدرس و شماره تماس دانشگاه را نیز قرار داده ایم تا در صورت نیاز به مراجعه حضوری یا تماس با دانشگاه ، از آن ها استفاده کنید.

معرفی و راهنمای ثبت نام دانشگاه سما تهرانسر

دانشگاه های سما تهران ، شعبه هایی از دانشگاه های آزاد هستند که در واحد های جداگانه خواهران و برادران ، دانشجو جذب می کنند. بنابراین کلاس های درسی در این دانشگاه مختلط نیست و مجزا می باشد.

ثبت نام تمامی دانشگاه های آزاد اسلامی و واحد های سما ، به صورت یکپارچه و هماهنگ و از طریق مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی انجام می گیرد و فارغ التحصیلان رشته های فنی حرفه ای و کاردانش هنرستان های نظام قدیم و نظام جدید ، می توانند در این دانشگاه ها ثبت نام کنند.

البته این دسته از داوطلبان محدودیتی برای ثبت نام دانشگاه آزاد ندارند و الزامی نیست که حتما در دانشگاه سما ثبت نام کنند. پس اگر رشته مورد علاقتان  در دانشگاه آزاد ارائه شده بود ، می توانید برای ثبت نام در این دانشگاه اقدام نمایید.

زمان ثبت نام

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سما تهرانسر برای دو ترم مهر و بهمن ماه انجام می گیرد و داوطلبانی که فرصت ثبت نام ورودی مهر ماه را از دست داده اند ، نگران نباشند ! زیرا در نیمسال دوم تحصیلی نیز ثبت نام مجدد آغاز می شود.

معمولا بازه زمانی در نظر گرفته شده برای نیمسال اول تحصیلی حدود یک ماه بوده و از اواخر مرداد ماه هر سال شروع شده و تا پایان شهریور ماه نیز با چندین بار تمدید ، ادامه می یابد.

احتمالا این را هم بپسندید  سیدا دماوند - راهنمای سیدا دانشگاه آزاد دماوند

ثبت نام ترم بهمن نیز از نیمه دوم دی ماه شروع شده و تا اوایل بهمن ماه نیز فرصت ثبت نام هست اما نکته ای که قابل ذکر این است که معمولا تنوع رشته های ارائه شده در نیمسال دوم تحصیلی کمتر است و ممکن است که رشته مورد تقاضای داوطلب ارائه نگردد.

نحوه ثبت نام

در خصوص نحوه ثبت نام دانشگاه سما تهرانسر لازم است به اطلاعتان برسانیم که ثبت نام به دو روش اینترنتی و حضوری انجام می گیرد و البته اکثر مواقع به صورت اینترنتی است.

در صورت الکترونیکی بودن ثبت نام ، داوطلبان می بایست با مراجعه به سایت azmoon.org  و واریز هزینه ثبت نام در سامانه ، ضمن دانلود دفترجه راهنمای ثبت نام و مطالعه شرایط و ضوابط ، نسبت به ثبت نام و انتخاب رشته اقدام نمایند.

هر داوطلب مجاز است که حداکثر 20 کد رشته محل انتخاب کند اما نکته حائز اهمیت که لازم است خاطر نشان کنیم این است که داوطلب حتما باید در رشته فارغ التحصیلی خود ثبت نام کند.

یعنی اگر مدرک دیپلم رشته حسابداری را دارید ، می توانید انتخاب های خود را به صورت زیر در فرم انتخاب رشته بچینید :

تا 20 واحد دانشگاهی می توانید رشته حسابداری را انتخاب کنید. البته بهتر است که پیش از انتخاب دانشگاه های دیگر ، تحقیقاتی را ار نظر مسیر رفت و آمد ، راه های دسترسی ، امکانات دانشگاه و … انجام دهید تا با دید بازتری ثبت نام کنید.

رشته های ارائه شده

در آموزشکده فنی حرفه ای سما تهرانسر ، 8 رشته تحصیلی ارائه می شود که به شرح زیر هستند :

  1. حسابداری
  2. الکتروتکنیک – برق صنعتی
  3. کاردانی فنی تعمیر و نگهداری ماشین آلات صنعتی
  4. نقشه کشی عمومی – نقشه کشی و طراحی صنعتی
  5. نقشه کشی معماری – معماری
  6. مکانیک خودرو – مکانیک خودرو
  7. کاردانی فنی تاسیسات مکانیکی ساختمان
  8. نرم افزار کامپیوتر

البته رشته های فوق مربوط به بهمن ماه 98 می باشد که از دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد کاردانی پیوسته تهیه شده است. رشته های مربوط به سال 99 ، چند روز قبل از شروع ثبت نام از طریق دفترچه ای منتشر شده و در دسترس داوطلبان قرار می گیرد.

احتمالا این را هم بپسندید  دانشگاه سما تهرانسر ورود به سیستم - راهنمای تصویری

سایت دانشگاه سما تهرانسر

داوطلبانی که ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سما تهرانسر را انجام داده اند ، بایستی منتطر اعلام نتایج باشند تا از وضعیت قبولی یا عدم قبولی خود در این دانشگاه مطلع گردند.

در صورتی که قبول نشده باشید ، باید منتظر بمانید تا ثبت نام نیمسال بعدی آغاز گردد اما اگر پذیرفته شده باشید ، بایستی باقی مراحل ثبت نام را انجام دهید تا پذیرشتان قعطی تلقی شود.

 دانشجویان ورودی جدید باید با مراجعه به سایت دانشگاه سما تهرانسر که نشانی آن در ادامه قرار داده شده است ، مدارک لازم جهت ثبت نام را ارائه دهند و مراحل پیش ثبت نام اینترنتی را طی کنند.

توجه داشته باشید که بدون پیش ثبت نام اینترنتی ، امکان ثبت نام حضوری را نخواهید داشت و باید پرینت ثبت نام در سامانه سیدا را به دانشگاه تحویل دهید.

برای پیش ثبت نام اینترنتی پس از ورود به سیدا ، از قسمت “دانشجویان جدید الورود” که در تصویر زیر مشخص شده است ، وارد سامانه ثبت نام شوید.

دانشگاه سما تهرانسر | هر آنچه باید بدانید ، از معرفی تا راهنمای ثبت نام

 

در مرحله بعد ، باید مدارکی را که ذکر شده است تهیه کنید که به شرح زیر هستند :

  1. عکس 4*3 پرسنلی
  2. صفحه اول شناسنامه
  3. صفحه توضیحات شناسنامه
  4. صفحه تاهل شناسنامه
  5. کارت ملی
  6. آخرین مدرک فارغ التحصیلی

سپس با درج کد ملی ، اطلاعات مربوط به شما نمایش داده می شود که لازم است آن ها را تایید کنید تا وارد مرحله بعد شوید.

 

در انتها مدارک خواسته شده را بارگذاری کنید و پس از تایید نهایی ، از فرم ثبت نام  خود پرینت تهیه نمایید.

راه های ارتباطی با دانشگاه سما تهرانسر

  • آدرس : تهرانسر شرقی ، بلوار یاس ، خیابان فجر ، جنب بوستان فجر
  • شماره تماس : 02144516189- 02144516224
  • پست الکترونیک : info@tehransar-samacollege.ir
  • سیستم اطلاع رسانی دانشگاه سما تهرانسر : tehransar-samacollege.ir
  • سامانه سیدا سما تهرانسر : 79.175.178.187

شما داوطلبان می توانید برای اطلاع از مسیر های دسترسی به دانشگاه سما تهرانسر ، با مشاوران مرکز مشاوره تلفنی “پاسخ با ما” تماس بگیرید تا راهنمایی شوید.

هم چنین در صورت تمایل می توانید با وارد شدن به سایت pasokhbama.com ، از جزئیات بیشتر دانشگاه سما تهرانسر مانند میزان شهریه و نحوه پرداخت آن ، راهنمای انتخاب واحد ، چارت درسی رشته خود ، اعتراض به نمرات و … مطلع گردید.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

چارت درسی دانشگاه سما تهرانسر

چارت درسی دانشگاه سما تهرانسر

چارت درسی دانشگاه سما تهرانسر برای 8 رشته تحصیلی دوره کاردانی پیوسته ، در سایت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر