از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

روش تغییر رشته در دبیرستان 📞 نحوه تغییر رشته در دبیرستان چگونه است

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

روش تغییر رشته در دبیرستان

دانش آموزان پایه نهم پس از اتمام تحصیلات خود در این پایه و با ورود به پایه دهم باید رشته تحصیلی خود را انتخاب کنند. رشته های دبیرستان در شاخه های نظری ، فنی حرفه ای و کاردانش دایر هستند و دانش آموزان با توجه به علاقه مندی ها ، استعدادها و نتیجه فرم هدایت تحصیلی ، می بایست یک رشته را انتخاب نمایند. متاسفانه بعضی از دانش آموزان در زمان انتخاب رشته نهم به دهم ، رشته مناسب را انتخاب نمی کنند و پس از وارد شدن به پایه دهم و حتی در پایه یازدهم ، درخواست تغییر رشته دارند. در این مطلب می خواهیم روش تغییر رشته در دبیرستان را مورد بررسی قرار دهیم. لطفا با ما همراه باشید.

در صورت تمایل به تغییر رشته تحصیلی در دبیرستان ، حتما باید در زمان مقرر اقدام کنید در غیر این صورت مدرسه با تغییر رشته‌ شما موافقت نخواهد کرد. برای اطلاع از زمان ، مراحل و مدارک لازم برای تغییر رشته‌ با شماره زیر تماس بگیرید تا مشاوران ارشد ما شما را راهنمایی کنند.

همین حالا تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور : 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

روش تغییر رشته در دبیرستان

روش تغییر رشته در دبیرستان با ثبت درخواست در دفتر مدیر مدرسه است و درخواست دانش آموزان پس از بررسی توسط مدیر مدرسه ، به واحد آموزش و پرورش منطقه هم ارسال می شود تا پس از بررسی شدن درخواست توسط کارشناسان ، نتایج آن اعلام گردد. در صورت موافقت با درخواست تغییر رشته در دبیرستان ، امتحانات آن برگزار می شود و دانش آموز باید با شرکت در این امتحانات ، نمره مناسب را به دست آورد تا بتواند وارد رشته مورد علاقه خود شود.

زمان مناسب برای تغییر رشته در دبیرستان

تغییر رشته در دبیرستان در دو بازه زمانی طبق نظر آموزش و پرورش امکان پذیر می باشد. این بازه های زمانی به شرح زیر هستند :

  • تغییر رشته تحصیلی از پایه دهم به پایه یازدهم
  • تغییر رشته تحصیلی از پایه یازدهم به پایه دوازدهم
احتمالا این را هم بپسندید  مشاوره تغییر رشته دبیرستان 📞 مراحل ثبت درخواست تغییر رشته در دبیرستان

به عبارتی ، دانش آموزان پایه های دهم و یازدهم می توانند درخواست تغییر رشته داشته باشند و در صورت موافقت شدن با درخواست آنها ، از سال جدید وارد رشته مورد تقاضای خود می شوند. این دسته از دانش آموزان اگر تصمیم قطعی برای تغییر رشته دارند ، باید حداکثر دو هفته پیش از برگزاری امتحانات پایان ترم ، درخواست خود را مطرح نمایند.

مرتبط بخوانید : مشاوره تغییر رشته دبیرستان

روش تغییر رشته در دبیرستان به هنرستان

برخی از دانش آموزانی که درخواست تغییر رشته دارند ، می خواهند از دبیرستان وارد هنرستان شوند. سوالی که برای این دسته از دانش آموزان ایجاد می شود این است که آیا امکان تغییر شاخه تحصیلی دارند؟ در پاسخ باید بگوییم که بله می توان از رشته های نظری مانند ریاضی ، تجربی و انسانی ، وارد رشته های هنرستان ، فنی حرفه ای و کاردانش مثل رشته های طراحی دوخت ، گرافیک ، کامپیوتر ، مکانیک و … شد.

برای تغییر رشته از دبیرستان به هنرستان باید در امتحانات مربوطه شرکت نمایید. این امتحانات برای دروس متفاوت رشته قبلی و رشته جدید برگزار می شود و اگر موفق به کسب نمره قبولی شوید ، امکان ورود به رشته مورد تقاضای خود را خواهید داشت.

شرایط تغییر رشته در دبیرستان 

در ادامه به بررسی شرایط تغییر رشته دهم به یازدهم می پردازیم :

  • پس از مطمئن شدن از تصمیم خود برای تغییر رشته از پایه دهم به یازدهم و یازدهم به دوازدهم ، باید حداقل دو هفته قبل از امتحانات خرداد یا شهریور ، برای ثبت درخواست خود اقدام نمایید.
  • از شرایط تغییر رشته ، تکمیل فرم مربوطه توسط والدین است و این فرم باید به امضاء و اثرانگشت والدین برسد.
  • فرم تغییر رشته را باید به مدیر مدرسه تحویل دهید و او نیز با درخواست شما موافقت کند.
  • فرم تغییر رشته شما باید توسط آموزش و پرورش منطقه هم بررسی شده و تایید گردد. پس از تایید فرم توسط آموزش و پرورش ، برای شرکت در امتحانات معرفی خواهید شد.
  • در صورت شرکت در امتحانات تغییر رشته خردادماه و عدم کسب نمره قبولی ، می توانید در امتحانات تغییر رشته شهریورماه شرکت نمایید.

مرتبط بخوانید : روش ورود به سایت مای مدیو 

امکان تکرار پایه تحصیلی برای تغییر رشته

روش تغییر رشته در دبیرستان

برخی از دانش آموزان متقاضی تغییر رشته ، تمایل به تکرار پایه تحصیلی دارند اما شرایط تکرار پایه تحصیلی به چه صورت است؟ در این خصوص باید بدانید که اگر تغییر رشته به صورت درون شاخه ای باشد مثلا از ریاضی به تجربی یا بالعکس ، از ریاضی به انسانی یا بالعکس ، تکرار پایه تحصیلی امکان پذیر نیست اما برای تغییر شاخه همزمان با تکرار پایه تحصیلی ، می توانید اقدام کنید.

مرتبط بخوانید : بهترین روش درس خواندن برای کنکور

سوالات شما

  • تغییر رشته در دبیرستان برای کدام پایه های تحصیلی امکان پذیر است؟
احتمالا این را هم بپسندید  تغییر رشته بعد از دیپلم 📞 2 روش تغییر رشته بعد از گرفتن دیپلم

دانش آموزان مشغول به تحصیل در پایه های دهم و یازدهم می توانند برای تغییر رشته اقدام کنند.

  • روش تغییر رشته در دبیرستان چگونه است؟

دانش آموزان برای تغییر رشته باید درخواست خود را پیش از برگزاری امتحانات خرداد یا شهریورماه ثبت نمایند.

  • آیا امکان تکرار پایه تحصیلی در دبیرستان وجود دارد؟

بله ، تکرار پایه تحصیلی برای تغییر رشته امکان پذیر است که شرایط آن را در مطلب شرح داده ایم.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

تغییر رشته دبیرستان به هنرستان

تغییر رشته دبیرستان به هنرستان 📞 شرایط ، مدارک و دروس تغییر رشته نظری به هنر

تغییر رشته دبیرستان به هنرستان مورد تقاضای برخی از دانش آموزان مشغول به تحصیل در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر