از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

انتخاب رشته ریاضی کنکور 1401 – مشاوره انتخاب رشته ریاضی

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

انتخاب رشته ریاضی کنکور 99 - مشاوره انتخاب رشته ریاضی

 

انتخاب رشته ریاضی کنکور 1401 پس از اعلام نتایج و انتشار کارنامه کنکور انجام می گیرد. در این مرحله داوطلبانی که ثبت نام کنکور را انجام داده اند و در روز برگزاری آزمون نیز شرکت کرده اند ، با بررسی کارنامه کنکور شان برای انجام انتخاب رشته اقدام می نمایند.

فرایند انتخاب رشته به نسبت حساس تر از مراحل قبل می باشد و اگر داوطلب به اندازه کافی تبحر و مهارت نداشته باشد ، نمی تواند به خوبی انتخاب رشته کند و در نتیجه در رشته دلخواهی نیز پذیرفته نخواهد شد.

در این مطلب علاوه بر ارائه مشاوره انتخاب رشته ریاضی ، توضیحاتی در رابطه با زمان انتخاب رشته و نحوه ثبت کد رشته محل ها در سایت سنجش شرح داده ایم. پس مطالعه ادامه مطلب را از دست ندهید !

شما عزیزان میتوانید برای دریافت مشاوره تخصصی در زمینه انتخاب رشته ، رتبه قبولی رشته ها ، شرایط پذیرش دانشگاه ها و بازار کار رشته های مختلف ، یک تماس مفید با مشاوران ارشد مرکز مشاوره تحصیلی پاسخ با ما داشته باشید ،

مشاوران ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

زمانبندی و راهنمای انتخاب رشته ریاضی کنکور 1401

در سال 1401 زمان برگزاری کنکور به دلیل شیوع ویروس کرونا با تاخیر چند هفته ای همراه بود و برخلاف سال های گذشته که حداکثر تا نیمه اول تیر ماه آزمون های سراسری اجرا می شد ، در سال 1401 کنکور ریاضی روز 30 مرداد ماه برگزار شد.

این تعویق چند هفته ای ، در زمانبندی اعلام نتایج و انتخاب رشته کنکور نیز تاثیر گذار است ولی پیش بینی می شود که با انتشار نتایج حداکثر تا دهه دوم شهریور ماه 1401 ، بلافاصله پس از آن نیز انتخاب رشته شروع شود.

برای انتخاب رشته ریاضی کنکور 1401 به داوطلبان حدود یک هفته فرصت داده می شود که با دانلود دفترچه راهنمای انتخاب رشته و بررسی رشته محل ها ، نسبت به انتخاب حداکثر 150 کد رشته محل و ثبت آن ها در سایت سنجش اقدام نمایند.

بنابراین فرایند کلی انتخاب رشته ریاضی کنکور 1401 به صورت مراحل زیر است :

  1. دریافت کارنامه کنکور با استفاده از شماره داوطلبی + شماره پرونده + شماره شناسنامه + کدرهگیری ثبت نام
  2. بررسی و تحلیل هر یک از بندهای کارنامه و کمک گرفتن از یک مشاور مجرب و توانمند برای بررسی دقیق تر آن
  3. مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org
  4. دانلود دفترچه انتخاب رشته ریاضی کنکور 1401
  5. بررسی رشته های ارائه شده و انتخاب حداکثر 150 کد رشته محل که ترکیبی از رشته های دانشگاه فرهنگیان ، روزانه ، غیر انتفاعی ، نوبت دوم و پردیس خودگردان است.
  6. دریافت فرم انتخاب رشته از سایت
  7. ثبت رشته ها در فرم به ترتیب اولویت و علاقه مندی
  8. تایید نهایی و دریافت شماره پرونده و کدپیگیری از سامانه
احتمالا این را هم بپسندید  رشته امنیت بین الملل | بررسی دانشگاه ها و اهداف مربوطه

برای دانلود دفترچه انتخاب رشته ریاضی کنکور 1401 نیز می توانید از لینک زیر استفاده کنید :

لینک دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ریاضی

انتخاب رشته دانشگاه آزاد پس از اتمام انتخاب رشته کنکور سراسری و از طریق سایت azmoon.org انجام می گیرد و داوطلبان برای این دانشگاه ، فرصت انتخاب حداکثر 100 کد رشته محل را دارند.

مرتبط بخوانید : بهترین رشته ریاضی برای خانم ها

مشاوره انتخاب رشته کنکور ریاضی 1401

اکثر داوطلبان کنکور ریاضی در زمان انتخاب رشته فقط رشته های فنی مهندسی مانند مهندسی برق ، مهندسی عمران ، مهندسی مکانیک و … را مد نظر قرار می دهند اما بسیاری از آن ها با وجود آنکه رتبه خوبی هم دارند ، نمی توانند در رشته های انتخابی خود پذیرفته شوند و یا بالعکس ؛  داوطلبانی که رتبه متوسطی دارند و می توانند در رشته و دانشگاه خوبی قبول شوند.

علاوه بر وجود مشاور انتخاب رشته و کمک گرفتن از تجربیات یک مشاور ، که نقش مثبتی در افزایش شانس پذیرش داوطلب دارد ، مواردی هستند که دانستن آن ها تاثیر زیادی در موفق بودن یک انتخاب رشته دارد که شرح زیر هستند :

کارنامه کنکور را به دقت بررسی کنید

در کارنامه کنکور اطلاعاتی نهفته است که هر یک به تنهایی می توانند باعث بهتر شدن یا بدتر شدن انتخاب رشته شوند. اطلاع از وضعیت مجاز بودن در دوره های مختلف ، اطلاع از رتبه موثر در انتخاب رشته ، بررسی رتبه در زیرگروه ها ، بررسی استان بومی و … مواردی هستند که از کارنامه کنکور می توان به آن ها دست یافت.

استان بومی خود را بشناسید

استان بومی هر داوطلب بر اساس دریافت آخرین مدرک تحصیلی تعیین می شود و اهمیت استان بومی به این دلیل است که 80 درصد ظرفیت پذیرش رشته ها به داوطلبان بومی و 20 درصد باقی مانده به داوطلبان دیگر اختصاص داده می شود.

بنابراین شانس پذیرش شما در رشته های دانشگاهی استان بومی تان بسیار بیشتر از دانشگاه های سایر استان هاست.

از نوع گزینش رشته های مختلف مطلع گردید

پذیرش دانشجو در رشته های انتخاب رشته ریاضی کنکور 1401 به 4 صورت قطبی ، ناحیه ای ، استانی و کشوری انجام می گیرد. برای مثال در رشته های مهندسی مکانیک ، عمران و معماری پذیرش به صورت استانی و در رشته های مهندسی صنایع ، مدیریت و … پذیرش به صورت قطبی انجام می گیرد.

برای مشاهده تقسیم بندی قطبی ، ناحیه ای ، استانی و کشوری کلیک کنید

برای مشاهده نوع گزینش رشته های مختلف کنکور ریاضی کلیک کنید

رشته های هر یک از زیر گروه ها را بررسی کنید

انتخاب رشته ریاضی کنکور 1401 برای دانشگاه های سراسری ، بر مبنای رتبه اکتسابی در زیر گروه ها انجام می گیرد و برای انتخاب هر رشته ابتدا باید بررسی کنید که آن رشته در کدام زیر گروه قرار دارد و سپس با بررسی رتبه ای که در آن زیر گروه کسب کرده اید ، انتخاب رشته را انجام دهید.

احتمالا این را هم بپسندید  لیست رشته های دانشگاه شاهد - لیست رشته های تمام گروه ها و تمام مقاطع

برای مثال رشته های فنی مهندسی در زیر گروه یک کنکور ریاضی قرار دارند و رتبه موثر برای پذیرش در آن ها ، رتبه در زیر گروه یک می باشد.

مرتبط بخوانید : مشاوره تحصیلی تلفنی برای انتخاب رشته

انتخاب رشته ریاضی کنکور دانشگاه آزاد 1401

همانطور که در ابتدای مطلب اشاره شد ، انتخاب رشته دانشگاه آزاد از سایر دانشگاه ها مجزا انجام می گیرد و داوطلبان برای انتخاب رشته این دانشگاه در صورتی که بر اساس کارنامه کنکور مجاز شده باشند ، بایستی به سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی azmoon.org مراجعه نمایند.

برای انتخاب رشته ریاضی کنکور 1401 در دانشگاه آزاد ، فقط رتبه کشوری ملاک سنجش قرار می گیرد و هیچ یک از رتبه های سهمیه و زیرگروه ها ارزیابی نمی شوند ، پس تمام داوطلبان کل کشور با هم مقایسه می شوند و داوطلبی که رتبه بهتری داشته باشند ، قطعا در دانشگاه و رشته بهتری نیز پذیرفته خواهد شد.

مرتبط بخوانید : منطقه در کنکور چیست و فرق منطقه 1 و 2 و 3 در کنکور

مشاوره تلفنی انتخاب رشته کنکور ریاضی

با توجه به اهمیت انتخاب رشته کنکور و تاثیری که نحوه تکمیل فرم انتخاب رشته در افزایش شانس قبولی داوطلب دارد ، بهره مندی از تجربیات افراد متخصص و مشاورانی که در این زمینه تبحر دارند ، به شما در رسیدن به رشته دلخواهتان بسیار کمک می کند چرا که یک داوطلب که تجربه کافی ندارد ، نمی داند که برای انتخاب رشته چه اصولی را باید رعایت کند تا در بهترین رشته و دانشگاه با توجه به رتبه ای که کسب کرده است ، قبول شود.

در حال حاضر که به دلیل شیوع ویروس کرونا امکان دسترسی به مشاوران حضوری وجود ندارد ، مشاوره تلفنی بهترین گزینه برای شما می باشد و به راحتی می توانید بدون پرداخت هزینه رفت و آمد ، به مشاوران توانمند متصل شده و مشاوره انتخاب رشته دریافت کنید.

مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی “پاسخ با ما” در تمام ساعات روز آماده ارائه مشاوره تخصصی و پاسخگویی به سوالات شما می باشند. در صورت وجود هر گونه سوال یا تمایل به دریافت مشاوره انتخاب رشته کنکور ، با مشاوران در این مرکز تماس بگیرید.

سوالات متداول

زمان انتخاب رشته کنکور ریاضی 1401 در مردادماه است.

  • سامانه انتخاب رشته کنکور ریاضی کدام سامانه است ؟

داوطلبان برای انتخاب رشته کنکور ریاضی 1401 باید به سایت سنجش مراجعه کنند.

  • برای انتخاب رشته کنکور ریاضی دانشگاه آزاد به کدام سامانه مراجعه کنیم ؟

سامانه انتخاب رشته دانشگاه آزاد ، سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی است.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

رتبه قبولی رشته مهندسی کامپیوتر دانشگاه خواجه نصیر

رتبه قبولی رشته مهندسی کامپیوتر دانشگاه خواجه نصیر – طبق قبولی های 1400 و 99

  می خواهید در رشته مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی پذیرفته شوید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر