از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

کنکور دادن در پایه یازدهم – راهنمای کامل شرکت در کنکور برای پایه یازدهمی ها

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

کنکور دادن در پایه ی یازدهم _ راهنمای کامل شرکت در کنکور پایه یازدهمی ها

 

کنکور دادن در پایه یازدهم برای بسیاری از دانش آموزان با انگیزه و درس خوان یک دغدغه و سوال بزرگ است .

بسیاری از داوطلبان کنکور سراسری در زیرگروه های مختلف ریاضی ، انسانی ، تجربی و هنر از سال های دهم و یازدهم شروع به مطالعه و تست زنی می کنند و خود را بیشتر از بقیه برای کنکور سراسری و صندلی های رشته های پرطرفدار در دانشگاه های معتبر آماده می کنند.

در بین این داوطلبان ، برخی از دانش آموزان سال یازدهمی مایلند برای محک زدن خوانده های خود و فهمیدن میزان تسلطشان بر مباحث ، یک سال جلوتر در کنکور سراسری شرکت کنند و تمامی شرایط کنکور را تجربه کنند و همین امر موجب کاهش استرس آنها برای شرکت در کنکور در سال دوازدهم نیز می گردد.

در این مطلب قصد داریم ضمن بررسی شرایط اختصاصی و عمومی شرکت در کنکور سراسری به پاسخ این سوال که آیا دانش آموزان سال یازدهمی حق شرکت در کنکور سراسری در زیرگروه های مختلف را دارند یا خیر ، نیز بپردازیم.

شرایط کنکور دادن در پایه یازدهم

اولین گامی که داوطلبان برای کنکور دادن در پایه یازدهم ، باید بردارند ، مطالعه دفترچه ثبت نام کنکور سراسری منتشر شده از سوی سازمان سنجش می باشد. در این دفترچه مهم ترین موضوع یعنی شرایط اختصاصی و عمومی ، برای شرکت در آزمون سراسری ذکر شده است که با دارا بودن این شرایط داوطلبان حق شرکت در آزمون سراسری را دارند.

در سال سرنوشت ساز خود ریسک نکنید ، برای آگاهی کامل از شرایط کنکور شرکت در کنکور آزمایشی سنجش 

همین حالا تماس بگیرید 

احتمالا این را هم بپسندید  رتبه قبولی شنوایی سنجی دانشگاه پردیس خودگردان - طبق قبولی های 1400 و 99

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از استان تهران 9092301611

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

 

شرایط عمومی شرکت در کنکور سراسری

در این بخش عین شرایط موجود در دفترچه ثبت نام کنکور سراسری را شرح داده ایم :

  1.  اعتقاد به اسلام و يا يكی از اديان رسمی مصرح در قانون اساسی جمهوری اسلامی ايران
  2. عدم احراز عناد و نه اعتراض نسبت به نظام جمهوری اسلامی ايران
  3. درصورتی كه داوطلب سابقا با نظام جمهوری اسلامی عناد داشته ، بايد تغيير نظر او احراز شود.
  4. نداشتن سابقه عضويت در سازمان های غيرقانونی ، فراماسونری و اعقاب آن ها
  5. عدم احراز فساد اخلاقی
  6. عدم اعتياد به مواد مخدر

شرایط اختصاصی شرکت در کنکور سراسری

در قسمت زیر عینا شرایطی را که در دفترچه ثبت نام کنکور سراسری سال 1399 موجود می باشد را آورده ایم تا موضوع برای داوطلبان به وضوح قابل درک باشد.

اولین شرط اختصاصی برای کنکور دادن در پایه یازدهم این است که داوطلبان دارای یکی از مدارک زیر باشند :

  • دیپلم چهار ساله نظام قدیم
  • داشتن گواهينامه دوره پيش دانشگاهی
  • مدرک کاردانی ( فوق دیپلم )
  • ديپلم نظام آموزشی جديد ( 3-3-6 )

 کلیه دارندگان گواهینامه دوره پیش دانشگاهی یا دیپلم نظام آموزشی جدید ( 6 – 3 – 3 ) و یا دانش آموزان سال آخر پایه دوازدهم نظام جدید که تا تاریخ 31 شهریور 1399 فارغ التحصیل شوند می توانند در کنکور 1399 شرکت کنند.

در صورت قبولی داوطلبان در رشته هایی كه پذيرش آنان از نيمسال دوم سال تحصيلی 1401 – 1400 آغاز می گردد ، به شرط دريافت مدرک فارغ تحصيلی ديپلم نظام آموزشی جديد 3-3-6 و يا گواهینامه دوره پيش دانشگاهی و يا مدرک كاردانی (فوق دیپلم ) تا تاريخ 30 بهمن 1399 ، ثبت نام و ادامه تحصيل آن ها بلامانع خواهد بود.

آیا کنکور دادن در پایه یازدهم امکان پذیر است؟

اولا داوطلبان برای شرکت در کنکور سراسری نیاز به دریافت کد سوابق تحصیلی از سایت وزارت آموزش و پرورش دارند و در حال حاضر در صورتی می توان این کد را دریافت نمود که در مقطع دوازدهم ثبت نام کرده باشند.

ثانیا ، با مطالعه شرایط اختصاصی و عمومی ذکر شده در تیتر فوق ، می توان به این نتیجه رسید که ، دانش آموزان یازدهمی به دلیل اینکه شرط اول از شرایط اختصاصی ذکر شده در دفترچه ثبت نام کنکور سراسری را ندارند و موفق به دریافت مدرک دیپلم نظام جدید تا تاریخ 31 شهریور 99 نمی شوند ، بنابراین نمی توانند در کنکور سراسری 99 شرکت نمایند.

بنابراین می توان گفت کنکور دادن در پایه یازدهم غیرممکن است اما دانش آموزان با انگیزه و درس خوان یازدهمی می توانند برای محک زدن اطلاعات خود و آماده شدن برای کنکور در آزمون های آزمایشی و شبیه سازی شده که موسسات مختلف برگزار می کنند و یا در آزمون آزمایشی سازمان سنجش که اغلب ، آمار شرکت کنندگان بالا و نزدیک به کنکور دارد ، شرکت نمایند برای اطلاع از شرایط شرکت در کنکور آزمایشی سنجش میتوانید تماس بگیرید.

در مطلب بالا سعی کردیم اطلاعات کاملی درمورد کنکور دادن در پایه یازدهم ارائه دهیم. اگر مایل به دریافت اطلاعات بیشتری از شرایط دفترچه ثبت نام کنکور سراسری هستید ، با مشاورین پاسخ با ما تماس حاصل بفرمایید.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

کنکور فرهنگیان برای رشته تجربی

کنکور فرهنگیان برای رشته تجربی 📞 راهنمای ثبت نام و مصاحبه تربیت معلم تجربی

کنکور فرهنگیان برای رشته تجربی در سال 1403 برگزار می شود و بیشترین تعداد داوطلبان …

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر