از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

تغییر رشته در مدارس تیزهوشان 1403 📞 شرایط و راهنمای تغییر رشته در مدارس تیزهوشان

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

تغییر رشته در مدارس تیزهوشان

تغییر رشته در مدارس تیزهوشان از جمله چالش هایی است که برای برخی از دانش آموزان در حال تحصیل در دوره دوم متوسطه مدارس سمپاد وجود دارد. متقاضیانی که در آزمون تیزهوشان نهم به دهم مدارس سمپاد شرکت می کنند ؛ بایستی در زمان ثبت نام از میان رشته‌ های موجود یک رشته‌ را انتخاب نمایند. پس از قبولی نیز در آن ادامه تحصیل دهند. برخی از این دانش آموزان پس از ورود به مدارس سمپاد متوجه می شوند که به رشته‌ ای که انتخاب کرده اند ، علاقه ندارند و تمایل دارند در همان مدارس تیزهوشان تغییر رشته‌ دهند. در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا با شرایط ثبت درخواست تغییر رشته‌ در مدارس تيزهوشان آشنا شویم.

شما دانش آموزان عزیز می توانید برای دریافت راهنمایی در خصوص شرایط و نحوه تغییر رشته‌ در مدارس تيزهوشان با مشاوران مجرب ما تماس بگیرید.

همین حالا تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

آیا امکان تغییر رشته در مدارس تیزهوشان وجود دارد ؟

مدارس تیزهوشان از مدارس پرطرفدار و محبوب در کشور می باشند که در دو دوره اول و دوم متوسطه از طریق برگزاری آزمون تیزهوشان ششم به هفتم و نهم به دهم ، دانش آموزان با استعداد را جذب می کنند. متقاضیان برای شرکت در آزمون تیزهوشان نهم به دهم باید در زمان ثبت نام و نام نویسی اینترنتی ، رشته‌ تحصیلی مورد علاقه خود را انتخاب کنند. در صورتی که دانش آموزان در آزمون تیزهوشان موفق به کسب نمره لازم شوند و جزو اسامی پذیرفته‌ شدگان باشند ؛ می توانند در همان رشته‌ انتخابی ادامه تحصیل دهند.

احتمالا این را هم بپسندید  مشاوره تغییر رشته دبیرستان 📞 مراحل ثبت درخواست تغییر رشته در دبیرستان

تغییر رشته‌ و یا ثبت درخواست انتقالی در مدارس تیزهوشان سخت انجام می شود. به طوری که امکان تغییر رشته‌ در سال اول تحصیل در این مدارس وجود ندارد. البته‌ ممکن است گاهی با توجه به شرایط خاص یک دانش آموز تغییراتی در این قوانین ایجاد شود و متقاضیان بتوانند نسبت به تغییر رشته‌ و با دریافت انتقالی اقدام نمایند.

مرتبط بخوانید : قوانین مدارس تیزهوشان – سامانه نقل و انتقال دانش آموزان سمپاد

شرایط تغییر رشته‌ در مدارس تيزهوشان

همانطور که اشاره کردیم در صورتی با درخواست تغییر رشته‌ در مدارس تيزهوشان موافقت می شود که متقاضیان دارای شرایط لازم باشند. از مهم ترین شرایط تغییر رشته‌ در دوره دوم متوسطه مدارس سمپاد می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • تغییر رشته‌ در مدارس تيزهوشان دارای شرط معدل می باشد. به طوری که متقاضیان در حال تحصیل در این مدارس بایستی دارای حداقل معدل 14 باشند.
  • متقاضیان برای ثبت درخواست تغییر رشته‌ در مدارس سمپاد نباید در هیچ درسی نمره کم تر از 12 داشته‌ باشند.
  • دانش آموزانی که قصد ثبت درخواست تغییر رشته‌ در مدارس سمپاد را دارند ، باید با مشاور مدرسه صحبت کنند. چراکه تغییر رشته‌ با نظر او انجام می شود.
  • امکان تغییر رشته‌ در مدارس تيزهوشان در صورتی وجود دارد که رشته‌ مورد نظر داوطلب دارای ظرفیت خالی باشد.
  • در صورتی که با درخواست تغییر رشته‌ در مدارس سمپاد دانش آموز موافقت شود ، او برای شرکت در امتحانات اختصاصی تغییر رشته‌ مدارس تیزهوشان در رشته‌ جدید معرفی می شود و باید موفق به کسب نمره قبولی گردد.
  • چنانچه با درخواست تغییر رشته‌ دانش آموز مدرسه سمپاد موافقت گردد ، او می تواند از سال تحصیلی جدید در رشته‌ دوم نام نویسی کرده و ادامه تحصیل دهد.
احتمالا این را هم بپسندید  تغییر رشته در دانشگاه 📞 بررسی شرایط و مراحل تغییر رشته در دانشگاه

مراحل ثبت درخواست تغییر رشته‌ در مدارس تیزهوشان

در این قسمت از مقاله سعی کرده ایم مراحل ثبت درخواست تغییر رشته‌ در مدارس تیزهوشان را به صورت گام به گام برایتان ارائه دهیم.

  • مرحله اول : در پنل مدرسه ، ابتدا وارد قسمت مدیریت دانش آموزان و سپس لیست دانش آموزان شوید.
  • مرحله دوم : نام دانش آموز را انتخاب کنید و جهت ورود به قسمت تغییر رشته‌ بر روی گزینه عملیات مقابل نام دانش آموز کلیک کنید.
  • مرحله سوم : رشته‌ مورد نظر دانش آمور را از فیلد رشته‌ انتخاب نمایید.
  • مرحله چهارم : مدرسه مقصد را انتخاب کنید. در تغییر رشته در مدارس تیزهوشان ، متقاضیان باید حداقل 100 درصد از امتیاز مدرسه انتخاب شده را داشته‌ باشند.
  • مرحله پنجم : اطلاعات نمایش داده شده‌ را بررسی کنید و پس از تایید نهایی ، کد پیگیری ثبت نام را دریافت کنید.

دانش آموزان در حال تحصیل در مدارس تیزهوشان ، پس از ثبت درخواست تغییر رشته‌ می توانند نتایج را از طریق مدریت مدرسه پیگیری کنند.

مرتبط بخوانید :بدی های مدارس تیزهوشان شرایط انتقالی مدارس تیزهوشان

سوالات متداول

  • آیا امکان تغییر رشته در مدارس تیزهوشان وجود دارد ؟ 

تغییر رشته در مدارس تیزهوشان با شرایط خاصی امکان پذیر است.

  • شرایط تغییر رشته‌ در مدارس سمپاد چه می باشد ؟

در متن مقاله فوق به شرایط تغییر رشته‌ در مدارس سمپاد پرداخته‌ ایم.

  • مراحل ثبت درخواست تغییر رشته‌ در مدارس تيزهوشان چه می باشد ؟

تمامی مراحل به صورت اینترنتی و از طریق پنل مربوط به مدرسه انجام می شود.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

زمان ثبت نام مدارس تیزهوشان

زمان ثبت نام مدارس تیزهوشان 📞 زمان ثبت نام هفتم و دهم 1403

زمان ثبت نام مدارس تیزهوشان برای پایه های ششم به هفتم و نهم به دهم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر