از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

انتخاب رشته تجربی 1401 – هر آنچه باید بدانید

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

هر آنچه باید درباره انتخاب رشته تجربی 99 بدانید

 

فرآیند انتخاب رشته کنکور تجربی 1401 ، مانند هر سال ، پس از انتشار کارنامه اولیه داوطلبان آزمون سراسری آغاز می گردد و داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در هر دانشگاهی که باشند ، می توانند متناسب با آن اقدامات لازم را انجام دهند. هر داوطلب می تواند از میان رشته های ارائه شده در دانشگاه های سراسری 150 کد رشته با آزمون و 100 کد رشته بدون آزمون انتخاب کند که این تعداد برای دانشگاه آزاد به ترتیب 100 و 20 کد رشته محل می باشد.

شما عزیزان میتوانید برای دریافت مشاوره تخصصی در زمینه انتخاب رشته ، رتبه قبولی رشته ها ، شرایط پذیرش دانشگاه ها و بازار کار رشته های مختلف ، یک تماس مفید با مشاوران ارشد مرکز مشاوره تحصیلی پاسخ با ما داشته باشید ،

مشاوران ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

زمان انتخاب رشته کنکور تجربی 1401

داوطلبانی که در آزمون سراسری گروه آزمایشی تجربی شرکت می کنند ، در صورت مجاز شدن به انتخاب رشته دانشگاه های سراسری و آزاد ، می بایست در موعد مقرر دفترچه راهنمای این مرحله مهم را مطالعه کنند و سپس کد رشته محل های مورد نظر خود را به ثبت برسانند.

با توجه به این که انتخاب رشته دانشگاه آزاد ، جدا از دانشگاه های سراسری انجام می شود ، می توان انتظار داشت که انتخاب رشته آن ها نیز همزمان با یکدیگر صورت نگیرد.

 به محض مشخص شدن زمان انتخاب رشته تجربی 1401 ، این قسمت بروزرسانی می گردد.

احتمال می دهیم که با مشخص شدن نتایج حداکثر در نیمه اول مرداد ماه ، داوطلبان در دهه دوم مرداد ماه نسبت به انتخاب رشته اقدام نمایند و نتایج انتخاب رشته نیز حداکثر تا اواخر شهریور ماه اعلام می شود.

مرتبط بخوانید : دندانپزشکی بدون کنکور پردیس خودگردان و پزشکی بدون کنکور پردیس خودگردان

مراحل انتخاب رشته آزمون سراسری تجربی 1401

انتخاب رشته تجربی 1401 به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org انجام می شود که مراحل آن به شرح زیر می باشد.

  • وارد سایت سازمان سنجش آموزش کشور شوید و گزینه «کنکور سراسری» را از منوی موجود در سمت راست صفحه انتخاب کنید.
  • از میان لینک های موجود ، لینک فعال «انتخاب رشته کنکور سراسری سال 1401» را برگزینید.
  • بر روی عبارت «سامانه انتخاب رشته های تحصیلی آزمون سراسری سال 1401 – با آزمون» کلیک کنید.
  • در پایین صفحه ، گزینه «تایید و ادامه – گام بعدی» را انتخاب کنید.
  • سه روش به شرح زیر برای شما نمایان می شود. یکی از آن ها را انتخاب و اطلاعات مورد نیازش را وارد نمایید تا وارد سامانه انتخاب رشته کنکور سراسری شوید.
  1. ثبت سریال ثبت نام 12 رقمی و شماره شناسنامه
  2. وارد نمودن شماره پرونده ، کد ملی و شماره شناسنامه
  3. درج شماره رهگیری ثبت نام 16 رقمی و کد ملی

پس از ثبت رشته های انتخابی یک کد پیگیری از سوی سامانه برای شما صادر می شود که حفظ آن تا پایان مراحل آزمون سراسری الزامی است. همچنین توصیه می شود از فرم انتخاب رشته خود یک نسخه پرینت شده نیز تهیه کنید.

مرتبط بخوانید : کد رشته تجربی – لیست و راهنمای کد رشته تجربی 

راهنمای انتخاب رشته آزمون تجربی دانشگاه آزاد

داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته تجربی 1401 در دانشگاه آزاد می شوند ، می بایست به سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد با نشانی azmoon.org مراجعه کنند و مراحل انتخاب رشته این دانشگاه را طی نمایند. در ادامه نحوه انتخاب رشته دانشگاه آزاد به صورت گام به گام شرح داده شده است.

  • وارد سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد شوید.
  • بر روی لینک «انتخاب رشته آزمون سراسری سال 1401» کلیک کنید.
  • در سمت راست صفحه ، کد دسترسی انتخاب رشته دانشگاه آزاد و کد ملی خود را وارد نمایید. لازم به ذکر است که کد دسترسی انتخاب رشته دانشگاه آزاد ، در انتهای کارنامه اولیه آزمون سراسری برای هر داوطلب درج می شود.
  • در صفحه پیش رو ، کلید پرداخت را مشاهده می کنید که باید آن را بفشارید و مراحل پرداخت هزینه انتخاب رشته دانشگاه آزاد را انجام دهید. (داوطلبان برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد ، برخلاف دانشگاه های سراسری ، باید هزینه ای را پرداخت کنند تا بتوانند لیست انتخابی خود را به ثبت برسانند.)
  • مجددا به صفحه اصلی سامانه انتخاب رشته دانشگاه آزاد برگردید ، از سمت راست صفحه ، گزینه «ثبت رشته» را انتخاب نمایید و کد رشته محل های موردنظرتان را ثبت کنید.

دقت کنید که چنانچه فرآیند انتخاب رشته تجربی 1401 شما با موفقیت به انجام برسد ، سامانه یک کد رهگیری در اختیار شما قرار می دهد که باید آن را تا پایان مراحل مربوط به آزمون سراسری نزد خود حفظ کنید. ترجیحا بهتر است از لیست انتخاب رشته ای که در سامانه ثبت کرده اید نیز یک نسخه پرینت شده تهیه نمایید.

مرتبط بخوانید : انتخاب رشته دانشگاه آزاد رشته تجربی 

راهنمای انتخاب رشته بدون آزمون تجربی 1401

همان طور که اشاره کردیم ، برخی از رشته های گروه آزمایشی علوم تجربی به صورت بدون آزمون در دانشگاه های مختلف ارائه می شوند. داوطلبان برای ثبت نام و انتخاب این رشته ها نیازی به شرکت در آزمون سراسری ندارند. کافی است در مهلتی که تعیین می شود به سایت سازمان سنجش آموزش کشور و یا سایت رسمی دانشگاه آزاد مراجعه کنند و نسبت به ثبت کد رشته محل های مورد نظر خود اقدام نمایند.

زمان ثبت نام و انتخاب رشته بدون آزمون سال جاری برای دانشگاه های سراسری همزمان با فرآیند انتخاب رشته کنکور سراسری می باشد. در رابطه با دانشگاه آزاد ، پس از این که مهلت انتخاب رشته بدون آزمون آن به تعویق افتاد ، تا کنون زمان جدیدی برای از سوی این دانشگاه اعلام نشده است.

برای آگاهی از فرصت ثبت نام و انتخاب رشته بدون آزمون دانشگاه آزاد ، می توانید با مشاوران مرکز تخصصی “پاسخ با ما در ارتباط باشید.

بیشترین سوالی که داوطلبان درباره رشته های بدون آزمون گروه آزمایشی تجربی دارند این است که کدام دانشگاه ها ، رشته های پزشکی و پیراپزشکی را به صورت بدون آزمون ارائه می دهند؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که هیچ دانشگاهی ، بدون شرکت در آزمون سراسری امکان تحصیل در رشته های مذکور را فراهم نمی آورد.

به بیان ساده تر رشته های پزشکی و پیراپزشکی ، تا کنون به صورت بدون آزمون ارائه نشده اند. از همین رو اگر علاقه به تحصیل در رشته های برتری مانند پزشکی ، دندانپزشکی ، داروسازی و … دارید باید تمام تلاش خود را جهت موفقیت در آزمون سراسری به کار گیرید.

مرتبط بخوانید : بهترین رشته های بدون کنکور تجربی

سوالات متداول

  • انتخاب رشته تجربی 1401 در چه تاریخی انجام می گیرد ؟

انتخاب رشته کنکور تجربی 1401 در مردادماه انجام خواهد شد.

  • انتخاب رشته تجربی 1401 در کدام سامانه است ؟

سامانه انتخاب رشته کنکور تجربی برای دانشگاه های سراسری سایت سازمان سنجش آموزش کشور می باشد.

  • آیا انتخاب رشته تجربی 1401 دانشگاه آزاد با دانشگاه سراسری مشترک است ؟

انتخاب رشته دانشگاه آزاد به صورت مجزا از سایر دانشگاه هاست.

احتمالا این را هم بپسندید  مشاوره انتخاب رشته کنکور در تبریز - بهترین مشاوره انتخاب رشته

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

خرید کد انتخاب رشته دانشگاه آزاد

خرید کد انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1402 📞 راهنمای پرداخت هزینه انتخاب رشته کنکور آزاد

داوطلبانی که پس از اعلام نتایج کنکور سراسری متقاضی شرکت در انتخاب رشته‌ دانشگاه آزاد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر