از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

ثبت نام آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی 1403 📞 راهنمای ثبت نام در مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

ثبت نام آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی

 

آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی هر دو از آزمون های پر متقاضی هستند که هر ساله در تمامی استان ها برگزار می شوند. چندین سال قبل برگزاری این دو آزمون ادغام شده بود یعنی دانش آموزان می توانستند با شرکت در یک آزمون دو مدرسه را انتخاب کنند اما قوانین این آزمون ها در سال های اخیر با تغییراتی همراه بوده است و ثبت نام مجزا دارند. ثبت نام آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی 1403  برای پایه های ششم به هفتم و نهم به دهم انجام می گیرد که در ادامه این مطلب شرح خواهیم داد.

شما دانش آموزان عزیز  می توانید سوالات خود را در مورد شرایط شرکت در آزمون های نمونه دولتی و تیزهوشان از مشاوران ما بپرسید تا راهنمایی شوید.

همین حالا تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

تفاوت ثبت نام آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی 1403

ثبت نام آزمون تيزهوشان و نمونه دولتی دارای تفاوت های اصلی می باشند که اصلی ترین تفاوت ، در عدم برگزاری آزمون نمونه دولتی برای پایه ششم می باشد. به عبارتی دیگر ، آزمون تيزهوشان هم برای پذیرش دانش آموز در پایه هفتم و هم برای پذیرش دانش آموز در پایه دهم برگزار می شود ولی آزمون نمونه دولتی فقط برای پایه دهم به اجرا در می آید.

مرتبط بخوانید : تفاوت مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی 

زمان ثبت نام آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی 1403

زمانبندی ثبت نام آزمون تيزهوشان و نمونه دولتی هر ساله از سوی سازمان های مربوطه اعلام می شود. سال گذشته ثبت نام آزمون نمونه دولتی از اواخر فروردین ماه آغاز شده بود و تا اوایل اردیبهشت ماه نیز ادامه داشت همچنین تاریخ ثبت نام آزمون تيزهوشان از 10 الی 25 فروردین ماه بود.

احتمالا این را هم بپسندید  در مدارس تیزهوشان چه کتاب هایی تدریس می شود 📞 دانش آموزان تیزهوشان چه کتاب هایی می خوانند؟

امسال نیز پیش بینی می شود مطابق سال های گذشته ، ثبت نام از اواسط فروردین ماه آغاز شود و حدود دو هفته هم فرصت ثبت نام وجود خواهد داشت.

شرط معدل ثبت نام آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی

ثبت نام در آزمون تيزهوشان و آزمون نمونه دولتی با شرط معدل انجام می گیرد و دانش آموزان دارای شرایط لازم می توانند در این آزمون شرکت کنند. البته شرط معدل آزمون نمونه دولتی نهم به دهم که معدل بالای 17 در پایه هشتم بود ، سال گذشته حذف شد و احتمال در آزمون سال های آینده نیز شرط معدلی وجود نداشته باشد اما دانش آموزان برای شرکت در آزمون تيزهوشان نهم به دهم ، باید دارای حداقل معدل 19 در پایه هشتم باشند.

آزمون تیزهوشان ششم به هفتم هم دارای شرط معدل می باشد بدین صورت که متقاضیان باید در تمامی دروس پایه های پنجم و ششم ابتدایی خود نمرات خیلی خوب داشته باشند و اگر یک نمره خوب در یکی از دروس داشته باشند نیز می توانند در آزمون شرکت کنند.

مرتبط بخوانید : سوالات هوش آزمون تیزهوشان ششم

سایت ثبت نام آزمون تيزهوشان و نمونه دولتی

نکته قابل توجه در خصوص ثبت نام آزمون تيزهوشان و نمونه دولتی این است که نحوه ثبت نام آزمون نمونه دولتی نهم به دهم به صورت استانی می باشد یعنی دانش آموزان هر استان باید به سامانه آموزش و پرورش استان خود مراجعه کرده‌ و ثبت نام را انجام دهند اما سایت ثبت نام آزمون تيزهوشان برای تمامی استان ها مشترک است.

بنابراین سایت ثبت نام آزمون نمونه دولتی برای هر استان مجزاست اما سایت ثبت نام آزمون تيزهوشان ششم به هفتم به نشانی my.medu.ir و سایت ثبت نام آزمون تيزهوشان نهم به دهم به نشانی azmoon.medu.ir می باشد.

دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون تيزهوشان و نمونه دولتی

هر یک از آزمون های نمونه دولتی و تزهوشان ششم به هفتم و نهم به دهم ، دارای یک دفترچه راهنمای شرکت در آزمون می باشند که متقاضیان آزمون نمونه دولتی می توانند این دفترچه را از سامانه آموزش و پرورش استان خود دانلود کنند و برای متقاضیان آزمون تیزهوشان نیز این دفترچه از سایت my.medu.ir  قابل دسترسی می باشد.

مرتبط بخوانید : شرایط تحصیل در مدارس نمونه دولتی

ثبت نام همزمان آزمون های تیزهوشان و نمونه دولتی 1403

ثبت نام آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی

دانش آموزان پایه نهم متوسطه اول می توانند ثبت نام هر دو آزمون نمونه دولتی و تیزهوشان را انجام دهند و در هر آزمون که موفق به قبولی شدند ، نسبت به ثبت نام در مدارس اقدام نمایند. ممکن است دانش آموزانی که در آزمون های تیزهوشان و نمونه دولتی به طور همزمان شرکت کرده‌ است ، در هر دو آزمون موفق به کسب نمره قبولی شده‌ باشد که در این صورت هم باید یک مدرسه را برای ادامه تحصیل انتخاب کرد.

مرتبط بخوانید : تغییر رشته در مدارس تیزهوشان – شرایط و راهنمای تغییر رشته در مدارس تیزهوشان

سوالات متداول

  • آیا آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی هر ساله برگزار می شوند ؟
احتمالا این را هم بپسندید  نتایج ازمون تیزهوشان دهم 📞 اعلام نتایج تیزهوشان نهم به دهم 1403

بله ، آزمون تیزهوشان هر ساله توسط مرکز سنجش ملی پرورش استعدادهای درخشان برگزار می شود و برگزار کننده آزمون نمونه دولتی نیز سازمان آموزش و پرورش استان هاست.

  • کدام دسته از دانش آموزان شرایط ثبت نام آزمون تيزهوشان و نمونه دولتی را دارند ؟

دانش آموزان پایه ششم می توانند در آزمون تیزهوشان و دانش آموزان پایه نهم هم می توانند در آزمون نمونه دولتی و تیزهوشان شرکت کنند.

سایت ثبت نام ازمون های تیزهوشان و نمونه دولتی متفاوت است که در این مطلب معرفی کردیم.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

بهترین کتاب برای آزمون تیزهوشان نهم

بهترین کتاب برای آزمون تیزهوشان نهم 📞 معرفی 4 کتاب برتر

حتما شما هم تصمیم به شرکت در آزمون تیزهوشان نهم به دهم را دارید و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر