از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

ظرفیت مدارس تیزهوشان نهم به دهم 1403 📞 در تمام مناطق و رشته های تحصیلی

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

ظرفیت مدارس تیزهوشان نهم به دهم

دانش آموزان پایه نهم که دارای شرایط لازم هستند و معدل آنها بالاست ، می توانند با شرکت در آزمون تیزهوشان نهم به دهم و کسب نمره قبولی در این آزمون ، وارد مدارس سمپاد شده‌ و دوره دوم متوسطه خود در یکی از برترین مدارس کشور بگذرانند. اطلاع از ظرفیت مدارس تیزهوشان نهم به دهم برای دانش آموزانی که قصد شرکت در این آزمون را دارند ، مهم است. زیرا باید بدانند که هر یک از مدارس تیزهوشان منطقه محل سکونت آنها چند دانش آموز را پذیرش می کنند. سپس بر اساس آن 3 مدرسه را در فرم ثبت نام خود تعیین نمایند. در ادامه بیشتر به موضوع ظرفیت مدارس تیزهوشان نهم به دهم می پردازیم.

شما دانش آموزان عزیز می توانید برای اطلاع از ظرفیت مدارس تیزهوشان دوره دوم متوسطه منطقه محل سکونت خود با مشاوران مجرب ما تماس بگیرید.

همین حالا تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

ظرفیت مدارس تیزهوشان نهم به دهم 1403 

مدارس تیزهوشان به عنوان برترین مدارس کشور ، با برگزاری آزمون ورودی در پایه های تحصیلی ششم به هفتم و نهم به دهم از میان دانش آموزان با استعداد پذیرش انجام می دهند. دانش آموزانی که دارای معدل بالا هستند و علاقه مند به تحصیل در این مدارس می باشند ، باید بتوانند در این آزمون نمره قبولی را کسب نمایند. زیرا ظرفیت مدارس تیزهوشان محدود است و دانش آموزان گزینش می شوند.

هر یک از دانش آموزانی که در آزمون تیزهوشان نهم به دهم شرکت کرده‌ اند ، فقط مجازند که از مدارس شهر محل سکونت خود انتخاب نمایند. همچنین اگر چند مدرسه تیزهوشان در منطقه آنها وجود داشته باشند ، حداکثر می توانند سه مدرسه را انتخاب کنند. ظرفیت مدارس تیزهوشان در استان ها و مناطق مختلف متفاوت است و با توجه به نیاز هر منطقه تعیین می شود. هر یک از مدارس استان ها حداکثر دارای 90 نفر ظرفیت است.

احتمالا این را هم بپسندید  بدی های مدارس تیزهوشان 📞 بدی های تحصیل در مدارس تیزهوشان چیست

همچنین از نظر ظرفیت در رشته‌ های تحصیلی نیز ، تعداد ظرفیت این مدارس در استان های مختلف متفاوت است و بستگی به تقاضای دانش آموزان آن منطقه دارد. بنابراین شما در زمان انتخاب یک مدرسه تیزهوشان ، باید به ظرفیت رشته‌ تحصیلی مورد تقاضای خود نیز توجه کنید. زیرا باید در زمان ورود به مدرسه ، انتخاب رشته‌ نهم به دهم یا همان هدایت تحصیلی خود را انجام دهید.

مدارس تیزهوشان ، در شهرهای زیر دایر هستند :

  • تهران
  • تبریز
  • زنجان
  • اردبیل
  • مازندران
  • گیلان
  • گرگان
  • زاهدان
  • اصفهان
  • شیراز
  • مشهد
  • سمنان
  • و…

دانش آموزان در هر یک از شهرها فقط می توانند حداکثر 3 مدرسه نزدیک به محل سکونت خود را انتخاب نمایند و امکان انتخاب مدرسه از سایر شهرها را ندارند.

مرتبط بخوانید : قوانین مدارس تیزهوشان ، بدی های مدارس تیزهوشان

مشاوره قبولی در مدارس سمپاد

ظرفیت مدارس تیزهوشان نهم به دهم

آزمون تیزهوشان نهم به دهم شامل دو دسته سوال استعداد تحصیلی و استعداد تحلیلی است. داوطلبان 120 دقیقه یعنی دو ساعت فرصت پاسخگویی به سوالات آزمون را دارند. سوالات استعداد تحلیلی شامل 50 سوال از کل آزمون هستند و 50 دقیقه از زمان آزمون به این سوالات اختصاص داده‌ شده‌ است. برای پاسخگویی به این سوالات ، نیازی به مطالعه منابع و کتاب های درسی نیست زیرا برای سنجش هوش و استعداد تحلیلی دانش آموزان طراحی می شوند. برای آشنایی با آنها می توانید سوالات استعداد تحلیلی آزمون سال های قبل را بررسی کنید.

سوالات استعداد تحصیلی نیز شامل 50 سوال از دروس ریاضیات ، علوم تجربی ، مطالعات اجتماعی ، ادبیات فارسی ، قران و پیام های آسمانی هستند. دانش آموز باید در 70 دقیقه به این سوالات پاسخ دهد. درس ریاضی و علوم تجربی با ضریب 3 ، مهم ترین دروس این آزمون هستند و پس از آن درس زبان و ادبیات فارسی با ضریب 2 ، مطالعات اجتماعی ، قران و پیام های آسمانی با ضریب 1 قرار دارند. این سوالات از کتب درسی پایه هشتم و نهم مطرح می شوند.

احتمالا این را هم بپسندید  مدارس سمپاد 📞 معرفی و لیست مدارس سمپاد و راهنمای ثبت نام

تمام سوالات آزمون تیزهوشان از جمله سوالات تحلیلی و تحصیلی ، به صورت تستی و چهار گزینه ای طراحی می شوند. نحوه نمره دهی نیز بدین صورت است که هر پاسخ صحیح شامل 3 امتیاز مثبت و هر پاسخ غلط دارای یک نمره منفی است. همچنین اگر سوالی بیش از یک پاسخ داشته باشد ، یک نمره منفی خواهد داشت.

مرتبط بخوانید : تفاوت مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی – کدوم مدرسه بهتره

سوالات متداول

  • ظرفیت مدارس تیزهوشان نهم به دهم چقدر است ؟

ظرفیت مدارس تیزهوشان دوره دوم متوسطه در استان ها و مناطق مختلف ثابت نیست و هر ساله تغییر می کند.

  • چگونه از ظرفیت مدارس تیزهوشان نهم به دهم اطلاع یابیم ؟

معمولا در زمان ثبت نام آزمون تیزهوشان در سایت ، ظرفیت مدارس به اطلاع دانش آموز رسانده‌ می شود.

  • ظرفیت مدارس تیزهوشان دهم در کدام رشته‌ تحصیلی بیشتر است ؟

از نظر ظرفیت در رشته‌ های تحصیلی نیز ، تعداد ظرفیت این مدارس در استان های مختلف متفاوت است و بستگی به تقاضای دانش آموزان آن منطقه دارد

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

نتایج آزمون تیزهوشان پایه هفتم

نتایج آزمون تیزهوشان پایه هفتم 1403 📞 نتایج تیزهوشان ششم به هفتم

نتایج آزمون تیزهوشان پایه هفتم چند هفته بعد از برگزاری آزمون منتشر خواهد شد. دانش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر