از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

کارنامه سبز چیست 1401 – معرفی کارنامه سبز و راهنمای استفاده درست از آن

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

کارنامه سبز چیست - معرفی کارنامه سبز و راهنمای استفاده درست از آن

 

هر ساله با اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور ، با شمار زیادی از داوطلبان ناامید روبرو هستیم که علاقه ای به رشته پذیرفته شده خود ندارند مخصوصا اگر در دانشگاه روزانه قبول شده باشند و نروند ، از یکسال شرکت در کنکور برای انتخاب دوباره دانشگاه های روزانه محروم می شوند پس باید هر طور شده حتی به اجبار وارد رشته و دانشگاه قبولی خود در همان سال شوند مگر اینکه بخواهند دو سال بعد در کنکور شرکت کنند. خیلی از داوطلبانی که ابن وضعیت را دارند ، نمی دانند که کارنامه سبز چیست و حتی نمی دانند که با کمک کارنامه سبز ، می توانند رشته پذیرفته شده خود را تغییر داده و به رشته دیگری که به آن علاقه دارند ، انتقالی بگیرند.

با توجه به مبهم بودن کارنامه سبز برای داوطلبان ، این مطلب را آماده کردیم تا فواید کارنامه سبز و جزئیات آن را برای شما شرح دهیم. مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

در سال های قبل بسیاری از  داوطلبان بودند که با استفاده از کارنامه سبز توانستند در رشته و دانشگاه دلخواهشان پذیرفته شوند ،

اگر  شما هم میخواهید در رشته دانشگاه دلخواهتان قبول شوید ولی از نحوه ارسال درخواست اطلاعی ندارید ، همین حالا با مشاوران ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

کارنامه سبز 1401 چیست و چه کاربردی دارد ؟

کارنامه سبز یک نوع کارنامه محرمانه کنکور سراسری است و همانند کارنامه اولیه و کارنامه انتخاب رشته کنکور ، توسط سایت سازمان سنجش منتشر می شود. عده زیادی از داوطلبان که با مشاوران ما تماس می گیرند ، اطلاعی از جزئیات کارنامه سبز ندارند که همین ندانستن باعث می شود که شانس تحصیل در رشته و دانشگاه بهتر را از دست دهند.

احتمالا شما هم نمی دانید که کارنامه سبز به چه دردی میخوره اما باید بدانید که با استفاده از کارنامه سبز می توانید برای تغییر رشته و انتقالی اقدام کنید اما این کار شرایطی دارد از جمله :

  • حتما در انتخاب رشته کنکور 1401 شرکت کرده باشید و برای شما کارنامه انتخاب رشته صادر شده باشد.
  • حتما در یکی از رشته های انتخابی خود پذیرفته شده باشید و جزو داوطلبی مردودی که در هیچ رشته ای قبول نشده اند ، نباشید.
  • رشته ای که قبول شده اید ، انتخاب آخر شما نباشد مثلا اگر 105 رشته انتخاب کرده اید ، نهایتا باید در انتخاب 104 قبول شده باشید تا در صورت داشتن نمره بهتر و علاقه مندی ، برای انتخاب 105 خود انتقالی بگیرید.

مرتبط بخوانید : کارنامه سبز رشته انسانی 

کارنامه سبز را چگونه بخوانیم

کارنامه سبز را چگونه بخوانیم ؟ در کارنامه سبز که مطابق تصویر زیر است ، رتبه شما در هر رشته ای که انتخاب کرده اید و رتبه آخرین فردی که در آن رشته قبول شده است ، مشخص می باشد و در نتیجه با مقایسه این دو رتبه متوجه می شوید که آیا شانس قبولی در آن رشته را داشتید یا نه.

احتمالا این را هم بپسندید  بعد از اعلام نتایج نهایی کنکور 1403 چه کنیم 📞 هر آنچه باید بدانید

مثلا انتخاب 40 شما ، رشته پرستاری دانشگاه علوم پزشکی البرز است و رتبه ای که دارید 4500 می باشد و آخرین فردی که در این رشته محل پذیرفته شده است ، دارای رتبه 5200 است پس می توان نتیجه گرفت که رتبه شما از او بهتر است و شانس قبولی در آن دارید و در صورت علاقه مندی می توانید تغییر رشته را انجام دهید.

 

شاید با خود بپرسید اگر در رشته ای شانس پذیرش داشته ام ، چرا در آن قبول نشده ام ؟ در پاسخ باید بگوییم چون که این رشته را در اولویت های پایین تر فرم انتخاب رشته شما بوده است ، شانس قبولی در آن را از دست داده اید و همانطور که می دانید بررسی فرم انتخاب رشته بدین صورت است که از ابتدا تمامی رشته های انتخابی شما به صورت سیستمی بررسی می شوند و اگر در رشته ای نمره لازم را داشته باشید ، دیگر انتخاب های بعدی ارزیابی نخواهند شد و در همان رشته ای که رتبه تان مناسب است ، قبول می شوید.

اما کارنامه سبز این مشکل را حل کرده است تا به کمک آن بتوانید به رشته های پایین تر از رشته انتخابی خود که در آن قبول شده اید ولی علاقه ای به آن ندارید ، انتقالی بگیرید.

مرتبط بخوانید : کارنامه سبز دانشگاه آزاد

کارنامه سبز چیست و چگونه انتقالی بگیریم

کارنامه سبز چیست - معرفی کارنامه سبز و راهنمای استفاده درست از آن

 

مهلت استفاده از کارنامه سبز حداکثر تا یک هفته پس از انتشار آن است و توصیه می شود که حتما از طریق ارتباط با منبع قابل اطمینان و موثق مثل مشاوران ارشد مرکز مشاوره پاسخ با ما ، به طور مرتب پیگیر زمان انتشار کارنامه سبز باشید تا به محض در دسترس قرار گرفتن آن با کمک مشاوران ، درخواست انتقالی به رشته دیگر را از طریق سایت سنجش ثبت کنید.

احتمالا این را هم بپسندید  کارنامه سبز را چگونه بخوانیم 1401 - راهنمای خواندن و استفاده از کارنامه سبز

برای دریافت انتقالی باید دانشگاه مبدا یعنی دانشگاهی که قبول شده اید و دانشگاه مقصد یعنی دانشگاهی که قصد انتقالی به آن جا را دارید ، موافقت کنند و در صورت موافقت هر دو دانشگاه ، احتمالا از بهمن ماه وارد دانشگاه جدید می شود.

در این مدت و تا زمان اعلام موافقت دو دانشگاه ، شما باید در همان دانشگاه اول تحصیل کنید تا اگر به هر دلیلی موافقت انجام نشد ، از ادامه تحصیل محروم نشوید.

سوالات متداول

  • کارنامه سبز چیست ؟

کارنامه سبز ، آخرین کارنامه کنکور است که شانس قبولی داوطلب را در هر یک از رشته هایی که انتخاب کرده است ، تعیین می کرد.

  • کارنامه سبز چه کاربردی دارد ؟

با کارنامه سبز می توان تغییر رشته انجام داد.

  • آیا با کارنامه سبز می توان انتقالی گرفت ؟

بله تغییر رشته و انتقالی با کارنامه سبز امکان پذیر است ولی شرایطی دارد که در این مطلب توضیح دادیم.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

تفاوت کارنامه سبز و محرمانه

تفاوت کارنامه سبز و محرمانه 1402 📞 هر آنچه که باید در مورد کارنامه سبز یا کارنامه محرمانه بدانید

تفاوت کارنامه سبز و محرمانه چیست ؟ چند هفته پس از اعلام نتایج انتخاب رشته‌ …

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر