از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

انتخاب رشته دانشگاه آزاد رشته تجربی – راهنمای انتخاب رشته تجربی

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

انتخاب رشته دانشگاه آزاد رشته تجربی - راهنمای انتخاب رشته تجربی

 

دانشگاه آزاد هر ساله با ارائه رشته های پرطرفداری همچون پزشکی ، دندانپزشکی ، داروسازی ، پرستاری ، مامایی ، اتاق عمل و … فرصت انتخاب رشته را برای داوطلبان کنکور تجربی که رتبه و نمره لازم را دارند ، فراهم می سازد. انتخاب رشته دانشگاه آزاد در رشته تجربی از انتخاب رشته سایر دانشگاه ها مجزا انجام می گیرد و داوطلبان می بایست با مطالعه دفترچه مربوطه که در سایت azmoon.org قرار داده می شود ، از شرایط و ضوابط انتخاب رشته مطلع و سپس اقدامات لازم را انجام دهند.

راهنمای انتخاب رشته دانشگاه آزاد رشته تجربی

انتخاب رشته دانشگاه آزاد رشته تجربی سال 99 احتمالا در نیمه دوم شهریور ماه انجام می گیرد زیرا امسال زمان برگزاری کنکور سراسری و زمان اعلام نتایج با تاخیر زیادی همراه بوده و انتخاب رشته نیز به اواخر شهریور ماه موکول می شود.

داوطلبانی که در کارنامه کنکور ، عبارت مجاز به انتخاب رشته دانشگاه آزاد را مشاهده می کنند ، می توانند با مراجعه به سایت azmoon.org و واریز هزینه انتخاب رشته ، فرم انتخاب رشته را دریافت و 100 کد رشته محل را که از قبل از دفترچه راهنما استخراج کرده اند ، در فرم درج کرده و سپس وارد سایت کنند.

فرصت در نظر گرفته شده برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد معمولا یک هفته است ولی توصیه می شود که در همان روزهای ابتدایی انتخاب رشته تان را انجام دهید تا با مشکلی مواجه نشوید.

دانلود دفترچه انتخاب رشته تجربی دانشگاه آزاد

توصیه می شود از طریق ارتباط با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی “پاسخ با ما” به طور مرتب پیگیر زمان انتخاب رشته باشید تا به محض فعال شدن سامانه ، مشاوران فرم انتخاب رشته شما را با شانس قبولی بالا و در نظر گرفتن اولویت هایتان تکمیل کنند.

رتبه لازم برای قبولی رشته های تجربی در دانشگاه آزاد

رتبه موثر در انتخاب رشته دانشگاه آزاد رشته تجربی ، رتبه کشوری است و رتبه در سهمیه مناطق و ایثارگری تاثیری در افزایش یا کاهش شانس پذیرش داوطلب ندارد. برای آنکه انتخاب رشته را با دید بازتری انجام دهید و بدانید در کدام رشته محل ها ، احتمال قبولی دارید ، حتما رتبه قبولی و کارنامه پذیرفته شدگان سال های گذشته را بررسی نمایید تا فرم انتخاب رشته را با بازدهی بالاتری تکمیل کنید.

در جدول زیر رتبه قبولی چند رشته پرطرفدار قرار داده شده است ، اما شما می توانید برای اطلاع از رتبه قبولی سایر رشته های دانشگاه آزاد ، ضمن مطالعه مطالب سایت pasokhbama.com ، از مشاوران مرکز مشاوره “پاسخ با ما” نیز راهنمایی دریافت کنید.

مشاوران با تحلیل کارنامه کنکور شما ، بهترین رشته ها را که در آن ها شانس پذیرش کم ، متوسط ، زیاد و خیلی زیاد دارید معرفی می کنند تا در فرم انتخاب رشته تان قرار دهید.

برای مشاهده آخرین رتبه قبولی دندانپزشکی دانشگاه آزاد کلیک کنید
برای مشاهده رتبه لازم برای قبولی در رشته پرستاری دانشگاه آزاد کلیک کنید
برای مشاهده رتبه لازم برای قبولی پزشکی دانشگاه آزاد کلیک کنید
برای مشاهده رتبه قبولی فیزیوتراپی دانشگاه آزاد کلیک کنید

تاثیر سهمیه ها در انتخاب رشته دانشگاه آزاد رشته تجربی

در انتخاب رشته دانشگاه آزاد هیچ یک از سهمیه های مناطق و ایثارگری تاثیر گذار نیست و تراز اکتسابی داوطلب و رتبه ای که در میان داوطلبان کل کشور کسب کرده است ، ملاک سنجش و ارزیابی خواهد بود.

سهمیه بسیج فعال تنها سهمیه ای است که می تواند تا حدودی شانس پذیرش داوطلبان دارای این سهمیه را افزایش دهد اما استفاده از این سهمیه نیز شرایط خاصی دارد و فرد متقاضی باید حداقل 90 درصد نمره و تراز آخرین فردی که بدون سهمیه بسیج در رشته های غیرپزشکی قبول شده است ، کسب کند و 95 درصد تراز آخرین فرد پذیرفته شده در رشته های علوم پزشکی را کسب کند ، تا در رشته های مذکور قبول شود.

فرضا اگر نمره و تراز آخرین داوطلب پذیرفته شده رشته پزشکی در دانشگاه آزاد 9200 باشد ، داوطلب دارای سهمیه بسیج فعال حداقل باید تراز 8800 را کسب کند ، تا بتواند با سهمیه بسیج فعال در رشته پزشکی دانشگاه آزاد پذیرش شود.

در این مطلب توضیحات کاملی در خصوص انتخاب رشته دانشگاه آزاد رشته تجربی ارائه شد ، اما بدون شک برای انجام یک انتخاب رشته اصولی به مشاوره تخصصی تری احتیاج دارید تا قبولی شما در یکی از رشته های دانشگاه آزاد تضمین شود.

کارشناسان ارشد ما در بخش مشاوره تحصیلی “پاسخ با ما” آماده ارائه مشاوره تلفنی دانشگاه آزاد هستند و تمام جوانب انتخاب رشته را از قبیل رتبه های قبولی ، میزان شهریه دانشگاه آزاد ، دوری دانشگاه و مسیر رفت و آمد و … را بررسی می کنند تا انتخاب رشته با بازدهی بالا را برای شما انجام  دهند. برای ارتباط با مشاوران می توانید تماس بگیرید.

احتمالا این را هم بپسندید  تغییر رشته از انسانی به پزشکی 1403 📞 چگونه از انسانی به پزشکی تغییر رشته بدهیم

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

ثبت نام کارشناسی ارشد با سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد

ثبت نام کارشناسی ارشد با سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد 📞 شرایط و راهنمای ثبت نام

دانشگاه آزاد اسلامی علاوه بر پذیرش دانشجوی ارشد بدون کنکور از طریق طرح استعداد درخشان …

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر