از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

بهترین رشته های پیام نور – معرفی بهترین رشته ها برای تحصیل در دانشگاه پیام نور

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

بهترین رشته های پیام نور

 

دانشگاه پیام نور یکی از دانشگاه های بزرگ کشور است که در اکثر شهرها و مناطق دارای شعبه با رشته های تحصیلی متنوع می باشد. این دانشگاه به دلیل شهریه پایین تر از دانشگاه آزاد و همچنین فراهم کردن امکان تحصیل غیر حضوری ، در میان داوطلبان بسیار محبوب است و به دلیل حجم بالای تقاضا ، ثبت نام دانشگاه پیام نور دو بار در سال انجام می گیرد تا تمام علاقه مندان امکان پذیرش داشته باشند. در این مطلب بررسی خواهیم کرد که بهترین رشته برای تحصیل در پیام نور چه رشته ای است و شرایط ثبت نام این دانشگاه چگونه است. تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

مشاوره تحصیلی تلفنی دانشگاه پیام نور از 8 صبح الی 12 شب در مرکز مشاوره ” پاسخ با ما ” برای شما عزیزان انجام می پذیرد ، مشاورین ارشد مشاوره تحصیلی و کنکور در این مرکز سوالی برای شما باقی نخواهند گذاشت ،

همین حالا تماس بگیرید 

تماس از سراسر کشور 9099071612

تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر، حتی ایام تعطیل

بهترین رشته های دانشگاه پیام نور

رشته های تحصیلی متنوعی در دانشگاه پیام نور ارائه می شوند که امکان پذیرش بدون کنکور و با کنکور در این رشته ها وجود دارد. اکثر رشته های دانشگاه پیام نور بدون کنکور هستند و شما می توانید بر اساس سوابق تحصیلی خود وارد رشته مورد علاقه تان شوید. بهترین رشته برای تحصیل در پیام نور با در نظر گرفتن عوامل مختلفی مثل علاقه شما ، رشته تحصیلی دبیرستانتان و … تعیین می شود اما می توان گفت که محبوب ترین رشته ها در این دانشگاه رشته های گروه علوم انسانی همچون حسابداری ، حقوق ، مدیریت بازرگانی ، روانشناسی و … هستند. البته رشته های مهندسی از جمله مهندسی برق ، مهندسی پزشکی ، مهندسی کامپیوتر و … نیز در دانشگاه پیام نور تقاضای زیادی دارند و از گروه تجربی نیز رشته های شیمی محض ، شیمی کاربردی و … بیشترین ثبت نام کنندگان را به خود اختصاص داده اند.

مرتبط بخوانید : ثبت نام کاردانی به کارشناسی پیام نور – زمان و راهنمای ثبت نام کارشناسی ناپیوسته پیام نور

تعدادی از بهترین رشته های دانشگاه پیام نور به شرح زیر هستند :

مرتبط بخوانید : رشته های مهندسی دانشگاه پیام نور – لیست کامل رشته های فنی مهندسی دانشگاه پیام نور

مدارک لازم برای تحصیل در دانشگاه پیام نور

تمام رشته های بدون کنکور و با کنکور دانشگاه پیام نور فقط در مقطع کارشناسی پیوسته ارائه می شوند و این دانشگاه دوره کاردانی پیوسته ، کاردانی ناپیوسته و کارشناسی ناپیوسته ندارد. لذا شما برای پذیرش در رشته های کارشناسی پیوسته پیام نور باید دارای مدارک تحصیلی زیر باشید :

  • دیپلم نظام جدید دوازدهم
  • دیپلم نظام قدیم + مدرک پیش دانشگاهی
  • دیپلم 4 ساله نظام قدیم
  • کاردانی
احتمالا این را هم بپسندید  رشته های بدون کنکور جهاد دانشگاهی مشهد 1401 – معرفی رشته ها + شرایط ثبت نام

داوطلبانی که مدرک دیپلم نظام قدیم رشته های فنی حرفه ای و کاردانش را دارند ، در صورتی که مدرک کاردانی یا پیش دانشگاهی نداشته باشند مجاز به ثبت نام دانشگاه پیام نور نیستند اما دارندگان مدرک دیپلم نظام جدید تمام رشته های نظری ، فنی حرفه ای و کاردانش ، می توانند در دانشگاه پیام نور ثبت نام کنند.

شهریه بهترین رشته های پیام نور 

دانشجویان دانشگاه پیام نور برای ادامه تحصیل باید شهریه پرداخت کنند که میزان شهریه در رشته های مختلف ، متفاوت است. شهریه دانشگاه پیام نور شامل دو بخش شهریه ثابت و متغیر است که پذیرفته شدگان جدید باید بخشی از شهریه را پرداخت نمایند و برای پرداخت مابقی شهریه تا پایان ترم به آنها فرصت داده می شود.

مرتبط بخوانید : شهریه ثابت دانشگاه پیام نور

شهریه دانشگاه پیام نور در دوره کارشناسی از 1/5 میلیون تا 3 میلیون تومان بر اساس رشته ای که انتخاب می کنید ، متغیر است و رشته های مهندسی بیشترین شهریه را دارند. همچنین هزینه تحصیل در رشته های علوم انسانی کمتر از سایر رشته هاست.

سوالات متداول

  • بهترین رشته های پیام نور کدام رشته ها هستند ؟

لیستی از بهترین رشته های پیام نور را در این مطلب قرار دادیم.

  • آیا بهترین رشته های پیام نور بدون کنکور ارائه می شوند ؟

بله ، اکثر رشته های دانشگاه پیام نور بدون کنکور ارائه می شوند.

  • شرایط پذیرش در دانشگاه پیام نور به چه صورت است ؟

دارا بودن مدرک دیپلم نظام جدید و یا پیش دانشگاهی نظام قدیم از شرایط ثبت نام دانشگاه پیام نور است.

احتمالا این را هم بپسندید  جواب تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور 1402 📞 زمان اعلام نتایج تکمیل ظرفیت بدون کنکور پیام نور

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

ثبت نام فراگیر پیام نور

ثبت نام فراگیر پیام نور ۱۴۰۲ 📞 زمان ، سامانه و شرایط شرکت در ازمون ارشد فراگیر پیام نور

ثبت نام فراگیر پیام نور ۱۴۰۲ مانند سال های قبل انجام خواهد شد و داوطلبانی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر