از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

شهریه واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد – لیست شهریه 1401 – 1402

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

شهریه واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد

 

دانشگاه آزاد واحد الکترونیکی همچون سایر دانشگاه های آزاد به ازای هر ترم تحصیل از دانشجویان خود شهریه دریافت می کند و میزان شهریه نیز با توجه به رشته و مقطع تحصیلی دانشجو (کاردانی ، کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری) متغیر است بنابراین علاقه مندان به ثبت نام واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد ابتدا باید از میزان شهریه این دانشگاه اطلاع یابند و در صورت داشتن توانمندی مالی لازم ، نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند.

در ادامه مطلبی را در خصوص میزان شهریه واحد الکترونیکی آزاد و همچنین شرایط بهره مندی از وام ، تخفیف و تقسیط شهریه ارائه کرده ایم تا راهنمای جامعی را خدمت شما عزیزان ارائه کنیم. پس از بررسی این مطلب اگر سوالی داشتید ، حتما با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی پاسخ با ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

میزان شهریه واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد 1401

شهریه دانشگاه ازاد واحد الکترونیکی از دو بخش شهریه ثابت و متغیر تشکیل شده است که میزان شهریه ثابت در تمام طول دوران تحصیل تغییری نمی یابد ولی شهریه متغیر با توجه به تعداد و نوع دروس انتخابی دانشجو ، می تواند در هر ترم متفاوت باشد.

در رشته های با دروس عملی بیشتر مثل رشته های فنی مهندسی ، میزان شهریه زیاد تر است اما در رشته های انسانی  که دروس نظری و عمومی بیشتری دارند ، میزان شهریه کل معمولا کمتر است.

مرتبط بخوانید : آدرس واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد – ورود و استفاده از واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد

میزان شهریه رشته های مقطع کارشناسی

  • میزان شهریه ثابت هر ترم : 600 الی 800 هزار تومان
  • شهریه متغیر برای هر واحد درسی عمومی و پایه : 70 الی 100 هزار تومان
  • شهریه متغیر برای هر واحد درسی اصلی و تخصصی : 150 الی 200 هزار تومان
  • شهریه متغیر برای هر واحد درسی آزمایشگاهی :  120 الی 250 هزار تومان
احتمالا این را هم بپسندید  سامانه وادآزما - لینک ورود و راهنمای استفاده از سامانه وادآزما دانشگاه آزاد اسلامی

دانشجویان مقطع کارشناسی مجموعا در هر ترم مجازند که با توجه به معدل ترم قبل خود حداکثر 24 واحد درسی اخذ نمایند و حداقل تعداد واحد اخذ شده در هر ترم نیز 14 واحد درسی است. میزان شهریه شما در هر ترم برابر است با شهریه ثابت + شهریه متغیر دروس اخذ شده که میزان شهریه متغیر نیز به نوع دروس اخذ شده شما بستگی دارد.

با توجه به اینکه میزان شهریه دانشگاه ازاد واحد الکترونیکی سالانه 15 الی 20 درصد افزایش می یابد ، شما عزیزان می توانید برای اطلاع از آخرین شهریه مصوب رشته تحصیلی مورد تقاضایتان و همچنین جزئیات تخفیف و وام شهریه ، با مشاوران ارشد مرکز مشاوره تحصیلی پاسخ با ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

  • مجموع شهریه ثابت و متغیر دانشگاه آزاد واحد الکترونیکی در رشته های انسانی حدود 2/800/000 الی 3/500/000 تومان
  • مجموع شهریه ثابت و متغیر دانشگاه آزاد واحد الکترونیکی در رشته های فنی مهندسی 3/500/000 الی 4/000/000 تومان
  • مجموع شهریه ثابت و متغیر دانشگاه آزاد واحد الکترونیکی در رشته های علوم پایه نیز حدود 3/000/000 الی 3/500/000 تومان

میزان شهریه رشته های مقطع کارشناسی ارشد

  • شهریه یک ترم تحصیلی رشته های فنی مهندسی مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد واحد الکترونیکی : 8/000/000 الی 10/500/000 تومان
  • شهریه یک ترم تحصیلی رشته های علوم پایه ، کشاورزی و منابع طبیعی مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد واحد الکترونیکی : 4/500/000 الی 6/200/000 تومان
  • شهریه یک ترم تحصیلی رشته های انسانی مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد واحد الکترونیکی : 4/500/000 الی 6/000/000 تومان

دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد مجموعا در هر ترم مجازند که با توجه به معدل ترم قبل خود حداکثر 14 واحد درسی اخذ نمایند و حداقل تعداد واحد اخذ شده در هر ترم نیز 6 واحد درسی است. میزان شهریه شما در هر ترم برابر است با شهریه ثابت + شهریه متغیر دروس اخذ شده که میزان شهریه متغیر نیز به نوع دروس اخذ شده شما بستگی دارد.

مرتبط ببینید : شرایط تحصیل در واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد

توصیه می شود پیش از اقدام به ثبت نام در دانشگاه ، شهریه دقیق رشته مورد تقاضای خود را بررسی نمایید و سپس ثبت نام خود را انجام دهید. مبلغ دقیق شهریه را ، از مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی پاسخ با ما جویا شوید.

تفاوت شهریه واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد با سایر دانشگاه ها

با توجه به اینکه شیوه آموزش در دانشگاه ازاد واحد الکترونیکی در مقایسه با سایر دانشگاه ها بسیار متفاوت است و کلاس های اکثر دروس به جزء برخی دروس عملی ، به صورت آنلاین و آموزش از راه دور برگزار می شوند ، این تصور برای علاقه مندان به تحصیل در این دانشگاه وجود دارد که به دلیل نداشتن هزینه برگزاری کلاس های حضوری ، باید شهریه کمتری از دانشجویان دریافت شود.

مرتبط بخوانید : اعتبار مدرک دانشگاه آزاد واحد الکترونیکی – تفاوت مدرک الکترونیکی با حضوری

در حالی که اینگونه نیست و با توجه به هزینه های به وجود آمده جهت تامین زیر ساخت های آموزش مجازی ، افزایش پهنای باند اینترنت دانشگاه برای بیشتر شدن ظرفیت ترافیک حضور در کلاس ‌های آنلاین و در نهایت پرداخت حق الزحمه اساتید ، با هزینه های آموزش حضوری برابری می کند و میزان شهریه دانشجویان دانشگاه واحد الکترونیکی تفاوتی با شهریه سایر دانشگاه ها ندارد.

احتمالا این را هم بپسندید  سامانه وادآزما - لینک ورود و راهنمای استفاده از سامانه وادآزما دانشگاه آزاد اسلامی

سوالات متداول

  • شهریه واحد الکترونیکی آزاد چقدر است ؟

شهریه واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد کامل در این مطلب بررسی شد.

  • آیا شهریه واحد الکترونیکی آزاد با واحد حضوری متفاوت است ؟

شهریه مصوب تمام واحد های دانشگاه ازاد برابر است.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

یک نظر

  1. سلام وقتتون بخیر ببخشید میخاستم بدونم شرایط اقساط شهریه چطوریه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر