از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

شهریه دانشگاه سما تهرانسر | میزان شهریه و راهنمای محاسبه

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

شهریه دانشگاه سما تهرانسر | میزان شهریه و راهنمای محاسبه

 

میزان شهریه دانشگاه سما تهرانسر مطابق با شهریه مصوب دانشگاه آزاد اسلامی می باشد و تفاوتی ندارند. دانشجویان این دانشگاه بایستی پیش از اقدام به انتخاب واحد ، مبلغ بدهی خود را به طور کامل با دانشگاه تسویه کنند تا مجاز به انتخاب واحد شوند.

هم چنین در زمان برگزاری امتحانات پایان ترم نیز پرداخت تمام شهریه برای دریافت کارت امتحانی الزامی است و در صورتی که دانشجو بدهی داشته باشد ، کارت ورود به جلسه برای او صادر نشده و در نتیجه اجازه شرکت در آزمون را نیز نخواهد داشت.

در ادامه مطلب ضمن قرار دادن نرخ جدید شهریه دانشگاه سما تهرانسر ، راهنمای تصویری پرداخت شهریه در سامانه سیدا و راهنمای محاسبه آن را نیز به طور کامل توضیح داده ایم. پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

میزان شهریه دانشگاه سما تهرانسر

شهریه دانشگاه آزاد واحد سما تهرانسر برای رشته های مختلف متفاوت است. در این دانشگاه 8 رشته تحصیلی حسابداری ، الکتروتکنیک – برق صنعتی ، کاردانی فنی تعمیر و نگهداری ماشین آلات صنعتی ، نقشه کشی عمومی – نقشه کشی و طراحی صنعتی ، نقشه کشی معماری – معماری ، مکانیک خودرو – مکانیک خودرو ، کاردانی فنی تاسیسات مکانیکی ساختمان و نرم افزار کامپیوتر ارائه می شوند که به جز رشته حسابداری ، همگی در گروه فنی مهنذسی قرار دارند.

  • میزان شهریه ثابت و متغیر رشته حسابداری : حدود 1/200/000 برای هر ترم تحصیلی
  • میزان شهریه ثابت و متغیر سایر رشته ها : حدود 1/300/000 برای ترم تحصیلی

میزان شهریه فوق با در نظر گرفتن 18 واحد درسی که ترکیبی از دروس عمومی ، نظری و عملی می باشد ، محاسبه شده است و در صورت افزایش تعداد واحد ها ، میزان شهریه نیز به همان نسبت افزایش می یابد.

احتمالا این را هم بپسندید  دانشگاه سما اندیشه – معرفی و راهنمای کامل

راهنمای محاسبه شهریه واحد سما تهرانسر

در سایت دانشگاه سما تهرانسر و در بخش امور مالی ، راهنمای محاسبه شهریه قرار داده شده است و می توانید با وارد شدن به پروتال دانشجویی خود ، میزان شهریه ترم جدید را محاسبه کنید.

شهریه هر ترم تشکیل شده است از : شهریه ثابت + شهریه متغیر دروس نظری + شهریه متغیر دروس پایه + شهریه متغیر دروس تخصصی + شهریه متغیر دروس عملی + شهریه متغیر دروس اصلی + شهریه متغیر دروس عمومی

شهریه دانشگاه سما تهرانسر | میزان شهریه و راهنمای محاسبه

اگر لیست دروس ارائه شده را بررسی کنید ، مشاهده می کنید که در مقابل هر درس نوع آن مشخص شده است. دروس عمومی و معارف 2 واحدی و دروس اختصاصی ، نظری و عملی 3 واحد و حداکثر 4 واحدی می باشند.

تعداد واحد های انتخابی خود را در جدول زیر وارد کنید و با کلیک بر روی گزینه “محاسبه شهریه” از میزان شهریه ای که باید پرداخت کنید ، مطلع گردید.

شهریه دانشگاه سما تهرانسر | میزان شهریه و راهنمای محاسبه

راهنمای پرداخت شهریه واحد سما تهرانسر

برای پرداخت شهریه دانشگاه سما تهرانسر باید وارد پروتال دانشجویی خود شوید و سپس باقی مراحل را طی کنید.

مانند تصویر زیر ، نلم کاربری و رمز عبور خود را درج کنید و بر روی گزینه “دانشجو” کلیک نمایید.

شهریه دانشگاه سما تهرانسر | میزان شهریه و راهنمای محاسبه

سپس وارد بخش امور مالی شوید و گزینه “پرداخت الکترونیک” را انتخاب نمایید.

شهریه دانشگاه سما تهرانسر | میزان شهریه و راهنمای محاسبه

 

پس از انتخاب گزینه پرداخت الکترونیک ، صفحه زیر نمایش داده می شود که لازم است مبلغ پرداختی را درج نمایید. اگر می خواهید شهریه را قسط بندی کنید ، می توانید هر مبلغ را که توانایی دارید ، پرداخت نمایید ولی حتما باید تا زمان امتحانات پایان ترم تمام شهریه را واریز کرده باشید

شهریه دانشگاه سما تهرانسر | میزان شهریه و راهنمای محاسبه

 

در این مرحله اعداد را در کادر مشخص شده درج کنید.

شهریه دانشگاه سما تهرانسر | میزان شهریه و راهنمای محاسبه

 

برای پرداخت شهریه دانشگاه سما تهرانسر ، می بایست کارت بانکی تان دارای رمز پویا باشد. اطلاعات کارت را که شامل شماره کارت ، کد CVV2 ، تاریخ انقضای کارت و رمز پویا می باشد را به دقت وارد کنید.

توجه داشته  باشید که مجموعا 15 دقیقه فرصت وارد کردن اطلاعات کارت را دارید و در صورت پایان مهلت در نظر گرفته شده ، باید مراحل را از ابتدا آغاز کنید.

 

پس از درج اطلاعات خواسته شده ، بر روی گزینه “پرداخت” کلیک کنید تا به صفحه زیر هدایت شوید.

در این مرحله گزینه “تکمیل فرایند خرید” را انتخاب کنید تا وجه مورد نظر از حساب شما کسر شود.

 

در صورتی که پرداخت شهریه با موفقیت انجام گیرد ، پیام “پرداخت موفقیت آمیز” را دریافت می کنید و بایستی با کلیک بر روی گزینه “تکمیل فرایند خرید” آن را تایید کنید.

پرداخت ناموفق شهریه دانشگاه سما تهرانسر

در انتها لازم است به نکته ای اشاره کنیم. برخی از دانشجویان پس از پرداخت شهریه دانشگاه سما تهرانسر همچنان با اخطار بدهی مواجه می شوند.

برای رفع این مشکل لازم است که از قسمت “امور مالی – پرداخت های ناموفق” ، وارد صفحه زیر شوید و سپس بر روی گزینه “کنترل با سازمان” کلیک کنید.

شهریه دانشگاه سما تهرانسر | میزان شهریه و راهنمای محاسبه

 

با کلیک بر روی گزینه کنترل با سازمان ، پیام “فیش نقدی با موفقیت پرداخت شد” را مشاهده خواهید کردید و یعنی پرداخت شهریه با موفقیت انجام گرفته شده است.

مطلب فوف راهنمای جامعی در زمینه میزان شهریه دانشگاه سما تهرانسر و نحوه محاسبه و پرداخت آن ، در اختیارتان قرار داده است. اما اگر با مطالعه این مطلب پاسخ سوال خود را نیافتید ، می توانید با واحد پشتیبانی مرکز مشاوره تلفنی “پاسخ با ما” تماس بگیرید تا در سریع ترین وقت مشکل تان حل شود.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

چارت درسی دانشگاه سما تهرانسر

چارت درسی دانشگاه سما تهرانسر

چارت درسی دانشگاه سما تهرانسر برای 8 رشته تحصیلی دوره کاردانی پیوسته ، در سایت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر