از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

دانشگاه سما اسلامشهر – هر آنچه باید بدانید ، از ثبت نام و انتخاب واحد تا شماره تماس و آدرس

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

دانشگاه سما اسلامشهر - هر آنچه باید بدانید

دانشگاه سما اسلامشهر یا همان ” سازمان مدارس دانشگاه آزاد “ یکی از شعبه های دانشگاه آزاد اسلامی می باشد که فقط در رشته های دوره کاردانی پذیرش دانشجو را انجام می دهد. مدرک فارغ التحصیلی دانشگاه سما اسلامشهر تفاوتی با مدرک سایر دانشگاه های آزاد ندارد و بر اساس مصاحبه ای که از رئیس دانشگاه آزاد اسلامی انجام گرفته شده است ، این اطمینان به دانشجوی ورودی واحد سما داده می شود که بتواند با مدرک فارغ التحصیلی خود در مقاطع بالاتر و در هر دانشگاهی که بخواهد ، ادامه تحصیل دهد.

در ادامه مطلب می توانید راهنمای کاملی از دانشگاه سما اسلامشهر و شرایط پذیرش در این دانشگاه ، هم چنین نحوه انتخاب واحد و ورود به پروتال دانشجویی مطالعه کنید.

راهنمای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سما اسلامشهر

همانطور که گفته شد رشته های تحصیلی واحد سما اسلامشهر فقط در دوره کاردانی پیوسته ارائه می شود و شرایط لازم برای پذیرش در رشته های این دانشگاه تفاوتی با دانشگاه آزاد ندارد با این تفاوت که کلاس های دانشجویان دختر و پسر مجزا بوده و مختلط نمی باشد.

ثبت نام دانشگاه سما با دانشگاه آزاد همزمان انجام می گیرد و معمولا رشته ها در دو نیمسال تحصیلی مهر و بهمن ماه ارائه می شود یعنی به علاقه مندان دوبار در سال فرصت داده می شود تا برای نام نویسی خود اقدام نمایند.

داوطلبان جهت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سما اسلامشهر می بایست وارد سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی azmoon.org شوند و پس از دانلود دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته کاردانی پیوسته و اطلاع از رشته های موجود ، نسبت به انتخاب رشته اقدام نمایند.

البته در برخی از سال ها مخصوصا در ورودی بهمن ماه ، ثبت نام به صورت حضوری انجام می گیرد که در این حالت داوطلبان باید از مدارک لازم برای ثبت نام که در سایت دانشگاه سما اسلامشهر قرار داده می شود ، مطلع شده و همراه با مدارک جهت ثبت نام به دانشگاه مراجعه نمایند.

شرایط ثبت نام واحد سما اسلامشهر

  • با توجه به اینکه رشته های این دانشگاه فقط در دوره کاردانی پیوسته ارائه می شود ، بنابراین فقط داوطلبان دارای دیپلم شاخه کاردانش و فنی حرفه ای نظام جدید و هم چنین داوطلبان دارای دیپلم نظام قدیم هنرستان می توانند در این دانشگاه ثبت نام کنند.
  • تعداد انتخاب های داوطلبان برای انتخاب رشته حداکثر 20 کد رشته است و حتما باید رشته انتخابی با دیپلم مدرسه مطابقت داشته باشید برای مثال اگر می خواهید در رشته حسابداری ثبت نام کنید ، باید دیپلم حسابداری داشته باشید.
  • داوطلبان می توانند یک رشته را در 20 دانشگاه انتخاب کنند و اگر دو یا چند رشته مخالف هم انتخاب شوند ، انتخاب رشته داوطلب لغو می شود. یعنی می توانید رشته مد نظرتان را علاوه بر دانشگاه سما اسلامشهر ، در واحد های سما دیگر مانند دانشگاه سما اندیشه ، دانشگاه سما تبریز ، دانشگاه سما بوشهر ، دانشگاه سما کرج ، دانشگاه سما بابل  و … انتخاب کنید.

مدارک لازم برای ثبت نام واحد سما اسلامشهر

در صورتی که ثبت نام دانشگاه سما اسلامشهر اینترنتی انجام بگیرد داوطلب باید اطلاعات شناسنامه ای و تحصیلی خود به همراه یک قطعه عکس 4*3 را در سایت بارگذاری کند .  اما اگر ثبت نام حضوری انجام شود ، نیازمند ارائه مدارک زیر می باشید :

  1. 12 قطعه عکس 4*3
  2. اصل و کپی شناسنامه داوطلب و والدین
  3. اصل و کپی کارت ملی داوطلب و والدین
  4. مدرک دیپلم  فنی و حرفه ای ، کاردانش یا دیپلم هنرستان نظام قدیم
  5. ریز نمرات مدرک فارغ التحصیلی
  6. کارت پایان خدمت ، معافیت از خدمت ، معافیت تحصیلی و به عبارتی مدرکی که وضعیت سربازی داوطلبان آقا را نشان دهد.
  7. پرینت ثبت نامی اینترنتی در سایت دانشگاه

اسامی رشته های بدون کنکور دانشگاه سما اسلامشهر

آخرین ثبت نام بدون کنکور سما اسلامشهر ، ترم بهمن سال 98 بوده است و ثبت نام بعدی برای ورودی نیمسال اول تحصیلی یعنی مهر ماه 99 انجام می گیرد. معمولا رشته هایی که ارائه می شوند مشابه هستند و ظرفیت پذیرش رشته ها مشخص نیست و توصیه می شود پیش از تکمیل شدن ظرفیت دانشگاه سما اسلامشهر ، ثبت نام خود را سریع تر انجام دهید.

  1. معماری – معماری
  2. امور اداری
  3. نقشه برداری – نقشه برداری
  4. تربیت بدنی
  5. نقشه کشی عمومی – نقشه کشی و طراحی صنعتی
  6. هنرهای تجسمی – نقاشی
  7. نرم افزار کامپیوتر
  8. گرافیک – گرافیک
  9. حسابداری
  10. نقشه کشی
  11. معماری – معماری
  12. امور اداری
  13. نقشه برداری – نقشه برداری
  14. تربیت بدنی
  15. تاسیسات – تبرید
  16. الکترونیک – الکترونیک عمومی
  17. مکانیک خودرو – مکانیک خودرو
  18. الکتروتکنیک – برق صنعتی
  19. تاسیسات – تهویه مطبوع
  20. الکتروتکنیک – تاسیسات الکتریکی
  21. ساخت و تولید – قالبسازی
  22. ساختمان – کارهای عمومی ساختمان
  23. صنایع فلزی – جوشکاری
احتمالا این را هم بپسندید  رشته های بدون کنکور واحد اسلامشهر - لیست رشته ها + شرایط ثبت نام

دانلود دفترچه ثبت نام کاردانی پیوسته دانشگاه آزاد

جهت اطلاع از سایر واحد های دانشگاه سما و رشته های ارائه شده ، می توانید دفترچه فوق را دانلود کنید. البته دفترچه مربوط به سال گذشته است و به محض انتشار دفترچه سال 99 ، لینک دانلود آن در این مطلب قرار داده می شود.

شهریه دانشگاه سما اسلامشهر

با توجه به اینکه رشته های دانشگاه سما اسلامشهر در دوره کاردانی پیوسته ارائه می شود ، دانشجویان باید در 2 سال یعنی 4 ترم تحصیلی فارغ التحصیل شوند. تعداد واحد های کاردانی پیوسته حدود 70 الی 80 واحد است و دانشجویان در هر ترم می توانند بر اساس معدل ترم قبل 14 الی 24 واحد درسی اخذ کنند.

جهت انتخاب واحد می بایست بدهی قبلی تسویه شده و هم چنین هر یک از دانشجویان بر اساس رشته تحصیلی خود حدود 500 الی 700 هزار تومان را به صورت علی الحساب واریز کنند تا مجاز به انتخاب واحد شوند و ما بقی شهریه را باید قبل از امتحانات پایان ترم واریز  کنند و در غیر این صورت اجازه شرکت در آزمون ها را نخواهند داشت.

شهریه دانشگاه آزاد سما اسلامشهر در رشته های فتی مهندسی کاردانی دانشگاه سما اسلامشهر حدود 1/500/000 الی 2/000/000 می باشد و شهریه رشته های علوم انسانی حدود 1/100/000 الی 1/400/000 تومان است.

راهنمای ورود به سامانه دانشجویی و انتخاب واحد دانشگاه سما اسلامشهر

دانشجویان ورودی جدید دانشگاه سما اسلامشهر ، پس از پذیرش قطعی طبق اعلام نتایج لازم است در سامانه دانشگاه نیز ثبت نام اینترنتی را انجام دهند. بر همین اساس وارد سایت http://siiau.ir/ شوید و سپس مطابق تصویر زیر بر روی گزینه “ثبت نام دانشجویان جدید الورود” کلیک کنید.

احتمالا این را هم بپسندید  دانشگاه های آزاد دارای رشته اتاق عمل - لیست تمام دانشگاه ها

 

پس از وارد شدن به سامانه دانشگاه سما اسلامشهر ، اطلاعات خواسته شده را وارد کنید تا ثبت نامتان انجام شود در پایان از صفحه ثبت نامی پرینت تهیه کنید و در زمان مراجعه حضوری به دانشگاه آن را به مسئول ثبت نام تحویل دهید.

پس از اینکه ثبت نام حضوری در دانشگاه انجام داد و پذیرش تان قطعی شد ، در سیستم اطلاع رسانی و ثبت نام دانشگاه برای شما پروفایل ایجاد می شود تا بتوانید از طریق آن انتخاب واحد انجام دهید یا شهریه پرداخت کنید و یا سایر امور دانشجویی که لازم است به صورت اینترنتی انجام گیرد.

برای ورود به سامانه دانشگاه سما اسلامشهر نیازمند نام کاربری و رمز عبور هستید ، نام کاربری همان شماره دانشجویی شما و رمز عبور نیز کد ملی تان است.

 

اولین صفحه پروفایلتان در سامانه دانشگاه سما اسلامشهر به شکل زیر است و در منوی سمت چپ سایت گزینه های مختلفی را مشاهده می کنید که با استفاده از آن ها می توانید اموری مانند رزرو غذا ، پرداخت شهریه ، مشاهده برنامه کلاسی ، مشاهده برنامه حضور در دانشگاه ، دریافت کارت امتحان ، دریافت کارنامه ، ثبت نام وام دانشجویی و … را انجام دهید

 

جهت مشاهده برنامه هفتگی لازم است بر روی گزینه “امور آموزشی” کلیک کنید تا منوی زیر ایجاد شود همانطور که مشاهده می کنید در این منو  اعتراض نمرات ، کارت امتحان ، کارنامه و … قرار داده شده و برای دانشجویان فعال است.

 

جهت پرداخت شهریه دانشگاه سما اسلامشهر می توانید بر روی گزینه “امور مالی” کلیک کنید و از قسمت “وضعیت مالی” میزان شهریه ای که باید پرداخت کنید قابل مشاهده است و از بخش “پرداخت الکترونیک” نیز می توانید شهریه خود را با استفاده از کارت های بانکی پرداخت کنید.

هم چنین درصورتی که پس از واريز شهريه ، پول از حساب شما كسر می شود ولی همچنان پیام بدهکار را مشاهده می کنید ، لازم است در پورتال خود وارد قسمت “امورمالی-پرداخت های ناموفق” شده و دكمه كنترل با بانک را کلیک نمایید.

در بخش صندوق رفاه نیز امکان ثبت نام برای وام و هم چنین پرداخت اقساط وام فراهم است.

 

جهت ثبت و رزرو غذای سلف سرویس دانشگاه سما اسلامشهر نیز باید از منوی “سلف سرویس” ابتدا وارد بخش پرداخت الکترونیکی سلف سرویس شوید و پس از پرداخت هزینه ، با وارد شدن به بخش ثبت و رزرو غذا ، لیست هفتگی غذا را مشاهده و رزرو کنید.

آدرس و شماره تماس دانشگاه سما اسلامشهر

  • آدرس : اسلامشهر – میدان نماز به سمت جاده احمد آباد  – شهرک الهیه روبروی پارک
  • کد پستی : 3316695113
  • شماره تماس : 56832464

مطلب فوق راهنمای کامل دانشگاه سما اسلامشهر را به شما ارائه داد اما چنانچه نیاز به راهنمایی بیشتری دارید از قبیل دریافت چارت درسی رشته های مختلف ، بررسی رتبه دانشگاه ، بررسی سطح علمی استادان دانشگاه و … می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانشگاه آزاد “پاسخ با ما” تماس بگیرید.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

انتخاب رشته بدون آزمون سراسری

انتخاب رشته بدون آزمون سراسری 1402 📞 زمان و شرایط انتخاب رشته بدون کنکور سراسری

داوطلبانی که می خواهند در دانشگاه های بدون کنکور قبول شوند ، می توانند انتخاب …

2 نظر

  1. سلام برای دی ماه هنوز ثبت نام دارید؟

    • پاسخ با ما

      با سلام. متاسفانه زمان ثبت نام به پایان رسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر