از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

بازار کار هوشبری – راهنمای بازار کار و آینده شغلی رشته هوشبری

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

بازار کار هوشبری - راهنمای بازار کار و آینده شغلی رشته هوشبری

 

کارشناس هوشبری با متخصص بیهوشی کاملا متفاوت است ، تخصص بیهوشی یکی از تخصص های پزشکی است که دانش آموختگان دکتری پزشکی عمومی که در آزمون تخصص شرکت می کنند ، می توانند این تخصص یعنی بیهوشی را انتخاب کنند. اما هوشبری از رشته های پیراپزشکی کنکور تجربی است که داوطلبان با کسب رتبه لازم می توانند آن را انتخاب و پس از گذراندن 4 سال طول دوره تحصیلی ، مدرک کارشناسی خود را دریافت کرده و وارد بازار کار شوند.

متخصصان بیهوشی و کارشناسان هوشبری با اینکه همکار هستند اما وظایف متفاوتی دارند که ما در این مطلب می خواهیم به شرح وظایف و بازار کار هوشبری بپردازیم.

طرح اجباری هوشبری برای ورود به بازار کار

رشته هوشبری همانند سایر رشته های پیراپزشکی همچون پرستاری ، مامایی ، اتاق عمل و … طرح تعهد خدمت اجباری دارد و دانشجویان این رشته که تمام واحد های درسی عملی و تخصصی را گذرانده اند ، برای ورود به بازار کار ابتدا باید طرح تعهد خدمت اجباری را که دو سال است ، بگذرانند.

شرکت در طرح تعهد خدمت اجباری است و در این دوره حقوق نیز دریافت می کنید. البته بعضی از فارغ التحصیلان تحت شرایط خاص مثل کسانی که مشکلات بیماری خاصی دارند ، می توانند از طرح اجباری معاف شوند و شما می توانید برای اطلاع از شرایط کامل معافیت از طرح اجباری شاخه های پزشکی ، از مشاوران ارشد پاسخ با ما ، راهنمایی دریافت کنید.

وظایف کارشناس هوشبری

بیهوش کردن بیمار قبل از عمل و به هوش آوردن بعد از عمل ، وظیفه پزشک متخصص بیهوشی و دستیاران او که کارشناسان هوشبری هستند ، می باشد. در هر اتاق عمل حضور حداقل یک کارشناس هوشبری لازم است زیرا دکتر بیهوشی به صورت گردشی در تمام اتاق عمل های بیمارستان می چرخد ، پس کارشناس هوشبر باید بتواند در مواقع عدم حضور متخصص بیهوشی ، کارهای لازم را انجام دهد.

احتمالا این را هم بپسندید  رشته شیعه شناسی – معرفی جامع و بازار کار شیعه شناسی

مراقبت از بیماران بعد از به هوش آمدن ، آماده کردن دستگاه ها و تجهیزات لازم برای بیهوشی ، آماده کردن داروهای بیهوشی ، تزریق خودن به بیمار در حین عمل ، چک کردن علائم حیاتی بیمار مثل ضربان قلب ، نوار قلب ، فشار خون ، تنفس و …از وظایف کارشناس هوشبری است.

محل کار کارشناس هوشبری

هوشبر یکی از اعضای تشکیل دهنده تیم اتاق عمل است و محل اصلی کارش در اتاق عمل می باشد. بنابراین امکان فعالیت در بیمارستان های دولتی و خصوصی ، کلینیک های دولتی و خصوصی و مراکز فوریت اورژانس برای کارشناسان هوشبری فراهم است.

در شغل هوشبری ساعت کار مشخص وجود ندارد و در زمان های نیاز باید در اتاق عمل حضور داشته باشد البته شیفت های شبانه هوشبری زیاد نیست اما ممکن است در برخی مواقع که بیماران اورژانسی هستند و باید سریع عمل شوند ، شیفت شبانه نیز داشته باشید.

مسئول اتاق عمل در ابتدای هر شیفت ، پرسنل شیفت را تقسیم کرده و مشخص می کند که هر فرد در کدام اتاق عمل فعالیت کند. کارشناس هوشبری وظیفه دارد که تجهیزات اتاق عمل و داروهای مورد نیاز را آماده کند و به محض ورود بیمار به اتاق عمل معاینات اولیه را انجام دهد و با بررسی پرونده بیمار ، مشکلاتی که ممکن است از لحاظ بیهوشی مسئله ساز باشد را به متخصص بیهوشی اطلاع دهد.

بازار کار و درآمد هوشبری

به طور کلی بازار کار رشته های پیراپزشکی مطلوب است اما اگر بخواهیم در بین رشته های پیراپزشکی مقایسه ای انجام دهیم ، بازار کار پرستاری از هوشبری بهتر است و حتی بازار کار اتاق عمل نیز در شرایط حال حاضر بهتر از هوشبری است. چرا که در بیمارستان ها به تعداد بیشتری پرستار و تکنسین اتاق عمل نیاز است تا هوشبر.

احتمالا این را هم بپسندید  رشته علوم و مهندسی جنگل - معرفی جامع و بازار کار علوم و مهندسی جنگل

رشته هوشبری مثل رشته های پزشکی ، دندانپزشکی ، فیزیوتراپی ، بینایی سنجی و شنوایی شناسی نیست که بتوانید برای خود مطب شخصی داشته باشید و کارتان کاملا وابسته به اتاق عمل است یعنی اگر در اتاق عمل ها از قبل استخدام کارشناس هوشبری انجام گرفته شده باشد ، استخدام جدیدی نخواهند داشت مگر آنکه اتاق عمل و بیمارستان جدیدی تاسیس شود.

درآمد رشته هوشبری نیز بستگی به این موضوع دارد که شما در کدام بخش دولتی یا خصوصی استخدام شوید و میزان تحصیلات و تجربه کاری شما چقدر باشد. اما به طور معمول کارشناسان هوشبری که در بیمارستان های دولتی مشغول به کار هستند ، میانگین درآمد 4 میلیون تومان در ماه دارند که در بیمارستان های خصوصی معمولا بیشتر از این دریافت می کنند.

مطالب مربوط به معرفی سایر رشته های تجربی و بازار کار رشته های مختلف را می توانید از سایت pasokhbama.com مطالعه کنید و برای دریافت اطلاعات بیشتر با مشاوران ما تماس بگیرید.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

برای رشته هوشبری چند سال باید درس خواند

برای رشته هوشبری چند سال باید درس خواند – طول دوره تحصیل رشته هوشبری

  برای رشته هوشبری چند سال باید درس خواند ؟ این سوال ، سوالی است …

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر