از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

حداقل معدل برای دانشگاه علمی کاربردی – شرط معدل دانشگاه علمی کاربردی

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

حداقل معدل برای دانشگاه علمی کاربردی

 

حداقل معدل برای دانشگاه علمی کاربردی سوالی است که علاقه مندان به تحصیل در این دانشگاه دارند و با توجه به اینکه پذیرش در دانشگاه علمی کاربردی فقط بر اساس سوابق تحصیلی انجام می گیرد ، داوطلبان می خواهند بدانند که با چه معدلی می توانند از این دانشگاه پذیرش بگیرند و ایا با معدل پایین شانس قبولی در دانشگاه وجود دارد یا خیر. برای پاسخ به این سوال و بررسی حداقل معدل برای دانشگاه علمی کاربردی ، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

شما عزیزان میتوانید برای دریافت پاسخ سوالات خود در زمینه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ، با مشاوران ارشد ما در پاسخ با ما ارتباط برقرار کنید ،

کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل 

حداقل معدل برای دانشگاه علمی کاربردی در مقطع کاردانی

مقطع کاردانی دانشگاه علمی کاربردی بیشترین متقاضی را دارد و رشته های تحصیلی مختلف و متنوعی را شامل می شود. شما برای ثبت نام در دوره کاردانی دانشگاه علمی کاربردی ملزم به ارائه مدرک دیپلم هستید و با توجه به رشته تحصیلی که انتخاب می کنید ، شانس پذیرش شما متفاوت است.

منظور از تفاوت در شانس پذیرش با توجه به رشته تحصیلی مورد تقاضا این است که دارندگان مدرک دیپلم رشته های مرتبط ، در اولویت پذیرش هستند. برای مثال در رشته هایی همچون حقوق ، مدیریت ، حسابداری و … اولویت پذیرش با دارندگان دیپلم انسانی است یا در رشته های مهندسی و فنی مثل الکترونیک ، عمران ، مکانیک و …. دارندگان مدرک دیپلم ریاضی در اولویت می باشند. همچنین بعضی از رشته های گروه پزشکی از جمله تجهیزات پزشکی ، تجهیزات اتاق عمل ، دارویاری و … در دانشگاه علمی کاربردی ارائه می شوند که دیپلم تجربی در اولویت است.

مرتبط بخوانید : مشاوره علمی کاربردی – مشاوره تخصصی صفر تا صد علمی کاربردی

بنابراین در دانشگاه علمی کاربردی امکان تغییر رشته فراهم است و شما می توانید بدون در نظر گرفتن نوع رشته تحصیلی مدرک دیپلم خود ، در رشته مورد علاقه تان ثبت نام کنید ولی این نکته را در نظر داشته باشید که اولویت پذیرش با دارندگان مدرک دیپلم مرتبط با آن رشته تحصیلی است.

دانشگاه علمی کاربردی در مقطع کاردانی هیچ شرط معدلی ندارد و داوطلبان با هر معدلی به شرطی که دیپلم خود را دریافت کرده باشند ، می توانند ثبت نام دانشگاه را انجام دهند ولی با توجه به اینکه ظرفیت پذیرش رشته های تحصیلی محدود و در مقابل تعداد متقاضیان زیاد است ، داوطلبان با معدل بالاتر و سوابق تحصیلی بهتر شانس بیشتری برای قبولی دارند.

مرتبط بخوانید : حداقل معدل برای ورود به دانشگاه آزاد – شرط معدل دانشگاه آزاد

حداقل معدل برای دانشگاه علمی کاربردی در مقطع کارشناسی

به جزء مقطع کاردانی ، دوره کارشناسی ناپیوسته نیز در دانشگاه علمی کاربردی ارائه می گردد که برای ثبت نام این مقطع نیاز به مدرک کاردانی یا همان فوق دیپلم می باشد.

شما با ثبت نام دوره کاردانی دانشگاه علمی کاربردی ، دو سال تحصیل می کنید و در انتها مدرک فوق دیپلم دریافت می نمایید و اگر بخواهید برای گرفتن لیسانس اقدام کنید باید ثبت نام دوره کارشناسی ناپیوسته را انجام دهید.

دوره کارشناسی ناپیوسته دانشگاه علمی کاربردی نیز شرط معدل ندارد و ثبت نام با هر معدلی امکان پذیر است ولی مشابه مقطع کاردانی ، اولویت پذیرش با داوطلبانی است که معدل بهتر دارند.

مرتبط بخوانید : مشاوره انتخاب رشته دانشگاه علمی کاربردی – بهترین مشاوره انتخاب رشته

راهنمای ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی

رشته های تحصیلی دانشگاه علمی کاربردی در دو نیمسال تحصیلی مهرماه و بهمن ماه ارائه می شوند و سازمان سنجش آموزش کشور طی انتشار دفترچه ، ضمن اطلاع رسانی در خصوص زمانبندی و راهنمای ثبت نام ، داوطلبان را از رشته های تحصیلی ارائه شده مطلع می گردد.

بنابراین شما باید دفترچه راهنمای ثبت نام مربوط به مقطع تحصیلی مورد تقاضای خود را دانلود کنید و پس از بررسی رشته های ارائه شده ، حداکثر 30 کد رشته محل برای مقطع کاردانی و حداکثر 20 کد رشته محل اگر متقاضی مقطع کارشناسی هستید ، انتخاب کنید.

سپس باید در سایت سنجش هزینه بپردازید و کارت اعتباری ثبت نام را تهیه نمایید. بعد از واریز موفقیت آمیز هزینه ، فرم ثبت نام را دریافت کنید و پس از تکمیل آن با اطلاعات درخواستی ، کد رشته های از قبل استخراج شده را در آن درج نمایید.

مرتبط بخوانید : حداقل معدل برای دانشگاه پیام نور بدون کنکور 

سوالات متداول

  • حداقل معدل برای دانشگاه علمی کاربردی در مقطع کاردانی چقدر است ؟

دانشگاه علمی کاربردی در مقطع کاردانی شرط معدل ندارد ولی اولویت با داوطلبانی است که معدل بالاتری دارند مخصوصا در رشته هایی که ظرفیت پذیرش کمتری دارند.

  • حداقل معدل برای دانشگاه علمی کاربردی در مقطع کارشناسی چقدر است ؟

دانشگاه علمی کاربردی در مقطع کارشناسی شرط معدل ندارد ولی اولویت با داوطلبانی است که معدل بالاتری دارند مخصوصا در رشته هایی که ظرفیت پذیرش کمتری دارند.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر