از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

کارنامه سبز بدون کنکور 1401 – راهنمای دریافت و استفاده از کارنامه سبز برای رشته های بدون کنکور

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

کارنامه سبز بدون کنکور - راهنمای دریافت و استفاده از کارنامه سبز برای رشته های بدون کنکور

 

داوطلبان زیادی وجود دارند که به دنبال مطالبی در رابطه با کارنامه سبز بدون کنکور 1401   هستند ، زیرا ممکن است تعدادی از داوطلبانی که در رشته های بدون کنکور شرکت کرده اند ، از رشته پذیرفته شده خود رضایت نداشته باشند و قصد داشته باشند در صورت وجود امکانات ، رشته و دانشگاه قبولی خود را تغییر دهند.

در ادامه این مطلب به سوال داوطلبان در مورد کارنامه سبز بدون آزمون 1401 خواهیم پرداخت که آیا چنین کارنامه ای وجود دارد یا خیر همینطور جزئیات کارنامه سبز را نیز بررسی می کنیم.

در رابطه با رشته های بدون کنکور سوالی دارید؟

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، 8 صبح تا 12 شب حتی ایام تعطیل

کارنامه سبز برای رشته های بدون کنکور 1401

سوال داوطلبانی که کاربرد کارنامه سبز را نمی دانند این است که ، کارنامه سبز بدون کنکور ، کارنامه سبز رشته های بدون کنکور ، کارنامه سبز بدون آزمون ، کارنامه سبز انتخاب رشته بدون کنکور چیست ؟ در پاسخ باید گفت که تاکنون کارنامه هایی با این عناوین برای رشته های بدون آزمون منتشر نشده است و شاید در آینده کارنامه سبز بدون کنکور ارائه شود و داوطلبان بتوانند از آن برای انتخاب رشته های بدون کنکور استفاده کنند.

کارنامه سبز منتشر شده در سایت سنجش به نشانی sanjesh.org ، برای تغییر رشته و دانشگاه های انتخابی داوطلب در آزمون سراسری است و همینطور برای کارنامه سبز دانشگاه آزاد که منتشر شده توسط سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.org می باشد ، نیز عنوان بدون کنکور به آن ها تعلق نمی گیرد.

شاید در آینده دفترچه ای برای رشته های بدون کنکور نیز ارائه شود و به کمک کارنامه سبز بدون کنکور داوطلبان بتوانند از میان آن ها انتخاب کنند اما در حال حاضر چنین کارنامه ای وجود ندارد.

کاربرد کارنامه سبز برای رشته های بدون کنکور 1401

در زمان انتخاب رشته ، گاهی اوقات برای برخی داوطلبان مشکلاتی پیش می آید که می تواند ناشی از بی دقتی در وارد کردن اطلاعات و کد رشته محل ها در فرم انتخاب رشته و یا ناشی از راهنمایی گرفتن از افراد ناآگاه باشد. به هرحال داوطلبان می توانند پس از انتشار نتایج نهایی انتخاب رشته و با استفاده از کارنامه سبز ، نسبت به اصلاح این اشتباهات اقدام کنند.

البته کاربرد کارنامه سبز فقط کمک به بررسی اشتباه در انتخاب رشته نمی باشد ، داوطلبان می توانند از آن در جهت تغییر رشته و دانشگاه به الویت های پایین تر از رشته ای که پذیرفته شده اند نیز استفاده کنند.

مرتبط بخوانید : کارنامه سبز چیستاستفاده از کارنامه سبز کنکور کارنامه سبز رشته انسانی

از دیگر فواید کارنامه سبز در واقع فرصتی است که سازمان سنجش ، برای کسانی که در دانشگاه های دولتی پذیرفته شده اند و مایل به ادامه تحصیل در آن رشته و دانشگاه نیستند قرار داده است ، چرا که به کمک کارنامه سبز می توان محرومیت شرکت در کنکور سراسری ، برای سال بعد را نیز لغو کرد.

با توجه به مطالب بالا می توان به این نتیجه رسید کارنامه سبز برای رشته های بدون کنکور ، کاربردی ندارد و کارنامه سبز بدون آزمون ، تاکنون از سوی هیچ سازمانی منتشر نشده است.

به کمک کارنامه سبز چه رشته هایی را می توان انتخاب کرد

در مطلب بالا به این موضوع اشاره کردیم که می توان به کمک کارنامه سبز رشته و دانشگاه را تغییر داد اما چگونه می توان این کار را کرد ، برای این امر ابتدا باید با جزئیات کارنامه سبز آشنا شوید.

کارنامه سبز در پنچ ستون شامل ترتیب علاقه مندی ها ، کد رشته محل انتخابی داوطلب ، رتبه قبولی فرد ، رتبه آخرین نفر قبول شده و نتیجه می باشد. ردیف های کارنامه سبز انتخاب رشته دانشگاه های سراسری نیز کاملا مطابق با فرم انتخاب رشته ای است که داوطلب در سایت سنجش ارسال کرده است.

برای تحلیل کارنامه سبز باید ابتدا به دو ستون توجه کنید ؛ ستون رتبه قبولی فرد و ستون آخرین نفر قبول شده چرا که اگر داوطلبی در رشته ای پذیرفته شده است ، بدین معناست که عدد نوشته شده در قسمت رتبه فرد در ردیف آن کد رشته محل ، از عدد نوشته شده در قسمت آخرین رتبه قبولی کوچک تر و یا مساوی با آن است همینطور در قسمت نتیجه کارنامه سبز کنکور 1401 ، علامت ” * “ نوشته می شود.

مرتبط ببینید: معنی کدهای کارنامه سبز

بنابراین برای تغییر رشته به کمک کارنامه سبز ، داوطلب فقط محدود به انتخاب رشته هایی است که در الویت های پایین تر از رشته ای که پذیرفته شده ، قرار داده است  و فقط می تواند شانس قبولی خود را در این کد رشته ها بررسی کند.

در مطلب بالا سعی و تلاش گروه مشاوران مرکز پاسخ با ما برای برطرف کردن ابهامات داوطلبان در مورد کارنامه سبز بدون کنکور بوده است.

اگر در دریافت کارنامه سبز خود دچار مشکل شدید ، می توانید با ما تماس حاصل بفرمایید. در صورتی که مایل باشید مشاوران ما کارنامه سبز شما را کاملا تحلیل می کنند و مشاوره تخصصی در این زمینه ارائه می دهند.

سوالات شما

  • آیا رشته های بدون کنکور کارنامه سبز دارند ؟

تاکنون برای ثبت نام دانشگاه های بدون آزمون کارنامه سبز منتشر نشده است.

  • کارنامه سبز بدون کنکور چه زمانی منتشر می شود ؟

کارنامه سبز بدون آزمون پس از اعلام نتایج نهایی منتشر می گردد.

احتمالا این را هم بپسندید  آموزش تصویری انتخاب واحد دانشگاه آزاد 📞 چگونه در دانشگاه آزاد انتخاب واحد کنیم

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

آزمون جامع دکتری دانشگاه آزاد

آزمون جامع دکتری دانشگاه آزاد 1402 📞 راهنمای ثبت نام و برگزاری آزمون

دانشجویان مقطع دکتری دانشگاه آزاد لازم است پیش از وارد شدن به دوره پژوهشی ، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر