از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

رشته هوشبری بدون کنکور 1402 📞 شرایط قبولی و راهنمای ثبت نام

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

رشته‌ هوشبری بدون کنکور

دانشگاه های سراسری و آزاد هر ساله تعداد زیادی رشته‌ ها را به صورت بدون کنکور ارائه می کنند و فرصت ادامه تحصیل بر اساس سوابق تحصیلی برای آن دسته از داوطلبانی که علاقه ای به شرکت در کنکور ندارند و یا رتبه خوبی به دست نیاورده‌ اند ، فراهم است. از رشته‌ های گروه علوم پزشکی و پیراپزشکی هم تعداد محدودی از رشته‌ ها بدون کنکور هستند که از جمله آنها رشته‌ هوشبری است. اگر شما هم علاقه مند به پذیرش در رشته هوشبری بدون کنکور هستید ، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا اطلاعات جامعی به دست آورید.

کارشناسان ما مسلط به پاسخگویی تمام موضوعات پیراپزشکی بدون کنکور هستند.

 آیا شما هم می خواهید بر اساس سوابق تحصیلی خود در رشته‌ های پیراپزشکی پذیرفته شوید ؟

حتما همین حالا با ما تماس بگیرید و با اطلاع از آخرین قوانین و شرایط و شهریه و همجنین اطلاع از اسامی دانشگاه ها وارد رشته‌ های پیراپزشکی بدون کنکور شوید

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، 8 صبح تا 12 شب حتی ایام تعطیل

آیا رشته هوشبری بدون کنکور ارائه می شود ؟

اگر می خواهید بدون کنکور وارد رشته‌ هوشبری شوید احتمالا این سوال را دارید که آیا این رشته‌ بدون کنکور ارائه می شود یا خیر؟ در پاسخ به سوال خود لازم است بدانید که هر ساله تعدادی از دانشگاه های روزانه علوم پزشکی بعضی از رشته‌ های پیراپزشکی را بدون کنکور قرار می دهند تا علاقه مندان بتوانند بر اساس سوابق تحصیلی خود ثبت نام کنند.

در کنکور تجربی سال های قبل ، رشته‌ هوشبری از جمله رشته‌ های بدون کنکور در دانشگاه روزانه بود. اما ظرفیت پذیرش آن بسیار محدود بود و فقط در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ارائه شده‌ بود. از دیگر رشته‌ های پیراپزشکی بدون کنکور  شامل اتاق عمل ، مامایی ، بهداشت حرفه ای ، بهداشت عمومی و … بودند.

مرتبط بخوانید : رتبه قبولی هوشبری پردیس خودگردان 

شرایط پذیرش رشته‌ هوشبری بدون آزمون

ثبت نام رشته هوشبری بر اساس سوابق تحصیلی انجام می گیرد. اما متقاضیان باید از شرایط لازم برخوردار باشند که این شرایط به شرح زیر هستند :

  • داوطلبان علاقه مند به ثبت نام رشته‌ هوشبری بدون آزمون باید دارای مدرک دیپلم نظام جدید یا پیش دانشگاهی نظام قدیم رشته‌ های ریاضی ، تجربی و انسانی باشند.
  • پذیرش در عمده رشته‌ های پیراپزشکی بدون آزمون به صورت بومی انجام می گیرد. یعنی رشته‌ هوشبری در هر دانشگاهی که ارائه‌ شود فقط متقاضیان ساکن استان آن دانشگاه می توانند انتخاب کنند.
  • اگر دانشجو هستید و یا فارغ التحصیل شده‌ اید ، اجازه ثبت نام در رشته‌ هوشبری بدون آزمون را ندارید.
  • برای قبولی بدون آزمون در رشته‌ هوشبری باید در مرحله مصاحبه هم نمره لازم را به دست آورید.
  • ادامه تحصیل پذیرفته‌ شدگان رشته‌ های پیراپزشکی بدون کنکور منوط به تعهد خدمت به میزان سه برابر طول دوره تحصیل است..
احتمالا این را هم بپسندید  رشته های پیراپزشکی 📞 معرفی 7 رشته برتر و پردرآمد پیراپزشکی

دانشگاه دارای رشته هوشبری بدون کنکور

در کنکور تجربی 1401 تنها دانشگاه علوم پزشکی ارائه دهنده‌ رشته‌ هوشبری بدون آزمون ، دانشگاه علوم پزشكي كرمانشاه (محل تحصيل مجتمع آموزش عالي سلامت اسلام آباد غرب) بود. این دانشگاه هيچگونه تعهدي در قبال واگذاري خوابگاه به دانشجويان ندارد. ضمن اینکه فقط داوطلبان ساکن کرمانشاه می توانند این رشته‌ را انتخاب کنند.

در سال های آینده ممکن است تعداد بیشتری از دانشگاه های علوم پزشکی ، رشته‌ هوشبری را بدون کنکور ارائه کنند. البته اگر قصد قبولی در سایر رشته‌ های پیراپزشکی بدون کنکور را دارید ، می توانید در دانشگاه علوم پزشكي گلستان ، دانشگاه علوم پزشكي بندر عباس ، دانشگاه علوم پزشكي ايرانشهر ، دانشگاه علوم پزشكي مشهد ، دانشگاه علوم پزشكي ایلام و … هم تحصیل کنید و این دانشگاه ها هم رشته‌ های پیراپزشکی بدون کنکور را ارائه می کنند.

مرتبط بخوانید : رتبه لازم برای رشته‌ هوشبری

شرط معدل رشته‌ هوشبری بدون آزمون 1402

با توجه به اینکه برای پذیرش دانشجوی بدون کنکور در رشته‌ هوشبری ، سوابق تحصیلی داوطلبان بررسی می شود ، داوطلبانی که دارای معدل بالاتر هستند در اولویت پذیرش قرار دارند. رتبه اکتسابی در کنکور هیچ تاثیری در قبولی ندارد و فقط سوابق تحصیلی مهم است. داوطلبان واجد شرایط به صورت چند برابر ظرفیت به مصاحبه دعوت می شوند و لیست پذیرفته‌ شدگان نهایی پس از طی مراحل مصاحبه ، اعلام می شود.

مرتبط بخوانید : لیست دانشگاه های آزاد دارای رشته‌ هوشبری 

راهنمای انتخاب رشته هوشبری بدون کنکور

رشته‌ هوشبری بدون کنکور

برای انتخاب رشته‌ در رشته‌ های پیراپزشکی بر اساس سوابق تحصیلی باید در کنکور تجربی شرکت کنید و منتظر اعلام نتایج اولیه باشید. پس از اعلام نتایج اولیه ، دفترچه راهنما منتشر می شود. در این دفترچه لیست رشته‌ های بدون کنکور پیراپزشکی و دانشگاه های ارائه دهنده‌ آنها ، درج شده‌ اند.

احتمالا این را هم بپسندید  رشته فوریت های پزشکی بدون کنکور - راهنمای ثبت نام بدون کنکور رشته فوریت های پزشکی

شما باید کد رشته‌ محل ها را از دفترچه راهنما استخراج کنید. سپس در تاریخی که برای انتخاب رشته‌ در نظر گرفته‌ شده‌ است ، وارد سایت سازمان سنجش شوید و سپس کد رشته‌ ها را به ثبت برسانید. زمان اعلام نتایج نهایی نیز در انتهای شهریورماه می باشد ولی اگر در اوایل شهریور برای مصاحبه دعوت نشدید ، بدانید که پذیرفته‌ نشده‌ اید.

مرتبط بخوانید : شهریه دانشگاه آزاد رشته‌ هوشبری

سوالات متداول

  • آیا می توانیم رشته‌ هوشبری را بدون کنکور انتخاب کنیم ؟

بله رشته‌ هوشبری از جمله رشته‌ های پیراپزشکی بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی است.

  • شرط معدل هوشبری بدون آزمون چقدر است ؟

رشته‌ های پیراپزشکی بدون کنکور شرط معدل دقیق ندارند.

  • کدام دانشگاه ها رشته‌ هوشبری را بدون آزمون ارائه می کنند ؟

رشته‌ هوشبری بدون آزمون همانند سایر رشته‌ های پیراپزشکی بدون آزمون در دانشگاه های علوم پزشکی روزانه ارائه می گردد.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

رتبه قبولی هوشبری دانشگاه آزاد

رتبه قبولی هوشبری دانشگاه آزاد – طبق قبولی های 1400 و 99

  رشته هوشبری توسط دانشگاه های علوم پزشکی روزانه ، پردیس خودگردان و آزاد ارائه …

2 نظر

  1. سلام یه سوال داشتم فقط در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه رشته ی هوشبری بدون کنکور وجود دارد ؟ و در شهر های دیکه نیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر