از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

رشته مدیریت بیمه – معرفی جامع و بازار کار مدیریت بیمه

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

رشته مدیریت بیمه

 

هر روزه در پیرامون ما حوادثی رخ میدهند که دوری از آن ها اجتناب ناپذیر است  بشر امروزی آموخته است که برای مقابله با اینگونه حوادث بهتر است خود را بیمه نماید و به همین علت به تولید رشته مدیریت بیمه مبادرت نمود.

این رشته مانند رشته های علمی دیگر نیازمند داشتن مهارت ها و توانایی های خاص می باشد ، در ایران نیز با توجه به نیاز روزافزون افراد به بیمه انتظار بازار کار خوبی در این رشته می رود.

اهمیت رشته مدیریت بیمه

امروزه شرکت های دولتی در حوزه بیمه به سمت خصوصی سازی پیش می روند ، در نتیجه پیش بینی می شود که در آینده نوع استخدامات در این رشته دستخوش تغییراتی گردد. با توجه به همین مساله لازم است افرادی که در این رشته تحصیل می نمایند بر تقویت مهارت های مورد نیاز بیش از پیش تلاش نمایند.

از جمله خصوصیات فردی مورد نیاز برای موفقیت در این شغل داشتن ، تطبیق پذیری بالا و نیز قدرت پیشبرد سریع اهداف است ، به علاوه اینکه باید خود را برای رو به رویی با نتایج تصمیمات خود آماده نمایند.

چرا رشته مدیریت بیمه را انتخاب نماییم

بیمه ها به طور کل به دو دسته بیمه های اجتماعی و بیمه های بازرگانی تقسیم بندی می شوند. هر کدام از این دو دسته اهداف خاص خود را دارند مثلا بیمه های اجتماعی همانطور که از نام آن ها پیداست ، هدفشان حفظ  و توسعه نیروی کار مورد نیاز جامعه است.

 در صورتی که بیمه های بازرگانی به هدف جبران آسیب های وارده فعالیت می نمایند . ما با گذراندن رشته مدیریت بیمه ، تخصص های لازم را برای ورود به شرکت های بیمه ایرانی و بین المللی بدست می آوریم.

ورود و مقاطع مدیریت بیمه

برای ورود به رشته مدیریت بیمه لازم است کنکور انسانی را پشت سر بگذارید و در دفترچه انتخاب رشته گزینه مدیریت بیمه را انتخاب نمایید. این رشته در مقاطع کاردانی ، کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری در موسسات آموزش عالی دانشجو می پذیرد.

احتمالا این را هم بپسندید  رشته مهندسی میکروبیولوژی - معرفی جامع و بازار کار مهندسی میکروبیولوژی

مقطع کاردانی شامل دو سال یا چهار ترم تحصیلی می باشد که در این دوره مهارت های علمی و عملی لازم را برای پذیرش پست های اجرایی نسبتا پایین تر بدست می آورید.

مقطع کارشناسی شامل 8 ترم تحصیلی در 4 سال می باشد و پس از این مقطع می توانید در شرکت های مرتبط با بیمه در سمت های مختلف مرتبط مشغول به کار شوید.

به علاوه برای دایر کردن دفاتر بیمه به صورت خصوصی نیز واجد الشرایط می شوید و در ضمن می توانید در کنار این ها به کار مشاوره بیمه نیز بپردازید.

برای ورود به دوره کارشناسی ارشد لازم است در کنکور مدیریت بازرگانی گرایش بیمه شرکت نمایید  این دوره 2 سال تحصیلی طول می کشد و پس از آن با نقش های سازمان های بازرگانی و بیمه آشنا خواهید شد و نیز توانایی های لازم را برای تجزیه و تحلیل های مهم و ارائه راه کارهای مورد نیاز با توجه به اوضاع حاکم بر جامعه بدست خواهید آورد.

مقطع دکتری رشته مدیریت بیمه نیز در زیر شاخه دکتری مدیریت قرار می گیرد  و با گذراندن کنکورهای مرتبط می توانید وارد آن گردید. برای آشنایی بیشتر با این رشته با مشاوران ما تماس حاصل نمایید.

واحد های دوره کارشناسی رشته مدیریت بیمه

رشته مدیریت بیمه

 

این دوره کلا شامل 70 واحد آموزشی می باشد که برای هر واحد هفته ای یک کلاس تشکیل می شود. رشته مدیریت بیمه  شامل  10 واحد دروس عمومی ، 20 واحد دروس پایه ، 15 واحد دروس اصل ی، 14 واحد دروس اختصاصی اجباری و 2 واحد دروس اختصاصی اختیاری می باشد.

احتمالا این را هم بپسندید  آینده شغلی دانشگاه امام صادق (ع) 📞 بازار کار برای فارغ التحصیلان امام صادق (ع)

لازم به ذکر است که در این دسته بندی 2 واحد کارآموزی نیز در نظر گرفته شده است که پس از اتمام دروس نظری در ترم آخر ارائه خواهد شد.

بازارکار رشته مدیریت بیمه

همانطور که از توضیحات بالا بر می آید ، جامعه انسانی هر روز بیش از پیش به بیمه روی خواهد آورد. شرکت های بیمه ای نیز سعی می کنند هر چه بیشتر با مسائل احتمالی که انسان ها با آن ها مواجه خواهند شد آشنا گردند.

در همین راستا قراردادهای بیمه ای مشخصی را تنظیم نمایند. افراد طبق این قراردادها حق بیمه های مشخصی را پرداخت خواهند نمود و در نتیجه نقدینگی شرکت های بیمه بالا بوده و در زمینه های مختلفی توان سرمایه گذاری خواهند داشت.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

بازار کار هوشبری - راهنمای بازار کار و آینده شغلی رشته هوشبری

بازار کار هوشبری – راهنمای بازار کار و آینده شغلی رشته هوشبری

  کارشناس هوشبری با متخصص بیهوشی کاملا متفاوت است ، تخصص بیهوشی یکی از تخصص …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر