از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

استفاده از کارنامه سبز کنکور 1401 – چگونه از کارنامه سبز کنکور برای تغییر رشته استفاده کنیم ؟

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

 

استفاده از کارنامه سبز کنکور 1401 برای تغییر رشته کاربرد دارد و اگر از رشته محل قبولی خود رضایت ندارید ، می توانید با دریافت کارنامه سبز از سایت سنجش و بررسی آن ، در صورتی که مجاز بودید برای تغییر رشته اقدام نمایید. با توجه به اینکه داوطلبان بسیاری از نحوه استفاده از کارنامه سبز جهت تغییر رشته اطلاع ندارند ، این مطلب را تهیه کرده ایم تا راهنمای کاملی را ارائه کنیم. اگر سوالات بیشتری داشتید ، توصیه می شود با مشاوران ما تماس بگیرید.

در سال های قبل بسیاری از داوطلبان بودند که با استفاده از کارنامه سبز توانستند در رشته و دانشگاه دلخواهشان پذیرفته شوند ،

اگر شما هم میخواهید در رشته دانشگاه دلخواهتان قبول شوید ولی از نحوه ارسال درخواست اطلاعی ندارید ، همین حالا با مشاوران ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

مهلت استفاده از کارنامه سبز کنکور 1401

کارنامه سبز یا کارنامه محرمانه کنکور چند هفته پس از اعلام نتایج انتخاب رشته در سایت سازمان سنجش منتشر می شود که فقط برای دانشگاه های سراسری کاربرد دارد. داوطلبانی که متقاضی تغییر رشته هستند حداکثر یک هفته تا ده روز پس از انتشار کارنامه سبز فرصت دارند که از طریق سایت سازمان سنجش و همچنین دانشگاه های مبدا و مقصد اقدامات لازم را انجام دهند.

سال گذشته مهلت استفاده از کارنامه سبز کنکور از 15 الی 23 آبان ماه بوده است اما با توجه به اینکه امسال نتایج نهایی کنکور اواخر شهریورماه منتشر می گردد ، پیش بینی می شود مهلت استفاده از کارنامه سبز برای تغییر رشته حداکثر تا نیمه دوم مهر ماه باشد.

شرایط استفاده از کارنامه سبز کنکور 1401

سازمان سنجش در کارنامه سبز کنکور اطلاعاتی را درج می کند که داوطلب بتواند در صورت تمایل به کمک این اطلاعات برای تغییر رشته اقدام کند. کاربرد کارنامه سبز فقط برای داوطلبانی است که در انتخاب رشته کنکور پذیرفته شده اند و اگر در هیچ رشته محلی پذیرفته نشده اید این کارنامه برای شما کاربرد نخواهد داشت چرا که در این کارنامه به داوطلبان اطلاع داده می شود که آیا در اولویت های انتخابی پایین تر از رشته قبولی خود تراز لازم را داشته اند یا خیر و داوطلبی که مردود شده است ، به این معناست که در هیچ رشته محلی تراز لازم را نداشته و در نتیجه کارنامه سبز فایده ای برای او ندارد.

شرایط استفاده از کارنامه سبز کنکور 1401 برای تغییر رشته بدین صورت است که باید آخرین تراز قبولی هر یک از رشته هایی را که وارد فرم انتخاب رشته کرده اید ، بررسی کنید و اگر در رشته ای تراز شما بهتر از تراز آخرین نفر پذیرفته شده باشد ، در صورت علاقه مندی می توانید به آن رشته و دانشگاه انتقالی بگیرید.

بنابراین در بررسی جزئیات کارنامه سبز باید دقت زیادی داشته باشید و توصیه ما این است که حتما از مشاوری مجرب راهنمایی دریافت کنید.

توصیه می شود برای دریافت اطلاعات تکمیلی تر و نحوه ثبت درخواست بررسی فرم انتخاب رشته جهت تغییر رشته و هم چنین نحوه کسب موافقت دانشگاه های مبدا و مقصد ، مشورتی با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی “پاسخ با ما” داشته باشید تا با آگاهی بیشتر اقدام به ثبت درخواست انتقالی کنید.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

بخش های مختلف کارنامه سبز کنکور 1401

تا به اینجا متوجه شدید که کارنامه سبز به چه دردی میخوره و کاربرد آن برای تغییر رشته است اما احتمالا درباره چگونگی تغییر رشته با استفاده از این کارنامه سوال برایتان پیش آمده است. شما برای تغییر رشته به اولویت های انتخابی پایین تر فرم انتخاب رشته کنکور خود که در آنها شانس پذیرش دارید ، باید در سیستم پاسخگویی سایت سازمان سنجش درخواست ارسال کنید ضمن اینکه لازم است موافقت دانشگاه مبدا و مقصد را برای گرفتن انتقالی کسب نمایید و از وجود ظرفیت در دانشگاه مقصد اطمینان داشته باشید.

اگر دانشگاه مقصد ظرفیت داشته باشد و دانشگاه مبدا نیز با درخواست انتقالی شما موافقت کند ، تغییر رشته انجام خواهد شد و از نیمسال دوم تحصیلی به عنوان دانشجوی ترم اول وارد دانشگاه جدید می شوید. نکته ای که لازم است به آن توجه داشته باشید در نحوه ارسال درخواست به سیستم پاسخگویی سازمان سنجش است که باید در متن درخواست دلایل موجه و منطقی درج شود.

مرتبط بخوانید : کارنامه سبز بدون کنکور – راهنمای دریافت و استفاده از کارنامه سبز برای رشته های بدون کنکور

چگونه از کارنامه سبز برای تغییر رشته استفاده کنیم

برای آنکه بهتر متوجه شوید که آیا واجد شرایط استفاده از کارنامه سبز برای تغییر رشته هستید یا خیر ، در نظر بگیرید که داوطلبی با رتبه 4000 سهمیه منطقه دو کنکور تجربی در فرم انتخاب رشته کنکور خود 120 کد رشته را درج کرده و در اولویت 98 پذیرفته شده است اما پس از انتشار کارنامه سبز و بررسی آن متوجه می شود که در اولویت 115 نیز شانس قبولی داشته است زیرا تراز او از تراز آخرین نفر پذیرفته شده در اولویت 115 بهتر است. حال اگر داوطلب به آن رشته علاقه داشته باشد ، می تواند با استفاده از کارنامه سبز جهت تغییر رشته اقدام نماید.

لازم به ذکر است که تغییر رشته فقط به اولویت های پایین تر اولویت قبولی امکان پذیر است مثلا داوطلب فوق نمی تواند به اولویت های 1 تا 97 خود تغییر رشته دهد زیرا در این رشته محل ها تراز قبولی نداشته است.

مرتبط بخوانید : کارنامه سبز دانشگاه آزاد – راهنمای دریافت و استفاده از کارنامه سبز دانشگاه آزاد

سوالات متداول

  • مهلت استفاده از کارنامه سبز کنکور 1401 تا چه تاریخی است ؟

داوطلبان حدود یک هفته الی ده روز پس از انتشار کارنامه سبز مهلت دارند که از آن برای تغییر رشته استفاده کنند.

  • نحوه استفاده از کارنامه سبز کنکور برای تغییر رشته چگونه است ؟

در این مطلب کامل در خصوص نحوه تغییر رشته با استفاده از کارنامه سبز توضیحاتی ارائه شد.

  • کارنامه سبز کنکور کی منتشر می شود ؟

کارنامه سبز کنکور حدود یک الی دو هفته پس از نتایج انتخاب رشته کنکور در سایت سنجش قرار داده می شود.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر