از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

جزئیات کارنامه سبز 1401 – نحوه بررسی کارنامه سبز و زمان انتشار

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

جزئیات کارنامه سبز - نحوه بررسی کارنامه سبز و زمان انتشار

 

کارنامه سبز که از آن به عنوان کارنامه محرمانه و کارنامه نهایی نیز یاد می شود ، سومین کارنامه ای است که برای شرکت کنندگان کنکور سراسری منتشر می شود اما اکثر داوطلبان هیچ گونه آشنایی با جزئیات کارنامه سبز ندارند و نمی دانند که کاربرد آن چیست.

کارنامه سبز یک هفته پس از اعلام نتایج نهایی و تنها برای داوطلبانی که انتخاب رشته را انجام داده اند ، منتشر می شود این کارنامه برای داوطلبانی مورد استفاده قرار می گیرد که از رشته قبولی خود رضایت ندارند و می خواهند تغییر رشته انجام دهند. اما آیا تغییر رشته و دانشگاه با استفاده از کارنامه سبز امکان پذیر است ؟ ادامه مطلب را مطالعه فرمایید.

در سال های قبل بسیاری از  داوطلبان بودند که با استفاده از کارنامه سبز توانستند در رشته و دانشگاه دلخواهشان پذیرفته شوند ،

اگر  شما هم میخواهید در رشته دانشگاه دلخواهتان قبول شوید ولی از نحوه ارسال درخواست اطلاعی ندارید ، همین حالا با مشاوران ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

زمان انتشار کارنامه سبز و نحوه دریافت آن 1401

معمولا حدود یک هفته الی 10 روز پس از نتایج انتخاب رشته ، کارنامه سبز منتشر می شود و برای دریافت آن باید به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه نمود بنابراین پیش بینی می شود در دهه اول مهرماه این کارنامه منتشر شود.

جهت دریافت و اطلاع از جزئیات کارنامه سبز باید شماره پرونده ، کد رهگیری ، شماره داوطلبی و شماره سریال ثبت نام را داشته باشید و در غیر اینصورت نمی توانید کارنامه را دریافت نمایید.

اگر اطلاعات خود را فراموش کرده اید ، می توانید با مشاوران مرکز مشاوره “پاسخ با ما” تماس بگیرید تا ضمن بازیابی اطلاعاتتان ، کارنامه را نیز دریافت و برایتان تحلیل کنند.

جزئیات و نحوه بررسی کارنامه سبز 1401

پیش از آنکه جزئیات کارنامه سبز را بررسی کنیم ، ابتدا باید به اطلاعتان برسانیم که این کارنامه برای داوطلبانی کاربرد دارد که در مرحله انتخاب رشته کنکور پذیرفته شده اند و در واقع داوطلبان مردود نمی توانند از کارنامه سبز برای انتقالی استفاده کنند.

کارنامه سبز در اختیار تمام داوطلبان حتی داوطلبان مردود شده نیز قرار می گیرد اما فرصت دریافت انتقالی به رشته ها و دانشگاه های اولویت پایین تر فرم انتخاب رشته به داوطلبان پذیرفته شده در انتخاب رشته اصلی داده می شود.

احتمالا این را هم بپسندید  تغییر رشته با کارنامه سبز کارشناسی ارشد 1402 📞 راهنمای کامل

برای آنکه جزئیات کارنامه سبز را بهتر متوجه شوید ، مثالی میزنیم :

فرض کنید یکی از داوطلبان کنکور تجربی با رتبه 5000 سهمیه منطقه دو ، در فرم انتخاب رشته 125 کد رشته محل را قرار داده است و در انتخاب 80 خود که پرستاری یکی از دانشگاه های روزانه می باشد ، پذیرفته شده است یعنی در انتخاب های 1 تا 79 نمره لازم را نداشته است اما در انتخاب 80 پذیرفته شده است.. اما این داوطلب پس از انتخاب 80 ، 45 رشته دیگر را نیز قرار داده است و باید شانس قبولی او در این رشته ها نیز بررسی شوند.

فواید کارنامه سبز این است که آن 45 رشته را نیز بررسی می کند و در صورتی که داوطلب در آن ها نیز نمره قبولی داشته باشد ، به اطلاع او می رساند.

جزئیات کارنامه سبز را چگونه بخوانیم ؟

حال ممکن است بپرسید کارنامه سبز را چگونه بخوانیم و چطور متوجه شویم که در رشته ای شانس قبولی داریم ، برای پاسخ با این سوال به نمونه کارنامه نهایی زیر توجه کنید :

همانطور که مشاهده می کنید ، در جزئیات کارنامه سبز رتبه آخرین فرد پذیرفته شده و رتبه شما در تمام کد رشته ها درج می شود و اگر رتبه شما بهتر از رتبه آخرین نفر پذیرفته شده باشد ، یعنی در آن رشته شانس قبولی دارید و می توانید برای درخواست انتقالی اقدام کنید.

مرتبط بخوانید : کارنامه سبز بدون کنکور – راهنمای دریافت و استفاده از کارنامه سبز برای رشته های بدون کنکور

چگونه با کارنامه سبز انتقالی بگیریم

داوطلبان پس از آنکه جزئیات کارنامه سبز را بررسی کردند ، چنانچه در رشته محل هایی شانس قبولی داشته باشند ، می توانند اقدامات لازم برای انتقالی را انجام دهند.

درخواست انتقالی با استفاده از کارنامه سبز ، تنها با موافقت دانشگاه مبدا و دانشگاه مقصد انجام می گیرد و سازمان سنجش وظیفه ای برای انتقالی شما ندارد.

البته شما باید درخواست اولیه را از طریق نامه ای به سازمان سنجش ارسال کنید که ارسال نامه به صورت اینترنتی و از طریق سامانه sanjesh.org انجام می گیرد. اگر نمی توانید در سایت سازمان سنجش ثبت درخواست و عضو انجام دهید ، می توانید از مشاوران مرکز مشاوره تلفنی پاسخ با ما ، راهنمایی بگیرید تا هر چه سریع تر و پیش از تمام شدن مهلت ، درخواست انتقالی خود را ثبت کنید.

پس از ثبت درخواست ، هماهنگی های اولیه بین سازمان سنجش ، دانشگاه مبدا و دانشگاه مقصد انجام می گیرد و شما باید نتیجه موافقت را از طریق دانشگاه ها پیگیری کنید.

جزئیات کارنامه سبز دانشگاه آزاد

علاوه بر دانشگاه روزانه و سراسری ، برای دانشگاه آزاد نیز کارنامه سبز منتشر می شود اما تفاوتی که این دو کارنامه دارند این است که با کارنامه سبز دانشگاه آزاد امکان تغییر رشته و انتقالی به دانشگاهی دیگر وجود ندارد و فقط برای اطلاع داوطلبان از رتبه و ترازی که در هر رشته داشته اند ، منتشر می شود.

توصیه می شود که از طریق ارتباط با مشاوران توانمند در مرکز مشاوره تحصیلی “پاسخ با ما” ، از چگونگی تغییر رشته با استفاده از کارنامه سبز و هم چنین نحوه کسب موافقت دانشگاه ها برای دریافت انتقالی ، اطلاعات بیشتری کسب کنید.

مرتبط بخوانید : کارنامه سبز رشته انسانی – کارنامه سبز برای رشته انسانی چیست

سوالات متداول داوطلبان

  • کارنامه سبز چیست و کی منتشر می شود ؟

کارنامه سبز ، آخرین کارنامه کنکور سراسری است که جهت اطلاع رسانی به داوطلبان برای بررسی نمره و رتبه اکتسابی آن ها در هر یک از رشته های انتخابی شان ، توسط سازمان سنجش صادر می شود.

  • ایا انتقالی گرفتن با کارنامه سبز حتمی است ؟

تایید انتقالی مبنی بر رضایت دانشگاه مبدا و دانشگاه مقصد است.

  • درخواست انتقالی با کارنامه سبز چگونه انجام می گیرد ؟

ثبت درخواست اولیه انتقالی با کارنامه سبز از طریق سایت سازمان سنجش اما نهایی شدن انتقالی با موافقت دانشگاه های مبدا و مقصد امکان پذیر است.

  • آیا برای تمام داوطلبان کارنامه سبز منتشر می شود ؟

کارنامه سبز فقط برای داوطلبانی منتشر می شود که علاوه بر آنکه در انتخاب رشته کنکور شرکت کرده اند ، در یکی از رشته انتخابی نیز پذیرفته شده اند و به عبارتی جرو داوطلبان مردودی نیستند.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

تفاوت کارنامه سبز و محرمانه

تفاوت کارنامه سبز و محرمانه 1402 📞 هر آنچه که باید در مورد کارنامه سبز یا کارنامه محرمانه بدانید

تفاوت کارنامه سبز و محرمانه چیست ؟ چند هفته پس از اعلام نتایج انتخاب رشته‌ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر