از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

سایت دانشگاه سما تهرانسر – آموزش ورود و کار با سایت

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

سایت دانشگاه سما تهرانسر - آموزش ورود و کار با سایت

 

سایت دانشگاه سما تهرانسر مختص به دانشجویان واحد سما می باشد و دانشجویان این دانشگاه برای پیگیری بخشی از فعالیت های دانشجویی و درسی ، لازم است که وارد سیستم اطلاع رسانی شده و به امور خود رسیدگی کنند.

آدرس سایت دانشگاه سما تهرانسر به نشانی tehransar-samacollege.ir می باشد که البته این سایت با پروتال دانشجویی متفاوت است و دانشجویان بایستی با بخش های مختلف هر دو سایت آشنا شده تا در مواقعی که نیاز به سایت دارند ، بدانند که باید به کدام سایت مراجعه کنند.

در این مطلب آموزش تصویری ورود به سیستم اطلاع رسانی دانشگاه سما و هم چنین پروتال دانشجویی را شرح داده ایم و با مطالعه آن ، پاسخ بسیاری از سوالات خود را می یابید.

سایت رسمی دانشگاه سما تهرانسر

نشانی سامانه الکترونیکی واحد سما تهرانسر که از سامانه اینترنتی سایر دانشگاه های آزاد و سما مجزاست ، tehransar-samacollege.ir  می باشد که تمامی دانشجویان اعم از ورودی های جدید و ورودی دوره های قبل ، بایستی وارد این سامانه شوند.

کاربرد سایت دانشگاه سما تهرانسر بیشتر برای داوطلبانی است که قصد ثبت نام در این دانشگاه را دارند. در این سایت می توانید از مسیر های دسترسی به دانشگاه ، آدرس و شماره تماس ، رشته های تحصیلی ارائه شده ، شرایط ثبت نام و پذیرش بدون آزمون ، میزان شهریه رشته ها و … مطلع گردید تا با آگاهی از تمام جزئیات ، نسبت به ثبت نام اقدام نمایید.

بنابراین توصیه می شود که اگر علاقه مند به تحصیل در این دانشگاه هستید ، ابتدا وارد سامانه آن شوید و با بررسی رشته های ارائه شده و ظرفیت پذیرش آن ها ، در صورت ارائه شدن رشته شما ، ثبت نام را انجام دهید.

احتمالا این را هم بپسندید  دانشگاه سما بهتره یا علمی کاربردی - تفاوت های دانشگاه سما با علمی کاربردی

در تصویر زیر مشخص شده است که از دو بخش “ثبت نام بدون آزمون” و “ثبت نام ورودی های جدید” می توانید اطلاعات لازم را به دست آورید.

 

در بخش “معرفی واحد” ، تاریخچه تاسیس دانشگاه ، تلفن های تماس ، راه های دسترسی به واحد و … قرار  داده شده است که در تصویر زیر مشاهده می کنید.

 

در بخش “معاونت دانشجویی و فرهنگی” سایت دانشگاه سما تهرانسر ، می توانید از جزئیات مربوط به شرایط نظام وظیفه داوطلبان آقا ، آیین نامه ها ، فعالیت های ورزشی دانشگاه و … مطلع گردید.

 

در بخش پایین سایت نیز شماره تماس ، آدرس دانشگاه و پست الکترونیک دانشگاه موجود است.

پروتال دانشجویی دانشگاه سما تهرانسر

در ابتدای مطلب توضیح داده شده که پروتال دانشجویی با سایت دانشگاه سما تهرانسر فرق دارد و مجزا می باشند. خدمات پروتال دانشجویی بیشتر از سایت است و اموری مانند پرداخت شهریه ، انتخاب واحد ، بررسی لیست دروس ارائه شده و … از طریق آن قابل پیگیری می باشد.

آدرس سامانه اینترنتی دانشجویان دانشگاه سما تهرانسر 79.175.178.187 می باشد که با وارد شدن به آن صفحه زیر نمایش داده می شود :

دانشگاه سما تهرانسر انتخاب واحد

سامانه سیدا دانشگاه سما تهرانسر برای 4 دسته از کاربران تعریف شده است ؛ دانشجویان ، اساتید ، کارمندان دانشگاه و دانشجویان مهمان. هم چنین دانشجویان ورودی جدید که فعلا نام کاربری و رمز عبور ندارند ، بایستی از قسمت “ثبت نام دانشجویان ورودی جدید” پیش ثبت نام اینترنتی را انجام دهند تا پس از پذیرش قطعی برای آن ها نیز پروفایل ایجاد شود.

با درج نام کاربری (شماره دانشجویی) و رمز عبور (کد ملی) ، وارد صفحه زیر می شود که در منوی سمت راست سایت ، قسمت های مختلف را مشاهده می کنید :

احتمالا این را هم بپسندید  دانشگاه سما تبریز – معرفی و راهنمای کامل

بخش های مختلف پروتال دانشجویی

  • برای پرداخت شهریه دانشگاه سما تهرانسر ، محاسبه شهریه ، کنترل پرداخت های ناموفق و پرداخت رزرو غذا لازم است وارد بخش “امور مالی” شوید.
  • جهت انجام انتخاب واحد دانشگاه سما تهرانسر ، مشاهده لیست دروس ارائه شده ، بررسی برنامه درسی و هفتگی ، مشاهده نمرات و کارنامه ، اعتراض به نمرات و … وارد بخش “امور آموزشی” شوید.
  • برای پیگیری درخواست وام ، پرداخت اقساط و وام و هم چنین اطلاع از شرایط دریافت وام وارد بخش “صندوق رفاه” شوید.
  • جهت مشاهده کلاس های مجاری در زمان تعطیلات اضطراری ، وارد بخش “کلاس آنلاین” شوید.
  • برای مشاهده برنامه غذایی دانشگاه و هم چنین ثبت و رزرو غذا نیز باید وارد بخش “سلف سرویس” سایت دانشگاه سما تهرانسر شوید.

بخش های فوق ، مهم ترین قسمت های سایت دانشگاه سما تهرانسر می باشند که لازم است از نحوه کار با آن ها آشنا شوید تا در دوران دانشجویی به مشکل برنخورید.

در صورتی که هنگام پرداخت شهریه یا انتخاب واحد با ارور سایت مواجه شدید ، می توانید همان لحظه از کارشناسان ارشد مرکز مشاوره تلفنی “پاسخ با ما” راهنمایی دریافت کنید تا هر چه سریع تر شهریه را پرداخت و انتخاب واحد را انجام دهید. توجه داشته باشید که در زمان انتخاب واحد ، ظرفیت دروس خیلی زود تکمیل می شوند و باید سرعت عمل کافی را در زمان ثبت مشخصه ها در سامانه داشته باشید تا زمان را از دست ندهید.

 

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

چارت درسی دانشگاه سما تهرانسر

چارت درسی دانشگاه سما تهرانسر

چارت درسی دانشگاه سما تهرانسر برای 8 رشته تحصیلی دوره کاردانی پیوسته ، در سایت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر