از بهترین ها مشاوره بگیرید

تماس از سراسر کشور 9099071612
از 8 صبح الی 12 شب حتی در ایام تعطیل
تماس از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر

شرایط رشته ریاضی⁩ – شرایط انتخاب رشته ریاضی در دبیرستان های مختلف

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت بدون کد و صفر :

9099071612

شرایط رشته ریاضی⁩

 

رشته ریاضی را مدارس دولتی ، شاهد ، نمونه دولتی ، تیزهوشان و … برگزار می کنند و دانش آموزان پایه نهم که علاقه مند به مباحث ریاضیات و فیزیک هستند و در این دروس موفق به کسب نمرات بالا می شوند ، می توانند در زمان انتخاب رشته نهم به دهم ، رشته ریاضی را انتخاب کنند. شرایط رشته ریاضی شامل شرط معدل ، شرط نمرات بالا در دروس ریاضی و علوم تجربی، شرط هدایت تحصیلی موفق و … است و مدارس مختلف با در نظر گرفتن این معیار ها و همچنین بعضی با برگزاری آزمون ورودی ، دانش آموز رشته ریاضی پذیرش می کنند. در ادامه این مطلب ، شرایط کامل ورود به رشته ریاضی را بررسی می کنیم.

شرایط ورود به رشته ریاضی⁩ مدارس دولتی

مدارس دولتی بیشترین ظرفیت پذیرش را دارند ولی میزان پذیرش در رشته ریاضی به نسبت رشته های تجربی و انسانی کمتر است. شرایط رشته ریاضی در مدارس دولتی عبارت است از کسب معدل بالای 14 و دارا بودن نمرات بالای 14 در دروس ریاضیات و علوم تجربی. ضمن اینکه متقاضیان این رشته در مدارس دولتی باید هدایت تحصیلی موفقی نیز داشته باشند.

اگر دانش آموز پایه نهم هستید و می خواهید برای ورود به دوره دوم متوسطه رشته ریاضی را انتخاب کنید ، باید در امتحانات نهم تلاش کنید که در دروس ریاضیات و علوم تجربی نمرات بالا به دست آورید ضمن اینکه معدل کل نهم شما باید بالاتر از 14 باشد. ورود به رشته ریاضی با توجه به هدایت تحصیلی انجام می گیرد و فرم های مشاوره و انتخاب رشته که در سایت پادا تکمیل می کنید ، برای انتخاب رشته ریاضی بررسی می شوند.

مرتبط بخوانید : تاثیر معدل در آزمون تیزهوشان نهم – حداقل معدل برای آزمون تیزهوشان نهم

شرایط ورود به رشته ریاضي⁩ مدارس غیرانتفاعی

شرایط ورود به رشته ریاضی مدارس غیرانتفاعی تفاوتی با مدارس دولتی ندارد و شما برای انتخاب این رشته در مدارس غیرانتفاعی نیز باید از معدل بالای 14 و نمرات بالا در دروس ریاضیات و علوم تجربی برخوردار باشید. ضمن اینکه در زمان ثبت نام رشته ریاضی مدارس غیرانتفاعی می بایست شهریه نیز واریز کنید.

احتمالا این را هم بپسندید  نتایج آزمون تیزهوشان پایه هفتم 1403 📞 نتایج تیزهوشان ششم به هفتم

مدارس غیرانتفاعی برای پذیرش دانش آموز در رشته ریاضی آزمون ورودی برگزار نمی کنند و ثبت نام احتمالا همانند سال قبل از طریق سایت پادا انجام بگیرد. در سایت پادا لازم است فرم های مشاوره ای ، فرم های هدایت تحصیلی و فرم های انتخاب رشته را تکمیل کنید و سپس منتظر بررسی سوابق تحصیلی و فرم های خود از سوی مدرسه باشد. در صورتی که از تمام شرایط برخوردار بودید ، ثبت نام شما در رشته ریاضی انجام می گیرد و می توانید برای مراجعه حضوری و تحویل مدارک و پرونده تحصیلی ، اقدام کنید.

شرایط ثبت نام رشته ریاضی⁩ مدارس شاهد

مدارس شاهد همچون مدارس غیرانتفاعی برای پذیرش دانش آموز پایه دهم در رشته ریاضی ، آزمون ورودی برگزار نمی کنند اما تفاوتی که این مدرسه با سایر مدارس دارد در این است که پیش ثبت نام اینترنتی را انجام می دهد. سال گذشته ، پیش ثبت نام مدارس شاهد در سامانه پادا انجام گرفت و امسال نیز احتمالا روال ثبت نام مثل سال گذشته باشد.

در پیش ثبت نام اینترنتی مدارس شاهد ، یک جدول امتیاز بندی در مقابل دانش آموز قرار داده می شود و دانش آموز باید این جدول را تکمیل کند. دانش آموزانی که بیشترین امتیاز را طبق جدول امتیاز بندی به دست آورند ، پذیرش خواهند شد و از عوامل موثر در این امتیاز بندی ، دارا بودن سهمیه ایثارگری و رزمندگان ، فرزند فرهنگیان بودن و …. است.

مرتبط بخوانید : رشته های مدارس تیزهوشان – انتخاب رشته در مدارس تیزهوشان

شرایط ورود به رشته ریاضی⁩ مدارس تیزهوشان

مدارس تیزهوشان برای پذیرش دانش آموز در دوره دوم متوسطه ، آزمون ورودی برگزار می نمایند که به اسم آزمون تیزهوشان نهم به دهم شناخته می شود. این آزمون دارای سوالاتی از کتاب های درسی هفتم ، هشتم و نهم است. تعدادی از سوالات نیز برای ارزیابی استعداد تحلیلی و هوش دانش آموز ، طراحی می شود.

اگر علاقه مندید وارد رشته ریاضی مدارس تیزهوشان شوید ، باید در زمان ثبت نام آزمون ، رشته ریاضی را انتخاب کنید و مجازید که این رشته را در سه مدرسه منطقه محل سکونت خود انتخاب نمایید. پس از شرکت در آزمون تیزهوشان اگر رتبه و تراز خوبی به دست آورده باشید و طبق فرم هدایت تحصیلی ، شرایط لازم برای ورود به رشته ریاضی را داشته باشید ، ثبت نام شما در این رشته انجام خواهد شد ولی در صورت عدم کسب رتبه خوب ، باید مدرسه دیگری را برای تحصیل خود انتخاب کنید.

احتمالا این را هم بپسندید  پیش‌ ثبت‌ نام مدارس غیردولتی 1402 📞 زمان و شرایط پیش‌ ثبت‌ نام مدارس غیردولتی

لازم به ذکر است که شرط معدل ثبت نام رشته ریاضی مدارس تیزهوشان ، دارا بودن معدل 19 است و دانش آموزانی که معدل کمتر از 19 دارند نمی توانند در آزمون تیزهوشان ثبت نام نمایند.

مرتبط بخوانید : شرایط ورود به رشته تجربی در مدارس تیزهوشان

شرایط ورود به رشته ریاضي⁩ مدارس نمونه دولتی

شرایط رشته ریاضی⁩

 

در مدارس نمونه دولتی نیز برای پایه دهم متوسطه دوم ، آزمون ورودی برگزار می شود که شرط معدل لازم برای ثبت نام این آزمون ، معدل 17 و بالاتر است. شما در صورت تمایل به پذیرش در رشته ریاضی مدارس نمونه دولتی ، باید در زمان ثبت نام این رشته تحصیلی را انتخاب کنید و حداکثر مدارسی که مجاز به انتخاب هستید ، سه مدرسه است.

برای قبولی در رشته ریاضی مدارس نمونه دولتی باید در آزمون تراز خوبی به دست آورید ، معدل بالای 17 کسب کنید ، سوابق تحصیلی خوبی داشته باشید ، نمره شما در دروس علوم تجربی و ریاضیات بالا باشد و همچنین طبق فرم هدایت تحصیلی ، شرایط ورود به رشته ریاضی را کسب کنید.

سوالات متداول

  • شرایط ورود به رشته ریاضی به چه صورت است ؟

برای ورود به رشته ریاضی نیاز به تکمیل فرم هدایت تحصیلی می باشد و دانش آموز باید در دروس ریاضی وعلوم تجربی نمرات خوبی داشته باشد.

  • آیا ورود به رشته ریاضی شرط معدل دارد ؟

بله ، شرط معدل ورود به رشته ریاضی در مدارس تیزهوشان معدل 19 ، در مدارس نمونه دولتی معدل 17 و در سایر مدارس معدل 14 و بالاتر است.

علاوه بر مقاله اي که تقديم شما ميشود مشاوران ارشد «پاسخ با ما» آماده پاسخگوئي تلفني به شما عزيزان مي باشند ، وقت شما طلاست ، تماس از 8 صبح لغايت 12 شب ، حتی در ایام تعطیل ، تماس از طريق تلفن ثابت :

تماس از سراسر کشور: 9099071612

همچنین ببینید

بهترين دبستان پسرانه تهران

بهترين دبستان پسرانه تهران 📞 لیست کامل بهترین مدارس ابتدایی پسرانه تهران

بسیاری از والدین تمایل دارند که فرزندشان در مدارس خوب تحصیل کند و به دنبال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از تلفن ثابت بدون کد وصفر