از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

کد رشته تجربی – لیست و راهنمای کد رشته تجربی 1401

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

کد رشته تجربی - لیست و راهنمای کد رشته تجربی 99

 

کد رشته های تجربی از کد رشته های سایر گروه های آزمایشی به صورت جداگانه و در دفترچه ای تحت عنوان دفترچه انتخاب رشته کنکور تجربی منتشر می شود و از طریق سایت sanjesh.org در دسترس داوطلبان قرار می گیرد. البته جهت انتخاب رشته دانشگاه آزاد نیز باید کد رشته های تجربی مربوط به این دانشگاه را از طریق سایت azmoon.org دریافت کنید و به عبارت دیگر ، کد رشته تجربی برای انتخاب رشته سراسری و آزاد در دو دفترچه جداگانه منتشر می شود که در ادامه لینک دانلود آن ها قرار داده ایم.

برای دریافت سریع کد رشته تجربی مد نظر خود میتوانید یک تماس سریع و کوتاه با کارشناسان ما بگیرید

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

کد رشته تجربی کنکور سراسری

داوطلبان کنکور تجربی پس از اعلام نتایج اولیه و انتشار کارنامه کنکور ، بر اساس وضعیت مجاز بودن خود در دوره های مختلف می توانند انتخاب رشته را انجام دهند و برای انجام انتخاب رشته ابتدا باید دفترچه راهنما را که در اولین روز انتخاب رشته منتشر می شود را دانلود کنند.

سپس کد رشته های مد نظر خود را از داخل دفترچه استخراج و آن ها در سایت سنجش ثبت کنند. داوطلبان توجه داشته باشید که بدون اطلاع از کد رشته تجربی ، امکان انتخاب رشته را نخواهید داشت و در واقع سیستم انتخاب رشته سازمان سنجش طوری طراحی شده است که با ثبت کد رشته ها در سایت ، می توانید از نام رشته و دانشگاهی که به آن کد تعلق دارد ، مطلع گردید و پس از اطمینان از درستی کد رشته ، تایید نهایی را انجام دهید.

دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری تجربی

لیست کد رشته های تجربی سراسری 

(برای دانلود دفترچه بر روی لینک کلیک کنید)

لازم به ذکر است که دفترچه انتخاب رشته کنکور تجربی دانشگاه سراسری و دانشگاه آزاد 1401 هنوز منتشر نشده است و دفترچه های موجود در این مطلب مربوط به سال 1400 است.

در دفترچه انتخاب رشته تجربی اسامی رشته های تمام دانشگاه روزانه ، نوبت دوم ، غیرانتفاعی ، پیام نور و پردیس خودگردان که رشته های مربوط به گروه آزمایشی تجربی را ارائه می دهند ، موجود می باشند.

البته رشته های علوم پزشکی و پیراپزشکی مانند پزشکی ، دندانپزشکی ، داروسازی ، پرستاری ، دامپزشکی فقط در دانشگاه های روزانه ، نوبت دوم و پردیس بین الملل ارائه می شود.

در هنگام ثبت کد رشته ها در سایت سنجش حتما توجه داشته باشید که مجاز به انتخاب آن کد رشته شده باشید و در غیر این صورت با علامت اخطار سامانه مواجه می شوید.

مرتبط بخوانید : بهترین رشته های بدون کنکور تجربی

توصیه می شود پیش از انتخاب رشته تجربی ، ابتدا انتخاب رشته مجازی سازمان سنجش را انجام دهید. این نرم افزار برای داوطلبانی تعبیه شده است  که می خواهند با توجه به رتبه ای که در کارنامه کنکور کسب کرده اند ، از رشته هایی که در آن ها شانس پذیرش دارند ، مطلع گردند و نقش موثری در انتخاب رشته دارد.

هر داوطلب برای انتخاب رشته کنکور سراسری مجاز است که حداکثر 150 کد رشته محل را انتخاب کند و می تواند رشته های انتخابی خود را ترکیبی از تمام دانشگاه های سراسری قرار دهد.

شما عزیزان میتوانید برای بهره مندی از مشاوره تخصصی در زمینه کنکور و انتخاب رشته تجربی با مشاوران ارشد ما در پاسخ با ما تماس بگیرید 

کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

کد رشته تجربی کنکور دانشگاه آزاد

کد رشته های تجربی دانشگاه آزاد به صورت مجزا از سایر دانشگاه ها از طریق دفترچه انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد در اختیار داوطلبان قرار می گیرد.

مرتبط بخوانید : انتخاب رشته تجربی چگونه است

البته بر خلاف انتخاب رشته کنکور سراسری که برای هر یک از کنکور های آزمایشی دفترچه جداگانه منتشر می شود ، در انتخاب رشته دانشگاه آزاد کد رشته های تجربی با کد رشته های سایر گروه های آزمایشی در یک دفترچه مشترک تهیه شده است.

دفترچه انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد تجربی

اسامی رشته های تجربی آزاد 

(برای دانلود دفترچه بر روی لینک کلیک کنید)

در انتخاب رشته دانشگاه آزاد داوطلبان مجاز به انتخاب حداکثر 100 کد رشته محل می باشند و پیش از ثبت رشته ها در سامانه مذکور ابتدا باید هزینه انتخاب رشته دانشگاه آزاد را از طریق کارت های بانکی عضو شبکه شتاب واریز کنند و در غیر این صورت مجاز به دریافت فرم انتخاب رشته و تکمیل آن نخواهند بود.

مرتبط بخوانید : کد رشته های دانشگاه آزاد و دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد تجربی

داوطلبانی که علاوه بر کنکور تجربی ، در کنکور هنر یا زبان نیز شرکت کرده اند، توجه داشته باشند که مجموعا نیز مجاز به انتخاب 150 رشته برای دانشگاه سراسری و 100 رشته برای دانشگاه آزاد هستند و تعداد انتخاب های آن ها افزایش نمی یابد.

سوالات متداول

  • کد رشته تجربی چیست ؟

داوطلبانی که در کنکور تجربی شرکت کرده اند باید پس از اعلام نتایج آزمون ، با استفاد از کد رشته ها ، انتخاب رشته خود را انجام دهند.

  • كد رشته های تجربی را از کجا پیدا کنیم ؟

کد رشته های تجربی در داخل دفترچه انتخاب رشته کنکور درج شده است.

احتمالا این را هم بپسندید  اخرین رتبه قبولی اتاق عمل ازاد تکمیل ظرفیت 1402 📞 رتبه و تراز قبولی اتاق عمل تکمیل ظرفیت آزاد

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

آموزش انتخاب رشته کنکور

آموزش انتخاب رشته کنکور 1402 📞 آموزش انتخاب رشته کنکور در سایت سازمان سنجش

با آموزش انتخاب رشته کنکور می توانید خودتان اقدام به انتخاب رشته‌ کنید و فرم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر