از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

بهترین رشته ریاضی برای خانم ها – راهنمای انتخاب رشته ریاضی خانم ها

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

بهترین رشته ریاضی برای خانم ها

 

در چند سال اخیر با اشباع شدن بازار کار برخی مشاغل در کشورمان ، انتخاب رشته و به دنبال آن انتخاب شغل آینده به یک دغدغه بزرگ برای داوطلبان کنکوری تبدیل شده است ، مخصوصا داوطلبان خانم که برای انتخاب بعضی از رشته ها از جمله رشته های فنی مهندسی دچار تردید هستند و تصور اکثر داوطلبان خانم بر این است که رشته های مهندسی مثل مهندسی عمران و مهندسی نفت ماهیت شغلی مردانه دارند و شاید محیط کاری این رشته ها که عموما در حوزه صنعت و خارج از شهر هستند ، مناسب برای خانم ها نباشد. با توجه به اهمیت موضوع انتخاب رشته ، در این مطلب میخواهیم بررسی کنیم که بهترین رشته ریاضی برای خانم ها چیست و خانم ها در کدام رشته ها موفق تر خواهند بود.

بهترین رشته های ریاضی برای خانم ها

بیشتر رشته های ریاضی ، فنی مهندسی و در حوزه صنعت هستند و به دلیل جنبه صنعتی و کارگاهی که بسیاری از رشته های دانشگاهی ریاضی دارند ، انتخاب رشته را برای داوطلبان خانم این گروه آزمایشی سخت تر کرده اند. مثلا بیشتر خانم ها ترجیح می دهند که به جای کار در کارخانه های صنعتی و خارج از شهر ، وارد مشاغل آسان تری مثل دبیری ، کار در آزمایشگاه و … شوند اما آیا هیچ یک از رشته های مهندسی مثل مهندسی برق ، مهندسی پزشکی ، مهندسی معماری ، مهندسی کامپیوتر و … برای خانم ها مناسب نیست ؟ در ادامه شرایط شغلی بهترین رشته های مهندسی را که خانم ها نیز در این رشته ها موفق خواهند شد را توضیح خواهیم داد تا با دید بازتری انتخاب رشته کنید.

شما عزیزان میتوانید برای دریافت مشاوره تخصصی در زمینه معرفی رشته ها ، شرایط بازار کار و میزان درآمد رشته ها و مشاغل مختلف ، با مشاوران ارشد ما در پاسخ با ما ارتباط برقرار کنید ، کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از استان تهران 9092301611

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل 

بهترین رشته برای خانم ها | مهندسی پزشکی

بازار کار مهندسی پزشکی برای خانم ها در مقایسه با سایر رشته های ریاضی و فنی مهندسی بهتر است و علاقه مندان می توانند با تقویت مهارت های خود ، درآمد زیادی از راه ورود به این رشته و شغل کسب کنند. عموما برای استخدام شدن در هر شرکت و ارگانی ، در درجه اول تخصص و مهارت های فردی برای استخدام شدن بررسی می شود ، یعنی بیشتر کارفرمایان صرف نظر از جنسیت ، به دنبال کسانی هستند که بتوانند از عهده امور محول شده به آنها بر آیند و اگر علاقه مند به رشته مهندسی پزشکی هستید ، می توانید با ورود به این رشته بازار کار بهتری را نسبت به رشته هایی همچون مهندسی برق و مهندسی مکانیک رقم بزنید.

احتمالا این را هم بپسندید  لیست رشته های دانشگاه علم و فرهنگ 📞 رشته های با کنکور و بدون کنکور

رشته مهندسی پزشکی شامل بیش از 10 گرایش می باشد و امکان ادامه تحصیل در این رشته نیز فراهم است. بعضی گرایش ها مثل گرایش بیوالکتریک و بیومکانیک بازار کار بسیاری مساعدی دارند و یک کارشناس مهندسی پزشکی معمولا در سه حوزه اصلی ، بازاریابی و فروش  ، طراحی و ساخت و تعمیر و نگهداری و بازسازی تجهیزات پزشکی فعالیت می کند مخصوصا حوزه بازاریابی و فروش تجهیزات پزشکی که از شغل های پر درآمد محسوب می شود.

بهترین رشته ریاضی برای خانم ها | مهندسی معماری

بهترین رشته ریاضی برای خانم ها

 

برای ورود به شغل مهندسی معماری ، فرقی نمی کند که شما خانم باشید یا آقا زیرا آنچه که در اولویت قرار دارد و تمام شرکت دولتی و غیر دولتی برای استخدام نیروی مهندسی معماری مد نظر قرار می دهند ، مهارت و توانایی های افراد و همچنین تسلط به نرم افزارهای معماری مثل اتوکد ، تری دی مکس و …. است.

علاقه مندی به ساخت و ساز و کارهای فنی و تلفیق امور فنی با کار های هنری ، لازمه ورود به شغل مهندسی معماری است. و سمت هایی همچون سرپرستی و هدایت دفاتر مشاوره معماری ، نظارت بر درست انجام شدن کار ها در عملیات اجرایی ساختمانی به عنوان مهندس ناظر ، استخدام به عنوان مهندس معمار در سازمان های دولتی و غیردولتی مثل شهرداری ، مسکن و شهرسازی ، بنیاد مسکن ، بانک ها ، تدریس در هنرستان ها برای دروسی مثل نقشه کشی و معماری و …. از جمله مشاغل پیش رو برای مهندسان معمار خانم است.

بهترین رشته برای خانم ها | مهندسی کامپیوتر

رشته مهندسی کامپیوتر نیز در رشته های ریاضی ، جزو بهترین رشته ها با شرایط شغلی مناسب چه برای خانم ها و چه برای آقایان است و شما با تحصیل در این رشته بیکار نخواهید ماند. برنامه نویسی ، طراحی وب ، طراحی و بهینه سازی پایگاه های داده ، امنیت شبکه ، طراحی سیستم های کامپیوتری و … از مشاغل پیش رو با ادامه تحصیل در رشته مهندسی کامپیوتر است و قطعا اگر فارغ التحصیلان دوره کارشناسی رشته مهندسی کامپیوتر به نرم افزار های مرتبط با رشته و گرایش تسلط داشته باشند ، فرصت های شغلی بهتری را تجربه خواهند کرد.

احتمالا این را هم بپسندید  رشته مهندسی کامپیوتر بدون کنکور دانشگاه آزاد 1401 - شرایط قبولی و راهنمای ثبت نام

بهترین رشته ریاضی برای خانم ها | مهندسی شیمی

تقریبا در تمام کارخانه های صنعتی بزرگ و کوچک مثل کارخانه مواد غذایی ، رنگ سازی ، تولید دارو و … دست کم به یک کارشناس شیمی نیاز است تا بر روی عملیات طراحی و اجرای فرایند های شیمیایی ، نظارت داشته باشد. بازار کار مهندسی شیمی در رشته های ریاضی ، بهترین شرایط شغلی را برای خانم ها دارد و امکان استخدام در بخش های زیر برای مهندسان شیمی فراهم است :

  • صنعت نفت و گاز و پتروشیمی
  • صنعت تولید رنگ و رزین
  • صنعت مواد غذایی (کارخانه قند سازی ، کنسرو سازی ، لبنیات پاستوریزه ، کارخانه نوشابه‌ ، سردخانه‌ها و بخش های نگهداری از مواد غذایی )
  • صنعت بازیافت فلزات و عناصر گران‌بها
  • صنعت استخراج فلزات با ارزش
  • صنعت پلیمری
  • صنعت داروسازی
  • و …

بهترین رشته ریاضی برای خانم ها | دبیری

رشته های دبیری و شغل معلمی ، شرایط کاری ایده آلی برای خانم ها دارند. ساعت کاری کمتر ، حقوق ماهانه ثابت ، استخدام رسمی ، بهره مندی از مزایای استخدام رسمی مثل بیمه و حق بازنشستگی و …. از مزایای دانشگاه فرهنگیان و ورود به رشته های این دانشگاه است. پس اگر به دنبال شغلی کم حاشیه تر و اسان تر هستید ، رشته های دانشگاه فرهنگیان را مثل رشته آموزش ریاضی ، آموزش فیزیک ، آموزش ابتدایی و … را به شما پیشنهاد می کنیم.

پس از 4 سال تحصیل در دانشگاه فرهنگیان ، به استخدام آموزش و پرورش در می آیید و 3 ماه تابستان را نیز با دریافت حقوق تعطیل هستید. در دوران دانشجویی نیز حقوقی به شما تعلق می گیرد و در حال حاضر حقوق دانشجویان دانشگاه فرهنگیان تقریبا حدود 2/5 تومان در ماه است.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

کارشناسی ارشد مهندسی شیمی بدون کنکور

کارشناسی ارشد مهندسی شیمی بدون کنکور 1401 – شرایط پذیرش در دانشگاه های مختلف

  مهندسی شیمی از آن دسته رشته هایی است که در مقطع کارشناسی ارشد تعداد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر