از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

شرایط تحصیل در واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد 1401 – راهنمای کامل

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

شرایط تحصیل در واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد

 

دانشگاه آزاد واحد الکترونیکی یکی از واحد های دانشگاهی تحت نظارت دانشگاه آزاد اسلامی است که هر ساله هم از طریق کنکور سراسری و هم به صورت بدون کنکور دانشجو پذیرش می کند. واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد در شیوه پذیرش دانشجو همانند سایر دانشگاه های آزاد عمل می کند اما تفاوتی که این دانشگاه با دیگر دانشگاه ها دارد ، در نحوه برگزاری کلاسهای درسی است ، در واقع شرایط تحصیل در واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد به صورت مجازی و آموزش از راه دور می باشد و به جزء برخی دروس عملی ، آموزش سایر دروس نظری و عمومی از طریق ارتباط تصویری آنلاین و همچنین فایلهای صوتی ، متنی ، اتاقهای گفتگو و نظایر آن انجام می گیرد.

در این مطلب راهنمای کاملی از شرایط تحصیل در واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد را خدمت شما عزیزان ارائه می کنیم. پس از مطالعه مطلب در صورت داشتن سوالات بیشتر ، حتما با مشاوران ارشد مرکز مشاوره تحصیلی پاسخ با ما تماس حاصل بفرمایید تا شما را راهنمایی کنند.

همین حالا تماس بگیرید 

پاسخگوی سوالات شما در خصوص شرایط تحصیل در واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد هستیم

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

معرفی واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد واحد الکترونیکی واقع شده در استان تهران با هدف توسعه و گسترش آموزش مجازی و استفاده از فناوری های نوین ارتباطی در سال 1384 تاسیس شده است. این دانشگاه حدود 300 رشته تحصیلی را در مقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می دهد و از 4 دانشکده فنی مهندسی ، علوم انسانی ، علوم پایه و مدیریت متشکل می باشد.

مرتبط ببینید: واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد چیست – راهنمای کامل

هدف از تاسیس این دانشگاه فراهم سازی فرصت برابر تحصیل برای علاقه مندانی است که به هر دلیل امکان شرکت در کلاسهای حضوری دانشگاه ها را ندارند و با ثبت نام در دانشگاه واحد الکترونیکی آزاد به راحتی می توانند به تحصیل بپردازند و مدرک معتبر دریافت کنند. در دانشگاه ازاد واحد الکترونیکی تحصیل دانشجویان رایگان نیست و باید شهریه بپردازند. همچنین نحوه ارتباط میان دانشجویان و اساتید در این دانشگاه به صورت مجازی و از طریق ارتباط تصویری آنلاین و همچنین فایلهای صوتی ، متنی ، اتاقهای گفتگو و نظایر آن می باشد.

محتواهای آموزشی تدریس شده توسط اساتید به صورت 24 ساعته در سامانه مدیریت یادگیری قابل دانلود و استفاده برای دانشجویان است و تا امتحانات پایان ترم نیز امکان دسترسی به محتواهای آموزشی وجود دارد.

در کل اینکه اگر فرصت شرکت در کلاسهای حضوری را به دلایلی همچون مشغله کاری ندارید و از طرفی به دنبال دانشگاهی هستید که بدون کنکور وارد شوید و مدرک معتبر فارغ التحصیلی به شما اعطا می شود ، بهترین انتخاب واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد است.

احتمالا این را هم بپسندید  تیکتینگ واحد الکترونیکی - لینک ورود و راهنمای استفاده از تیکتینگ

شرایط تحصیل در واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد

واحد الکترونیک دانشگاه آزاد به عنوان دانشگاه طلایه‌ دار آموزش مجازی ، به دو صورت بدون کنکور و با کنکور دانشجو جذب می کند که اکثر علاقه مندان متقاضی تحصیل در رشته های بدون کنکور هستند. ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد واحد الکترونیکی هر ساله در دو نیمسال مهر و بهمن ما انجام می گیرد و رشته های ارائه شده در هر دو نیمسال نیز معمولا یکسان هستند.

برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه الکترونیکی آزاد باید در زمانی که اعلام می شود به سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی مراجعه نمایید و پس از دانلود دفترچه و اطلاع از لیست رشته های تحصیلی ارائه شده ، نسبت به ثبت نام و انتخاب رشته خود اقدام نمایید. قابل توجه داوطلبان عزیز که ثبت نام در رشته های بدون کنکور واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد با در نظر گرفتن سوابق تحصیلی و معدل فارغ التحصیلی هر داوطلب انجام می گیرد و داوطلبانی که معدل بالاتری داشته باشند ، شانس پذیرششان بیشتر خواهد بود.

رشته های ارائه شده در دانشگاه واحد الکترونیکی آزاد

رشته های ارائه شده در دانشگاه آزاد واحد الکترونیکی از تنوع زیادی برخورداند و اکثرا نیز در گروه علوم انسانی هستند. در ادامه تعدادی از رشته های این دانشگاه را مشاهده می کنید که البته مربوط به رشته های آخرین دوره ثبت نام هستند.

شما عزیزان برای اطلاع از لیست رشته های ارائه شده در نیمسال جدید ثبت نام ، حتما با مشاوران ارشد مرکز مشاوره تحصیلی پاسخ با ما تماس بگیرید تا پس از آگاهی از اینکه رشته مورد علاقه شما ارائه شده است یا خیر ، ثبت نامتان را که به صورت اینترنتی است ، توسط مشاوران انجام دهید.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

شرایط و شهریه تحصیل در واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد

از مهم ترین شرایط تحصیل در واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد که داوطلبان باید آن را مد نظر داشته باشند این است که تحصیل در دانشگاه الکترونیکی دانشگاه آزاد رایگان نیست و باید به ازای هر ترم ، شهریه مصوب دانشگاه آزاد را با توجه به رشته و مقطع تحصیلی خود پرداخت نمایید.

احتمالا این را هم بپسندید  تیکتینگ واحد الکترونیکی - لینک ورود و راهنمای استفاده از تیکتینگ

شهریه دانشگاه آزاد واحد الکترونیکی از دو بخش شهریه ثابت و متغیر تشکیل شده است که شهریه ثابت از ابتدای تحصیل تا زمان فارغ التحصیلی ثابت می باشد ولی شهریه متغیر با لحاظ تعداد دروس اخذ شده و همچنین نوع دروس که به صورت عملی باشند یا نظری ، محاسبه می شود.

مرتبط بخوانید :  ثبت نام واحد الکترونیکی دانشگاه آزادشهریه واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد 

همچنین نوع رشته تحصیلی نیز در تعیین میزان شهریه در نظر گرفته می شود ، رشته های علوم انسانی و علوم پایه در مقایسه با رشته های ریاضی و فنی مهندسی شهریه کمتری دارند که دلیل آن نیز محدود بودن دروس عملی است و دروس عملی که به صورت آزمایشگاهی یا کارگاهی هستند ، شهریه بیشتری دارند.

شما عزیزان می توانید برای اطلاع از آخرین شهریه مصوب رشته تحصیلی مورد نظرتان در دانشگاه واحد الکترونیکی آزاد و همچنین اطلاع از شرایط تخفیف ، تقسیط و دریافت وام شهریه ، با مشاوران ارشد مرکز مشاوره تحصیلی پاسخ با ما تماس بگیرید تا پس از آگاهی از اینکه رشته مورد علاقه شما ارائه شده است یا خیر ، ثبت نامتان را به کمک مشاوران انجام دهید.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

 

شرایط تحصیل در واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد | پاسخ به سوالات پر تکرار

  • ورود به دانشگاه آزاد واحد الکترونیکی به چه صورت است ؟

علاقه مندان به تحصیل در دانشگاه مجازی آزاد می توانند از دو طریق شرکت در کنکور و یا ثبت نام رشته های بدون کنکور ، وارد این دانشگاه شوند.

  • چه مقاطعی در دانشگاه ازاد واحد الکترونیکی تدریس می شود ؟

دانشگاه آزاد الکترونیکی حدود 300 رشته تحصیلی را در مقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می دهد.

  • آیا دانشگاه ازاد الکترونیکی بدون کنکور است ؟

تعدادی زیادی از رشته های دانشگاه آزاد الکترونیکی بدون کنکور هستند اما این دانشگاه پذیرش از طریق کنکور نیز دارد.

  • برای ثبت نام دانشگاه واحد الکترونیکی آزاد چه زمانی باید اقدام کنیم ؟

علاقه مندان به ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد الکترونیکی می توانند در دو ترم مهر و بهمن ماه اقدام کنند.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

6 نظر

  1. با سلام و تشکر
    نحوه برگزاری امتحانات در واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد را هم لطف کنید

  2. سلام وقتتون بخیر آیا مدرکِ آموزش الکترونیکی دانشگاه آزاد برای پروانه اشتغال که مشکلی نداره؟ مخصوصا گرایش روانشناسی

    • پاسخ با ما

      با سلام. مدرک دانشگاه آزاد واحد الکترونیکی معتبر است

  3. سلام دفترچه انتخاب رشته آزمون سراسری دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ اومده ولی واحد الکترونیک توش نبود . علت چیست

  4. با سلام
    شهریه مددجویان بهزیستی در موقع ثبت نام محسوب میشه یا صفر میزنه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر