از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

مشاوره انتخاب رشته کنکور ریاضی – بهترین مشاوره انتخاب رشته

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

مشاوره انتخاب رشته کنکور ریاضی - بهترین مشاوره انتخاب رشته

شرکت در کنکور ریاضی بهترین رشته های فنی مهندسی را در مقابل داوطلبان قرار می دهد که هر کدام به نوعی جذابیت های خاص خود را دارند. داوطلبانی که در کنکور ریاضی شرکت کرده اند باید پس از اعلام نتایج کنکور با مراجعه به سایت سازمان سنجش دفترچه راهنما و مشاوره انتخاب رشته کنکور ریاضی از سایت دانلود و به بررسی رشته های ارائه شده بپردازند.

برای انتخاب رشته کنکور ریاضی باید بدانید که چطور انتخاب رشته کنید تا در دانشگاه و رشته برتر پذیرفته شوید و با توجه به اینکه هدف اصلی اکثر داوطلبان کنکور ریاضی فقط رشته های فنی مهندسی است ، پس رقابت سختی را در مقابل ظرفیت های کم مشاهده می کنیم.

در این مطلب که به مشاوره انتخاب رشته کنکور ریاضی اختصاص داده شده است ، سعی بر این است که ویژگی ها و معیار های یک انتخاب رشته اصولی را آموزش دهیم تا با اطلاعات درست انتخاب رشته خود را به طور صحیح انجام دهید.

بررسی کارنامه کنکور اولین قدم در مشاوره انتخاب رشته کنکور ریاضی

داوطلبی که قصد شرکت در انتخاب رشته را دارد ابتدا باید بتواند کارنامه کنکور را بررسی کند. کارنامه کنکور سراسری اطلاعاتی مانند رتبه در سهمیه ، رتبه کشوری ، رتبه در زیر گروه ها ، تراز و نمره اکتسابی و … را در اختیار داوطلب قرار می دهد که هر کدام در انتخاب رشته تاثیر گذار هستند.

هم چنین وضعیت مجاز بودن داوطلب برای انتخاب رشته در دوره های مختلف نیز در کارنامه کنکور درج شده است و ممکن است داوطلبی با ندانستن این موضوع انتخاب رشته کند و بعدا متوجه شود که مجاز نبوده است. در کارنامه کنکور ریاضی سهمیه داوطلب نیز اعمال شده است که شامل یکی از سهمیه های مناطق و ایثارگری می باشد.

احتمالا این را هم بپسندید  مشاوره انتخاب رشته کنکور در مشهد - بهترین مشاوره انتخاب رشته

تحلیل کارنامه کنکور باید توسط یک مشاور انجام گیرد تا احتمال خطا در زمان انتخاب رشته کاهش یابد. در صورت تمایل می توانید در این زمینه از مشاوران مرکز مشاوره “پاسخ با ما” راهنمایی دریافت کنید.

بررسی رتبه قبولی و ظرفیت پذیرش ، قدم دوم در مشاوره انتخاب رشته کنکور ریاضی

در قدم بعدی برای انجام یک انتخاب رشته اصولی ، داوطلب باید ظرفیت پذیرش دانشگاه ها و رتبه قبولی رشته ها را ارزیابی کند. ظرفیت پذیرش در دوره های روزانه کنکور ریاضی معمولا حدود 40 هزار نفر ، نوبت دوم 5 هزار نفر ، پردیس خودگردان و ظرفیت مازاد 550 نفر ، دانشگاه فرهنگیان 3 هزار نقر و دانشگاه های پیام نور و غیر انتفاعی حدود 4 هزار نفر می باشد.

مجموعا حدود 140 هزار نفر به کنکور ریاضی اختصاص داده می شود که در مشاوره انتخاب رشته کنکور ریاضی بررسی شده اند. رتبه قبولی رشته های ریاضی نیز بر اساس کیفیت دانشگاه تعیین می شود و دانشگاه های روزانه استان های بزرگ رتبه های بهتر و دانشگاه های پیام نور و غیرانتفاعی رتبه های بدتری نیز پذیرش می کنند.

برای اطلاع از رتبه قبولی تمامی رشته های کنکور ریاضی می توانید با مشاوران مرکز “پاسخ با ما” تماس بگیرید یا در بخش نظرات این مطلب سوالات خود را بپرسید.

قدم آخر ، تکمیل فرم انتخاب رشته کنکور ریاضی

پس از شناخت تمامی رشته ها از جهت سختی دروسی که در دوران دانشگاه دارند و بازار کار آن و هم چنین بررسی سطح عملی دانشگاه ها می توانید انتخاب رشته را انجام دهید.

احتمالا این را هم بپسندید  انتخاب رشته مجازی | انتخاب رشته مجازی 1401 راهنمای جامع

انتخاب رشته کنکور ریاضی برای دانشگاه های سراسری با حداکثر 150 حق انتخاب توسط سایت سنجش به نشانی sanjesh.org و انتخاب رشته دانشگاه آزاد با حداکثر 100 حق انتخاب توسط سایت azmoon.org انجام می گیرد. برای دانلود دفترچه مشاوره انتخاب رشته کنکور ریاضی نیز باید به سایت های مذکور مراجعه کرد.

در زمان انتخاب رشته حتما باید به تاثیر سهمیه های مناطق ، ایثارگران 5 درصد و ایثارگران 25 درصد و بومی گزینی توجه داشت و هم چنین تمام رشته های زیرگروه های مختلف را شناخت و سپس با آگاهی کامل اقدامات لازم را انجام داد.

مشاوران مرکز مشاوره انتخاب رشته کنکور “پاسخ با ما” خدمات مشاوره انتخاب رشته کنکور ریاضی را به بهترین نحو ارائه می دهند و اگر فکر می کنید که نمیخواهید در انتخاب رشته ریسک کنید ، می توانید از مشاوران این مرکز راهنمایی بگیرید.

مشاوران از تمامی نکاتی که باید برای انتخاب رشته رعایت شود آگاه هستند و در انتخاب رشته ای که برای شما انجام می دهند توانمندی ها و اولویت های شما مد نظر قرار می گیرد. در صورت تمایل به انجام انتخاب رشته حرفه ای اکنون می توانید تماس بگیرید.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

خرید کد انتخاب رشته دانشگاه آزاد

خرید کد انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1402 📞 راهنمای پرداخت هزینه انتخاب رشته کنکور آزاد

داوطلبانی که پس از اعلام نتایج کنکور سراسری متقاضی شرکت در انتخاب رشته‌ دانشگاه آزاد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر